Palivový systém
Palivový systém
Čaute priatelia Libera. Pozeral so prefotený manuál z vášho fóra a nikde som nepostrehol palivový systém, resp. čím je dopravované palivo z nádrže do karburátora (motor E10). Viete mi poradiť?
S pozdravom Vlado.
S pozdravom Vlado.
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Někde je motorek s čerpadlem, které se zapne při otočením klíčku zapalování. Zatím jsem to neměl rozebraný, ale myslím si, že je přímo v nádrži u plováku palivoměru. Dostat se k tomu, bude asi docela fuška a budeš muset rozebrat jako obvykle kus auta. Ale třeba to někdo řešil a je to jednodušší. Já po půl roce, co tohle auto mám, jsem ale dost skeptik. Zatím nic nešlo (ale jo jsou i vyjímky) jednoduše. I vyšroubovat svíčku je makačka. Dědek
S rozobratim som nemal problem, ja som kupil za babku nepojazdne a nekompletne, kasňu som zošrotoval, ram skratil a chcem to takto spojazdniť. Nadrž som tiež žial vyhodil a teraz neviem či v nej bolo aj čerpadlo. Ale keby z nej išli dake kable tak si to všimnem. (okrem palivomera tam nič nebolo). Akurat bola daka kocka primontova na rame pri zadnom lavom kolese, išla do nej jedna hadička na vstup, jedna na vystup a dva kable. Lenže keď som ju zapojil na baterku tak sa správa len ako ventil: bez el. prúdu je nepriechodná, po zapojeni na baterku otvorená. Ešte som špekuloval či doprava paliva nie je riešena dákym podtlakom alebo pretlakom ale to si neviem predstavíť ako.
Vlado.
Vlado.
Pal. čerpadlo
V tom manuálu chybí pojednání o dopravě paliva. Jinak, ta kostka je to čerpadlo. Nedoporučuji rozebírat, nejde to. Při zapojení na baterku to nemaká, potřebuje to tu řídící jednotku (modrá krabička pod palubkou). Už jsem o tom kdysi psal, te systém je chytřejší, než naprostá většina řidičů.
Martin
Martin
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 549
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
zapojenie čerpadla paliva
"S tým drátom od čerpadla po indučku je to pravda, aj to, že čerpadlo funguje na impulzy" - ano, súhlasí s mojou skúsenosťou, ale ja som zapojil to čerpadlo priamo drátom na zapaľovaciu cievku, keď mi to nedodávalo palivo, a čerpadlo sa rozbehlo pri zapnutí zapaľovania, teda keď sa motor netočí. Tak tichučko cvaká, kým nenaplní plavákovú komoru. Potom štartujem a už samozrejme nepočuť , ako často zacvaká. (Druhý drát je kostra.)
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka