Stránka 1 z 3

Par dotazu

Napsal: čtv úno 16, 2006 1:39 pm
od ToLa
Ahoj. Mel bych par dotazu na roky 1989-1992, premyslim ze bych tuhle vecicku koupil, 4kolka se hodi, poviny ruceni taky super, a mozna nebude moc zrat. Kolik cca zere? Pak by me zajimalo. Jak je vysoke, nikde to nemuzu najit, a v pripade techto strsich rocniku jaka je poruchovost (mam skodovku 130, takze na poruchovost jsem zvyklej tak 1x za 14 dni:-) ) Jinak dily jsou celkem drahy, to jsem zjistil... Potreboval bych neco aspon trosku spolehlivyho, tak se radsi ptam, nez udelam chybu... Parkrat do roku jezdim trasy cca 500km... Diky moc za odpovedi. Tom

Napsal: čtv úno 16, 2006 1:56 pm
od Jarda
když si přečteš forum /Dotazy na Libero „starší“ →93/ tam se dozvíš co to obnáší si pořídit subaru libero, nebo se dostav na některý sraz ( vysočina, nebo sraz 2006) tam pokecáš s majiteli těchto autíček a pokud se nerozmyslíš tak se může stát že i nějaké koupíš :roll:

Napsal: čtv úno 16, 2006 2:23 pm
od Karel
Naprosto presne,videt :idea: a osahat. :roll:
K.
:D :D :D

Napsal: čtv úno 16, 2006 2:37 pm
od peple
Kolik to žere
http://subaru-libero.cestovatel.cz/foru ... ic.php?t=8
A hlavně se neunáhlovat :!:

pár dotazů

Napsal: čtv úno 16, 2006 9:19 pm
od dědek
Popřemýšlej k čemu takový stroj využiješ.Budeš-li s tím cestovat po normálních silnicích a vozit holky od hospody na disco, vejde se ti jich dovnitř hejno, ale nadšený zrovna nebudou.Potřebuješ-li něco do přírody,na hory, do lesa, k vodě a všude tam, kde budeš mít strach, že se Š130 urveš šroub na převodovce a rozmlátíš vanu, pak je to to správný řešení. Po mizerných cestách, ve sněhu, v blátě a docela slušným nákladovým prostorem (při sklopených sedačkách)je tohle to,co potřebuješ.Provoz bude drahý podle toho, jak s tím zacházeli ti před tebou a taky i ty.Znám člověka, co u nás dělá na vleku a v Liberu tahá všechno, nač si vzpomeneš,Tři roky na nic nesáhl,auto stále jezdí a vizualně je v hrozném stavu.Kliky orvaný,čalounění jakbysmet, uvnitř šíleně nastláno,všude"zemědělské"vůle a leje jen benzín a někdy možná trohu oleje.Subaru stále jezdí, což by řada jiných ,novějších aut už určitě nejezdila.Chceš-li "To" na parádu,pak počítej, že to něco bude stát, ale majlant to není. A vůbec nezáleží na základní investici.Libero koupíš v obstojnem stavu do 25 tis.Kč,ale taky pořádný křáp i za 45.Vezmi si někoho,kdo se v tom vyzná a Libero měl nebo do toho dělal.Určitě se to vyplatí. Dědek

Re: pár dotazů

Napsal: čtv úno 16, 2006 9:47 pm
od Návštěvník
dědek píše:Popřemýšlej k čemu takový stroj využiješ......
Bydlime v Jizerkach 530 m.n.m. Ja jsem DJ, takze kazdy pateka sobota potrebuju cca 200-600l veci nalozit a jet. Se skodovkou se nejak nebojim, ale mit predohrab, tak kolikrat abych jel uz odpoledne abych se do vecera dostal na misto:-) Tak premyslim co koupit a tohle splnuje podminky, nejak moc nezere (skodovka jezdi ted za cca 14litru), je velky a je to 4kolka, pak mam vyhlidnuty jeste citroen BX 1,8 4x4,ale ten preci jen neni tak veliky, jak jsme to tu procetl, tak sou s nim problemy, jako s kazdym x let starym autem, to si holt "chudy" clovek nevybere:-/ Na paradu bych to urcite nemel, to ne, kdybych chtěl paradu, tak si koupim BMW, s kterym bych nevyjel ani od domu:-))

Az bych neco kupoval tak bych sebou urcite nekoho vzal, ted jde jen o to zda potkam nekoho kdo toto auto ma, nebo mel, za cely zivot jsem ho videl 3x a to nevim uz kdy a kde to bylo:-)

Napsal: čtv úno 16, 2006 10:32 pm
od Baluu
Ahoj ToLo, zdravím i DĚDKA, páč má pravdu, tedy až na ty holky. Jen malá otázka, proč roky 89-92, proč né mladší?
A abych nebyl jen za zvědavce, tak něco málo z tech.údajů:

:lol: rozměry
- délka 3.425mm
- šířka 1.430mm
- výška 1.915mm
8) zavazadlový prostor
- šířka 1.260mm
- výška 1.390mm
- délka až 1.760mm /při zachování dvou sedadel/
:lol: rozchod kol - vpředu i vzadu 1.210mm
:lol: rozvor kol 1.805mm
:lol: světlost vozidla 220mm
:lol: pohotovostní hmotnost 935kg
:lol: celková přípustná hmotnost 1.435kg

Spotřeba - jak napsal DĚDEK.
Náhradní díly - tři možnosti - :P originál - :? replika - :oops: vrakoviště
Hodně záleží na Tvé šikovnosti, tedy technické zručnosti.

