studeny start

E 10, E 12
narkomanix
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 102
Registrován: stř dub 04, 2007 7:53 am
Bydliště/Město: Jeseníky
Kontaktovat uživatele:

Re: studeny start

Příspěvekod narkomanix » úte led 13, 2009 6:53 am

přikostřené samozřejmě mám a raději vše zvlášť motor zvlášt rám zvlášť a karoserii taky vše ještě jednou pojištěné prtože je to stary rezavý a sůl tomu taky moc nepomůže třeba světla dodnes víceméně nesvítí a nemužu ani za nic přijít na to proč elektrika mi nic moc neříka takže asi tak

ta civka ta byla origo nahradní a řekl jsem si že než abych se stim babral tak že ji rači očistim ochraním proti korozi a jednoduše ji přehodím akorát jsem se při odblešovací kůře dostal skrz a tak jsem chtel vědět jestli tam ta kapalina má být nebo né

auto mi ted stojí v ostravě a bohužel vím že dokud nepovolí mrazy tak tam asi bude stát až do jara :cry:
a k čemu mi je auto který v mrazu nestartuje na jaře jsem měnil před panelákem spojku a byl jsem za exota a delal jsem lidem divadlo opakovat to ted v zimě se mi faktt nechce :twisted:
a navíc to je o zdraví

pro jistotu jěště přikostřím zvlášť cívku a proměřím kable VN a pak už nevím

Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 812
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště/Město: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: studeny start

Příspěvekod Martinekk » úte led 13, 2009 8:09 am

To o origo cievke som napísal preto, lebo sme mali problém so škodováckou cievkou, auto hocikedy prestalo ísť a nechcelo naštartovať. Po výmene cievky dva roky jazdí ako hodinky, štartuje...
Pokiaľ nesvietia svetlá (možno aj celkovo blbne elektrika) tak by som skontroloval zemnenie palubovnky. Je to konektor, ktorý nájdeš kaskadérsko-vykrútenou polohou pred spolujazdcovým sedadlom. Tam pod palubovkou je viacero čiernych hrubších drôtov, minimálne dva sú spojené konektorom, má na sebe biely plast. V už troch liberkách som ho našiel vytavený. To bol u mňa problém v elektrike, za pokus nič nedáš.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.

narkomanix
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 102
Registrován: stř dub 04, 2007 7:53 am
Bydliště/Město: Jeseníky
Kontaktovat uživatele:

Re: studeny start

Příspěvekod narkomanix » úte led 13, 2009 8:30 am

kouknu a pisnu ajk to dopadlo ale už jezdím po tmě i se zavřenýma očima nebo stejně nic nevidím byla by paráda zase normalně vidět akorát mam pocit že už bych od rakvičky chtěl asi moc aby za jeden týden začala startovat i svítit :lol:

narkomanix
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 102
Registrován: stř dub 04, 2007 7:53 am
Bydliště/Město: Jeseníky
Kontaktovat uživatele:

Re: studeny start

Příspěvekod narkomanix » sob led 17, 2009 10:11 am

tak jsem měl zas chvilku čas a projel sem se pres pul ostravy abych se na...l a zijistil že

jiskry litaj jak mají dokonce i bolí něco jsem minuli vikend přcejen opravil :wink:

ale auto se mnou dal nemluví

tak jsem to vymyslel asi takto protože jsem četl někde zde na foru že je treba rozlišit problém na elektrickej a benzínovej tak mam doma jeden kerbec kterej fungoval a hlavně startoval tak je skusim jen tak prohodit jen nechápu kterej chytrej to vymyslel tak že musím vypustit vodu na co to tam je aby mě nasrali ??? a navic ty šrouby jsou tak genialně že ..... vždyt´ to znate sami a nyvíc tam mam primo nad motorem tu úžesnou bombu na plyn ani 8 kloubů na ruce by mi nestacilo bduh.gif
takže otázka zní maji karburatory E12 automatický sitič a E10 ruční sitič stejnou přírubu k sání nebo se nedaji zaměnit protoze kdybych to cele demontoval a pak to nepasovalo tak bych asi rovnou zavolal do sběrneho dvoru že maji pred panelakem nejaky zbytecny odpadky

ani smajliky nedokáží vyjadřit mé momentalni mentální stavy pripominajici šííílenství GRRR (pak nema být člověk v dnešním krutem světě rasistou :x )

Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 966
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště/Město: Trenčín,SK

