Nejde zařadit žádný kvalt

E 10, E 12
Odpovědět
Lukas01
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 1
Registrován: úte pro 20, 2011 7:23 am
Bydliště: Nová Paka

Nejde zařadit žádný kvalt

Příspěvek od Lukas01 »

Ahoj, potřeboval bych radu, koupil jsem starší libero bez tp, delší dobu stálo.Včera jsem ho projížděl a při zařazeném 4x4 mě cca po půl kilometru na trojku jakoby vyskočila rychlost a od tý doby nejde nic zařadit ať je 4 wd zapnuto, nebo vypnuto.Šajt páka normálně chodí, v převodovce to cvaká, jako kdyby tam kvalty padaly, ale je tam furt neutrál, taky mě přijde že jde moc lehko spojkový pedál, ale nevím jestli šel takhle , když to ještě jelo.Od koupi jsem s ním nenajel ani 2km:-( Poraďte prosím, díky.
Uživatelský avatar
Raper
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 338
Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
Bydliště: Kežmarok SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejde zařadit žádný kvalt

Příspěvek od Raper »

Obcas nejde zaradit nekteré kvalty kdyz je povolena sruba kt. spaja tiahlo radiacej paky s prevodovkou, ale ked vravis ze paka ide..
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 938
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejde zařadit žádný kvalt

Příspěvek od Martinekk »

Vlez pod auto a pozeraj sa, či bowden ovládajúci spojku ju aj naozaj ovláda alebo nie. A potom odkrytuj motor a pozri sa či radiaca tyč chodí ako má. Potrebuješ k tomu ešte jednu osobu ktorá bude stláčať spojku a hýbať fofrklackom. Ak toto funguje, tak je buď niečo so spojkou samotnou alebo prevodovkou a rozoberaniu sa nevyhneš.
To je to biele alebo srieborné z bazošu?
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejde zařadit žádný kvalt

Příspěvek od covex »

Jestli to nebude spis v pytly oblozeni spojky. Bez nej radit jde pekne, ale neprenasi se toceni motoru na prevodovku..
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 938
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejde zařadit žádný kvalt

Příspěvek od Martinekk »

To je tiež možné.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Pidy
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 27
Registrován: ned lis 21, 2010 8:37 pm
Bydliště: Kynšperk nad Ohří

Re: Nejde zařadit žádný kvalt

Příspěvek od Pidy »

Na novějšim se mi stalo, že klouzala spojka a jak jsem jí měnil, tak jsem zjistil, že vypínací páka v převodovce je zatuhlá a nevrací se zcela na zpět, takže jsem měnil zbytečně. Jestli ti Liberko dýl stálo, tak je možný, že je to tim. Páka je totiž v hliníku a na slano to fest oxiduje.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Nejde zařadit žádný kvalt

Příspěvek od Mis.us »

Pidy píše:Na novějšim se mi stalo, že klouzala spojka a jak jsem jí měnil, tak jsem zjistil, že vypínací páka v převodovce je zatuhlá a nevrací se zcela na zpět, takže jsem měnil zbytečně. Jestli ti Liberko dýl stálo, tak je možný, že je to tim. Páka je totiž v hliníku a na slano to fest oxiduje.

To samý u mně.po rozhejbání jde spojka jak u novýho auta.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejde zařadit žádný kvalt

Příspěvek od covex »

Jakou paku mate na mysli? Tu za kterou taha spojkove lanko, nebo tam je este jina?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Nejde zařadit žádný kvalt

Příspěvek od dědek »

Tak na tohle jsem dostal 6tisíc slevu na "červený", když jsem ho kupoval. Původní majitel s ním dlouho nejezdil a pak se rohodl ho dát na prodej do Trutnova. Když jsem ho kupoval , dekladoval jsem klouzající spojku (předchozí zkušenost se starším, kde taky klouzala a musela se vyměnit),bazarník zavolal majiteli a sleva byla na světě. Doma jsem tuhle páku rozhýbal všelijakými prostřiky, trochu povolil matici na seřizovacím šroubu a spojka zůstala původní . Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Nejde zařadit žádný kvalt

Příspěvek od Mis.us »

jiná páka než tu co řikáš covexi,tam opravdu neni.Je to pěkný svinstvo,když to zatuhne.To co píše dědek působí tak na 40% ,když to chceš pořádně rozhejbat,tak převodovka musí ven a páka taky.Jsou tam dva pérový kolíčky držej závoveň vidličku od spojkovýho ložiska.Vytloukneš je 3mm kalenou kulatinou a páku vytáhneš.Vespod je na páce O-kroužek,kterej drží mazivo na kulatině ,která chodí v hliníku,když stvrdne a rozpadne se,tak tam svinstvo má přístup a seš v průseru.Tim tady nechci nikoho plašit,aby hned vyndal převodovku a namazal to.Na druhou stranu,kdo to v budoucnu zaznamená,že se páka vrací málo a ztuha,tak má o práci postaráno :-)

Dědku na červenym byla páka zatuhlá cca po14 dnech co nám auto stálo u baráku.Libera jsem ještě neopravoval ve velkym rosahu,respektive v tomhle směru.Mechanik co spojku dělal odemně měl k dispozici přítlačák,lamelu i ložisko,možná by původní ještě nějakej čas vydrželo,ale vyhodil to všechno,já to ani neviděl,to mě dost štvalo,protože se to určitě dalo ještě použít...
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Odpovědět