Napsal: čtv úno 16, 2006 11:38 pm
od Návštěvník
Baluu píše:Ahoj ToLo, zdravím i DĚDKA, ......
Diky za technicky info :shock:

Proc tak mlady? Protoze jsem porad student... a vice jak 40 000,- mit nebudu a to doufam ze aspon to nasetrim. Ted jsem koukal do inzeratu a nesel jsem konkurenci. Peugeot 405 1.9M16 4x4, uzaverka mezinapravoveho a zadniho diferencialu, 150Koni, ale asi by to strasne zralo... Takze vlastne nic:-) Tohle se me libi hlavne kvuli tomu nakladovemu prostoru a 4x4. Pocitanm ze za nejakych 30tic bych koupul a tak 10 000,- dal do pokupní opravy...

pár dotazů

Napsal: pát úno 17, 2006 6:35 am
od dědek
Tak jsi vlastně skoro soused? Dal bych ti tip na člověka, co Libero vlastnil, dokáže opravit snad každé Subaru, ale dokud je sníh je celý dny v Josefodole poněvadž tám má vlek. A ten předpoklad pořizovacích nákladů
super sedí. Přesně tohle byla moje představa a do puntíku se zatím splnila. Pokud chceš znát spotřebu, to je dost různý. Na silnici 6-7 litránků
a na sněhu v kopečkách i dvakrát tolik. Ale sníh pořád nepadá a tahle daň, je přijatelná. Měl jsem kdysi starou oktávku (obsah taky 1,2litru) a jezdil jsem s ní do práce s kopce na kopec. Za týden co chumelilo jsem najezdil po stejné trase dvakrát tolik( jak se protáčela kola) a spotřeba se vyšplhala na neuvěřitelných 27 l/100km. Čtyřkolky byly k mání jen Gazy a ty žraly 30 i na suchu. Dobré pořízení Dědek

Napsal: pát úno 17, 2006 11:41 am
od Návštěvník
Anonymous píše:Diky za technicky info :shock:

Proc tak mlady? Protoze jsem porad student... a vice jak 40 000,- mit nebudu a to doufam ze aspon to nasetrim. Ted jsem koukal do inzeratu a nesel jsem konkurenci. Peugeot 405 1.9M16 4x4, uzaverka mezinapravoveho a zadniho diferencialu, 150Koni, ale asi by to strasne zralo... Takze vlastne nic:-) Tohle se me libi hlavne kvuli tomu nakladovemu prostoru a 4x4. Pocitanm ze za nejakych 30tic bych koupul a tak 10 000,- dal do pokupní opravy...
Jedno takový tady nabízím. Je k mání za 20 000, ňákou korunu do opravy určitě strčíš, ale auto je pojízdný a nás ještě nikdy nenechalo ve štychu ...

Napsal: pát úno 17, 2006 3:43 pm
od ®raf
Tak do 15000,- na náhradní díly,jinak to je drahá psí bouda
možná tak papíry na přestavbu a vzhledem, že je to E10 /997cm3*37kw/ a bez katalyzátoru tak ani to bych nedělal ®raf

Napsal: pát úno 17, 2006 5:25 pm
od Hukot
®raf píše:Tak do 15000,- na náhradní díly,jinak to je drahá psí bouda
možná tak papíry na přestavbu a vzhledem, že je to E10 /997cm3*37kw/ a bez katalyzátoru tak ani to bych nedělal ®raf

Jestli je to reakce na předešlý příspěvek ... tak jenom dodám, že kdo by se o to blíže zajímal, tak by zjistil, že je to E12 ... :roll:

Napsal: pát úno 17, 2006 6:49 pm
od ®raf
Hukot píše:
®raf píše:Tak do 15000,- na náhradní díly,jinak to je drahá psí bouda
možná tak papíry na přestavbu a vzhledem, že je to E10 /997cm3*37kw/ a bez katalyzátoru tak ani to bych nedělal ®raf

Jestli je to reakce na předešlý příspěvek ... tak jenom dodám, že kdo by se o to blíže zajímal, tak by zjistil, že je to E12 ... :roll:
:o tím hůř, to asi při STK nesedí typ motoru; a co pojišťovna, dobrý?
katalyzátor tam není vidět a dvoubodové zadní pásy mě moc nepřesvědčily. Tak možná cadillac H.Vyčítala roku 86,87,88 ®raf

