VELKÁ SPOTŘEBA a PRDĚNÍ Z VÝFUKU

E 10, E 12
Peetan
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 9
Registrován: pát kvě 11, 2007 8:25 am
Bydliště: Nové Město nad Metují

VELKÁ SPOTŘEBA a PRDĚNÍ Z VÝFUKU

Příspěvek od Peetan »

Zdravím všechny...
Sem tady novej a jak tady čtu, vypadá to, že tomu docela rozumíte...
Já mám problém s vysokou spotřebou.Jenom valím oči, když vidím u někoho 7, 7,5 l atd.Já jezdím kolem 10 a zdá se mi to na ten nicmoc výkon až příliš.Souvisí s tím střelba(poprdívání)z výfuku,při brždění motorem?Já myslím,že tam jde příliš paliva a to se spaluje až ve výfuku(nebo předstih)??
Známej mi zase říká,že je to tím automat.sytičem,koupit "JEDNIČKOVEJ KARBEC" a hodit tam páčku ze škodovky???
Co vy na to??Prosím poraďte....
dík Peťan
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Příčin příliš vysoké spotřeby je několik. Ty projevy( a "prdění") můžou být špatným předstihem , přeskočením (o zub )vytahaného rozvodového řemenu, špatná ventilová sedla (už nesedí), "vyčochtaný" karburátor s přílišnou vůlí na škrtící klapce a i mizernýautomatický sytič ( i když bez předchozích uvedených příčin by to střílet do výfuku nemělo). Ale nejspíš za ty roky a několik majitelů, už to bude soubě všech uvedených příčin a řekl bych od každého trochu. Všechno vyměnit je velmi náročná ( i finančně) operace. Asi se spokojíš s kompromisem. Začni u předstihu a pokračuj na karburátor ( najdeš na něm štelovací šroubky) tady nezbývá než "pootočit" a zkusit co to udělá a znova a znova. ( Minulý týden jsem zrovna mluvil s jedním kolegou, který tohle už praktikuje od jara. A 10 l
je spotřeba při jízdě " v místě" bohužel na Libero normální- malý obsah , ale převodovka "dopomala". A bacha na brzdy. Zda-li ti nějaké kolo ( většinou přední) nepřibržduje. Tolik ode mne . Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
michalson
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 122
Registrován: pát pro 01, 2006 4:35 pm
Bydliště: Říčany u Prahy

Příspěvek od michalson »

Na novém mám spotřebu 10l při ostřejším popojíždění včetně dálnice furt plnej a když jedu napříč republikou naloženej a tou nejkratší cestou což jsou silnice 3.třídy za 6,5l . P.S.: kvalitnější benzin = menší spotřeba (alespoň u mojeho)
Peetan
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 9
Registrován: pát kvě 11, 2007 8:25 am
Bydliště: Nové Město nad Metují

Příspěvek od Peetan »

Dědku,to cos jmenoval bych skoro vyloučil.
Já sem krabici koupil od jedné paní a ta ho měla od r.1992 a každoročně ujela kolem 4000km a každoročně taky servisovala (komplet výměny atd.)má nachozeno 107 tis. a je téměř jak nové,taky celkem jede a jiné problemy než spotřeba nejsou(kromě praskl.zad.péra),takže asi seřídit.
Jak se koukáte na jinej motor?
Já o něm přemejšlím,třeba z JUSTY,má o 13koní víc a se spotřebou bych se určitě do 10 vešel,ani nemluvé o více ND
Taky sem myslel na plyn,ale to by prej přišlo na min.20tis.,tak nevím...
Poraďte, a vaše názory na tyto přestavby taky beru.
Dík
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Příspěvek od Lubomír »

Ahoj, práve bojujem s tým popŕdaním pri brzdení motorom a zvýšenou spotrebou na mojom druhom Liberku.
Čiastkové úspechy som dosiahol takto:
1. skontroloval som skrutku bohatosti zmesi na karburátore - 3,5 otáčky je moc, ešte prdí, ale ubral som celú otáčku a objavili sa "díry" v karburátore pri pridaní plynu.
2. Prdeniu ubralo znovunastavenie ventilových vôlí, boli asi nastavené nejakým škodovkovým chytrákom na teplom motore, lebo som nameral aj 0,5mm!, skrátka slyšitelný klepot.
3. Určite viem, že katalyzátor je definitívne v nebíčku. Neostalo po ňom nič. Tá nádoba je len expanzná, takže súdim, že sa nejaké nespálené zbytky bohatej zmesi občas chytia od rozpáleného výfukového potrubia.
4. Mám na pláne ďalšie zásahy, dám vedieť, to by v tom šikmookom perúnstve musel byť iný čert, aby sme na to kolektívnym rozumom neprišli....
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tuti »

Peetan píše: Jak se koukáte na jinej motor?
Já o něm přemejšlím,třeba z JUSTY,má o 13koní víc ...
Motor Libera se od Justy liší tím, co překáží zástavbě pod podlahu .. tzn. záměna asi sotva.
Jinak spotřeba kolem 10l není nic nobvyklého při popojíždění ve městě, na dálku by ani s "těžkou nohou" neměla jít přes 8l. Někdo tvrdí, že provedení pro Švýcarsko je trochu úspornější než německé.
"Prdění" výfuku má často na svědomí výfuk sám .. když konec ucpeš a motor dál běží jako by nic, je někde díra - a jestli je velká, může se i to projevit ve spotřebě.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Peetan
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 9
Registrován: pát kvě 11, 2007 8:25 am
Bydliště: Nové Město nad Metují

Příspěvek od Peetan »

Tak s tím motorem z justy jsi mě nepotěšil :(
Nevíš o jiném motoru,co by do krabice pasoval?
Já vím o warburkoj,ten vím,že už tam je,ale ta spotřeba bude asi stejná,ne li větší.Taky vím o motoru 1.0 Nafťák z nějakého daihatsu,ale malej výkůnek a motor k nesehnání.
Já couračky nejezdím.moje trasa je denně 25km tam a 25zpět,a občas na nákup.Dálky jezdím kolem 8,5,ale i to je dost.
Ve výfuku vím o ďovírce asi 3x1mm,ale ta by snad takovou paseku nenadělala.Mě to prdění nevadí,dostal sem díky němu přezdívku WRCčko,ale vím,že by to prdět nemělo a chci aby to bylo vcajku,než něco odejde... :evil:
Uživatelský avatar
Jarda
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 539
Registrován: pon zář 26, 2005 3:08 pm
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jarda »

argue.gif
ta dírka která způsobuje " prdění " má nasvědomí i trochu tu spotřebu. příklad: při jízdě na sraz do německa jsem tankoval v Děčíně spotřeba na cestě M. Třebová - Děčín mi dělala 5,8 l ( měl jsem plnou a natankoval zase do plné ) na cestě mi praskl litinový sběrač ( parohy ) tankoval jsem v nemecku 10 l a u Děčína do plné spotřeba 7,9 a do M. Třebové 8,2, po výměně sběrače, těsnění, je spotřeba zase do 6,5 l
tak si myslím že to prdění 5badair.gif má na spotřebu dost veliký vliv new_Eyecrazy.gif
Kdo je moudrý, míří ke hvězdám
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tuti »

Peetan píše:Nevíš o jiném motoru,co by do krabice pasoval?
Já vím o warburkoj... :evil:
Ten Warťák je zajímavej nápad, protože se maže směsí a je mu jedno, když ho položíš. Ve čtyřtaktech se dostupný maličký motor naležato asi bude hledat hůř .. nebo bys musel mazání předělat na "suchou skříň".
V každém případě bys musel mít hodně dobrého kamaráda na STK, protože jako legální přestavbu ti to nikdo neschválí. :twisted: A když už takhle, tak bych vyhodil zadní sedačky, oželel kufr a posadil tam nastojato V6 třeba z Hondy nebo BMW.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Peetan
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 9
Registrován: pát kvě 11, 2007 8:25 am
Bydliště: Nové Město nad Metují

Příspěvek od Peetan »

O takovýhle extrémy mě nejde :roll:
Já sem myslel nějakou 1,4nebo 1,6ku,třeba i v naftě.
A s tou technickou,by to š¨lo.Kámoš dělá do tuningu a technickou by nikdy neprošel :lol: ,ale dělá to nějak,jak on říká "na dálku".Pošle techničák a značku a zpět mu to přijde hotový.Ještě sem se na to moc nevyptával,takže ani nevím kolik to stojí :?:
Kdyby byl ten motor vyšší,tak není problém dát sedačku výš-místa pro hlavu je dost laughing4.gif
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Toto jsou pouze akademické úvahy jako např. co by bylo,kdyby bylo :twisted:
Do Libera jiný motor /snad Justy/ skrátka nedáš.Ať rozměrově tak neprojdeš STK.Zůčastníš li se dopravní nehody a při vyšetřování se zjistí na Tvém autě nepovolená přestavba :wink: znamená vozidlo nezpůsobilé...atd.atd.Pojistka padá automaticky, pojišťovna nezaplatí nic :!: vyšetřování,soud a trest. Tudy cesta nevede :!:
Vlákno začalo spotřebou a toho bych se držel.
Změřit tlaky a potom :arrow: opravit výfuk :!:
1/odstranit všechny nežádoucí pasívní odpory.
2/odstranit nebo alespoň minimalizovat všechny vůle rozvodů.Seřídit ventily,osadit odpovídajícíma svíčkama seřídit rozdělovač a předstih.
3/Skontrolovat stav karburátoru,hladinu, trysky tlak benzínu sytič, bohatost směsi a to i za jízdy./měřit analyzátorem/
4/ a to nemusím říkat, to ví snad každý :arrow: jezdit plynule.
K.
:o
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Tak jsem si to po čase všechno prošel a nejrozumější tečku zatím udělal asi Karel. Chceš-li opravdu Libero používat na normální ježdění a říkáš, že ho měla jedna paní, která o něj prostřednictvím servisů pečovala , tak je podle mne blbost měnit na 120000 motor že žere benzín. Všechny ty rady vyplývají z nějakých příčin. Už jsem ti psal, že pravděpodobně je to souběh několika příčin, od kterých začni. A začal bych úplně tím nejhlavnějším. zjisti, jaký odpor kladou při otáčení na neutrál a vypnutém 4WD kola. Už tady narazíš třeba na problém. ( něco přibržďuje ? vpředu destička? vzadu buben? A nakonec to nemusí být ani brzdy, ale třeba ložisko, "načatý diferák " (je tam vůbec olej?) převodovka a nakonec motor. Jeho stav se projeviuje mimojiné i žraním oleje. Tak bádej a dej vědět.Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tuti »

Do Karlova seznamu ještě doplním:
zkontrolovat - případně vyměnit vzduchový filtr
zkontrolovat pracovní teplotu motoru (funkci termostatu)
zkontrolovat, očistit a odmastit VN část elektriky (víčko a palec rozdělovače a kabely včetně koncovek)

Ke zmínce o jízdních odporech se sluší poznamenat, že třeba taková "expediční" zahrádka při rychlosti kolem 100 km/h zvedne spotřebu i o víc než půl litru.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Peetan
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 9
Registrován: pát kvě 11, 2007 8:25 am
Bydliště: Nové Město nad Metují

Příspěvek od Peetan »

Zahrádka se mě netýká.
rozdělovač je tam asi 3tis km,takže ten bych si dovolil vyloučit.
Odpory kol sem zkontroloval profesionálně-na hever,roztočit a všechny,až na rezervu se točily jak vzteklý,takže to ono asi nebude :o
Napsali jste tolik informací,že to ani nevstřebám :oops:
Já to vidím asi takhle:je tady asi 40km chlápek kterej se na krabičky specializuje,tak mu to tam hodím(nebo radši odvezu),předám váš manuál a tohle mě s tím proveď a bude to snad cajk Dá mu to myslím tak 3dny práce a bude to....Pak dám vědět jak to dopadlo a o kolik sem chudší
Jinak já chtěl ten lepší motor ne ze sportovních prožitků,ale když jezdíme v 6ti7mi do kopečka a jedem na 2-3kvalt,tak ho lituju a zároveň nadávám.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Peetan píše: rozdělovač je tam asi 3tis km,takže ten bych si dovolil vyloučit.
Je tam, je tam......
Takhle se z místa nehneme.To je málo informací :!: Rozdělovač má mechanickou regulaci :?: ano-ne, když ano na kolik je nastavena :?: Rozdělovač má-nemá podtlakovou regulaci :?: jestli ano na jaký podtlak je seřízena.Např. kolik st. při 75 a 150 mm Hg :?: Kolik je předstih na volnoběh a kolik ve 4000ot. :?: A to jsme teprve u rozdělovače.
Když vyrazíme do hlubokého sněhu do lesa, tak se dostávám i k 20l/100km. Na delší vzdálenost ne po dálnici se dá jet i pod 6l/100km.A myslím,že spotřeba plně obsazeného a vytíženého Libera na 2-3ku za 10 je v normě.Údaje o mojí spotřebě které uvádím je jen řidič a spolujezdec +pes.
K.
:shock:
Nikdo není dokonalej.
narkomanix
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 102
Registrován: stř dub 04, 2007 7:53 am
Bydliště: Jeseníky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od narkomanix »

