studeny start

E 10, E 12
Uživatelský avatar
fousek
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 6
Registrován: úte led 23, 2007 7:42 am
Bydliště/Město: Pribram

studeny start

Příspěvekod fousek » úte úno 13, 2007 8:14 pm

Ahoj, jsem stastnym novym majitelem Libera r.v. 1991, ale mam jeden problem:
kdyz libero stoji delsi dobu, strasne dlouho startuje nez chytne, zkousel sem i parkrat zapnout vypnout zapalovani pri tom je asi 10 vterin slyset cvakani (predokladam pumpy), ale zda se ze to na dobu startovani nema zadny vliv, pokud to hned chcipnu a zvovu zastartuju tak uz naskoci krasne, myslim si ze benzin utika nekam pryc z karburatoru, nevite nekdo kam by se mohl ztracet a jak tomu zabranit? Je mozne ze pumpa sice cvaka, ale nepumpuje? Ktera z tech hadicco vedou do karburatoru je od nadrze?

Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1706
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Bydliště/Město: Desná v Jizerských horách

Příspěvekod dědek » úte úno 13, 2007 8:35 pm

Než se pustíš do dost pracném ohledávání palivového potrubí a čerpadla, překontoluj stav ukostření motoru, "zašpinění" víčka rozdělovače a stavu kabelů ke svíčkám a inmdučce.Podívej jak vypadají svíčky a zda nemáš předělaný karbec na ruční sytič (stačí uvolněný bowden a sytič nesytí).Myslím si, že kdyby byla závada v přívodu benzínu, byly by potíže i za jízdy. Dědek
A další změna Toyota RAV4 2.2 diesel 4x4, VW T4 Multivan 2.4D a pořád bez Libera

Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 966
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště/Město: Trenčín,SK

Příspěvekod Lubomír » úte úno 13, 2007 9:36 pm

A skontroluj výšku hladiny v karburátore a počet otáček do zaskrutkovania šroubku bohatosti zmesi! Na čerpadlo to netipujem ani ja, ale palivový filter by som vymenil, stavím sa , že ho bývalý majitel nemenil, aby voz spolahlivo šlapal novému majitelovi. Už som videl originál na aute so 130 000 km! Mal na sebe všetky vrstvy bodenšucu ako podvozok...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka

Uživatelský avatar
fousek
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 6
Registrován: úte led 23, 2007 7:42 am
Bydliště/Město: Pribram

Příspěvekod fousek » stř úno 14, 2007 7:29 am

No tak jak procitam forum tak se opravdu zda ze by to mohlo byt v elektrice
ja vedel ze tu nekdo takovej problem resil, vcera sem to tu nenasel a dneska rano okamzite http://subaru-libero.cestovatel.cz/foru ... c.do?t=103
asi ne nadarmo se rika rano moudrejsi vecera
Dneska se zkusim podivat na tu elektriku.
Hladina v karburatoru se mi zda OK protoze jak to chytne tak se roztoci (automaticky sitic funguje) a asi tak 5 min to pomalinku ustava az to ma normalni volnobeh, nechcipa to proste nic, takze bych do karburatoru nerad sahal kdyz funguje, na ten filtr kouknu a asi preventivne vymenim, je to nejakej atyp nebo se da normalne sehnat?

Uživatelský avatar
fousek
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 6
Registrován: úte led 23, 2007 7:42 am
Bydliště/Město: Pribram

Příspěvekod fousek » stř bře 07, 2007 7:26 am

No tak sem konecne vyresil ty studene starty, po dukladnem ukostreni motoru a zjisteni ze to moc nepomohlo jsem vyndal a nandal kabely ke svickam a najednou to chytlo krasne, tak sem si rek ze to bude v kabelech, takze jsem objednal v Tesle, pri vymene jsem nahodou zjistil (zastrcil sem jeden kabel mimo svicku, byla strasna tma) ze jiskri civka, takze jsem vymenil i civku (nove je tam polska ze stare oktavky) no a zjisteni ze to stejne nestartuje. Ale pri tom se mi priucpal karburator takze prvni co bylo ze sme sundali saci kolinko a zjistili ze klapka se nezavira a jde desne ztuha, takze laborovani co vsechno otvira/zavira tu klapku (je toho docela dost) az nakonec to cele vyresilo WD40 striknute na spravna mista, ted po par studenych startech kdy Liberko chytlo krasne se odvazuji tvrdit ze hlavni zavada byla zatuchla klapka na sani tudiz nefunkcni sitic:-). Zajimave je ze predtim kdyz se podarilo nastartovat zvysil se okamzite volnobeh(z cehoz sem usuzoval ze sitic funguje) ted se ani moc nezvysi.

Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště/Město: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kce » stř kvě 30, 2007 9:54 pm

mam taky problem se startovanim.
kdyz vozitko dlouho stoji (staci napr. pres noc) tak pred nastartovanim musim lehce polechtat plyn, pak to chytne. jenze kdyz chci jet = zaradim jedna a chci pridat plyn, chcipne to. musim pockat cca 3 minuty, pak pomalicku na neutral pridavat plyn, pomalicku- aby to nechciplo, pak to parkrat proturuju a jedu, pak uz to nedela a nezlobi.. cim to je? dik

Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště/Město: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kce » čtv kvě 31, 2007 11:56 am

tak sem to zkoumal dnes. je to este horsi (asi) :cry:
na neutral to skoro chcipa, kdyz vymacknu spojku tak bezi volnobeh akurat..
az tak po 5ti minutach je to fpohode a muzu jezdit bez problemu...
neni to treba syticem? nenapada vas nekoho neco...? diky moc za pripadny rady;)

Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1706
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Bydliště/Město: Desná v Jizerských horách

Příspěvekod dědek » pát čer 01, 2007 11:08 am

Asi po zapnutí klíčku budeš muset počkat, než se naplní komora karburátoru. To znamená po dobu, dokud vrčí" benzínové čerpadlo. Dědek
A další změna Toyota RAV4 2.2 diesel 4x4, VW T4 Multivan 2.4D a pořád bez Libera

Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1286
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště/Město: liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Tuti » pát čer 01, 2007 2:07 pm

dědek píše:Asi po zapnutí klíčku budeš muset počkat, než se naplní komora karburátoru. To znamená po dobu, dokud vrčí" benzínové čerpadlo. Dědek

To asi nebude ten problém - kvůli tomu se nebude motor dusit pět minut. Příčinu je opravdu potřeba hledat v termosytiči. Údajně se stává, že mechanismus "zatuhne" a pak nefunguje - mělo by pomoct prostříkání WD sprejem a rozhýbání. Ale vlastní zkušenost s tím nemám - třeba ještě někdo dá konkrétnější návod.
Mechanismus automatického sytiče je schovaný pod hadičkama na pravé straně karburátoru.

Obrázek

Pak je ještě další možnost - automatický sytič má E12, ale E10 nikoli. Kdyby to tvoje byla E10 nebo z ní mělo karburátor nebo to někdo překopal na ruční sytič, stačí najít táhlo a sytič při startu vytáhnout.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad

Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště/Město: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

dik

Příspěvekod kce » pát čer 01, 2007 3:56 pm

diky za tipy, kouknu na ten sytic ;)
karburatorem to nebude, uz sem taky premejslel, jesli to neni bohatosti smesi nebo tak, taky me napada nemuze to bejt malo oleje? ze by jako chvilku trvalo az se ohreje a nabude na obemu..? asi blbost, co :lol:
snad to bude jen ten zatuhlej sytic ...
jinak kdyby byl manualni (ve starym golfu sem ho takle mel) tak by bylo preci nekde na/pod palubkou tahlo,ne?
no kazdopadne dik za rady i fotku, aspon vim kde hledat :))

Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 505
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště/Město: Praha 4

Příspěvekod Petr+Barča » ned čer 03, 2007 8:19 pm

Podívej se na pravé straně karburátoru v zadu , je takový plechový klobouček . Z vrchu z něj vede hadička a ze spodu je přidělané táhlo , které ovládá klapku v karburátoru . To táhlo občas vypadne a dělá to neplechu při studeném startu . Po ohřátí motoru už to nemá¨na jízdu vliv.

P+B.

Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště/Město: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kce » ned čer 03, 2007 10:11 pm

diky moc, v utery budu mit chvilku cas, kouknu na to:) .. a napisu;)

Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště/Město: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kce » úte čer 05, 2007 9:57 pm

tak sem udelal dalsi zkousku a za odmenu si dovolil hrabat se odpoledne v liberku:)
sytic sem nasel bez problemu (diky moc za foto, sem az dnes vsiml ze je tam ten cerveny krouzek;), parkrat prostrikal silikonovym olejem, rukou s tim zavergloval, otocil klickem- a hle! zadne mackani plynu pred natocenim netreba, motor neskomira hned muzu nekam jet! :)
diky moc za rady... tez me tesi predstava ze kdybych to (nedej boze) dal do servisu zaplatim "palku" a takhle sem to mel za pul hodky hotovy :D

jiank sem rovnou prohlidl nektery dalsi veci.. viz zde a zde

Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1706
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Bydliště/Město: Desná v Jizerských horách