Re: studeny start

Příspěvekod Lubomír » sob led 17, 2009 10:16 pm

Narkomanix: uplne zodpovedne majú E12 a E10tkové karburátory uplne stejné pripojovacie rozmery na prírube do sania. Tá vec s vypúšťaním chladiacej kvapaliny je fakt Liberkovsko-šikmooká nelogickost, rozoberať kvôli príprave zmasi chladiaci systém no bduh.gif
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka

narkomanix
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 102
Registrován: stř dub 04, 2007 7:53 am
Bydliště/Město: Jeseníky
Kontaktovat uživatele:

Re: studeny start

Příspěvekod narkomanix » ned led 18, 2009 10:21 am

tak jsem na to koukal jěště včera odpoledne protože se mi nechtělo jed autobusem a nechat rakvičku celý výkend jen tak bez dozoru nic jsem nevyřešil a navic jsem někde jěště ztratil kliče od auta nevým kde ale v aute nezustali to jsem si jistý takže buďto počkam až roztaje sníh a najdu je někde u auta nebo natrenuju doma vyháčkování a přehodím zámky a spínačku z černé vím že to sem nepatří ale zase je to tu daji se spínačky zamenit z e10 za e12 vše na staré a de vubec nějak demontovat spínačka kvuli zmknutí volantu ještě není seklí tak by to snad mohlo i nejak jit co ????

ma to i nějaké ty + protože konečně budu mít jeden klíč na všechno a navíc si tam hodím i zámek na nadrž hahaha a nebudu si pak ríkat že lidi sou dementi až mě někdo pichne nádrž kvuli 5 litrum když je hrdlo nezajištěné (ale ktery zloděj sebou bude nosit hadici když pekač a sroubovák sou skladnější) :lol: :lol: :lol:

seemore
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 37
Registrován: pát srp 15, 2008 9:00 pm
Bydliště/Město: Loštice & Roztoky u Prahy
Kontaktovat uživatele:

Re: studeny start

Příspěvekod seemore » ned led 18, 2009 11:13 am

Můj problém s nestartováním respektive zdecháním a nedržením volnoběhu(vždycky to aspoň blaflo) byl poprvé v prorezlé podtlakové trubce do airboxu- takže to tama přisávalo vzduch, a podruhé v netěsnící gumvé přirubě mezi airboxem a karburátorem. Nevěřil bych jaký to má vliv na chod motoru. PAk bych ještě zkontroloval zespodu od zadu přístupnou gumičku na airboxu pod klapkou zavírání teplý-studený vzduch. Ta gumička pracuje jako přepouštěcí ventilek (její velký princip jsem nepochopil) ale pokud tam není taky by to mohlo dělat problém chodu motoru. (jako jakákoliv jiná ve vzduchovém systému).

Ale pokud to ani neblafne tak bych řekl že je to v elektrice... ona svíčka může krásně házet jiskru venku (při atmosferickém tlaku) ta se ale po našroubování zpět vesele ztratí. Takže bych zkusil někde vyhrabat nebo koupit jednu svíčku a porovnal bych změnu proti ostatním.... (nemáš letní svíčky?)

Co se týče vypouštění vody při demontáži karburátoru, nikdy jsem ji nevypouštěl. Vyteklo vždycky tak 0,1l (to co je v karburátoru, plus něco málo z pravé hadičky).
Tak nevim třeba to mám někde ucpaný... ale na jízdě se to nijak neprojevuje... :)

seemore
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 37
Registrován: pát srp 15, 2008 9:00 pm
Bydliště/Město: Loštice & Roztoky u Prahy
Kontaktovat uživatele:

Re: studeny start

Příspěvekod seemore » ned led 18, 2009 11:15 am

teda sem si to po sobě přečetl... velkým principem sem myslel účelnost.....(Proč tam vlastně je) občas ze mě vypadne pěknej blábol... omluva bduh.gif

Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1704
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Bydliště/Město: Desná v Jizerských horách

Re: studeny start

Příspěvekod dědek » ned led 18, 2009 1:18 pm

Spínací skříňka bude na 99% stejná ( E10 jsem neměl rozebranou) Možná bude potíž s výměnou. Už několikrát jsem to řešil ale výměnou celé tyče řízení i se spínačkou. Bývají tam tak zv.trhací šrouby a špatně se odvrtávají. Dědek
A další změna Toyota RAV4 2.2 diesel 4x4, VW T4 Multivan 2.4D a pořád bez Libera

narkomanix
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 102
Registrován: stř dub 04, 2007 7:53 am
Bydliště/Město: Jeseníky
Kontaktovat uživatele:

Re: studeny start

Příspěvekod narkomanix » pon led 19, 2009 7:22 am

seemore dik za rady o svíčkach jsem nepřemýšlel ale asi pred pul rokem jsem tam kupoval taková tříbodové mrchy jsetli jsou zimní nebo letní to jsem fakt neřešil a ani mě to nenapadlo vím že se s tim laborovalo u fichtlu a stadionu ale že by někdy u aut ???

a ten karbec a voda dnes už vím že když to povolím tak se něco vybryndáa nejlepe když ti to zateče do váscu a voda je nestlačitelna kapalina a tak se pak motor pri startu netočí
to je moje první zkušenost s libeackou opravou díry v plynu navíc mam lpg a je to tam řešené ták že ohřívání vysokotlaké části na nizkotlakou část plynu je snad nejvýš v celém chladícím okruhu (dělal to nejakej chytrák ) a jakákoliv bublinka má pak za nasledek zavzdušnění v onom místě a nasledné přimrzání jediné co se mi ovetčilo je zaparkovat rakvičku téměř do horizontální polohy a čekat až se ona bublinka uráčí vyběhnout ven a neni to taky nic příjemného opravdu neznám tolik kopečku s takovím sklonem tak proto se tak vztekam že budu muset zas vrtat do chlazeni když si hraju s karbecem

o hadičkach ani nemluvím grrrr

ale zavadu bych viděl taky spíš v elektrice

mam v hlavě jistý plan ale vyzkouším ho až budu mít nějaky kliče když jsem tyto stratil (ja kůůň) už se mi to osvědčilo u černé než dojezdila tka dám pak vědět

narkomanix
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 102
Registrován: stř dub 04, 2007 7:53 am
Bydliště/Město: Jeseníky
Kontaktovat uživatele:

Re: studeny start

Příspěvekod narkomanix » pon led 19, 2009 7:28 am

jo dědku doufám že jen tak strašíš protože se ti to docela daří ja vlastně nepotrebuju ani tak demontovat celou spínačku mě bude stačit vyřadit zamikání volantu spínačka at si na te tyčce klidně zustane :)
nebyla by nějaká rada na postup :?: :?: :?:
všecko si stejně odzkouším doma na demontáži s klíčkem

Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1704
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Bydliště/Město: Desná v Jizerských horách

Re: studeny start

Příspěvekod dědek » pon led 19, 2009 7:53 am

Psal jsem "možná bude potíž". Teď nemůžu kouknout, jak je to na "starším". Naposledy jsem rozebíral Favorita a tam je to přesně to, co popisuji. Až odšroubuješ kryty, hned to uvidíš . Dříve se , když spínačka "zlobila" vyměnil tzv kámen ( ostatní zůstalo původní) . U tebe je to obráceně . Jo a klíčky to chce mít opravdu dva. Duplikát není zase tak drahý a určitě se vyplatí. Centrál na dálku asi nemáš a tak v zimě hrozí, že v zámku zůstane půlka ukrouceného klíčku, když se do zámku už dostaneš. Jinak z Libera krádež benzínu moc nehrozí. Za prvé jich jezdí velmi málo a pro zloděje je výhodnější krást z auta, který zná , a za druhé docela blbě se "klasicky" krade bezín hadičkou , když máš v nádrži pod půlkou benzínu. Posledních deset litrů je skoro nedobytných. A jít se zbroušeným šroubovákem a umyvadlem pod auto ? Jsme zase v bodě a). Dědek
A další změna Toyota RAV4 2.2 diesel 4x4, VW T4 Multivan 2.4D a pořád bez Libera

narkomanix
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 102
Registrován: stř dub 04, 2007 7:53 am
Bydliště/Město: Jeseníky
Kontaktovat uživatele:

Re: studeny start

Příspěvekod narkomanix » pon led 19, 2009 1:53 pm

no vidíte a ja si ani nedovolil pomyslet na to že bych si nechal udelat duplikat protože sem čekal že bych stejně nepochodil a navíc bych byl jěště
za oslíka

narkomanix
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 102
Registrován: stř dub 04, 2007 7:53 am
Bydliště/Město: Jeseníky
Kontaktovat uživatele:

