odvzdusnenie chladiča.
Napsal: sob pro 11, 2010 9:58 pm
ako odvzdusnit chladiacu sustavu , lebo namiesto 6 l mi ta´m voslo len asi 4,5 l. a stale tam počut bublinky. dik
Diskusní fórum o bezvadném autě s pohonem všech čtyř kol
http://subaru-libero.cz/forum/
®raf píše:Protože je mi některých plechových mazlíčků líto, tak zde je opět (již ho tu psal BALUU) návod na výměnu chladící kapaliny jak je napsáno v NÁVODU K OBSLUZE.
CHLADÍCÍ KAPALINA MOTORU
Komtrola hladiny chladící kapaliny
Hladina chladící kapaliny se kontroluje a případně doplňuje při studeném motoru do vyrovnávací nádržky.
Jestliže hladina chl.kap. poklesla do blízkosti značky LOW, povolí se křídlová matice, vyjme vyrovnávací nádržka a chl.kap. se doplní až po horní značku FULL
Jesliže je vyrovnávací nádržka prázdná, sejme se víčko z hrdla chladiče a překontroluje se, zda je chladič kapalinou zcela naplněn. Jestliže tomu tak není, doplní se do chladiče chl.kapalina.
Víčko chladiče se neotevírá bezprostředně po zastavení motoru při vysoké teplotě chl.kapaliny. Počkejte až motor zchladne.
Jako chladící kapalina má být používán etylenglykol s protikorozními inhibitory.
Výměna chladící kapaliny
1/ Regulační páčka teploty se nastaví do polohy HOT.
2/ Vyšroubuje se výpustný šroub.
3/ Sejme se víčko z hrdla chladiče, aby chl.kap. mohla vytékat z chladiče.
Upozornění :
Víčko chladiče se snímá až po zchladnutí motoru. Chl.kapalika je pod tlekem, takže by mohlo dojít při vařící kapalině po sejmutí víčka k opaření.
4/ Výpustný šroub se opět pevně zašroubuje.
5/ Chl.kapalina se nalije do chladiče až k hrdlu. Vyrovnávací nádržka se vyjme a chl.kap. se z ní vypustí. Potom se naplní chl.kapalinou až po značku FULL. Nádržka se vrátí na své místo.
6/ Mottor se nechá běžet po dobu delší než pět minut při otáčkách 2.000 až 3.000 za minutu, aby se potrubí, kterým proudí chl.kapalina odvzdušnilo.
7/ Motor se vypne a počká se na zchladnutí chl.kapaliny. Pak se sejme víčko z chladiče - překontroluje se výška hladiny chl.kap. a je-li třeba, doplní se. Potom se doplní opět vyrovnávací nádržka až po horní rysku.
8/ Po naplnění chladiče a vyrovnávací nádržky chl.kapalinou se víčko chladiče a nádržka vrátí zpět.
Upozornění
Chladící systém byl u výrobce naplněn vysokohodnotnou chladící kapalinou, která zabezbečuje ochranu proti mrazu až do hodnoty -36°C. Používat poze doporučenou chledící kapalinu (č. dílu 000016218). Jestliže předepsaná chl. kap. není k dispozici, může dojít k rezivění. I když se neočekávají žádné mrazy, mají být vždy využívány protimrazové a protikorozní vlastnosti chl. kapaliny. Nikdy se proto nemaji míchat různé kapaliny dohromady. Doporučuje se vyměňovat chl.kap. každých 24 měsíců nebo každých 50.000 km.
Chladíci kapalina se nemá nalévat rychle, protože vzhledem k nedostatečnému odvzdušnění může dojít k vytváření vzduchových pytlů. Objem chladící kapaliny je cca 6,5 litru.
Tak, toto praví návod k obsluze SUBARU LIBERO serie E do roku 1993.
PS. Vyrovnávací nádržka se nachází nad zástěrkou pravého zadního kola.Jen skutečnost napoví jaký byl nebo mnohdy i je současný majitel vozidla.®raf
[/quote]michael píše: Tak, toto praví návod k obsluze SUBARU LIBERO serie E do roku 1993.