Příspěvekod dědek » stř čer 06, 2007 1:31 pm

JO, proto tu máme FORUM Dědek
A další změna Toyota RAV4 2.2 diesel 4x4, VW T4 Multivan 2.4D a pořád bez Libera

narkomanix
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 102
Registrován: stř dub 04, 2007 7:53 am
Bydliště/Město: Jeseníky
Kontaktovat uživatele:

Re: studeny start

Příspěvekod narkomanix » pon led 12, 2009 9:53 am

zdravim tak zas problémy krapet jsem podcenil podzimni udržbu a auto začalo z ničeho nic jezdit na 2 valce až nejelo vůbec měl jsem strach, (protože jezdím na plyn, ale startuju na benzín je to strašně přechlastaný a střílí to do výfuku tak moc až jsem nedavno pri brždění motorem na benzín rozparal výfuk jak konzervu) že jsem podpalil ventil ale když bylo o víkendu tak pekně tak jsem se do toho pustil po kontrole elektriky jsem zjistil že jiskra je jen na jednom valci trošku klasickych úprav, očisty a jiskry jsou tam kde maj být
ale při startu jsou takové slabé ani moc nebolí. jakmile je motor v chodu tak to hází oblouky i 5 cm od kostry nevím čím to může být kabely, víko, svíčky, kostry vše je jak ma být . kde je chyba auto na roztlačení chytá na drc

věc druhá spíše elektrická zkoušel jsem očistit nahradní cívku a pri odblešovaní jsem ji proděravěl a je v ni nějaká tekutina podobná oleji je to jen kondenzát nebo tam má být zatim jsem se setkal jen se suchýma civkama poraďte co s tím dík

Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1706
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Bydliště/Město: Desná v Jizerských horách

Re: studeny start

Příspěvekod dědek » pon led 12, 2009 1:42 pm

Indukční cívka je vlastně druh transformátoru. A že jsou transformátory naplněné olejem jsi určitě slyšel. Ale, že by zrovna v Liberu byla cívka naplněna olejem slyším poprvé. Je to věc, kterou jsem zatím nikdy nerozpáral . Jinak samozřejmě, že při startování bude jiskra mnohem menší. Jak jsem psal v úvodu, že cívka je takový transformátor na kterém platí : na primární vedení 12 V = jiskra dejme tomu 1,8kV - při startování poklesne napětí i na 6V a tak se nediv, že výsledný efekt -jiskra bude taky poloviční ( Pro teoretiky je třeba uvést, že to přesně tak není - jde o vytvoření elektr.náboje a nejde taky o klasický střídavý proud, úlohu hraje strmost skokové změny a další vlivy) ale se znalosti fyziky základních škol si lze tento stav asi představit. Dědek
A další změna Toyota RAV4 2.2 diesel 4x4, VW T4 Multivan 2.4D a pořád bez Libera

Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 812
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště/Město: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: studeny start

Příspěvekod Martinekk » pon led 12, 2009 3:45 pm

Narkomanix, prikostrené máš? Nám Libero tiež neštartovalo, na roztlačenie chytlo. Po prikostrení je všetko OK. V zapaľovacej cievke môže, ale nemusí byť olej. Keď si ju rozpáral (bola asi hrdzavá, že?) tak ju môžeš s kľudným svedomím zahodiť, lebo by sa dovnútra dostala vlhkosť a sekundár by prebíjal. Cievku jedine originál Liberácku!
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.

Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 325
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště/Město: Ostrava

Re: studeny start

Příspěvekod Martin H. » pon led 12, 2009 4:11 pm

Jezdil jsem asi šest let na cívku made in CCCP s vyřazeným předřadným odporem, která před tím spoustu let úspěšně fungovala v Moskviči. Jiskra jak od brusky, problémy žádné, aleluja. :D

Martin.

Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 505
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště/Město: Praha 4

Re: studeny start

Příspěvekod Petr+Barča » pon led 12, 2009 6:16 pm

Taky nemám originál cívku a funguje bezvadně již druhý rok .

P+B.

Uživatelský avatar
vanille 1
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 81
Registrován: úte kvě 06, 2008 6:04 am
Bydliště/Město: Turnov
Kontaktovat uživatele:

Re: studeny start

Příspěvekod vanille 1 » pon led 12, 2009 9:39 pm

já má indučku ze Suzuki Samurai,a doufám,že bude fungovat dlouho!! :D (starší org.mě už 2x vypekly)


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host