Zahřeje se a ztratí výkon
-
- Občasný přispěvatel
- Příspěvky: 17
- Registrován: pát lis 17, 2006 8:22 pm
- Bydliště: Travná 55
- Kontaktovat uživatele:
Tak já se teda omlouvám, že taty tak SPROSTĚ mluvím.
Možná došlo k menšímu omylu a možná jsme taky toho elektrykáře mistifikovaly my. Říkali jsme mu že to auto má sondu a proto se přiklonil k této diagnoze. Možná kdyby se na to pořádně podíval tak by si všiml že to není ta sprosťárna
A jinak teda slibuji že to tu už nenapíšu. Ale jak se často říká, tonoucí se stébla chytá. . Když už nevíš co by, najdeš to tady.
Ještě jedna otázka, jestli se dá něják vyčistit ten katalizátor, nebo se musí koupit nový??
Ventily by měly být v pořádku, dělaly jsme těsnění pod hlavou tak se to štelovalo, předtím to dělalo taky, ale postupně se to zhoršuje
Možná došlo k menšímu omylu a možná jsme taky toho elektrykáře mistifikovaly my. Říkali jsme mu že to auto má sondu a proto se přiklonil k této diagnoze. Možná kdyby se na to pořádně podíval tak by si všiml že to není ta sprosťárna
A jinak teda slibuji že to tu už nenapíšu. Ale jak se často říká, tonoucí se stébla chytá. . Když už nevíš co by, najdeš to tady.
Ještě jedna otázka, jestli se dá něják vyčistit ten katalizátor, nebo se musí koupit nový??
Ventily by měly být v pořádku, dělaly jsme těsnění pod hlavou tak se to štelovalo, předtím to dělalo taky, ale postupně se to zhoršuje
Liberko E 12. Je to ale kára
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1569
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Vyčistit se asi nedá (aspoň jsem o tom nikdy neslyšel), v nouzi se to řeší tak, že se ve vložce udělá díra skrz. To pak už katalyzátor samozřejmě nefunguje, ale spousta aut s tím takhle jezdí, protože na emisích .. no víme jak to chodí Když jsem koupil svoje první Libero, mělo už z katalyzátoru taky jenom ten obal.
Ale než bych se pustil do téhle drastické operace, důkladně bych si ověřil, jestli je to opravdu ta závada .. tzn. katalyzátor zkušebně vyměnit za jiný zaručeně průchozí nebo provizorně propojit trubkou (ale bacha na požár!).
Jinak podle mé zkušenosti ze Sierry s ucpaným katalyzátorem auto bez problému běží na volnoběh a na neutrál jde normálně do otáček, ale při zátěži (do kopce) se dusí. Už si to nepamatuju do detailu, ale myslím, že za studena se to neprojevovalo tolik jako po ohřátí.
Ale než bych se pustil do téhle drastické operace, důkladně bych si ověřil, jestli je to opravdu ta závada .. tzn. katalyzátor zkušebně vyměnit za jiný zaručeně průchozí nebo provizorně propojit trubkou (ale bacha na požár!).
Jinak podle mé zkušenosti ze Sierry s ucpaným katalyzátorem auto bez problému běží na volnoběh a na neutrál jde normálně do otáček, ale při zátěži (do kopce) se dusí. Už si to nepamatuju do detailu, ale myslím, že za studena se to neprojevovalo tolik jako po ohřátí.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Plný súhlas, dodávam, že som našiel zvyšky katalyzátoru v tvare bramboroidu v poslednom dieli výfuku, a dostali sa tam z rozpadnutého katalyzátora za podivného pridusenia výkonu na jednej lesnej ceste na nejaký hrad, ale to som myslel, že je motor prehriaty a neťahá. A potom na dlhej ceste neťahal, a myslel som, že je tak silný protivietor, alebo brzdí brzda? Som aj zastal skontrolovať brzdy, boli studené, na katík som to netipoval. Po vypnutí motora to ešte chvílu rachotilo, myslel som, že sa zlomilo perko v spojkovek skrini a lieta tam dookola. Až pri rozoberaní výfuku to synátor objavil. Ukazoval som to na Srnčí chlapom. Japoneček si na nás dokáže vymysleť veci....
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
aha ho!!!
tak takéto šutráky ostanú z katalyzátora....