Re: studeny start

Příspěvekod narkomanix » stř led 28, 2009 11:40 am

opět vás zdravím záměna spínačky za jinou proběhla nad očekavaní dobře je tam jen třmen se čtyřmi šrouby 2 na křížový šroubovák a 2 takové ty bezpečnostní co se po dotažení ukroutí takže to není za co chytit pomohla jedna rána do dlatka na dřevo a drážka pro šroubovák byla na světě šrouby nemaji tvrdé hlavičky ale je to takové bláto

auto stale nestartuje grrrr

Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 966
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště/Město: Trenčín,SK

Re: studeny start

Příspěvekod Lubomír » stř led 28, 2009 10:33 pm

Ta rána cez dlátko ma nenapadla :idea: , riešil som to pomocou takej malej ručnej modelárskej 30 000 otáčkovej frézičky s brusným kotúčikom, vybrúsil drážku a ostatok už bol jasný...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka

narkomanix
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 102
Registrován: stř dub 04, 2007 7:53 am
Bydliště/Město: Jeseníky
Kontaktovat uživatele:

Re: studeny start

Příspěvekod narkomanix » čtv led 29, 2009 8:23 am

ja sem věděl že nebudu mit nmžnost elektriky tak jsem to dom musel nějak vydumat jinak bych to stejně řešil flexou :twisted:

Had
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 68
Registrován: úte bře 13, 2007 10:53 pm
Bydliště/Město: Plzeň

Re: studeny start

Příspěvekod Had » čtv led 29, 2009 9:29 pm

Narkomanixi ke světlům: zkus mrknout na dvacítky pojistky vzadu v motoru, jestli je tam binec, očisti je a uvidíš. Mě kdysi na Báře skomíralo levé světlo a po půl roce hledání jsem našel závadu ve zoxidovaných nožích právě těch pojistek. Snad to pomůže :-)
Had - řidič, mechanik a ošetřovatel Máši (postupně se zotavující po šťouchanci) a konzultant u Báry, která po reinkarnaci do nové kastle začátkem dubna 09 poprvé zavrčela v Budějovicích.

narkomanix
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 102
Registrován: stř dub 04, 2007 7:53 am
Bydliště/Město: Jeseníky
Kontaktovat uživatele:

Re: studeny start

Příspěvekod narkomanix » čtv led 29, 2009 11:29 pm

tam chyba byla ale tu už jsem opravil napodzim ale dík

narkomanix
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 102
Registrován: stř dub 04, 2007 7:53 am
Bydliště/Město: Jeseníky
Kontaktovat uživatele:

Re: studeny start

Příspěvekod narkomanix » pon úno 09, 2009 7:17 am

takže protože jsem to v sobotu nevidržel tak jsem si zavolal pomocníky na potlačení projistotu jsem ještě skontroloval kableočistil vičko vzdušna vlhkost je sviňa a zjistil jsem že
1) jsem osel a nekdy v minulosti když jsem to kuchal v té zimě jsem prřehodil kabletakže jsem už pak celou dobu jen mohl vybýjet baterku stejně by nic nezabralo
2)jsem dokonale vymlatil baterku
ale rakvička nezklamala a chytla skoro na drc když pominu že se musel dostat první plyn do válců
zavada je tam neustale tak jen čekam kdy se teplota dostane zas hodně pod nulu a nic

A když jsem včera (to je den kdy začalo sněžit)vyvařoval vyfuk stekl jsem se jak ..... když mi o5 zatuhly šrouby co držej spojler v zachvatu absolutní šilenosti a zmrzlosti zuřivosti jsem začal bezvýznamě škubat se spojlerem abych si ulevil. onen spojler mi zustal v ruce a ja sedice na řiti ve sněhu valice oči z šoku co se vlastně stalo jsem oběvil pro mě teměř nejdůležitější vychytávku po lůžkové úpravě zadní spojler se dá po sklopení tahem nahoru vyjmout bez použití klíče mechanismus je velice je jednoduchý akorát by mě zajímalo jestli to umí všechny??? ale myslím si že je to samo domo a tak to nafotím udělám nákres jestli bude zájem jestli to je neseriovka (je to opravdu vychýtané a a času co to ušetří)

narkomanix
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 102
Registrován: stř dub 04, 2007 7:53 am
Bydliště/Město: Jeseníky
Kontaktovat uživatele:

Re: studeny start

Příspěvekod narkomanix » pon úno 09, 2009 7:18 am

jo a vyfuk uspěšně zavařen a rakvička znovu dolela do ostravy :wink:


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti