PLECHAŘINA

E 10, E 12
Odpovědět
Uživatelský avatar
Libor
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 4
Registrován: čtv zář 29, 2005 9:09 am
Bydliště: Uherský Brod (Zlínský kraj)
Kontaktovat uživatele:

PLECHAŘINA

Příspěvek od Libor »

Potřeboval bych zjistit zda, kde a za kolik se daji sehnat nové plechové díly na Liberko. Potřeboval bych konkrétně lemy blatníků, možná podběhy... za rady děkuji budu dělat GO karoserky
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Plechy...

Příspěvek od Lubomír »

Tak zatial som plechy iba opravoval:
osvedčilo sa mi všetku tú hrdzavinu poctivo vystihať až po zdravý plech, nemilosrdne, kontrolovať z oboch strán! Potom orachať až po kov rotačnou kefou, natrieť základovkou a nahradiť novým kusom plechu /najlepší je starší pozinkovaný , nie lesklý / vytvarovať nový kus , natrieť reaktívkovým základom , prinitovať trhacími nitmi a ostatné ako obyčajne - tmel,.... Vyskúšaný postup, nity je dobré používať "letecké", s "utopenou hlavou". pre ktoré sa v plechu urobí zahĺbenie a nie je ho potom vidieť ako v Nautiluse. Všetky plechy ukladám buď do farby, alebo aj do tmelu, aj nit pred vopchaním do dierky namočím do farby, potom nie sú problémy s koróziou spoja. Vytlačenú farbu utriem prstom, nechám zaschnúť a je to na veky / teda u mňa sa dajú nájsť opravy spred 10 rokov bez stopy korózie.... najprv som to použil ako náhradnú technológiu, reku neskôr to nechám prevariť, ale to čo som nechal prevariť nevydržalo.
Vyvárať to sa mi moc neosvedčilo, tie plechy sú tak nepodareno tenké, a predsa sa ešte aj vyboulia a niekde je to moc vidieť / alebo to bol nešikovný zvarač/ a hlavne sa zvarom tepelne ovplyvní pravidelne aj oblasť doteraz zdravá, ktorú ale z druhej strany nie je možné ani natrieť, takže korózia potom hravo povytláča aj to zvarené, a o dve sezóny to treba opravovať znova, ak to človek robí pre seba, škoda námahy.
Nové náhradné plechy? Ak niečo zoženieš, daj kontakt. Ja som zohnal iba inú káru, mladší ročník, menej hrdzavý, ale náhradné karosárske diely ... a existujú vôbec na auto staršie ako 20rokov?
P.S. jediné odmontovateľné diely - rožné vpredu - mám v zásobe, môžem poskytnúť, ozvi sa .
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
chazos
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 2
Registrován: úte črc 18, 2006 4:29 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Dotaz

Příspěvek od chazos »

Ahoj, potřeboval bych někde sehnat střešní okno. Vzhledem tomu, že ho předchozí majitel nepoužíval, je dost hodně rezavá přední hrana. Prosím o radu kde ho sehnat. Dík
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

strešný šíber

Příspěvek od Lubomír »

Postretlo ma podobné šťastie, nejak sa tam asi držala voda a korózia urobila svoje, takže mi dokonca začalo dovnútra slziť pri daždi. Najprv som ten odhnitý okraj skúšal vylaminovať tmelom so sklenými vláknami, ale vydržalo to iba jednu zimu, korózne produkty to spojenie porušili a tieklo zas. Tak somsa naštval, vybral celý strešný šíber von/musia sa odmontovať tie západkové mechaniky a vysunúť ten krám dozadu/, obkreslil som ho na kus nerezového plechu 0,8mm, vystrihol, trochu postúpal medzi dvomi hranolmi, aby dostal to správne prehnutie a šup tam s ním. Sadol tam a dodnes sedí už 4 roky. Ten poprehýbaný plech zvonku som od toho hrdzavého odvrtal v mieste spojov, natrel zospodu a prinitoval 6 nitmi na nerez ako bol predtým. A tesniaci profil som prilepil prstolepom. Drží dobre. A západkové mechaniky som privrtal a narezal závity priamo do toho nerezu. Držia pevne. A je to. Už ma nikdy nebude trápiť tečenie zhora. Na zraze som to ukazoval chlapom, asi je to zatiaľ jediné Liberko s nerezovým šíbrom, ale zase pohľadom do tej lesklej plochy hneď vidím , či sa deti správajú slušne aj na poslednom sedadle... a ony potvory mi zozadu hubujú - kontrolujú rýchlosť na tachometri, budem to musieť zdrsniť niekedy...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
chazos
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 2
Registrován: úte črc 18, 2006 4:29 pm
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chazos »

