Náhrada karbecu

E 10, E 12
Odpovědět
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Náhrada karbecu

Příspěvek od Pajas »

Kdysi na foru bylo, že karbec je teoreticky skoro ničím nenahraditelný, protože je horizontální.. Ted jsem našel prodávat nějakého Webera, tož by čistě teoreticky zajímalo, zda by tam šel... http://www.demon-racing.cz/shop.php?akc ... 2007111301. Cena je hrůzná, jde fakt jen o zajímavost .)
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Náhrada karbecu

Příspěvek od Lubomír »

A Webery je treba i krmiť! - teda jednak sú to spotrebou dost nenásytné zariadenia aj keby to čerpadlo paliva asi stíhalo doplniť, neviem, či by som stíhal doplňovať peniaze na benál f šrajtofli... :lol:
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada karbecu

Příspěvek od Pajas »

To já vím :) zajímalo by mna esi tam Gari má origo karbec nebo nee.. :)
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Náhrada karbecu

Příspěvek od dědek »

Pokud mne pamět neklame, tak tu někdo oživoval Libero s karburátorem ze Š 110 a údajně jezdilo spořivěji než s původním. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada karbecu

Příspěvek od Pajas »

110??Ale tam je vertikální karbec né??
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
veros
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 105
Registrován: čtv zář 22, 2005 8:05 pm
Bydliště: Kuřim
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada karbecu

Příspěvek od veros »

Nebylo to to moje staré (dneska někde u Poličky)?

To bylo něco se sytičem, výměna automatického za ručn ovládaný, ale už si to nepamatuju.

--VK
Už asi nikdy nebudu mít tak skvělé auto. :-(
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 938
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada karbecu

Příspěvek od Martinekk »

A čo sa vám nepáči na origo karburátore?
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Náhrada karbecu

Příspěvek od dědek »

Pokud měla škodovka karburátor , byl snad vždycky vertikální.(Od Spartaka po Favorit) Horizontální znám jen z motorek Jawa (i dokonce na Pionýru, kde se i měnil za horizontální z nějakých italských padesátek, ale původní orientaci vertikál měnilo ono známé kolínko. Martínku, on karbec pokud funguje a není moc vyčochtaný, je vždycky nejlepší ten originál. Jenže po 25 letech a 300tisících už mívá "zemědělské"vůle a děla si co chce.(je to materiál přeci jen měkký hliník) A nevýhoda karburátoru spočívá v přípravě nedokonale smísené směsi vzduch -benzín a "délka" nasávacího taktu se smyčkovým projevem podle otevírání a zavírání sacích ventilů. Má to i dost velkou hysterézi a odborník by vypočetl "mizernou" účinnost a vysoké ztráty.(Není nad turbo!?!) Dneska i pitomá sekačka na trávu nebo řetězová pila či křovinořez nemají karburátor a směs připravuje něco na způsobu neřízeného vstřiku. Nový karburátor na Libero se už těžko koupí a když tak stojí víc jak celý zbytek auta a tak "lidi" hledají náhradu. Kdyby tam bylo místo, šlo by udělat něco, co měla kdysi Škoda Felícia ( ten kabrio jediny od Škody) a pak Š1100 MBX ( dvoudvéřové embéčko) totiž tuplovaný sací potrubí a dva karburátory pracující současně.( nezaměňovat za dvoukomorové následné karburátory později). Je zázrak, že tohle fungovalo. Bylo to šíleně náročné na seřízení , aby škrtící klapky pracovali synchronně . Efekt byl však znát. Auto mělo dost znatelný nárůst výkonu, ale i spotřeby. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 938
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Náhrada karbecu

Příspěvek od Martinekk »

No, ono okrem uloženia klapky a AC pumpy aj vie zodrať na tom karbeci? Šak nemá čo nie? Po správnom nastavení karbecu vymedzení vôlí, generálke bŕzd a ľahkej nohe sa musí dať na každom Libere aj s tristo tisícmi jazdiť za menej ako 6,5L na sto. Brzdy mi spravili pol litra, správne nastavenie nejaké to deci, LED denné svietenie dve deci, ľahká noha a dlhá trasa...
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
ulus
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 208
Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
Bydliště: Bedřichov u Lysic

Re: Náhrada karbecu

Příspěvek od ulus »

Kdysi tu už někdo tvrdil, že tam ten weber nacpal. viewtopic.php?f=5&t=1319&p=13450&hilit=vebr#p13450
Chtěl bych tu práci a výsledek na brzdě vidět, jestli to stojí za to. S weberem nejde samozřejmě o spotřebu, ale o výkon. Kdo kouká na decilitry, nevyhodí za karbec 10 tisíc :twisted: Teoreticky by na libero šlo nacpat i turbo, ale kolik minut by těsnění nebo hlava vydržely? Ale dřív mě to zajímalo, myslím, že na justy turbo pár lidí dalo, pokud se nepletu, měnila se tam i hlava nebo dokonce celý blok za něco originál v turbu. Ale nechci rozjet flame o tuningu, to u libera opravdu nemá smysl (teda pokud nejsem milionář, co neví, kam nasypat pár set tisíc).
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Náhrada karbecu

Příspěvek od dědek »

Tak "opotřebení" karburátoru? Největší problém je v hřídelce škrtící klapky. Ta za svůj život udělá tolik pohybu, že mosazné pouzdro je ve tvaru vejce. Pak nastává problém, že klapka buď úplně neotvírá a nezávírá (ztrátý jako hrom) Stárnutí hliníků (normální koroze) způsobuje zhoršení průtoku směsi karburátorem (však nadarmu se kdysi karburátory nechromovaly a leštily do zrcadlového lesku včetne sacího potrubí k hlavě). Stárne dosedací plochcha na potrubí (málokdo kontroluje rovinu dosedací plochu a následně frézuje ) Teplem se karburátor kroutí a nadzvedá. Netěsnosti nezvládá už těsnění pod ním a dochází k falešnému sání vzduchu bez benzínu. Korodují rovněž mosazné trysky včetně injektoru čím jednak dochází ke zhoršení průtoku benzínu k k vytvoření nedokonalejší směsi.To by nebyl takový problém, kdyby se daly všechny trysky koupit jako ND v igelitovém pytlíčku jako kdysi do karburátoru škodováckého. Ale tuhle možnost jaksi už můžeme škrtnout. A výčet stárnutí by nebyl úplný kdybych zapoměl i na nejčastější problém -zalomení šroubků a jejich nedokonalém odvrtání a obnovu závitu. Zkrátka, kdo kdy jezdil v autě se starým karburátorem a měl tu kliku, že získal karburátor fungl nový, ví o čem tu píšu. Konec konců oni stárnou i vstřiky a měly by být po čáse (kolik km?- nevímu) vyměněny. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Náhrada karbecu

Příspěvek od Lubomír »

plný souhlas , Dědek! - sám som strávil more času nad motormi (starší typ), čo nešli a nešli vyladiť, a naopak, niektoré sa dali vyšpikovať na perfektný záber na plyn, uplná radosť nastavovať volnobeh, žiadne diery po pridaní - ale to musí byť aj výfuk fakt tesný,( má podiel na správaní sa akcelerácie(!)), aj samozrejme obohacovač musí nastrekovať bez opozdenia (oneskorenia) do sacieho potrubia svoju časť,(nulové vôle v pohone obohacovača) no, aj základná poloha klapky karburátora musí byť "tá správna" asi 0,5 mm otvorená, a to sa blbě kontroluje na zamontovanom karburátore, že...takže ladit, ladit, ladit a potom príde ranný štart, sytič nesytí(zatuhlý), čo by sme tomu spravili, tak predsa len pridáme na tom šroubku klapky, a zas je to všetko v perdéli pane hrábě, že jo, na jar nastavujeme zase...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Odpovědět