Odchází nám Vembloud?
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 105
- Registrován: čtv zář 22, 2005 8:05 pm
- Bydliště: Kuřim
- Kontaktovat uživatele:
Odchází nám Vembloud?
Naučil se novou věc, při startu už teplého motoru mizí v oblacích dýmu.
V servise jsem se dozvěděl, že se tam nějak míchá olej, benzín a chladicí kapalina, takže čekám, že popraskalo nějaké těsnění.
Je to častá závada, nebo ne?
--Věroš
V servise jsem se dozvěděl, že se tam nějak míchá olej, benzín a chladicí kapalina, takže čekám, že popraskalo nějaké těsnění.
Je to častá závada, nebo ne?
--Věroš
Už asi nikdy nebudu mít tak skvělé auto.
- Vasek
- Náhodný kolemjdoucí
- Příspěvky: 7
- Registrován: pon říj 10, 2005 9:13 pm
- Bydliště: Opava - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Oprava
Několik možností co stím může být. TAk jeto buď prasklé těsnění pod hlavou pak oprava do 2000Kč dle poškození hlavy. Nebo je prasklá hlava a pak jeto problém větší musela by se nejspíš vyměnit. JA osobně to tipují na prasklé těsnění u starších vozů je to běžné. Mě se toto přihodilo taky, opravu jsem dělal sám těsnění je k maní u auto Belly zhruba za 1000Kč, slušný servis bych tipoval na 1000Kč za práci.Jinak se není třeba ničeho obávat vše je opravitelné Jen bych těd stím prasklým těsněním moc nejezdil.
Libero forever
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 549
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
Věroši , jestli budeš potřebovat , pošlu ti přesný postup jak se dotahuje hlava . Jestli je kouř tmavý tak ti jde olej do válců . Jestli je kouř světlý , tak tam jde voda . Podívej se na víčko od oleje jestli je na něm sraženina . Jestli že jo tak ti jde voda do oleje . To by mohla být mrazová pojistka . Jsou skovaný pod vačkovou hřídelí a dalo mi dost práce než jsem na to přišel . Tak hodně zdaru Petr .
-
- Přispěvatel
- Příspěvky: 105
- Registrován: čtv zář 22, 2005 8:05 pm
- Bydliště: Kuřim
- Kontaktovat uživatele:
Závěr - funguje
Jak jste správně radili, Vembloudovi popraskalo těsnění pod hlavou. Už je zase zdravý.
Díky za rady.
Díky za rady.
Už asi nikdy nebudu mít tak skvělé auto.
mrazové pojistky
Četl jsem váš problém já mám podobný dostává se voda do oleje nechal jsem vyměnit těsnění pod hlavou, ale voda stále v oleji.Neveděl sem že ,mrazové pojistky jsou pod vačkovou hřídelí myslíte že si toho v opravně nevšímli co můžu dělat děkuji .
Mikeš
Mikeš
VODA V OLEJI
Zatím počkám do pondělka skusím zjistit více.Každopádně je to autíčko, které mě velice překvapilo.Je to jedno z automobilu,které má mrazovky uvnitř motoru.Mám obavu pokud budou mrazovky vpořádku zbívá blok motoru.Nevíte o někom komu se něco podobného stalo? Budu vám vděčný za každou odpověd.Autíčko si určitě necháme je to výborný pomocník i když trochu nemocný s pozdravem
Mikeš
Mikeš
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 549
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
Zdravím z Jeseníku.Předem děkuji za odpověd na téma voda v oleji.Takže postupoval jsem takto.I když jsem vyměnil Těsnění pod hlavou nebylo to naškodu alespon mám jistotu. Těsnění podle technika to už velmi potřebovalo i když problém to nevyřešilo.Ráno jdu do dílny za technikem který mi potvrdil že závada může být opravdu na straně simeringu za vodní pumpou,ale potřebuji vědět jestli stačí závadu zjistit odmontováním vodní pump. nebo složitějším způsobem.Dnes jsem dostal zprávu, že k opravě bude zapotřebí rozmontovat vodní pumpu +olejovou vanu a potom vnitřně pokračovat k simeringu.Pokud znáte jednoduší možnost budu za to rád.Jinak se mějte těším se na odpověd.
Mikeš
Mikeš
Voda se z čerpadla může dostat do motoru jedině tehdy, když odejde ucpávka a zároveň je ucpaný výtokový kanálek. Pročisti tento kanálek (jeho vyůstění je mezi krytem čerpadla a krytem rozvod. řemene, přesně na ose čerpadlo - klika ). Pokud bude vytékat voda , je v háji ucpávka, pokud ne ,máš prasklou hlavu nebo blok. Počítám s tím, že to těsnění pod hlavou je opravdu dobré a že jste zkontrolovali stav a rovinnost dosedacích ploch. Kdysi jsem měl podobný problém a abych ho vyřešil, vypáral jsem před čerpadlem v podběhu díru. Přes tento otvor jde provést demontáž čerpadla i ucpávky ( tu rozbiješ ), aniž bys musel demontovat motor. I tak je to práce pouze pro lidi s pevnými nervy.
Martin
Martin
- Iva
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 44
- Registrován: úte lis 07, 2006 9:37 am
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Koucour má taky problém, začalo to tím, že při teplém startu začal čoudit, a víc a víc - bíle, a nenápadně mu začala ubývat voda, a pak víc a pak jsem ji jednou úplně vyvařila, šlo to strašně rychle. Tak jsem ho radši odtáhla do Hostivic, prý měl válce plné vody. Říkali že mi vymění těsnění pod hlavou a zkusí vyměnit i hlavu, že není vidět jestli je prasklá, ale prý jestli to nepomůže tak máme smůlu - copak může téct voda do válců ještě jinudy?
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Ano, to je pravda. Několikrát se již stalo, že je prorezlá "mrazovka" a kontroluje se jen těsnění pod hlavou,případně se srovná hlava.Ale voda pak teče vesele dál ale o tom už se několikrát psalo.Martin H. píše:Pokud praskne stěna válce, může tamtudy. Ale že by praskly všechny tři najednou? To už věřím spíš na neposkvrněné početí.
Martin.
K.
Nikdo není dokonalej.
- Iva
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 44
- Registrován: úte lis 07, 2006 9:37 am
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ale prý do válců voda nenateče špatnými mrazovkami? Leda do bloku motoru? Já prý měla vodu ve všech válcích...
Už třetí týden mi Liberko stojí v Hostivicích, protože jsem si vymyslela (na doporučení) že chci originál těsnění pod hlavou - prý jiné nesedí a brzy odejde...
Tak pořád nevím, na čem jsem, hlava prý nevypadala prasklá, ale prý mi stejně dali přebrousit jinou. Ale co když to všechno nepomůže? Už jsem z toho smutná
Už třetí týden mi Liberko stojí v Hostivicích, protože jsem si vymyslela (na doporučení) že chci originál těsnění pod hlavou - prý jiné nesedí a brzy odejde...
Tak pořád nevím, na čem jsem, hlava prý nevypadala prasklá, ale prý mi stejně dali přebrousit jinou. Ale co když to všechno nepomůže? Už jsem z toho smutná
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 549
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
Mrazovou pojistkou se voda může dostat z motoru ven a nebo do oleje , ale určitě né do válců . Voda se do válců taky může dostat při sundaváhí hlavy , když není dostatečně vypuštěná z motoru . Na starších E10 byl dole na bloku motoru vypouštěcí šroub na E12 už není , tak se tam ta voda mohla dostat při demontáži . Když ti Ivo dělali to těsnění pod hlavou posledně , tak tam určitě nedávali originál a nesrovnali jí . To je důvod proč ti to znova odešlo . Pokud to udělají jak píšeš , tak ti liberko bude zase běhat jako dříve . Nejsi první komu odešlo "neoriginál" těsnění pod hlavou po krátké době . Jestli že tam byla voda ještě před sundáním hlavy , tak to bude špatné těsnění pod sáním , nebo za karburátorem .
P+B.
P+B.
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Na tesnennie pod hlavou bacha, originál nemám tiež, ale kópiu som upravil podla otlačenia na starom tesnení takto:
Ale neočakávam, že by to robil hoci aj značkový servis... Asi by to bolo nezaplatiteľné. Takéto veci dokáže len ten, čo stojí o zákazníka, alebo to robí pre seba ako ja...
Ale voda vo valcoch sa môže objaviť prepálením toho malého mostíka medzi valcami ako je vidieť na tom starom tesnení....
a to preto, že mi vyvrela voda a motor mal po odstavení niečo ako zažívacie problémy - šumel, bublal a podobne. Nedostatočne chladené miesta sa totiž rozpálili nad teplotu varu chladiacej kvapaliny a bublinový var bral sebou aj kvapalinu, a už to bolo. Teraz je s tým pokoj, doporučujem nové "noname" tesnenie dopracovať na mieru, inak sa dajú očakávať problémy...Ale neočakávam, že by to robil hoci aj značkový servis... Asi by to bolo nezaplatiteľné. Takéto veci dokáže len ten, čo stojí o zákazníka, alebo to robí pre seba ako ja...
Ale voda vo valcoch sa môže objaviť prepálením toho malého mostíka medzi valcami ako je vidieť na tom starom tesnení....
Naposledy upravil(a) Lubomír dne stř pro 16, 2015 7:57 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Iva
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 44
- Registrován: úte lis 07, 2006 9:37 am
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
A když budu - doufejme - mít originál těsnění pod hlavou, tak to zahrnuje i to pod sáním nebo za karburátorem, jak píšeš, anebo to je dalšího něco?Petr+Barča píše: Jestli že tam byla voda ještě před sundáním hlavy , tak to bude špatné těsnění pod sáním , nebo za karburátorem .
P+B.
Ale díky za povzbuzení, snad mi bude zase jezdit!
to Lubomír: to mi taky dělalo, že mi to po zastavení chrchlalo a bublalo a
evidentně se mi to tam někde vařilo, i když teploměr ukazoval daleko v normálu. Tak jestli na to výměna těsnění pomůže, tak to bude super.
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 549
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4