Výbrusová ojniční ložiska

E 10, E 12
Odpovědět
Tom1998
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 1
Registrován: pát čer 18, 2021 12:16 pm
Typ Libera: Subaru Libero Wagon
Bydliště: Česká Třebová

Výbrusová ojniční ložiska

Příspěvek od Tom1998 »

Ahoj,
řeším klikovou hřídel s nezadbatelnou ovalitou, poté ještě druhou s potřebou výměny šálek. Dají se někde sehnat nový šálky a případně výbrusový šálky?
Jednolitrový motor na starší Libero.

Děkuji za přínosné komentáře. :D
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1023
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Výbrusová ojniční ložiska

Příspěvek od Lubomír »

Ahoj, tak držím palec s opravou - já upgradoval tenkráte E10 na E12 kvůli nesehnatelnýmu guferu na kliku od spojky - tak nesériový rozměr mi nebyl tehdy nikdo schopen sehnat...jak to hodláš řešit?
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
setrilek
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 74
Registrován: úte led 26, 2016 2:54 pm
Typ Libera: novější
Bydliště: Horka u Staré Paky

Re: Výbrusová ojniční ložiska

Příspěvek od setrilek »

Ahoj, Pokud si pamatuji, šály na E10 by měly být shodné z E12. Ty jsem tehdá neměl, ale z rozebraných různých motorů jsem si schovával šály a myslím, že to byly od Škodovky. Zjistil jsem, že mají stejnou sílu mikrometrem, dobrousil jsem ostatní rozměry a prořízl drážku a vyhnul ten zajišťovací výřez proti otočení. Co do průměru se nechá šálka i snadno přihnout a dopasovat na délku na půlkách z ojnic. Je to trochu pracnější si s tím pohrát když není jiné řešení. Jen jde o to dnes mít možnost mít v ruce nějaké šály a proměřit si, které by se pasovaly. Asi nejlepší je zajít do nějakého servisu, nebo brusírny klikovek, kde mají různé šály a tam by Ti mohly pomoci, jaké si pak někde objednat. Horší to je s náhradou půlšálek u setrváku, pokud se nebudou hodit z E12 a jsou-li ještě k sehnání. Pokud už je sjetá kompozice na měď. Nevím zda to někde opravny dělají to nechat nově nastříknout a doškrabat. dysi jsem to dokonce doma odlejval z kompozice a v přípravku vysoustružil. Kompozici doma ještě trochu mám. Jeto sice prasárna , nechat kliku točit na mědi, ale pokud se motor používá třeba jen do lesa, tak stačí malinko ubrat na délce šály a podložit ji alobalem a dopasovat. Vždyť i tak seto už většinou na mědi točí a olejem maže jako kdejaké pouzdro z mosazi. Simering k setrváku pokud není už k sehnání lze vrchní rozměr upravit vystružením mezivlošky, zrovna jako u vačky rozvoďáku. Nebo stačí stočit přesnou sílu pásku plechu, konce sešikmit na 45 stupňů a těsnost vymezit silikonem, nebo nějakým tmelem. .
Odpovědět