Alternátor

E 10, E 12
lenny

altik

Příspěvekod lenny » úte pro 20, 2005 11:41 pm

Zdravím všechny natšence asi dva měsíce jsem byl téměř bezstarostným uživatelem krasavce z roku 89 bohužel přestával pomalu ale jistě startovat až mě nechal stát na nejrušnější křižovatce uprostřed brna.Koupil jsem novou baterku ale natšení z pojízdné subarky trvalo jen dokud se baterka nevybila,diagnoza mechanika zněla jasně alternátor je K.O. bez šance na repas.Rána číslo dvě přišla s částkou 10.000 za nový kousek a tímto bych rád poprosil kohokoli kdo má možnost nebo dobrou radu jak pořídit altík za nějakou přijatelnější cenu o pomoc.Dopředu dík všem znalím a ochotným s pozdravem Lenny

Uživatelský avatar
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1319
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Bydliště/Město: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod peple » stř pro 21, 2005 9:24 am

Honza rozprodává Bobíka
Tak mu cinkni nebo písni
Naposledy upravil(a) peple dne sob led 21, 2006 10:41 am, celkem upraveno 1 x.
ČUS - PEPLEBUS

Uživatelský avatar
Jarda
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 539
Registrován: pon zář 26, 2005 3:08 pm
Bydliště/Město: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

altik

Příspěvekod Jarda » stř pro 21, 2005 10:24 am

já jsem měl problém s alternátorem také u starého liberka, syn tam dal z 1203 ale musí se tam přidat relé. celkově to prý není problém, udělat šponovací držák, ceková cena materiálu asi do 600 kč ( alternátor z bazaru) :roll:

Lenny

Příspěvekod Lenny » stř pro 21, 2005 11:49 am

Pánové děkuji dobrá rada nad zlato jak se povede bobika zprovoznit tak dám vědět zatím bohatýho ježucha

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště/Město: Děčín

Příspěvekod Karel » stř pro 21, 2005 5:00 pm

Od Jardy je to dobrá rada ale... lepším řešením by bylo /dle řemene/
použít alt z FAVORITa nebo FELICIE 1,3 a ten už může být i 70A!
a pak další možnost že se se mnou spojíš a ja ho opravím a do 5000,-
se určitě vejdu .
Ten alt FAV nebo FEL proto, že nemusíš skoro hejbat s elektrikou a přeji
úspěch.
K. :D :D :lol: :lol: :lol:
Nikdo není dokonalej.

Uživatelský avatar
Jarda
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 539
Registrován: pon zář 26, 2005 3:08 pm
Bydliště/Město: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

altik

Příspěvekod Jarda » stř pro 21, 2005 6:03 pm

ano souhlasím s Karlem, ale já to mám takhe vyzkoušený.
při opravě ráda praská klec alt.
Naposledy upravil(a) Jarda dne čtv pro 22, 2005 7:40 pm, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště/Město: Děčín

Příspěvekod Karel » čtv pro 22, 2005 8:02 am

"Klec" to bude asi hliníkový obal alternátoru jak Jarda píše a opravdu
jsem slyšel o tom že někdo takto zničil alternátor, ale pokud TO umíš
tak nic nehrozí.
K. :lol: :lol: :lol:
Nikdo není dokonalej.

Uživatelský avatar
Jarda
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 539
Registrován: pon zář 26, 2005 3:08 pm
Bydliště/Město: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

altik

Příspěvekod Jarda » čtv pro 22, 2005 12:41 pm

ano myslel jsem hliníkový obal alternátoru, když jsem ho rodělával ( tak jsem to neuměl.) tak mi praskl (( ten obal )) nešli mi povolit šrouby tak jsem to vzal jemným násilím a bylo to. :twisted: a jak píšeš nikdo ......
já zase chybou se učíme :roll:

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště/Město: Děčín

Příspěvekod Karel » čtv pro 22, 2005 1:04 pm

To nic, to se stane.
ALE..... "usmívej-se, bude hůř"
K. :D :D :D
Nikdo není dokonalej.

Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 505
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště/Město: Praha 4

Alternátor

Příspěvekod Petr+Barča » úte bře 14, 2006 3:21 pm

Mám dotaz . Může mít špatná funkce alternátoru vliv na spotřebu?
Poslední dobou se pohybuju se spotřebou někde kolem 10L na popojíždění po městě . Připadá mi to celkem dost. Dnes ráno mně totálně opustil alternátor . Bylo to už podruhé kdy přestal dobíjet. Dal jem jiný a už to zase jezdí v pohodě . Napadlo mě jestli to špatné dobíjení němělo vliv na spotřebu . Co si o tom myslíte?
P+B.

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště/Město: Děčín

Příspěvekod Karel » úte bře 14, 2006 3:29 pm

Pokud nebyl "zadreny" aby brzdil motor tak urcite ne. :roll:
K.
:D :D :D
Nikdo není dokonalej.

Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 505
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště/Město: Praha 4

Příspěvekod Petr+Barča » úte bře 14, 2006 4:02 pm

Zadřený nebyl , točil se v pohodě , akorát nedobíjel.
P+B.

Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště/Město: Děčín

Příspěvekod Karel » úte bře 14, 2006 4:09 pm

Tak kdyz nedobijel tak neodebiral zadnou mechanickou energii (praci) tak by to nemelo mit vliv na spotrebu a v tomto pripade bude jeste jina chybicka okolo karb. a nebo jinde :?:
K.
:shock:
Nikdo není dokonalej.

Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 505
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště/Město: Praha 4

Příspěvekod Petr+Barča » úte bře 14, 2006 4:21 pm

CHybičky už řeším rok , tak snad na to příjdu .
P+B.

Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1706
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Bydliště/Město: Desná v Jizerských horách

spotřeba

Příspěvekod dědek » úte bře 14, 2006 5:30 pm

Podle mě, je ta spotřeba v téhle zimě úplně normál. Až se oteplí přez 10st.C, mělo by to se spotřebou zbačně pohnout dolů.V mrazu zatuhne olej všude kde je a auto překonává značné odpory v převodech, ložiscích a sníh způsobuje i větší valivý odpor gum. Kdybych já teď jezdil za deset tak si pískám. Dědek

Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 325
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště/Město: Ostrava

Příspěvekod Martin H. » úte bře 14, 2006 7:58 pm

Dědku, máš úplnou pravdu. Zima je sviňa (co se týká spotřeby). U Libera nevím, ale u Jeepa mi vyleze spotřeba o 3 litry na kratších štrekách. Přesto tvrdím, že zima je krásná, ale krátká.

Martin

Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 505
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště/Město: Praha 4

Příspěvekod Petr+Barča » úte bře 14, 2006 10:23 pm

Tak se budem těšit na jaro snad ušetříme na benzínu.
P+B.

Uživatelský avatar
Petr K.
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 36
Registrován: čtv úno 23, 2006 9:54 am
Bydliště/Město: Praha

držák alternátoru

Příspěvekod Petr K. » pon pro 04, 2006 11:27 am

Ahoj "přátelé ve zbrani",

jak by řekl klasik, stala se mi "takový ošklivý, a skoro bych řekl zlý… nepěkná věc". Z Bobše se začaly ozývat uširvoucí zvuky prokluzujícího klínového řemenu. Rozhodl jsem se tedy během příjemného nedělního odpoledne problém vyřešit dotažením či nedejbože výměnou řemenu. K mému zděšení není co dotahnout, neb příslušný hlavní držák alternátoru absentuje (jen jsou vidět na motoru dvě místa zlomu a kousek pojezdu na štelování napětí řemenu pod šroubem altíku). Sundal jsem tedy plandající a kvílící řemen a motor jsem zase rychle zakrytoval. :cry:
Budu tedy vděčný za jakoukoli radu, pro začátek:
- co všechno je součástí toho dílu motoru s držákem?
- když nabiju baterku nabíječkou, kolik toho ujedu (tak nějak na jistotu, nebudu-li v autě pořádat diskotéku, nechám-li toho svítit co nejmíň a nebudu-li stát v koloně s puštěným ventilátorem)?

Předem díky za rady nebo aspoň morální podporu!

P.

P.S. Jak nespíš vyplynulo z mých nemnoha příspěvků, jsem schopen rozeznat jen ty základní Bobšovy součásti. Jde mi tedy hlavně o to, jestli už se tohle někomu stalo a jestli dojedu z Prahy do Malšic.

Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1706
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Bydliště/Město: Desná v Jizerských horách

Příspěvekod dědek » pon pro 04, 2006 11:49 am

Tak zaplať pánbůh tohle se mi ještě nestalo,ale nevěš hlavu, téměř v každém větším městě (natož v Praze) je nějaká firma (v Jablonci "svářecká škola"), kde ti za pár korun přivaří co se dá. Předpokládám, že tohle bude trochu litina (vylepšená) a svařit to lze. A když budeš dost "brečet" svaří ti to na autě. Náhradní díl bys sháněl těžko. Jo a dojezd na baterku ? Od 10km do 100km. Záleží na baterce (kolik má Ah) jejímu aktuálnímu nabití a profilu trati. A bacha i pitomý rádio "žere" dost proudu. Dědek
A další změna Toyota RAV4 2.2 diesel 4x4, VW T4 Multivan 2.4D a pořád bez Libera

Uživatelský avatar
Petr K.
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 36
Registrován: čtv úno 23, 2006 9:54 am
Bydliště/Město: Praha

Příspěvekod Petr K. » pon pro 04, 2006 12:22 pm

Bohužel se ten držák jen neulomil, ale téměř celý odpadl a leží čert ví kde. Takže to nejde jen přivařit na původní místo. Nebýt plocha zlomu lesklá, není ani znát, že tam nějaký držák byl. Takže by bylo potřeba ten kus něčím nahradit a nevím, jak by se to vařilo na úplně rovnou plochu. Spíš přemýšlím, nešel-li by nový držák přidělat ke dvěma šroubům ve vodorovné ose, které jsou napravo od toho ulomeného místa. Nemám ale poněží, jaké rázy tam probíhají a jestli by to nezpůsobilo víc škody než užitku.
P.


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host