Napsal: pát úno 17, 2006 8:32 pm
od Hukot
®raf píše: :o tím hůř, to asi při STK nesedí typ motoru; a co pojišťovna, dobrý? katalyzátor tam není vidět a dvoubodové zadní pásy mě moc nepřesvědčily. Tak možná cadillac H.Vyčítala roku 86,87,88 ®raf
Hele když o to Liberko nemáš zájem, tak si toho inzerátu vůbec nemusíš všímat, jo? 8)

Napsal: pát úno 17, 2006 10:33 pm
od Martin H.
Ďedku, píšeš fajn příspěvky, ale pokud jsi myslel tím gazem co žere 30 l. na stovku typ 69, tak ti musím říct, že bych seřezal do bezvědomí toho mechanika co se o to auto stará,nebo toho řidiče co s tím jezdí, protože to jsou při trošce péče a rozumu za volantem auta která jezdí za 12 až 15 l. na stovku.

Martin

gaz

Napsal: pon úno 20, 2006 8:04 am
od dědek
Nazdar Martine, díky za poklonu za příspěvky. To víš, že za těch 34 let co jezdím po silnicích s nejrůznějšími auťáky, jsem vlastnil i několik super žroutů. Mezi nenasyty řadím především Barkase 900. Motor z warťase kasle -plech na dřevěném šasy a spotřeba v zimě 20l v létě 15, cest. rychlost max.45 (pak jsem čekal, že kardan skočí do kabiny), no hrůza stroj. Daleko lepší jízdní vlastnosti a větší spotřebu měl však rumunský gaz.Mělo to nějaký číslo (464?) všechno hnilo před očima, chladič tekl, karburátor neustále mokrý od benzínu, často nešla zařadit jednička a v zimě vevniř šílená zima, neboť topení spíš jen pro ohřátí rukavic. Je fakt, že jsme s tím daleko nejezdili a sloužil na přepravu na hraní od nás na Bramberk (kopec nad Jabloncem n.N.), kde jsem s kapelou hrával týden co týden. A nesmím zapomenout na posledního "žrouta", kterým byl stařičký polský ŽUK. Motor z Pobědy a spotřeba, podle zatížení. Prázdný 18 litrů a plně naložený (dřevo- šrot- písek) dvakrát tolik. Je pravda, že to bylo v době kdy stál benzín max. 6,50 Kčs, ale i tak. Na těch motorech nikdo seřizování neprováděl a jezdilo se dokud to jezdilo. Dneska už taky žádný takový nenažraný monstrum na silnici neuvidíš. S pozdravem Dědek

Napsal: pon úno 20, 2006 6:41 pm
od Martin H.
Zdravím Dědka. Kromě toho, že jsem dlouholetým majitelem Libera, jsem též řadu let členem klubu terénních vozidel - Havířov 4X4. Mí kamarádi z klubu vlastní i Tebou zmiňované ARO M461. Věř mi, že s tím umí na silnici za 15 litrů. GAZ 69 s motorem ŽUK 11-12 litrů. Já mám v autě 2,5 litr z Volhy 24, jezdím za 14. Chci tím jen říct, že spousta řidičů nadává na techniku a přitom ta chyba je úplně jinde.

Slibuji, že příště už budu psát na téma Libero.

Martin

Starsi nebo mladsi?

Napsal: pát kvě 19, 2006 1:05 am
od shivaki
Ahoj, jako zakladatel tohoto threadu uvazuju o tomhle posunovadle.
Mam predstavu poridit neco kolem 40 000,-, nejspise dovoz z nemecka.
Mym financnim moznostem odpovidaji stroje s rokem vyroby tak do 93.

Chtel bych se optat, jestli doporucujete spise ten starsi nebo novejsi typ. Premyslim tak, ze ten starsi typ se mi zda o neco mene elektronictejsi, a ze zkusenosti vim, ze mene elektroniky znamena u starsich aut mene pripadnych problemu.

Predem diky za vase nazory.

Napsal: pát kvě 19, 2006 5:35 am
od dědek
Ono o tolik "elektroniky" v "novém" Liberu není, je však rádoby modernější co do kastle a některý věci co zlobí u starého jsou odtraněny- jiné se objevily. Myslím, že za 40 tis. by to mělo být už dost dobrý auto. Dědek

Napsal: pát kvě 19, 2006 7:38 am
od peple
Co se týče elektroniky má Dědek pravdu.
Ale osobně sem nemněl tu čest potkat starší Libero bez rzi, na druhou stranu se říká že je obratnější v „terénu“. A komfort jízdy je taky malinko jinde. Obojí má pro i proti a nejdůležitější je pro co auto potřebuješ.
Nakonec se stejně musíš rozhodnout sám. Co človíček to názor :?