Naposledy upravil(a) Lubomír dne stř kvě 28, 2014 8:39 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Lubomíre, tomu se divíš? Ten katalyzátor tam je od sjetí auta z výrobního pásu. Podle obrázku je poškozen zanesením a stářím mechanicky (otřesy) nikde není ztaven vysokou teplotou. No však ona stačí ta provozní za ta léta. Zanesení se vcelku neubráníš, stačí dát špatný motorový olej nebo špatný benzin a je po ptákách. Projížďky OFF si je třeba vychutnat dokud je vše nové, ve stáří je třeba počítat s komplikacemi všeho druhu.
Tento katalyzátor, stejně jako tvůj Lubomíre je dobrej, tak do sběrných surovin, tam se ještě uplatní.
S tímto by se ještě nechalo cosi dělat.
Katalyzátor - údržba
Katalyzátory ve většině aplikací nevyžadují žádnou údržbu po celou dobu své životnosti.
Pokud dojde k zanesení je možné katalyzátor od sazí vyčistit. Po vyjmutí katalyzátoru z výfukového potrubí jej profoukněte tlakovým vzduchem o tlaku 350 až 550 kPa opačným směrem, než je směr proudu výfukových plynů. Pokud profouknutí katalyzátoru nepomůže, je možno použít i vodní lázeň s odmašťovacím přípravkem. Tato lázeň nesmí obsahovat chlor, fluor, fosfor a žádné kovy. Nepoužívejte ani benzín. Lázeň by měla trvat přibližně 2 hodiny. Před zpětnou instalací je nutno katalyzátor řádně vysušit, jinak dojde k jeho poškození. Vysušení uspíší opětovné profouknutí.
Lázeň jsme ještě nedělali, zato profouknutí již několikrát. Vždy se ven dostával rez a částečně sloupnuté šupinky sazí. Vliv na emise nulový, na výkonu jsme nepocítili také žádnou změnu. S novým kabátkem od kováře jezdí ještě dnes. Nutno dodat, že se nejednalo o Libero. Katalyzátor byl dál, tak palivo mělo možnost vyhořet před.
A teď je třeba se vrátit k tématu, teda žádná lambda, ale po zahřátí ztrácí výkon.
Nevím, podle čeho radí ostatní, ale málo informací, jen že je dotaz ve starších, to je málo, záleží na roku výroby motoru. Když tu řešíte lambdu a kat, tak bude pravděpodobně patřit mezi ty mladší ze stáje starších.
A ty již mají také jednu zajímavou věc a to - zpětné vedení výfukových plynů (recirkulaci). Při závadě na recirkulaci může auto vykazovat tento problém.
(Někdy stačí vyměnit jen vzduchový filtr) ®raf
Tento katalyzátor, stejně jako tvůj Lubomíre je dobrej, tak do sběrných surovin, tam se ještě uplatní.
S tímto by se ještě nechalo cosi dělat.
Katalyzátor - údržba
Katalyzátory ve většině aplikací nevyžadují žádnou údržbu po celou dobu své životnosti.
Pokud dojde k zanesení je možné katalyzátor od sazí vyčistit. Po vyjmutí katalyzátoru z výfukového potrubí jej profoukněte tlakovým vzduchem o tlaku 350 až 550 kPa opačným směrem, než je směr proudu výfukových plynů. Pokud profouknutí katalyzátoru nepomůže, je možno použít i vodní lázeň s odmašťovacím přípravkem. Tato lázeň nesmí obsahovat chlor, fluor, fosfor a žádné kovy. Nepoužívejte ani benzín. Lázeň by měla trvat přibližně 2 hodiny. Před zpětnou instalací je nutno katalyzátor řádně vysušit, jinak dojde k jeho poškození. Vysušení uspíší opětovné profouknutí.
Lázeň jsme ještě nedělali, zato profouknutí již několikrát. Vždy se ven dostával rez a částečně sloupnuté šupinky sazí. Vliv na emise nulový, na výkonu jsme nepocítili také žádnou změnu. S novým kabátkem od kováře jezdí ještě dnes. Nutno dodat, že se nejednalo o Libero. Katalyzátor byl dál, tak palivo mělo možnost vyhořet před.
A teď je třeba se vrátit k tématu, teda žádná lambda, ale po zahřátí ztrácí výkon.
Nevím, podle čeho radí ostatní, ale málo informací, jen že je dotaz ve starších, to je málo, záleží na roku výroby motoru. Když tu řešíte lambdu a kat, tak bude pravděpodobně patřit mezi ty mladší ze stáje starších.
A ty již mají také jednu zajímavou věc a to - zpětné vedení výfukových plynů (recirkulaci). Při závadě na recirkulaci může auto vykazovat tento problém.
(Někdy stačí vyměnit jen vzduchový filtr) ®raf