Odchází nám Vembloud?

E 10, E 12
veros
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 105
Registrován: čtv zář 22, 2005 8:05 pm
Bydliště: Kuřim
Kontaktovat uživatele:

Odchází nám Vembloud?

Příspěvek od veros »

Naučil se novou věc, při startu už teplého motoru mizí v oblacích dýmu. :-)
V servise jsem se dozvěděl, že se tam nějak míchá olej, benzín a chladicí kapalina, takže čekám, že popraskalo nějaké těsnění.

Je to častá závada, nebo ne?

--Věroš
Už asi nikdy nebudu mít tak skvělé auto. :-(
Uživatelský avatar
Vasek
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 7
Registrován: pon říj 10, 2005 9:13 pm
Bydliště: Opava - Brno
Kontaktovat uživatele:

Oprava

Příspěvek od Vasek »

Několik možností co stím může být. TAk jeto buď prasklé těsnění pod hlavou pak oprava do 2000Kč dle poškození hlavy. Nebo je prasklá hlava a pak jeto problém větší musela by se nejspíš vyměnit. JA osobně to tipují na prasklé těsnění u starších vozů je to běžné. Mě se toto přihodilo taky, opravu jsem dělal sám těsnění je k maní u auto Belly zhruba za 1000Kč, slušný servis bych tipoval na 1000Kč za práci.Jinak se není třeba ničeho obávat vše je opravitelné :-) Jen bych těd stím prasklým těsněním moc nejezdil.
Libero forever
Uživatelský avatar
Jarda
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 539
Registrován: pon zář 26, 2005 3:08 pm
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

nabítka

Příspěvek od Jarda »

Věroši pokud to bude hlava mám v garáži. neměl bys to ani tak daleko. :roll: :!: :arrow: Jarda
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 545
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Petr+Barča »

Věroši , jestli budeš potřebovat , pošlu ti přesný postup jak se dotahuje hlava . Jestli je kouř tmavý tak ti jde olej do válců . Jestli je kouř světlý , tak tam jde voda . Podívej se na víčko od oleje jestli je na něm sraženina . Jestli že jo tak ti jde voda do oleje . To by mohla být mrazová pojistka . Jsou skovaný pod vačkovou hřídelí a dalo mi dost práce než jsem na to přišel . Tak hodně zdaru Petr .
veros
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 105
Registrován: čtv zář 22, 2005 8:05 pm
Bydliště: Kuřim
Kontaktovat uživatele:

Závěr - funguje

Příspěvek od veros »

Jak jste správně radili, Vembloudovi popraskalo těsnění pod hlavou. Už je zase zdravý.

Díky za rady.
Už asi nikdy nebudu mít tak skvělé auto. :-(
Mikeš

mrazové pojistky

Příspěvek od Mikeš »

Četl jsem váš problém já mám podobný dostává se voda do oleje nechal jsem vyměnit těsnění pod hlavou, ale voda stále v oleji.Neveděl sem že ,mrazové pojistky jsou pod vačkovou hřídelí myslíte že si toho v opravně nevšímli co můžu dělat děkuji .
Mikeš
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Asi to mohi prehlednout a pokud takovou opravu na Liberu nedelaji casto tak se to i stava. Kdyz bych daval auto do opravy, zavadu bych popsal "voda v oleji" a urcite ne "vymenit tesneni pod hlavou".Pak to muzes reklamovat a myslim ze docela snadno a uspesne.
K.
:( :( :(
Nikdo není dokonalej.
Mikeš

VODA V OLEJI

Příspěvek od Mikeš »

Zatím počkám do pondělka skusím zjistit více.Každopádně je to autíčko, které mě velice překvapilo.Je to jedno z automobilu,které má mrazovky uvnitř motoru.Mám obavu pokud budou mrazovky vpořádku zbívá blok motoru.Nevíte o někom komu se něco podobného stalo? Budu vám vděčný za každou odpověd.Autíčko si určitě necháme je to výborný pomocník i když trochu nemocný s pozdravem
Mikeš
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 545
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Petr+Barča »

Voda v oleji je problém . Těch variant jak se tam může dostat je hodně.
Mimo mrazovek , těsnění hlavy ještě je možnost přes simering za vodní pumpou . Myslím že prasklá hlava nebo blok je ta poslední možnost.
P+B.
Mikeš

Příspěvek od Mikeš »

Zdravím z Jeseníku.Předem děkuji za odpověd na téma voda v oleji.Takže postupoval jsem takto.I když jsem vyměnil Těsnění pod hlavou nebylo to naškodu alespon mám jistotu. Těsnění podle technika to už velmi potřebovalo i když problém to nevyřešilo.Ráno jdu do dílny za technikem který mi potvrdil že závada může být opravdu na straně simeringu za vodní pumpou,ale potřebuji vědět jestli stačí závadu zjistit odmontováním vodní pump. nebo složitějším způsobem.Dnes jsem dostal zprávu, že k opravě bude zapotřebí rozmontovat vodní pumpu +olejovou vanu a potom vnitřně pokračovat k simeringu.Pokud znáte jednoduší možnost budu za to rád.Jinak se mějte těším se na odpověd.

Mikeš
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Martin H. »

Voda se z čerpadla může dostat do motoru jedině tehdy, když odejde ucpávka a zároveň je ucpaný výtokový kanálek. Pročisti tento kanálek (jeho vyůstění je mezi krytem čerpadla a krytem rozvod. řemene, přesně na ose čerpadlo - klika ). Pokud bude vytékat voda , je v háji ucpávka, pokud ne ,máš prasklou hlavu nebo blok. Počítám s tím, že to těsnění pod hlavou je opravdu dobré a že jste zkontrolovali stav a rovinnost dosedacích ploch. Kdysi jsem měl podobný problém a abych ho vyřešil, vypáral jsem před čerpadlem v podběhu díru. Přes tento otvor jde provést demontáž čerpadla i ucpávky ( tu rozbiješ ), aniž bys musel demontovat motor. I tak je to práce pouze pro lidi s pevnými nervy.

Martin
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Martin H. »

Jo a na ten otvor se musí udělat krytka - demontovatelná.


Martin
Uživatelský avatar
Iva
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 44
Registrován: úte lis 07, 2006 9:37 am
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Iva »

Koucour má taky problém, začalo to tím, že při teplém startu začal čoudit, a víc a víc - bíle, a nenápadně mu začala ubývat voda, a pak víc a pak jsem ji jednou úplně vyvařila, šlo to strašně rychle. Tak jsem ho radši odtáhla do Hostivic, prý měl válce plné vody. Říkali že mi vymění těsnění pod hlavou a zkusí vyměnit i hlavu, že není vidět jestli je prasklá, ale prý jestli to nepomůže tak máme smůlu - copak může téct voda do válců ještě jinudy? :cry:
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Martin H. »

Pokud praskne stěna válce, může tamtudy. Ale že by praskly všechny tři najednou? To už věřím spíš na neposkvrněné početí.

Martin.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Martin H. píše:Pokud praskne stěna válce, může tamtudy. Ale že by praskly všechny tři najednou? To už věřím spíš na neposkvrněné početí.

Martin.
Ano, to je pravda. Několikrát se již stalo, že je prorezlá "mrazovka" a kontroluje se jen těsnění pod hlavou,případně se srovná hlava.Ale voda pak teče vesele dál :cry: ale o tom už se několikrát psalo.
K.
:wink:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Iva
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 44
Registrován: úte lis 07, 2006 9:37 am
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Iva »

Ale prý do válců voda nenateče špatnými mrazovkami? Leda do bloku motoru? Já prý měla vodu ve všech válcích...
Už třetí týden mi Liberko stojí v Hostivicích, protože jsem si vymyslela (na doporučení) že chci originál těsnění pod hlavou - prý jiné nesedí a brzy odejde...
Tak pořád nevím, na čem jsem, hlava prý nevypadala prasklá, ale prý mi stejně dali přebrousit jinou. Ale co když to všechno nepomůže? Už jsem z toho smutná sad1.gif
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 545
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Petr+Barča »

Mrazovou pojistkou se voda může dostat z motoru ven a nebo do oleje , ale určitě né do válců . Voda se do válců taky může dostat při sundaváhí hlavy , když není dostatečně vypuštěná z motoru . Na starších E10 byl dole na bloku motoru vypouštěcí šroub na E12 už není , tak se tam ta voda mohla dostat při demontáži . Když ti Ivo dělali to těsnění pod hlavou posledně , tak tam určitě nedávali originál a nesrovnali jí . To je důvod proč ti to znova odešlo . Pokud to udělají jak píšeš , tak ti liberko bude zase běhat jako dříve . Nejsi první komu odešlo "neoriginál" těsnění pod hlavou po krátké době . Jestli že tam byla voda ještě před sundáním hlavy , tak to bude špatné těsnění pod sáním , nebo za karburátorem .

P+B.
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Příspěvek od Lubomír »

Na tesnennie pod hlavou bacha, originál nemám tiež, ale kópiu som upravil podla otlačenia na starom tesnení takto:
tes_hlavy.jpg
tes_hlavy.jpg (53.84 KiB) Zobrazeno 10720 x
a to preto, že mi vyvrela voda a motor mal po odstavení niečo ako zažívacie problémy - šumel, bublal a podobne. Nedostatočne chladené miesta sa totiž rozpálili nad teplotu varu chladiacej kvapaliny a bublinový var bral sebou aj kvapalinu, a už to bolo. Teraz je s tým pokoj, doporučujem nové "noname" tesnenie dopracovať na mieru, inak sa dajú očakávať problémy...
Ale neočakávam, že by to robil hoci aj značkový servis... Asi by to bolo nezaplatiteľné. Takéto veci dokáže len ten, čo stojí o zákazníka, alebo to robí pre seba ako ja...
Ale voda vo valcoch sa môže objaviť prepálením toho malého mostíka medzi valcami ako je vidieť na tom starom tesnení....
Naposledy upravil(a) Lubomír dne stř pro 16, 2015 7:57 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Iva
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 44
Registrován: úte lis 07, 2006 9:37 am
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Iva »

Petr+Barča píše: Jestli že tam byla voda ještě před sundáním hlavy , tak to bude špatné těsnění pod sáním , nebo za karburátorem .
P+B.
A když budu - doufejme - mít originál těsnění pod hlavou, tak to zahrnuje i to pod sáním nebo za karburátorem, jak píšeš, anebo to je dalšího něco?

Ale díky za povzbuzení, snad mi bude zase jezdit!

to Lubomír: to mi taky dělalo, že mi to po zastavení chrchlalo a bublalo a
evidentně se mi to tam někde vařilo, i když teploměr ukazoval daleko v normálu. Tak jestli na to výměna těsnění pomůže, tak to bude super.
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 545
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Petr+Barča »

Sání se musí sundat při broušení hlavy , tak se tam musí dát nové těsnění , nebo alespoň silikon .

P+B.
Odpovědět