Přehřívání motoru?

E 10, E 12
Odpovědět
veros
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 105
Registrován: čtv zář 22, 2005 8:05 pm
Bydliště: Kuřim
Kontaktovat uživatele:

Přehřívání motoru?

Příspěvek od veros »

Dneska jsem narazil na problém s chlazením motoru. Ručička teploty začala vyskakovat do výšin, kde nikdy nebyla. Když jsem pustil topení (což dřív spolehlivě zabíralo a teplota slezla), tak teplota slezla jenom trošku - skoro vůbec. Topení na sklo netopilo - foukal jenom studený vzduch. Teplý začal foukat, když jsem se rozjel a pak i slezla teplota.
Nerad bych teď Vemblouda vyvařil, takže řeším co s tím. Může tam být málo chladicí kapaliny? Co se tam leje?
Chladicí kapalinu bych stejně měl vyměnit, mám pocit, že se měnila naposledy před dvěma roky, ale netuším, co tam je.

Doufám, že otázky nejsou moc triviální, ale u auta jsem hlavně uživatel. :-)
Už asi nikdy nebudu mít tak skvělé auto. :-(
Uživatelský avatar
Honza
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 78
Registrován: pát zář 23, 2005 4:15 pm
Bydliště: Praha 2
Kontaktovat uživatele:

VAŘENÍ

Příspěvek od Honza »

AHOJ VĚROŠI,

V PŘÍPADĚ, ŽE TI TO MÁLO TOPILO, BUDE TO URČITĚ MÁLO VODY V CHLADIČI. NEJLEPŠÍ BUDE ZASTAVIT SE U PUMPY A TAM KOUPIT CHLADICÍ KAPALINU A DESTILOVANOU VODU, PODLE TOHO CO TI PUMPAŘ PORADÍ. JE ÚPLNĚ JEDNO JAKOU KAPALINU TAM NALIJEŠ ZA PŘEDPOKLADU ŽE STAROU VYPUSTÍŠ, COŽ BYCH DOPORUČOVAL.

HOJ

HONZA
veros
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 105
Registrován: čtv zář 22, 2005 8:05 pm
Bydliště: Kuřim
Kontaktovat uživatele:

Doleju

Příspěvek od veros »

Fajn - zkusím tam trošku dolejt a uvidím. Ještě před týdnem mi z auta cosi kapalo (myslel jsem, že olej), ale teď, už to nekape. Že by kapala chladicí kapalina?
Tak to zkusím najít a podíváme se, kde je shnilej pes (hadice, trubka).

Diskusní fórum - Vaše instatní poradna ;-)
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peple »

Jak píše Honza :arrow: málo chladící kapaliny. U škodovky mi kdysi praskla motex páska u hadice od chladiče a všechna voda vytekla najednou. Teplota skočila okamžitě nahoru a topení samo že nereagovalo. Tenkrát sem dolil vodu ze studánky :lol:
Uživatelský avatar
Jarda
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 539
Registrován: pon zář 26, 2005 3:08 pm
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

chlazení

Příspěvek od Jarda »

pozor na přední topení při nedostatku vody se zavzdušní, potom při nastartování vyhazuje tlak chladící kapalinu nalévacím hrdlem ven. Ja jsem nalil trochu vody a potom při nastartovaném motoru pomalu doléval. Jarda :idea: Ještě je dobré při dolévání kapaliny postavit auto z kopce.
Naposledy upravil(a) Jarda dne ned říj 09, 2005 10:03 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Topení

Příspěvek od Karel »

Ahoj pouzij radu od Jardy ale kapalinu nemen /to vzhledem ke stari moru/
nepouzivej zadny "dokonaly" Fridex ja bych pouzil ten nejlacinejsi
Spolana neredit dolit 1 litr a pak se uvidi a zmerit hustotu. Paklize po naliti
a odzvdusneni to je: :lol: ohrati na miste s otevrenou zatkou do provozni
teploty motoru az po otevreni termostatu kdy se zacne ohrivat i chladic
pripadne sepne motorek na chladici . Nepomuze-li to tak mi zavolej
602 47 11 99
K. :lol:
Nikdo není dokonalej.
Baluu

chladící kapalina motoru

Příspěvek od Baluu »

Ahoj, liberáci
Jednoduché řešení - hladina chladící kapaliny se kontroluje a případně doplňuje přï studeném motoru do vyrovnávací nádržky. Dvě hladiny (LOW,
FULL)
Poklesne-li hladina do blízkosti značky LOW, vyjme se vyrovnávací nádržka a doplní se kapalinou do značky FULL.
Je-li vyrovnávací nádržka prázdná, sejme se víčko hrdla chladiče a překontroluje se, zda je chladič kapalinou zcela naplněn.
Pokud není, doplníme kapalinu. !!!Víčko chladiče otvíráme, až motor vychladne - nebezpečí opaření!!! Po doplnění kapaliny vrátíme víčko chladiče, případně zátku vyrovnávací nádržky zpět.
(Víčko chladiče vpravo pod zadními dveřmi, vyrovnávací nádržka vpravo nad zástěrkou zadního kola)
Jako chladící kapalina má být používán ethylenglycol s protikorozními inhibitory. (mé poznání - po otevření víčka chladiče vnitřek notně zrezlý,
použita pouze obyčejná voda. Proplachoval jsem, dokud netekla pouze čistá voda bez veškerých usazenin, poté nalil destilovanou vodu + nemrznoucí směs v poměru 1:1
Do oběhu se vejde cca 6,5 litru kapaliny. Kapalinu měním každý rok na zimu.
Při výměně chladící kapaliny je postup následující:
Regulační páčka teploty se nastaví do polohy HOT
Vyšroubuje se výpustní šroub (na chladiči vpředu)
Sejme se víčko hrdla chladiče (aby chladící kapalina mohla vytékat z chladiče)
Výpustní šroub se opět zašroubuje
Chladící kapalina se nalije do chladiče až k hrdlu. Vyrovnávací nádržka se vyjme a vypustí a naplní novou kapalinou až po značku FULL. Nádržka se vrátí na své místo.
Spustí se motor na dobu delší než 5 minut při otáčkách 2000 - 3000/min.,
aby se potrubí, kterým proudí kapalina, odvzdušnilo.
Motor se vypne, počká se, až se chladící kapalina ochladí, pak se sejme víčko chladiče, překontroluje se výška hladiny, případně se doplní. Také se doplní opět vyrovnávací nádržka.
Nasadí se víčko chladiče a zátka vyrovnávací nádržky.
Chladící kapalina se nemá nalévat rychle (zbytečně se zavzdušňuje)

Na konci románu se loučím a přeji ještě hodně najetých kilometrů
Baluu
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peple »

Vyčerpávající Obrázek
Jen ta ryska LOW a FULL je u novějšího typu strašně špatně vidět
Odpovědět