Stránka 1 z 2

tlak oleje

Napsal: sob bře 19, 2011 11:33 am
od jeffis
na opravě se stale pracuje jevyměněna
vodní pumpa
olejove čerpadlo
zabroušeny ventily vačka
vyměněny svíčky
plynovy lanko
přetěsněna vana
těsnění pod hlavou
seřízeny karburatur
novy vzduchovy filtr
auto jede ale je liny za 4 ,5 skoro stojí kopec problem
po zahřatí se rosvítí tlak oleje
včera jsem přijel po tmě po cca 4km jizdy vyfuk rozžhaveny uplně do červena
chyta na škrtnutí bez plynu
co dal?

Re: tlak oleje

Napsal: ned bře 20, 2011 5:24 pm
od Martin H.
Máš dobře nastavené časování ventilů a zapalování? Pokud máš motor už hodně vyběhaný, vůle mezi klikou a šálky je větší, pak při větším zahřátí motoru olej zřídne a větší vůlí uteče do klik.skříně a nepromaže všechny plochy - rozsvítí se kontrolka mazání.

Martin..

Re: tlak oleje

Napsal: ned bře 20, 2011 8:22 pm
od gari
podla toho,co pises-zeravy vyfuk,lenivy motor,lahko chyta atd..ja vravim ,ze maly predzapal ,takmer 0 alebo az + . Skus najprv to a uvidis. ozije to

Re: tlak oleje

Napsal: ned bře 20, 2011 8:33 pm
od Lubomír
dovolím si komentár o rozsvietení kontrolky oleja v teplom motore: figlajs!
je to odfláknutá oprava olejového čerpadla!
oni skoro všetci mechamici s pôžitkom iba vymenia súkolie olejového čerpadla za nové a poskladajú motor - teda dajú nové tesnenie a založia víčko čerpadla a je to pre nich generálka motoru.
V skutočnosti je problém v bočnej vôli súkolia, nie v radiálnej vôli.
pre dobrú opravu je treba určite :
1.zmerať priemer hriadele čerpadla - má mať 12,5mm približne, možná je to palcová miera, ale ojeté čerpadlo má priemer tej hriadelky aj pod 12mm, a to potom nefunguje. Hriadeľku vymeniť za dobrý rozmer, oploštenie sa dá jednoducho vypilovať flexkou a pilníkom, ja som použil takú peknú lesklú tyčku pôvodne z plotra, mala 12,5 mm.
2. v prípade, že je k dispozícii nové súkolie, OK, ale staré je treba určite zabrúsiť do roviny obe čelá kolies na rovnaký rozmer, a le hlavne na tú istú mieru zabrúsiť aj dosadaciu plochu pre víčko olejového čerpadla. Vo víčku býva vydretá priehlbina - víčko zabrúsiť do roviny, dno priehlbiny pre koliečka v telese čerpadla (horčíková zliatina - "prsa" motoru) takisto zabrúsiť do roviny - býva vymleté. Potom sa vždy zistilo, že priehlbina pre koliečka je o pár desatín hlbšia ako je šírka koliečok, tak som vždy odobral aj z telesa prsu (- raz dokonca až 0,45mm!)kým neboli koliečka zarovno s okrajom - zistí sa proti svetlu - žiadna špára, prípadne len minimálna.
3. Potom sa hrúbkou tesnenia pod víčkom čerpadla dá dostaviť bočná vôľa kolies, ale musí byť na úrovni jednej hrúbky papiera do tlačiarne, žiadne zelené tesnenia 0,4 alebo 0,8mm nefungujú! to by bola zbytočná práca.
Takto poskladané čerpadlo aj pri teplom motore zhasína kontrolku mazania po pootočení štartérom, a už dá pokoj, a hlavne maže poctivo klukové ložiská aj s vymletými panvičkami, kým nemajú vôlu tak do 0,4mm. až potom nestíha, ako správne píše Martin H., ale to už potom klepe klukovka a neskôr sa pretočí panvička a .... smrť motora na pár zdvihov.
A do ruda rozpálený výfuk - bežný jav, ale svedčí o chudobnej zmesi (vtedy je stredná teplota horenia vyššia, emisie bývajú OK, ale motor trpí, riešil som to ubratím na vzdušníku volnobehu - teda zašroubovaním , je to tá podivne istená skrutka s jemným závitom a ihlou na prírube karburátora, čo je dostupná uplne kolmo zhora, a je to jediný nastavopvací prvok pre servisáka dostupný. - teda ešte ten šikmý doraz klapky radi štelujú, ale to potom rozhasia načisto, lebo nemajú ako zmerať správne pootvorenie klapky...tých 0,51mm tuším.
a o chudobnej zmesi svedčí aj slabý výkon - jednoducho vo válci prebehne cyklus príliš rýchlo, ochudobnená zmes horí omnoho rýchlejšie ako bohatšia!
A skontroluj aj vôlu v pripojení rozdelovača - daj víčko dolu a pootáčaj za palec, ak je tam vôla, tak aj strobáková hodnota na volnobehu je pod zaťažením a pod podtlakom inde - jo, a skús nasatím vzduchu ústami sledovať, či sa pootáča doska s halovými snímačmi v rozdelovači! musí sa lahučko pootočiť, inak pre vyššie otáčky a zaťaženie nie je dostatočný predstih a motor netáhne. Niekedy to stačí prestriekať konkorom, prepláchnuť špinky a rozhýbať, a motor ide.
Tak , a teraz diskutujte, kto má lepšie rady...

Re: tlak oleje

Napsal: pát dub 08, 2011 5:54 pm
od jeffis
zatim to vypada na hlavu

Re: tlak oleje

Napsal: sob dub 09, 2011 4:18 pm
od jenýček
To by mohlo bejt(přesně tohle se dělo když jsem to svoje koupil). Ale me to tlakovalo do vody. Máš vodu v oleji nebo opačně? Nebo ti voda lítá ven? Hlavně jestli budeš dělat hlavu, tak nechat srovnat. Jinak je to zbytečná práce i kdybys dal origo těsnění. Dal jsem hlavu přebrousit a jezdím na Ajusu (jedno z nejlevnějších těsnění vůbec). Motor najel asi 20 000 a bez problému. Jo ještě -jaký máš tlaky?

Re: tlak oleje

Napsal: stř dub 13, 2011 5:48 pm
od jeffis
šaly

Re: tlak oleje

Napsal: čtv říj 27, 2011 4:52 pm
od jeffis
tak rok mam zasebou a ještě nejezdim mam si zavolat za měsic u druheho mi odešla spojka

Re: tlak oleje

Napsal: úte lis 08, 2011 6:36 pm
od Pajas
[quote="Lubomír"]
2. v prípade, že je k dispozícii nové súkolie, OK,

Dá se někde toto soukolí nové zehnat??

Re: tlak oleje

Napsal: pon lis 14, 2011 12:28 am
od Raper
Ako funguje signalizacia tlaku oleja?? V pravotocivých zakrutach mi obcas (castejsie ) sa rozsvieti mazanie. (asi olejová pumpa nema co nasat) ale ostane svietit, znamena ze tam nastane zmena po kt nemaze , alebo je to len to ze kontrolka nevie spatne zhasnut ak uz maze dobre?? suvisi rozsvietenie kontrolky nejak z tesnstou olejoveho systemu?? napr. ze by sa rozsvecovala ak by bolo otvorene viecko (len pre uplnost fungovania a pochopenia) vdaka.

Re: tlak oleje

Napsal: pon lis 14, 2011 6:48 am
od dědek
Skoro na sto procent je to opotřebované čidlo oleje. Vyměň ho a vše bude O.K. Dědek

Re: tlak oleje

Napsal: pon lis 14, 2011 8:24 pm
od Tuti
Primárním důvodem k rozsvícení kontrolky je ale nedostatek oleje - ani v ostře projeté táhlé zatáčce se normálně nerozsvítí, když do minima nechybí víc než nějakého půl litru. Jestli ti to auto dělá když máš podle měrky oleje správně, tak něco není v pořádku.

Re: tlak oleje

Napsal: pon lis 14, 2011 8:26 pm
od Lubomír
... a skoro ostatok do 100 procent je to málo oleja. hih. skontroluj to, a neval do tých zákrut 200...s Tutim sa skoro trefujeme do dôvodu aj termínu...

Re: tlak oleje

Napsal: pon lis 14, 2011 9:54 pm
od Mis.us
no primární to určitě je,ale v čerpadlo musí taky udělat dostatečnej tlak k tomu,aby bylo všechno dobře mazáno.Když jsem měl velký vůle na hvězdici i hřídelce od čerpadla,tak mi kontrolka svítila skoro pořád a to byla oleje plná vana.

Re: tlak oleje

Napsal: úte lis 15, 2011 8:10 am
od Pajas
Promiňte, že se opakuju, ale dá se zehnat ta hvězdica a hřídelka nová? díky

Re: tlak oleje

Napsal: úte lis 15, 2011 9:15 am
od Mis.us
u subaru by měla jít objednat originál

Re: tlak oleje

Napsal: úte lis 15, 2011 11:13 am
od Pajas
A nevíš jaká by byla cena +-?. na netu jsem nic takého nenašel...

Re: tlak oleje

Napsal: úte lis 15, 2011 12:17 pm
od vojta
tady najdeš co to stojí na nové liberko:
viewtopic.php?f=11&t=1464&p=19234#p19220
zkus to poptat v betahase :)

Re: tlak oleje

Napsal: úte lis 15, 2011 12:39 pm
od Pajas
Díky moc. Webový kontakt by byl??

Re: tlak oleje

Napsal: úte lis 15, 2011 12:57 pm
od vojta
už to tu bylo milionkrát:

vochomurka.m@betahase.cz
475 200 437

http://www.betahase.cz/kontakt.aspx

kdyžtak vrtulku olejového čerpadla na nové mám tu co sem měnil, fungovala myslím ještě slušně ale nová je nová - nevím jestli se na nové a starší liší...