Stránka 3 z 3

Re: vůle řízení

Napsal: úte kvě 22, 2012 7:59 pm
od Mis.us
čau

Ivo tohle řízení nebude,ale máš vyjetý kosti a silentbloky na stabilizátoru náprav.Mám ten samej problém,nemam momentalně prachy na nový díly (vyjde to skoro na 5000,-)

taky to jde udělat tak že to vymezíš epoxidem a gumou jak radil kdysi Karel,někde to tu na foru je. Mišus

Re: vůle řízení

Napsal: úte kvě 22, 2012 9:12 pm
od Ivo
To vypadá, že to bude bolet... no o víkendu se na to znovu mrknu a uvidím. Ale myslím, že to bude jinde, nemám problém s vůlí volantu a auto vůbec neplave, stopu drží dobře. Spíš se opravdu bojím, že je špatná ta převodka. Krycí plech jsem po zimě musel celej vyklepávat, takže mohla někde od zmrzlýho sněhu dostat na pr...el. Budu muset zespod dát něco silnějšího než jen plech. Ale to až tohle vyléčím.

Re: vůle řízení

Napsal: úte kvě 22, 2012 9:59 pm
od Tuti
:?: A díval ses, jestli jenom někde něco o sebe nedrhne (třeba o ten zkroucený plech)?

Re: vůle řízení

Napsal: úte kvě 22, 2012 10:04 pm
od Ivo
Díval a plech už je vyklepaný (udivilo mě, že je nerez)

Re: vůle řízení

Napsal: stř kvě 23, 2012 7:38 am
od Mis.us
Taky jsem si řikal že to dělá převodovka řízení,vyměnil jsem ji a bylo to furt stejný,vůli v řízení taky nemám a auto neplave.Jenom mam v hajzlu to očem jsem psal a dělá to rány.

Re: vůle řízení

Napsal: stř kvě 23, 2012 9:47 am
od Ivo
Tak uvidím, snad to najdu. Dělalo ti to i když stojíš a točíš volantem?

Re: vůle řízení

Napsal: stř kvě 23, 2012 12:25 pm
od vojta
ahoj, stabilizátor nápravy jsem řešil kuli technické, je to zahrabané tady:
viewtopic.php?f=13&t=192&p=19346#p19343

fakt je že na řízení to v podstatě nemá vliv (nebo já jsem po výměně nic nepoznal) tak by to mohlo být ono, přišlo mě to tenkrát tak na 2500,- a jsou to 4 šrouby, jestli je tam vůle poznáš snadno, stačí vlízt pod auto a chytit se toho :) Kdyžtak ti můžu věnovat ty moje starší kosti, protože mě to ještě žádnej brajgl nedělalo, ale bude lepší to opravit nebo objednat...nebo to je jinde jak píše Lubomír

Re: vůle řízení

Napsal: stř kvě 23, 2012 7:36 pm
od Mis.us
Ivo v každym řízení je minimální vůle,takže když kroutíš na místě volantem pazvuky dělá,ale to je jen lehký klepání,něco jinýho je,když jedeš a dělá to brajgl,že to cejtíš přes podlahu v nohou.

Re: vůle řízení

Napsal: stř kvě 23, 2012 7:37 pm
od Ivo
Tak nakonec jsem to do víkendu nevydržel a problém byl v uložení čepu řízení - poz. 12 v poz. 13

http://postimage.org/image/d03dfdjbt/

Nevím čím se to maže, ale našel jsem to orezlé, očistil, nacpal vazelínou a ... pohoda. Asi to budu muset občas promáznout, neb se to tváří jako před smrtí... :(
Smí se to mazat? :lol:

Re: vůle řízení

Napsal: čtv kvě 24, 2012 7:54 am
od Mis.us
čep co je zasazenej do silentbloku se maže,tobě se teda nejspíš stalo(neviděl jsem to) že ti čep přireznul k vnitřnímu futru silenbloku a ten se ti utrhnul nebo čep jen v silentbloku skřípal?

Re: vůle řízení

Napsal: čtv kvě 24, 2012 7:57 am
od dědek
Tak, že klasika. Tohle řešil už snad každý. Futro mi dělali v práci z bonzu. Dědek

Re: vůle řízení

Napsal: čtv kvě 24, 2012 8:38 am
od Karel

Re: vůle řízení

Napsal: čtv kvě 24, 2012 5:05 pm
od Ivo
Naštěstí jen zreznul a skřípal, neutrhl se. Asi by to chtělo nějakou lepší vazelínu, třeba tu s mědí. Hlavně, že jsem objevil a potrestal viníka!!! - KOROZI - no nedělám si iluze že byh se s ní jěště NĚKDY A NĚKDE nepotkal...

Re: vůle řízení

Napsal: čtv kvě 24, 2012 9:36 pm
od Karel
Ivo píše: Asi by to chtělo nějakou lepší vazelínu, třeba tu s mědí..
Obávám se, že se jedná jen o módní a komerčně výhodnou záležitost. Asi jako ty ony magnety na benzínové potrubí,
co ušetří 10-33,3% paliva.
Na čepy, jako je tento doporučuji "obyč A4 " např. http://pneushop.makar.cz/cz-detail-2918 ... -450g.html
K.
:D

Re: vůle řízení

Napsal: pát kvě 25, 2012 8:06 am
od Mis.us
s tim souhlasim,doma mám pixlu docela řidký obyčejný vazelíny z fabriky a super,něco jinýho jsou brzdy a homokyneťáky,tam se jak jistě spousta z vás ví dává speciální mazivo,který nepoškodí manžety :)

Re: vůle řízení

Napsal: čtv črc 09, 2015 9:05 pm
od Lubomír
Zas jeden môj príbeh:
Doteraz som vždy nastavoval zbiehavosť podľa merania na ráfkoch kolies, až vedecká hodnota345,6mm dle manuálu" ma pohnala nastaviť, a nemerať nič viac.
Tak som to vyskúšal - "vynulování spojovaček dle manuálu" - ešte minulý rok som hrdo nastavil všetko podla manuálu, na desatiny 345,6 plusmínus možná dve desatiny, - a dočkal som sa výsledku:
- pocit vôle v riadení sa stratil pri priamej jazde, ale do zátačky bolo treba premáhať volant nejak viac ako predtým, hm, správne to tak má byť?
- rozbeh sa mi zdal tak nejak silový, nejak to skrátka nezrychlovalo v porovnaní ako na červenom novšom, lenivá kára
- pri prechádzaní kroužáku (nájazd do kroužáku jedno spriečenie a výjazd druhé spriečenie na protiľahlých kolách)- autí preskočilo do inej stopy, nepríjemné na pocit i kopanec do volantu
- pri nájazde na ledovku - kopanec do volantu som považoval za malú nepríjemnosť, ale výlet do kanálu pri ceste na zimný zraz už bol na mňa moc výmluvný argument proti správnej zbiehavosti
- nechal som zimáky na dojazd, do začiatku prázdnin sa opotrebovali vnútorné okraje pneumatík na slicky, uplne bez vzorky (zvonku to nejak nebolo patrné, ale pri vytočení volantu na štrku som to zbadal - no hrúza, ihned sa prezúvalo na letňáky
- spotreba sa držala okolo 7,5 litrov, dost hodne na správnu geometriu
- dojazd na vyradený kvalt bol horší ako na červenom novšom...
I nastalo meranie a nastavovanie podľa meradla - merané na predných alu-diskoch vpredu a vzadu nameral som rozbiehavosť 10-11 mm!!!, to teda nie, nastavil som zbiehavosť do 1 mm. (Autí vyložené na tehlách do roviny, spustené na pneumatiky, volantom vymixované - taká stredná voľná poloha, (po zmene nastavenia samozrejme znova pomixovať volantom, aby sa prípadné pruženia nejak zrovnali)
A výsledok?
Autí sa riadi uplne lahučko, zátačky aj jedným prstom, dojazd bez kvaltu je lepší, zatial pocitovo zlepšenie, na spotrebu je skoro, ale prvých 400 km si nevzalo tolko z polohy ručičky palivomera, tak určite bude lepšia...
Záver:
Ani veriť slepo na manuálové hodnoty nemusí byť zárukou úspechu, (poslalo ma do kanálu), zdravý rozum sa zasa ukázal byť lepšia varianta...
jo, ale vymením všetky čapy závesov ramien, to ešte môže pomôcť z pocitu "uplávanosti" riadenia, ono i nevystužené bočnice pneumatík môžu mať vplyv na reakciu na volant, čo myslíte? - každý má rád bezprostrednú reakciu na pootočenie volantu, nie?

Re: vůle řízení

Napsal: čtv črc 09, 2015 10:29 pm
od Tuti
Ono už z logiky věci - kdyby správné nastavení skutečně bylo dáno jednotnou přesnou délkou spojovaček, bylo by zbytečné dělat je štelovací. Myslím, že největší odchylky od "nominálu" asi můžou vzniknout v silentblocích ramen a určitě to souvisí i s jejich stavem ... ale že to uskočí víc jak cenťák, to by mě nenapadlo :shock: .