studeny start

E 10, E 12
Uživatelský avatar
Serpin
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 181
Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
Bydliště/Město: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: studeny start

Příspěvekod Serpin » úte bře 16, 2010 1:17 pm

Ahoj, potreboval bych poradit. :oops:
Nechci zakladat nove vlakno tak to hodim sem, snad to nevadi.
Zlobi me liberko a to tak, ze nekdy nestartuje. :cry: Proste se stava, ze studene nekdy nechce nastartovat. Ohrate uz startuje v pohode. Behem tydne treba 3x naskoci na prvni brnknuti a dalsi den baterka (nova) normalne toci bduh.gif jako diva a nic. Stava se, ze po pusteni klicku z 3ti polohy se motor 1-2x prevali. Zkousim to bez plynu, s plynem - nema to na to vliv. Nevim si rady, :? nenapada nekoho cim by to mohlo byt? Za pripadny postrehy moc dekuju.
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2
Honda Transalp XL600VR

Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 812
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště/Město: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: studeny start

Příspěvekod Martinekk » úte bře 16, 2010 1:56 pm

Začni očistením káblov k svečkam, zapaľovacej cievky, viečka rozdeľovača...
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.

Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště/Město: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: studeny start

Příspěvekod Pajas » úte bře 16, 2010 4:37 pm

+Dáme mrcni jak na tom jsou svíčky.
Souvisí to také s teplotou (chladno hůř to startuje)?? No a má to aspon snahu - škytá to jak kdyby nebo vůbec nic?
Nechápu to tvoje 1-2x převalí? To jako pak netočí startér?
Zkus vždycky otočit min dvakrát klíčem ( dokud slyšíš pulzovat čerpadlo) pak zkus našlapat párkrát a pak startovat bez plynu
Jestli máš startovací spray zkus tam stříknút do sání trocha - musíš odlišit základ a to jiskra X benzín
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)

Uživatelský avatar
Serpin
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 181
Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
Bydliště/Město: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: studeny start

Příspěvekod Serpin » úte bře 16, 2010 9:09 pm

Diky za postrehy.
Ano vypada to, ze kdyz je chladneji ze to hur startuje (ale co ho mam tak jeste tepleji nebylo, tak nevim)
Tim ze se prevali mam na mysli jakoby chytnul - škytne (starter funguje normalne)
S tim plynem to zkousim vselijak a nevypada, ze by to melo nejaky vliv. - proste i kdyz delam stejny postup, tak to nekdy chytne a nekdy ne.
Kdyz pak pustim auto z kopce, naskoci hned.
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2
Honda Transalp XL600VR

Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště/Město: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: studeny start

Příspěvekod Pajas » úte bře 16, 2010 9:13 pm

Zkus ten spray a ještě pokud má karbec okýnko mrkni na hladinu...
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)

Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 812
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště/Město: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: studeny start

Příspěvekod Martinekk » stř bře 17, 2010 12:34 am

Prikostri ak nemáš.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.

Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1706
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Bydliště/Město: Desná v Jizerských horách

Re: studeny start

Příspěvekod dědek » stř bře 17, 2010 7:55 am

Úplně nejsprávnější je ta prvá rada. Otevří vstup k motoru a suchým !!! hadrem důkladně očisti všechny kabely ke svíčkám a k indučce. Víčko rozdělovače a přístupnou část indučky . Na 99,999 % pak nastaruješ jako víno. Tímhle trpí všechny Libera ať starší nebo novější. Je to jejich bolest a tuhle popsanou kůru si musíš v zimních měsících zopakovat, jezdíš-li každý den ,tak 1-2x za měsíc. Dědek
A další změna Toyota RAV4 2.2 diesel 4x4, VW T4 Multivan 2.4D a pořád bez Libera

Uživatelský avatar
ulus
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 208
Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
Bydliště/Město: Bedřichov u Lysic

Re: studeny start

Příspěvekod ulus » stř bře 17, 2010 8:58 am

A jestli to opravdu bude tím rozdělovačem, ještě omrkni tepelný kryt tlumiče výfuku a kryty u levého zadního kola, pokud něco chybí, nabastli tam nějakou náhradu. Solné páry to je pravít.
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.

Uživatelský avatar
Serpin
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 181
Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
Bydliště/Město: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: studeny start

Příspěvekod Serpin » stř bře 17, 2010 12:25 pm

Diky - o vikendu na to vlitnu. Driv se k tomu nedostanu.
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2
Honda Transalp XL600VR

Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1286
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště/Město: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: studeny start

Příspěvekod Tuti » stř bře 17, 2010 2:30 pm

Kabely nebo víčko jsou nejpravděpodobnější příčinou, ale taky by to mohlo být zatuhlým nebo špatně nastaveným sytičem. Když auto chytne, jsou volnoběžné otáčky za studena o poznání větší než po ohřátí?
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad

Uživatelský avatar
Serpin
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 181
Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
Bydliště/Město: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: studeny start

Příspěvekod Serpin » stř bře 17, 2010 2:37 pm

Tuti:
na sytic to nevypada - auto kdyz naskoci, tak jde do lehce vyssich otacek toček a kdyz se ohreje jsou otacky uz normalne nizke.
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2
Honda Transalp XL600VR

Uživatelský avatar
Serpin
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 181
Registrován: úte říj 13, 2009 11:35 am
Bydliště/Město: Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: studeny start

