tlak oleje

E 10, E 12
jeffis
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 91
Registrován: sob črc 25, 2009 10:58 pm
Bydliště/Město: turnov

tlak oleje

Příspěvekod jeffis » sob bře 19, 2011 11:33 am

na opravě se stale pracuje jevyměněna
vodní pumpa
olejove čerpadlo
zabroušeny ventily vačka
vyměněny svíčky
plynovy lanko
přetěsněna vana
těsnění pod hlavou
seřízeny karburatur
novy vzduchovy filtr
auto jede ale je liny za 4 ,5 skoro stojí kopec problem
po zahřatí se rosvítí tlak oleje
včera jsem přijel po tmě po cca 4km jizdy vyfuk rozžhaveny uplně do červena
chyta na škrtnutí bez plynu
co dal?
subaru libero,nissan vanette,isuzu midi,renault espace,renault rapid,toyta lite ace

Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 325
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště/Město: Ostrava

Re: tlak oleje

Příspěvekod Martin H. » ned bře 20, 2011 5:24 pm

Máš dobře nastavené časování ventilů a zapalování? Pokud máš motor už hodně vyběhaný, vůle mezi klikou a šálky je větší, pak při větším zahřátí motoru olej zřídne a větší vůlí uteče do klik.skříně a nepromaže všechny plochy - rozsvítí se kontrolka mazání.

Martin..

gari
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 247
Registrován: ned dub 27, 2008 10:10 pm
Bydliště/Město: SK Nitra

Re: tlak oleje

Příspěvekod gari » ned bře 20, 2011 8:22 pm

podla toho,co pises-zeravy vyfuk,lenivy motor,lahko chyta atd..ja vravim ,ze maly predzapal ,takmer 0 alebo az + . Skus najprv to a uvidis. ozije to

Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 966
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště/Město: Trenčín,SK

Re: tlak oleje

Příspěvekod Lubomír » ned bře 20, 2011 8:33 pm

dovolím si komentár o rozsvietení kontrolky oleja v teplom motore: figlajs!
je to odfláknutá oprava olejového čerpadla!
oni skoro všetci mechamici s pôžitkom iba vymenia súkolie olejového čerpadla za nové a poskladajú motor - teda dajú nové tesnenie a založia víčko čerpadla a je to pre nich generálka motoru.
V skutočnosti je problém v bočnej vôli súkolia, nie v radiálnej vôli.
pre dobrú opravu je treba určite :
1.zmerať priemer hriadele čerpadla - má mať 12,5mm približne, možná je to palcová miera, ale ojeté čerpadlo má priemer tej hriadelky aj pod 12mm, a to potom nefunguje. Hriadeľku vymeniť za dobrý rozmer, oploštenie sa dá jednoducho vypilovať flexkou a pilníkom, ja som použil takú peknú lesklú tyčku pôvodne z plotra, mala 12,5 mm.
2. v prípade, že je k dispozícii nové súkolie, OK, ale staré je treba určite zabrúsiť do roviny obe čelá kolies na rovnaký rozmer, a le hlavne na tú istú mieru zabrúsiť aj dosadaciu plochu pre víčko olejového čerpadla. Vo víčku býva vydretá priehlbina - víčko zabrúsiť do roviny, dno priehlbiny pre koliečka v telese čerpadla (horčíková zliatina - "prsa" motoru) takisto zabrúsiť do roviny - býva vymleté. Potom sa vždy zistilo, že priehlbina pre koliečka je o pár desatín hlbšia ako je šírka koliečok, tak som vždy odobral aj z telesa prsu (- raz dokonca až 0,45mm!)kým neboli koliečka zarovno s okrajom - zistí sa proti svetlu - žiadna špára, prípadne len minimálna.
3. Potom sa hrúbkou tesnenia pod víčkom čerpadla dá dostaviť bočná vôľa kolies, ale musí byť na úrovni jednej hrúbky papiera do tlačiarne, žiadne zelené tesnenia 0,4 alebo 0,8mm nefungujú! to by bola zbytočná práca.
Takto poskladané čerpadlo aj pri teplom motore zhasína kontrolku mazania po pootočení štartérom, a už dá pokoj, a hlavne maže poctivo klukové ložiská aj s vymletými panvičkami, kým nemajú vôlu tak do 0,4mm. až potom nestíha, ako správne píše Martin H., ale to už potom klepe klukovka a neskôr sa pretočí panvička a .... smrť motora na pár zdvihov.
A do ruda rozpálený výfuk - bežný jav, ale svedčí o chudobnej zmesi (vtedy je stredná teplota horenia vyššia, emisie bývajú OK, ale motor trpí, riešil som to ubratím na vzdušníku volnobehu - teda zašroubovaním , je to tá podivne istená skrutka s jemným závitom a ihlou na prírube karburátora, čo je dostupná uplne kolmo zhora, a je to jediný nastavopvací prvok pre servisáka dostupný. - teda ešte ten šikmý doraz klapky radi štelujú, ale to potom rozhasia načisto, lebo nemajú ako zmerať správne pootvorenie klapky...tých 0,51mm tuším.
a o chudobnej zmesi svedčí aj slabý výkon - jednoducho vo válci prebehne cyklus príliš rýchlo, ochudobnená zmes horí omnoho rýchlejšie ako bohatšia!
A skontroluj aj vôlu v pripojení rozdelovača - daj víčko dolu a pootáčaj za palec, ak je tam vôla, tak aj strobáková hodnota na volnobehu je pod zaťažením a pod podtlakom inde - jo, a skús nasatím vzduchu ústami sledovať, či sa pootáča doska s halovými snímačmi v rozdelovači! musí sa lahučko pootočiť, inak pre vyššie otáčky a zaťaženie nie je dostatočný predstih a motor netáhne. Niekedy to stačí prestriekať konkorom, prepláchnuť špinky a rozhýbať, a motor ide.
Tak , a teraz diskutujte, kto má lepšie rady...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka

jeffis
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 91
Registrován: sob črc 25, 2009 10:58 pm
Bydliště/Město: turnov

Re: tlak oleje

Příspěvekod jeffis » pát dub 08, 2011 5:54 pm

zatim to vypada na hlavu
subaru libero,nissan vanette,isuzu midi,renault espace,renault rapid,toyta lite ace

jenýček
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 97
Registrován: ned dub 12, 2009 7:29 pm
Bydliště/Město: dobruška

Re: tlak oleje

Příspěvekod jenýček » sob dub 09, 2011 4:18 pm

To by mohlo bejt(přesně tohle se dělo když jsem to svoje koupil). Ale me to tlakovalo do vody. Máš vodu v oleji nebo opačně? Nebo ti voda lítá ven? Hlavně jestli budeš dělat hlavu, tak nechat srovnat. Jinak je to zbytečná práce i kdybys dal origo těsnění. Dal jsem hlavu přebrousit a jezdím na Ajusu (jedno z nejlevnějších těsnění vůbec). Motor najel asi 20 000 a bez problému. Jo ještě -jaký máš tlaky?

jeffis
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 91
Registrován: sob črc 25, 2009 10:58 pm
Bydliště/Město: turnov

Re: tlak oleje

Příspěvekod jeffis » stř dub 13, 2011 5:48 pm

šaly
subaru libero,nissan vanette,isuzu midi,renault espace,renault rapid,toyta lite ace

jeffis
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 91
Registrován: sob črc 25, 2009 10:58 pm
Bydliště/Město: turnov

Re: tlak oleje

Příspěvekod jeffis » čtv říj 27, 2011 4:52 pm

tak rok mam zasebou a ještě nejezdim mam si zavolat za měsic u druheho mi odešla spojka
subaru libero,nissan vanette,isuzu midi,renault espace,renault rapid,toyta lite ace

Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště/Město: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: tlak oleje

Příspěvekod Pajas » úte lis 08, 2011 6:36 pm

[quote="Lubomír"]
2. v prípade, že je k dispozícii nové súkolie, OK,

Dá se někde toto soukolí nové zehnat??
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)

Uživatelský avatar
Raper
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 253
Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
Bydliště/Město: Kežmarok SR
Kontaktovat uživatele:

Re: tlak oleje

Příspěvekod Raper » pon lis 14, 2011 12:28 am

Ako funguje signalizacia tlaku oleja?? V pravotocivých zakrutach mi obcas (castejsie ) sa rozsvieti mazanie. (asi olejová pumpa nema co nasat) ale ostane svietit, znamena ze tam nastane zmena po kt nemaze , alebo je to len to ze kontrolka nevie spatne zhasnut ak uz maze dobre?? suvisi rozsvietenie kontrolky nejak z tesnstou olejoveho systemu?? napr. ze by sa rozsvecovala ak by bolo otvorene viecko (len pre uplnost fungovania a pochopenia) vdaka.
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD

Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1706
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Bydliště/Město: Desná v Jizerských horách

Re: tlak oleje

Příspěvekod dědek » pon lis 14, 2011 6:48 am

Skoro na sto procent je to opotřebované čidlo oleje. Vyměň ho a vše bude O.K. Dědek
A další změna Toyota RAV4 2.2 diesel 4x4, VW T4 Multivan 2.4D a pořád bez Libera

Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1287
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště/Město: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: tlak oleje

Příspěvekod Tuti » pon lis 14, 2011 8:24 pm

Primárním důvodem k rozsvícení kontrolky je ale nedostatek oleje - ani v ostře projeté táhlé zatáčce se normálně nerozsvítí, když do minima nechybí víc než nějakého půl litru. Jestli ti to auto dělá když máš podle měrky oleje správně, tak něco není v pořádku.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad

Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 966
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště/Město: Trenčín,SK

Re: tlak oleje

Příspěvekod Lubomír » pon lis 14, 2011 8:26 pm

... a skoro ostatok do 100 procent je to málo oleja. hih. skontroluj to, a neval do tých zákrut 200...s Tutim sa skoro trefujeme do dôvodu aj termínu...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1443
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Bydliště/Město: Praha,matka všech měst (Praha 5)
Kontaktovat uživatele:

Re: tlak oleje

Příspěvekod Mis.us » pon lis 14, 2011 9:54 pm

no primární to určitě je,ale v čerpadlo musí taky udělat dostatečnej tlak k tomu,aby bylo všechno dobře mazáno.Když jsem měl velký vůle na hvězdici i hřídelce od čerpadla,tak mi kontrolka svítila skoro pořád a to byla oleje plná vana.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX 38kw -1989
Subaru 1.8 GL 4WD Coupé 72kw - 11/85
Subaru 1.8 GL 4WD RX Coupé 100kw - 10/87

-JO ŘIDIČ,TEN TVRDEJ CHLEBA MÁ------------>Čus--->Mišus

Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště/Město: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: tlak oleje

Příspěvekod Pajas » úte lis 15, 2011 8:10 am

Promiňte, že se opakuju, ale dá se zehnat ta hvězdica a hřídelka nová? díky
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)

Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1443
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Bydliště/Město: Praha,matka všech měst (Praha 5)
Kontaktovat uživatele:

Re: tlak oleje

Příspěvekod Mis.us » úte lis 15, 2011 9:15 am

u subaru by měla jít objednat originál
Subaru E12 Wagon 4WD SDX 38kw -1989
Subaru 1.8 GL 4WD Coupé 72kw - 11/85
Subaru 1.8 GL 4WD RX Coupé 100kw - 10/87

-JO ŘIDIČ,TEN TVRDEJ CHLEBA MÁ------------>Čus--->Mišus

Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště/Město: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: tlak oleje

Příspěvekod Pajas » úte lis 15, 2011 11:13 am

A nevíš jaká by byla cena +-?. na netu jsem nic takého nenašel...
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)

Uživatelský avatar
vojta
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 495
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: tlak oleje

Příspěvekod vojta » úte lis 15, 2011 12:17 pm

tady najdeš co to stojí na nové liberko:
viewtopic.php?f=11&t=1464&p=19234#p19220
zkus to poptat v betahase :)
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)

Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště/Město: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: tlak oleje

Příspěvekod Pajas » úte lis 15, 2011 12:39 pm

Díky moc. Webový kontakt by byl??
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)

Uživatelský avatar
vojta
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 495
Registrován: pon srp 09, 2010 12:40 pm
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: tlak oleje

Příspěvekod vojta » úte lis 15, 2011 12:57 pm

už to tu bylo milionkrát:

vochomurka.m@betahase.cz
475 200 437

http://www.betahase.cz/kontakt.aspx

kdyžtak vrtulku olejového čerpadla na nové mám tu co sem měnil, fungovala myslím ještě slušně ale nová je nová - nevím jestli se na nové a starší liší...
Nudíte se? Kupte si Subaru Libero ;)


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host