zdravím
Tohle téma mi nahnalo přímo vodu na můj mlýn :D
jelikož od vymontování motoru a spětného naistalování na své mýsto
je ten zmýněný motor uplně nechci říct dead,ale kapanek přichcíplej
na Vaše rady vyměněny svýčky kabelý (odpory byly fakt velký)
víko rozdělovače změna k lepšímu s snad dostavila, ale problém nevyřešila díra v plynu je pořád hned po přidání plynu
(výměna za výfuk ala favorit koncákse díraposune do poloviny otáček a při sundání všeho až po vlnovec při puštění plynu občas střelba div jsem si nenadělal do trikotu to jen jestli to pomůže k incializaci problému) jizda ostravsými křižovatkami je za trest ne jen pro mě
přejdu k jadru pudla zavada je podle mě v karburatoru protože na sytič to jede poměrne plynule i díra celkem zmizí
-kde pesně se nachází šroubek na regulaci směsi paliva
a pak mě napada že byto mohl bejt ten bazmek co k němu vedepodtlakova hadička hejbla s takovým táhlem je to tam celý vykverlany a má to strašně veký vůle
-a ještě jak mam pohnout s kolečkama urozvodového řemenu když bych se domníval že preskočil onen zmiňvaný řemen o zub
dík zá rady
ps:pořád se ještě vlezu pod 6 litru na 100km moje matka a má dívka už né ti to zvládnou i za 20km na 2l ono prostě na stylu jízdy hoooooodně žáleží
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Tipnul bych si na akcelerační pumpičku.Na Š 100-120 se kontrolovalo
2,4-4,6 kubíků na 10 zdvihů zde by to mohlo být obdobné.Víc neporadím.Mám už vstřikování a střelba do výfuku může být i nepravidelná jiskra "vynechává eletrika" třeba....třeba...i volný konektor u rozdělovače...prodřený drát vadná indukční cívka.Nebo chudá směs.Jedině měřit a měřit a zjistit co je mimo normu. I ten posunutý řemen se nedá vyloučit. Psal jsem o tom Závada -záhada.
K.
:evil:
Naposledy upravil(a) Karel dne úte črc 17, 2007 8:04 am, celkem upraveno 1 x.
Nikdo není dokonalej.
narkomanix
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 102
Registrován: stř dub 04, 2007 7:53 am
Bydliště: Jeseníky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od narkomanix »

Odstranění závady-záhady tka jsem to přečet ale info o tom ja na to tam neni mě to už na 2 válce nejede ale mam tam tu proklatou díru v plynu
a to střílení do výfuku je jen pri brždění motorem ale ta dííííra mě fakt s--e :x
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

narkomanix píše: -a ještě jak mam pohnout s kolečkama urozvodového řemenu když bych se domníval že preskočil onen zmiňvaný řemen o zub
Jen jsem se snažil naznačit Ti možnost onoho "přeskočení"
K.
:roll:
Nikdo není dokonalej.
Patrik 1
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 71
Registrován: pon srp 20, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek od Patrik 1 »

já myslim že by tam šel motor ze smartu ale to by nebylo nejlevnější , co takhle převrtání......
Odpovědět