Příspěvekod Serpin » čtv bře 18, 2010 6:04 pm

Tak dnes jsem k auti prisel a jen tak ze to zkusim nastartovat a ono to chytlo jako fik - hned na prvni brnk. Tedy bych to fakt asi videl s tim ze se nekam dostala vlhkost.
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130 5kvalt
Jawa 350 panelka/634/638
Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 Combi
Jeep Cherokee 4.0
Subaru Libero 1.2
Honda Transalp XL600VR

Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště/Město: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: studeny start

Příspěvekod kce » úte bře 30, 2010 11:32 am

kdyztak zkus vymenit civku a dat tam tu "cernou" z druhyho liberka..
ja kdyz ho kupoval, tak prave melo hlavni vadu ze za vlhka nechytalo.. jak sis jiste vsiml, vyresil sem to krytem na civku z flasky od jaru, coz doposud fungovalo.. takze jesli neni chyba tam..

Had
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 68
Registrován: úte bře 13, 2007 10:53 pm
Bydliště/Město: Plzeň

Re: studeny start

Příspěvekod Had » úte bře 30, 2010 10:21 pm

Kluci mají pravdu, v 99,9% případů má blbé starty po ránu za vlhka na svědomí vysokonapěťová elektrika Tedy přesněji řečeno solný elektrolyt, co ji pokrývá v zimě, ale nezavrhoval bych taky možnost přidřené klapky termosytiče, která občas zůstává otevřená. Až Ti to zas jednou nebude chtít studené nastartovat, vlez do motoru a ta klapka je hned za gumovým kolenem přívodu vzduchu od filtru - na karburátoru první. Nahmátni v jaké je poloze a jestli je otevřená prostříkni olejem celý mechanismus termosytiče. Taky už jsem tuhle záležitost řešil.....
Had - řidič, mechanik a ošetřovatel Máši (postupně se zotavující po šťouchanci) a konzultant u Báry, která po reinkarnaci do nové kastle začátkem dubna 09 poprvé zavrčela v Budějovicích.

Uživatelský avatar
Fofřík
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 32
Registrován: stř srp 01, 2012 1:10 pm
Bydliště/Město: Praha

Re: studeny start

Příspěvekod Fofřík » ned úno 14, 2016 6:50 pm

Mám na starém liberu místo ručního sytiče termosytič. Měl jsem veškeré symptomy jako výše. Prostě to nastartovalo jen s roztlačením, pak běželo jako kočička. Tak jsem stříkl WD40 pod ten klobouček. Chytlo naaadherně, ale pak se to dostalo do takových otáček, ža bych mohl vystřelit na měsíc. Tušíte, co se stalo? Zkusil jsem to několikrát potom a furt. Mám teda radost, že to startuje, ale co ty otáčky?

Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1706
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Bydliště/Město: Desná v Jizerských horách

Re: studeny start

Příspěvekod dědek » ned úno 14, 2016 7:00 pm

Tak to zkontroluj, zda-li nezústala někde viset struna(lanko) plynu a funguje pedál jen třeba od poloviny. Dědek
A další změna Toyota RAV4 2.2 diesel 4x4, VW T4 Multivan 2.4D a pořád bez Libera

Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1286
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště/Město: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: studeny start

Příspěvekod Tuti » pon úno 15, 2016 6:00 pm

Otáčky na termosytič jsou u úplně studeného motoru (tj v zimě možná tak do půl minuty od nastartování) asi 2000 - 2500 za minutu, tzn. opravdu podstatně víc, než je normální volnoběh. Ale hned jak se voda trochu zavlaží by měly jít dolů a když se začne budit ručička na teploměru, sytič už je vypnutý. Jestli ti to zhruba takhle funguje, tak do toho radši neš'tourej. Jestli se ti otáčky zdají vyšší, na té pacičce co zatuhává je tuším šroubek, kterým se otáčky dají seřídit (nesplést se šroubkem na škrticí klapce) ... ale musíš to udělat velice rychle, máš na to po nastartování právě jen tu chvilku, než se voda začne ohřívat. V tom by právě mohl být problém, že to někdo šteloval už na zahřátém motoru a tím to rozhasil.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad

Uživatelský avatar
Fofřík
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 32
Registrován: stř srp 01, 2012 1:10 pm
Bydliště/Město: Praha

Re: studeny start

Příspěvekod Fofřík » pon úno 15, 2016 6:16 pm

bylo to v servise v Liberci na vyčištění karburátoru, nikdo s tím amatérsky nešteloval, jezdí bájově, jen jsem tam stříknul WD, pač to furt nestartovalo. Tak jsem jen zkoušel s tím pohýbat rukou, jestli to není seklý a ty otáčky jsou ted tak 5000.. Ještě jsem nekontroloval ta lanka, to zítra za světla.

Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 505
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště/Město: Praha 4

Re: studeny start

Příspěvekod Petr+Barča » pon úno 15, 2016 6:49 pm

To opravdu vypadá na to , že ti jde plynové lanko jinudy než má jít . Nemáš ho tam přes něco přehozené . Už se mi to taky stalo .

P+B.

Uživatelský avatar
Fofřík
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 32
Registrován: stř srp 01, 2012 1:10 pm
Bydliště/Město: Praha

Re: studeny start

Příspěvekod Fofřík » úte úno 16, 2016 2:15 pm

nemáte někdo nějaký nákres, kam má to které lanko být? Nebo fotku :-) Ještě jsem ale nezkoušel


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti