Palivový systém

E 10, E 12
Odpovědět
Vlado zo Zvolena

Palivový systém

Příspěvek od Vlado zo Zvolena »

:?: Čaute priatelia Libera. Pozeral so prefotený manuál z vášho fóra a nikde som nepostrehol palivový systém, resp. čím je dopravované palivo z nádrže do karburátora (motor E10). Viete mi poradiť?
S pozdravom Vlado.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Někde je motorek s čerpadlem, které se zapne při otočením klíčku zapalování. Zatím jsem to neměl rozebraný, ale myslím si, že je přímo v nádrži u plováku palivoměru. Dostat se k tomu, bude asi docela fuška a budeš muset rozebrat jako obvykle kus auta. Ale třeba to někdo řešil a je to jednodušší. Já po půl roce, co tohle auto mám, jsem ale dost skeptik. Zatím nic nešlo (ale jo jsou i vyjímky) jednoduše. I vyšroubovat svíčku je makačka. Dědek
Vlado zo Zvolena

Příspěvek od Vlado zo Zvolena »

S rozobratim som nemal problem, ja som kupil za babku nepojazdne a nekompletne, kasňu som zošrotoval, ram skratil a chcem to takto spojazdniť. Nadrž som tiež žial vyhodil a teraz neviem či v nej bolo aj čerpadlo. Ale keby z nej išli dake kable tak si to všimnem. (okrem palivomera tam nič nebolo). Akurat bola daka kocka primontova na rame pri zadnom lavom kolese, išla do nej jedna hadička na vstup, jedna na vystup a dva kable. Lenže keď som ju zapojil na baterku tak sa správa len ako ventil: bez el. prúdu je nepriechodná, po zapojeni na baterku otvorená. Ešte som špekuloval či doprava paliva nie je riešena dákym podtlakom alebo pretlakom ale to si neviem predstavíť ako.
Vlado.
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Pal. čerpadlo

Příspěvek od Martin H. »

V tom manuálu chybí pojednání o dopravě paliva. Jinak, ta kostka je to čerpadlo. Nedoporučuji rozebírat, nejde to. Při zapojení na baterku to nemaká, potřebuje to tu řídící jednotku (modrá krabička pod palubkou). Už jsem o tom kdysi psal, te systém je chytřejší, než naprostá většina řidičů.

Martin
Vlado zo Zvolena

Příspěvek od Vlado zo Zvolena »

Martin ďakujem za info. Nechcem byť neskromný, ale schéma zapojenia tej modrej krabičky by sa nenašla? Tuším z nej vychádzajú 4 fúzy.
Vlado.
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Martin H. »

Jestli už Věroš oskenoval celý REPARATURHANDBUCH, tak bys to tam měl najít.

Martin
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 545
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Petr+Barča »

Jestli máš E 10 tak ten jeden drát od čerpadla vede na indukční cívku .
P+B.
Vlado zo Zv.

Příspěvek od Vlado zo Zv. »

S tým drátom od čerpadla po indučku je to pravda, aj to, že čerpadlo funguje na impulzy. Podla schémy tie impulzy bere z indučky, čiže so zvyšovaním otáčok motora sa zvyšuje množstvo dodávaného paliva. (Je to dobre prešpekulovaný voz.)
Vlado.
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

zapojenie čerpadla paliva

Příspěvek od Lubomír »

"S tým drátom od čerpadla po indučku je to pravda, aj to, že čerpadlo funguje na impulzy" - ano, súhlasí s mojou skúsenosťou, ale ja som zapojil to čerpadlo priamo drátom na zapaľovaciu cievku, keď mi to nedodávalo palivo, a čerpadlo sa rozbehlo pri zapnutí zapaľovania, teda keď sa motor netočí. Tak tichučko cvaká, kým nenaplní plavákovú komoru. Potom štartujem a už samozrejme nepočuť , ako často zacvaká. (Druhý drát je kostra.)
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Odpovědět