Topení

E 10, E 12
Rosi

Topení

Příspěvek od Rosi »

Rad bych se zeptal na par souvisejících veci. Moje Libero, rv86, mi fouka horkej vzduch pouze v poloze nastaveni packy na "nohy" a/nebo "predni sklo", pokud prepnu do polohy "nohy a kabina" (na palubce prostredni vyfuky) jde ven pouze studeny vzduch nezavisle na nastaveni teploty. Je to tak konstrukcne reseno normalne a nebo mam nekde upadenou hadici? Vim, ze u nekterych aut je to tak ve standardu. Nechce se mi zbytecne kuchat palubka.
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peple »

Já u sveho modelu 97 mám to samé. Je to origo. Prostě na řidiče fouká jenom studenej vzduch aby tě to za volantem neuspalo :lol:
veros
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 105
Registrován: čtv zář 22, 2005 8:05 pm
Bydliště: Kuřim
Kontaktovat uživatele:

Totéž

Příspěvek od veros »

Dělá mi to to samé (r.v.1991) , takže to asi není chyba.
Co mne zaujalo mnohem více je, že nastavení pášky teplo/zima ovlivňuje i teplotu vzduchu vyfukovaného výdechy pod zadním sedadlem. Když je tam nápis "Rear Heater" tak jsem čekal vždycky teplý vzduch.
Už asi nikdy nebudu mít tak skvělé auto. :-(
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peple »

U mně je to to samé. Výdech pod zadní sedačkou nemám, ale zato je před
prostřední a teplota vzduchu se reguluje na palubce. Chod ventilátoru si ovládají cestující vzadu sami.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Ano neni to vada - je to vlastnost.Ta topeni jsou zapojena v "serii"
to je za sebou a ve predu se reguluje prutok vody do obou,takze malo
teple vody malo tepla.Aspon takhle u mne.
Jinak sraz p a r a a d a.
K.
Baluu

"trenýrková" teplota

Příspěvek od Baluu »

Už jsem tu opět, liberáci.
Máte pravdu, je to od výrobce. Říka tomu dvoucestné vytápění.
Při něm vzniká rozdíl v teplotě mezi středním a spodním výstupem vzduchu. Stejně jako páčka teploty ovládá zadní vytápění.
Má "trenýrková" teplota spočívá v tom, že :
Do auta přivádím vnější vzduch
Páčku výstupu vzduchu nastavím na nohy a páčku teploty na max
Spustím ventilátor na druhý stupeň a spínač zadního topení
V případě zamlžování opakovaně přepínám výstup vzduchu na přední sklo
Po přijatelném zahřátí přepnu přívod vzduchu na cirkulaci v kabině
Páčku výstupu vzduchu nastavím do polohy střed a nohy
(Na nohy mi jde teplý vzduch a středem mi cirkuluje ohřátý a to ponechám až do "trenýrkové" teploty)
Dnes to bylo kratší... Ahojky v dalším příspěvku..... Baluu
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Tak po roce chci toto téma spolu s chladnými (až mrazivými)dny opět obnovit.Teprve nedávno jsem si ověřil,že nejúčinější topení v Liberu je pustit ventilátor vzadu, nastavit maximum na páčce topení a čekat, až se vzduch v autě ohřeje. Při současném běhu předního větráku na dvojku se sice nerosí přední sklo,ale jakoby "chybělo" teplo.A není moc velký rozdíl, když se ručka teploměru přehoupne přez nejspodnější čárku a nebo je-li ve "standartní "poloze. A vnitřní cirkulaci zapínám jen při stání za něčím smradlavým na semaforu.Jinak je uvnitř hned všechno orosený.Jedu-li sám- je to pohoda, ale daší tři spolujezdci svým "funěním" dokonale všechny okna zamlží a aspoň abych něco viděl, mám neustále v pemanenci utěrku "clarin" Domnívám se, že tuhle zkušenost nemám jen já sám. Dědek
Uživatelský avatar
kosma.d
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 121
Registrován: pon zář 04, 2006 4:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kosma.d »

To není Dědku ani moc tím, jak funí, jako spíš vlhkým oblečením a nebo, nedej bože mokrým oblečením za deště a sněhem na botech.Pak stačí opravdu teplý vzduch a dílo je dokonáno.Já si pokaždé vyhřívám auto před vyjetím (v mrazech) propanbutanovou parabolou a mezi tím si oškrábu okna.Potom už sedám do vyhřátého auta a pro děti to není takový šok z domu "do -15C".Ta parabola to jedna dvě vyhřeje a po rozjetí to vypnem.I v lese,když svačím,tak to zapnu a nemusím při svačině mrznout nebo startovat auto. Teplo je teplo.
qcheerleader.gif
Dandy
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

V Toledu ani v Octavce mi to nedělá. Je fakt, že když je sníh, řvu na pasažery" oklepat si boty" a toho luftu je tam taky víc. Nejhorší byl Warťas. do něj teklo a okna byla pořád zamrzlá jak prkno.A ten "bufík" na propan butan mám taky a docela jsem s tím i spokojený až na to, že trochu smrdí. Dědek
jirkatravna
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 17
Registrován: pát lis 17, 2006 8:22 pm
Bydliště: Travná 55
Kontaktovat uživatele:

Zháním zadní topení a radu kolem

Příspěvek od jirkatravna »

Teče mi zadní topení u Libera E 12 - 1991, nenašlo by se někde na víc? Jinak se chci zeptat jak se to vytahule, jestli to proleze dírou nahoru nebo se musí rozebrat půl motorového prostoru?? Díky
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

topení

Příspěvek od Lubomír »

Mám, mohu poslat poštou, tento týden plánujem rozosielať z nejakej pošty v Česku dárkové zásielky ako Mikuláš.... Na SZ pošli adresu.
O demontáži: radiátor by mal ísť vrchom, nie je to treba celé rozobrať.
A určite je to radiátor? hadice a spoje sú dobré?
Lubomír
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Radiátor zadního topení

Příspěvek od Lubomír »

Odoslané, dnes.
Potvrď príjem!
Lubomír
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 234
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Topení

Příspěvek od škatulka »

S přicházejícím podzimem přišla i potřeba topit. Pokusil jsem se o to
a jsem z toho poněkud "JELEN". Topení hřeje jen v poloze "čelní sklo"
a v ostatních polohách jenom větrá. U zadního jsem dlouho hledal
nějaké ovládání a našel jsem jen vypínač ventilátoru.Může mi někdo
vysvětlit funkce topení a pokoušel se někdo upravit topení tak,aby hřálo
i na nohy?
veros
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 105
Registrován: čtv zář 22, 2005 8:05 pm
Bydliště: Kuřim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od veros »

Mě auto hřeje jenom: když si foukám na sklo a nebo na nohy (půl na půl se sklem). Když foukám doprostřed auta, tak to fouká vždycky studenej.

Zadní topení fouká teplý nebo studený vzduch podle toho, co je nastavené na předním. Můžeš jenom ovládat jestli fouká a nebo ne.

Možná to je u jinak starého auta jiné?

--V
Už asi nikdy nebudu mít tak skvělé auto. :-(
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kce »

potvrzuji verosova slova...
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Topení

Příspěvek od Karel »

škatulka píše: U zadního jsem dlouho hledal
nějaké ovládání a našel jsem jen vypínač ventilátoru
Ano je zapojeno v sérii s předním radiátorem a kohoutem předního se tak ovládá současně průtok vody i zadního topení.
K.
:lol:
Naposledy upravil(a) Karel dne pát zář 21, 2007 1:24 pm, celkem upraveno 1 x.
Nikdo není dokonalej.
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 234
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Příspěvek od škatulka »

OMLOUVÁM SE. Jedno téma o topení už na foru je od loňska od autora
ROSI Přehlédl jsem ho. Chtěl bych ale vědět, jestli se někdo pokusil
tuto vlastnost Libera odstranit. Při každém přepnutí z "nohy" na "sklo"
dojde k zavření a otevření teplé vody do výměníku a divím se že ještě
nikomo neteče ventil.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

škatulka píše: Při každém přepnutí z "nohy" na "sklo"
dojde k zavření a otevření teplé vody do výměníku a divím se že ještě
nikomo neteče ventil.
Nikolivěk, pouze překlápíš klapky, tím vytvoříš baypas okolo výměníku.A vzduch od ventilátoru neprochází výměníkem,ale fouká přímo a jinam a jinak.
Stačí :?:
K.
:lol:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1571
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tuti »

Karel píše:pouze překlápíš klapky, tím vytvoříš baypas okolo výměníku
Ano, překlopení klapky je i slyšet - dochází k němu na půlce dráhy šoupadla :arrow: levá půlka netopí, pravá topí. Ale foukání na nohy je už na začátku té pravé půlky, jestli ti v téhle poloze netopí, možná jsou špatně nastavená táhla.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 234
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Příspěvek od škatulka »

Před Liberem jsem měl Toyotu Corolu, Celiku, Daihatsu charade, a u těch
je podobný panel topení ale jiné pořadí funkcí. To mám stále zafixované v paměti a s Liberem se budu STÁLE UČIT!! Děkuji všem za lekci a rady.
Odpovědět