dík za radu hned začnu shánět nere, dovnitř mi suce neteče ale padají kousky rezu
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Co takhle to udělat z nazelenalýho plexiskla, bylo by to "věčný" a šíbr průhledný. Mě tam zatím neteče,ale zato je potřeba dost značná síla k otevření a zavření. Letos v létě každodenní sport.Mazal jsem hrany vším možným - chvíli to jde lehčejí a po pár dnech zase to samý. Dědek
Uživatelský avatar
Jarda
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 539
Registrován: pon zář 26, 2005 3:08 pm
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jarda »

XXcomputer.gif
z plexiskla jsem měl udělané na starém ( 84 ) je to vděčné je potřeba silnější aby bylo do šín těsné a našroubovat přes plech zavírání, plexisklo oproti plechu nevydává nepříjemné zvuky
Kdo je moudrý, míří ke hvězdám
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

šíber

Příspěvek od Lubomír »

Tak plexik je tiež výborný nápad, farebný ešte lepší. Ale nemal som ho k dispozícii, neviem ho zodpovedne ohnúť do rádiusu - je na to treba asi pec a šablónu, a nechať ho rovný si fakt koleduje o značné zatváracie sily vo vedení. Nerez nemá túto chybu a o priehľadnosť nestojím, svetla dosť ide cez horné okienka. Fotku pripojím neskôr.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

plecharina

Příspěvek od Lubomír »

citát: "Potřeboval bych zjistit zda, kde a za kolik se daji sehnat nové plechové díly na Liberko. Potřeboval bych konkrétně lemy blatníků, možná podběhy... za rady děkuji budu dělat GO karoserky"

Podbehy som mal tak krásne chytené, ako všetci ostatní, takže systém "Nautilus" po zanitovaní a nátere skoro nezničiteľný stav:
nautilus3.jpg
nautilus3.jpg (62.7 KiB) Zobrazeno 10101 x
A na náter som používal najprv Hameritku, taraz Alkytonku.
Naposledy upravil(a) Lubomír dne stř kvě 28, 2014 7:55 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Mirek
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 115
Registrován: stř čer 21, 2006 5:32 pm
Bydliště: Stráž nad Nisou

Příspěvek od Mirek »

Tak dneska jsem takhle dával dohromady zadní podběhy, na obou stranách už byly díry skrz až do kolejniček šoupaček.. Takže pozink, nejty, tmel na lepení kovů a navrch Hammerite. Výsledek mě až překvapil. :D
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peple »

Pánové:
To z vás fakt nikdo nepoužívá svářečku(Céóčko) :?:
:?
Mirek
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 115
Registrován: stř čer 21, 2006 5:32 pm
Bydliště: Stráž nad Nisou

Příspěvek od Mirek »

Bál bych se, že by po tom sváření uhnil i zbytek auta.. Zatím jsem s nejtováním spokojenej. :)
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peple »

No fungovat to bude určitě(i ty největší letadla se přece nejtujou :) ) ale ta estetická stánka přiznejme si není nic moc hat24.gif
Mirek
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 115
Registrován: stř čer 21, 2006 5:32 pm
Bydliště: Stráž nad Nisou

Příspěvek od Mirek »

Tak já ti někdy ukážu ty podběhy :D (tam se zase tak nekouká, tak to myslim si neva).
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peple »

Lubo
co říkaj na STK na systém "Nautilus" :?:
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

system Nautilus

Příspěvek od Lubomír »

Zatial mi nič nevytýkali, obišlo sa to krátkou poznámkou typu " vidím, že sa snažíte zabrániť postupu korózie, ale aj tak vám napíšem do závad - korózia budky ridiče- , ale to nie je tak vážna závada aby ste neprešiel...
Tak možno nabudúce, po výtke sa polepším, zatiaľ to drží a nepokračuje smerom hore. Polepším, myslím, že to budem lepšie maskovať, lebo tie letecké nity mi už došli.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Odpovědět