Kontrolka "Přehřátý výfuk" nezhasíná poraďte

E 10, E 12
Odpovědět
jirkatravna
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 17
Registrován: pát lis 17, 2006 8:22 pm
Bydliště: Travná 55
Kontaktovat uživatele:

Kontrolka "Přehřátý výfuk" nezhasíná poraďte

Příspěvek od jirkatravna »

Ahoj klucí,
Vlastním liberko 1,2 z 92 roku, pořád mi svítí kontrolka přehřátý výfuk. V příručce jsem vyčetl že to po nastartování musí zhasnout a když ne tak musím zpomalit a když mi to nepomůže tak musím zastavit a počkat. Ale ani tak nezhasíná.
Potřeboval bych vědět čím to je. Co musím udělat abych třeba nevyhořel. Co ovlivňuje teplotu výfuku. Poraďte mi prosí někdo :cry: :cry:
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Najdi si na fóru někdy zkraje loňského roku diskuzi na téma "kuře na grilu. Tvůj problém spočívá na 99% v závadě "sondy" kterou najdeš na kusu výfuku, co se tváří jako katalyzátor. To čidlo je buď v tahu nebo máš někde zkrat na propojovacím kablíku.Najdi konec a rozpoj to. Světýlko by mělo zhasnout, ale může to být i obráceně,že celý obvod je přerušený( asi právě spoj s tou "sondou".Jinak asi nebudeš nikdy Libero zatěžovat natolik, že by se výfuk rozpálil natolik, že by hrozilo nebezpečí signalizované onou kontrolkou. Vyřadíš-li ji z provozu , Libero bude jezdit stejně. Dědek
P.S. Určitě ti poradí i další z fóra
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
jirkatravna
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 17
Registrován: pát lis 17, 2006 8:22 pm
Bydliště: Travná 55
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jirkatravna »

Díky za radu, myslel jsem si že v tom bude hrát roli ta sonda, už jsem se na ní ptal v polsku a vyjde na naše pevíze asi na 1200 Kč.
Jedna věc mě ale trochu přece jen děsí, tím teplem se mi rozpadl i silenblok který drží výfuk, upravil jsem tam sice škodovácký tak doufám že to bude tím. Jinak jak jsme opravovali ten výfuk tak se rozpojoval i ten konektor té sondy tak jsme ho možná špatně zapojily
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Originál uchycení výfuku a i motoru má už asi málokdo. Šikovné ručičky českých lidiček si dokážou s japonským originálem hravě poradit a použijí při tom dostupné díly. Uchycení výfuku není pro jízdu podstatné za dodržení zásady pružného uložení!!!!! Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
michalson
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 122
Registrován: pát pro 01, 2006 4:35 pm
Bydliště: Říčany u Prahy

Příspěvek od michalson »

Já mám ještě výfuk původní,ale čeká ho brzy oprava,jsou v něm už dirky.
jirkatravna
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 17
Registrován: pát lis 17, 2006 8:22 pm
Bydliště: Travná 55
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jirkatravna »

Na našem prvním Liberku jsme prodělali taky po domácku velkou opravu, to koleno k tlumiči bylo tak sežrané že ho nemělo málem co držet. Sběrací potrubí bylo taky prasklé. Tak koleno se vyrobilo s topenářských kolínek a sběrač se zavařil a bylo. Na novším dovezeným z Německa to bylo trochu lepší, tam to bylo akorát upadlé příruby tak se to jen svařilo, až na ten silenblok ten se dal se škodovky a stejně upadl, tak asi nevydržel to teplo.
Odpovědět