Chladící systém

E 10, E 12
Uživatelský avatar
hobler
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 8
Registrován: pát lis 25, 2005 2:02 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Děravej chladič

Příspěvek od hobler »

Jedu si jedu a najednou koukám, že něco čůrá na auto přede mnou... a on to byl to můj čerstvě děravej chladič. Teď nad tím koumám jak ho dostat ven, abych ho opravil či vyměnil. Nemáte někdo přebytečný chladič na "starší" E12? A nevíte jak ho dostat ven? Mám pocit, že tam překáží úplně všechno... :?:
Subaru Libero E12, r.v. 1993
Uživatelský avatar
Honza
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 78
Registrován: pát zář 23, 2005 4:15 pm
Bydliště: Praha 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza »

zrovna jsem si koupil E12 na rozebrání do konce tydnu ji budu rozebirat tak jestli potrebujes chladic tak neni problem muzes se u me zastavit odpoledne v praci a muzeme to vymontovat spolu :lol: klidne zavolej 724353463 a jinak tam neprekazi vubec nic a za chvilku je venku pomoci goly :wink:
Uživatelský avatar
sedas
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 41
Registrován: úte dub 18, 2006 3:57 pm
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sedas »

ahoj honzo,
nepatří to zrovna sem k chladiči....ale nepřebývá ti náhodou i zadní pero? jedno bych potřeboval.
Uživatelský avatar
hobler
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 8
Registrován: pát lis 25, 2005 2:02 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

chladič

Příspěvek od hobler »

Honzo díky! Zavolám a zastavím se!!!! :D
Subaru Libero E12, r.v. 1993
Uživatelský avatar
Honza
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 78
Registrován: pát zář 23, 2005 4:15 pm
Bydliště: Praha 2
Kontaktovat uživatele:

CHLADÍCÍ SYSTÉM BUBLÁ

Příspěvek od Honza »

CHCI SE ZEPTAT JESTLI NEMATE NEKDO ZKUSENOST S BUBLANIM V CHLADICIM SYSTEMU. VECINOU KDYZ RANO NASTARTUJU TAK SLYSIM JAK BUBLA VZDUCH V TOPENI A KDYZ JE MOTOR ZAHRATY AZ CHLADI VRTULE TAK PO VYPNUTI MOTORU SLYSIM BUBLAT VODU VZADU. ASI SE TO ZAVZDUSNUJE ALE NEVIM KUDY A PROC MOTOREM TO NENI MUSI TO BYT NEKDE V POTRUBI. SETKAL JSTE SE STIM NEKDO ?
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peple »

Taky sem to u sebe zaslech, ale jen vpředu. Tak sem dolil chladící kap. a od té doby nebublá qswim.gif
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1571
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tuti »

Občasné zabublání po ránu v topení je asi normální, systém má odvzdušnění hadicí vedenou ve střeše a jak se tam voda pohne, je to slyšet. Ale pozor - když chlazení funguje dobře, tak vrtule u chladiče sepne jen vyjímečně - mě snad jen v létě při popojíždění v koloně ve městě. Nemáš tam málo vody? Já plním "po hrdlo", přepoušťák na víčku pak přebytečnou vodu odpustí do nádržky. Když po projetí není hladina na studeném motoru mezi čárkama, dá se po hrdlo ještě jednou.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
michael
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 147
Registrován: pon říj 24, 2005 7:58 pm
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Chladící systém

Příspěvek od michael »

U mého Libera se projevovala trochu jiná závada. Při ohřátém motoru po delší cestě a následném zastavení začalo bublat v chladícím systému a potom docházelo i k vyhození chladící směsi z pomocné nádobky. Při výměně těsnění pod hlavou jsme zjistili, že bylo načnuté těsnění kolem chladícího kanálku a malinko už i podcházelo. Po výměně těsnění je vše O.K.
Subaru Libero E12 r.v. 91
Uživatelský avatar
Honza
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 78
Registrován: pát zář 23, 2005 4:15 pm
Bydliště: Praha 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza »

dolil jsem vodu a kdyz jsem jezdil po praze tak v kolone zapla vrtule a kdyz jsem zastavil pred domem, vypnul motor tak to take trochu zabublalo ale zadnou vodu to neupousti delal mi to i stary motor pred vymenou tesneneni pod hlavou i po a ted kdyz tam mam zase jiny motor tak to dela take, asi bude jeste zavzdusneny a nebo nekde prisava hadicema a trubicema :-) uvidime vysleduji to a dam vedet
Uživatelský avatar
Baluu
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 8
Registrován: stř lis 23, 2005 10:27 pm

Příspěvek od Baluu »

Podle mého je jen zavzdušněné. (o chladící kap. jsem psal v rubrice přehřívání motoru) Přetékání vyrovnávací nádržky (počůrávání u pravého zadního kola) má většinou na svědomí nějaká dirka, trhlinka atd. v chladicím systému. Stačí nepatrná dirka pod rezem třeba u nalévacího hrdla;zpuchřelá hadička nebo netěsnost kolem hadičky.
Uživatelský avatar
Honza
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 78
Registrován: pát zář 23, 2005 4:15 pm
Bydliště: Praha 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza »

TAK JSEM TO JESTE JEDNOU ODVZDUSNIL A ASI TO BUDE DOBRE BYLO TO ASI TO ZAVZDUSNENI :-)
jirik
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 6
Registrován: pon črc 10, 2006 5:04 pm

prasklý chladič

Příspěvek od jirik »

Tak a je tu první problém.Jako kolegovi po demnou stojim na křižovatce a na auto předemnou něco stříká posléze zjistim že je to voda s mého chladiče.Zkoušel jsem nalit přípravky na utěsnění chladící soustavy a nic furt stříka.Potřeboval bych jestli někdo z vás nemá starši ale ne díravý chladič na E12 z 91roku popřípadě nevite kde by se dal obědnat nový,nebo jak ho zalepit je prasklá uprostřed jedna s trubek no a na konec jak ho vydělat.Děkuji jirik
fanfon
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 13
Registrován: ned srp 06, 2006 9:39 pm
Bydliště: sušice

Příspěvek od fanfon »

[měl sem stejný problém :evil: :evil: chladič sem nechal zgenerálkovat.Výhoda měděných bočních vaniček. :wink: suma sumárum 2200vočí :oops: výsledek zcela nový chladič za třetinovou cenu.KONTAKT oprava chlad. 602489858
Uživatelský avatar
michael
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 147
Registrován: pon říj 24, 2005 7:58 pm
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Chladící systém

Příspěvek od michael »

Nemáte někdo zkušenost s čištěním chladícího systému?. Při výměně těsnění pod hlavou jsem zjistil, že je chladící kapalina krásně rezavá. Existuje něco na vyčištění, nebo nemá cenu se o to pokoušet?
Subaru Libero E12 r.v. 91
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 549
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Petr+Barča »

Vodu bych vypustil , propláchl sistém čistou vodou a dal nemrznoucí směs proti korozi . Když to budeš čistit přípravky na čištění chladičů , tak ti to může začít téct až sae to uvolní .
P+B.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Nečistit žádnou chemií :!:
A že je rezavá - to není vada, to je vlastnost nevypouštět pouze odpustit požadované množství /nejspíš 4-6litránků/ a dolít Fridexem "STABIL" kontrola, případně přeměření hustoty a zimo těš se :!: :!: :!: A stačí do -25 st. pak to stejnak neveme starter :evil:
K.
qswim.gif
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Karle, ty máš určitě zkušenosti. Kde je nějaký "kohoutek" na vypouštění chladicí kapaliny na Liberu? Nebo jen v nějakém nejnižším místě povolit hadici? To, že je chladicí kapalina rezavá není nutné řešit. Starší auta to mají běžně. A nějaký sajrajt na to ? No potěž pambů - určitě by někde něco začlo téci. Dědek
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Kohoutek , tak to z hlavy nevím ,ale zjistím podívám se.
K.
book1.gif
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Podle chytré knížky na "mladší" je to nad přední nápravou,víc nevím.
K. :cry:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Na" starší "ať hledám jak hledám, nic jsem nenašel. Je ale možné, že to je řešeno, jako u mnoha dalších aut, na potrubí šroubem. Měnil-li však někdo tyhle trubky za neoriginální, jsou samozřejmě bez toho šroubu. Ono o nic vlastně nejde. Vypustit chladicí kapalinu lze povolením jakékoliv hadice. Při výměně spojky vodu taky museli vypustit, když byl motor venku, a mechanik mě řekl, že do toho nalil to, co tam bylo. Protože to bylo v zimě měl jsem trochu obavu, aby mě Libero v mrazu nezamrzlo, ale ačkoliv stálo celou zimu venku, opravdu nezamrzlo. Já už řadu let kontroluji, zda je uděláno opravdu to, co člověk nakonec zaplatí. Stalo se mi, že na účtu jsem našel " odvzdušnění brzd a plechovku brzd.kapaliny při výměně destiček a oni všechny odvzdušňovací šrouby byly špinavý a suchý. Když jsem se ptal, jakou metodou to odvzdušňovali, když nepovolili jediný šroub- došlo k trapné scéně s mechanikem, velkému omlouvání a vysvětlení, že "to" nakonec nebylo potřeba. U Seatu Toledo mě naúčtovali "omylem" prachový filtr i když tohle auto něco takového nikdy nemělo. Vyměněný díly doporučuji všem vyžadovat zpět ( i když se mi stalo, že "vyměněný stěrač byl z úplně jiného auta, ale na autě jsem je vyměněný měl, tak jsem neprotestoval. Hůř dopadl kamarád, který zaplatil výměnu posledního dílu výfuku na Octávku, dostal sice kus rezavého děravého plechového dílu, čert ví z čeho, ale na autě zústal "jeho" starý výfuk z dírama pofiderně provizorně opravených.) O to větší dostane člověk vztek na servis, kde slíbí provést opravu do druhého dne. To se ale nestane a za dva týdny odjede v "opraveném" autě docela s mastným účtem a ouha závada je úplně stejná. ( Po návratu zpátk do servisu jej čeká odpověď, že si s tím "hráli" čtyři dny a že to NEJDE opravit, ale mechanika "museli " nějak zaplatit. Proto se snažím co jen trochu jde,opravit si sám včetně svlékání a nazouvání gum. ( za 120,-Kč přezutí a guma ucházela jako hrom, protože si nevšimli kamínku pod ráfkem . Nejdříve, že to chce za 200,- Kč duši,protože je guma píchlá, tím šel do hajzlu jinak funkční bezdušový ventilek a když jsem zkoumal, je-li guma opravdu píchlá, našel jsem ten zapíchlý kamínek, kudy vzduch unikal. Demontáž a montáž mě už neúčtovali, ale i tak to bylo 280,- Kč a nakonec i vyvážení. Fůj tajfl) Dědek
Odpovědět