Zadní kyvné rameno

E 10, E 12
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 234
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Příspěvek od škatulka »

Nedávno jsem sháněl pásy na střední a zadní řadu sedadel. Na radu
z fóra jsem poslal mejl do Hostivic. Ozval se mi Luboš a poslal sadu
pásů za 1200 kč včetně poštovného. Já jsem spokojen- co vy na to?

Teď mám jiný problém - korozí poškozené levé zadní kyvné rameno
a marně se ho pokouším dostat ven k zavaření. Je lepší povolovat
šrouby v silentblocích ramene nebo nebo ho oddělat i s držáky.
Na obojí je hrozný přístup.
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kce »

škatulka: heh, tak to mame stejny problem, mozna by to bylo na samostatne tema.. ja obe ty "kyvna ramena" alias nosice ramen zadnich kol utrhnul z ramu v terenu. pristup k tem 'drzakum' neni ztas tak hrozny, prijde mi to lepsi nez k tomu pruznemu ulozeni ..2 goly nebo 1 flexa ( :lol: ) na to staci, hlavni je auto zvednout, jinak se stejne nedostanes na dalsi 2 + 2 srouby ramen z.kol co jsou blize podelne ose äuta a pak je tam jeden silenblok motoru a kloubove uchyceni prevodovky. jinak ony nosniky - nosnik? (je to spojene pricnikem - obe strany) maji v hostivicich do 2000,- (..tez me tam ceka cesta..) tak oprave zdar, u me je to horsi ze musim vyvarit i ram protoze v miste uchyceni to je nahnile, nastesti zatim ne tak moc aby to neslo spravit, zbytek ramu je very ok tak do toho jeste jdu..
Uživatelský avatar
Vlado
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 74
Registrován: stř kvě 03, 2006 2:35 pm
Bydliště: Lieskovec okr. Zvolen

Příspěvek od Vlado »

Obrázek
Toto je uchytenie z vonkajsej strany (prava strana).
Nechcelo to ist podobrom, tak som na hlavu privaril velku maticu (za sucastneho ochladzovania silentbloku) a potom to islo.


Obrázek
Tento pohlad zospodu jehladaj, (to som mal kasnu dole ale pre nazornost posluzi). Celkom bez problemov isli vykrutit tie dve skrutky co drzia konzolku silentbloku, pozor na podlozky ktorymi sa nastavuje geometria.
To plati pre stare Libero, neviem ako je to na novom.
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 234
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Příspěvek od škatulka »

Už jsem taky zjistil že nosníky jsou spojené trubkou tak jsem je zase pracně přišrouboval zpátky. Podařilo se mi uvolnit horní úchyt tlumiče
a vnitřní silentblok (po domluvě velkým kladivem šel dost slušně),ale
ten vnější stále odolává (už jsem roztrhl oříšek od GOLY). Dobrý nápad
s tím navařením matice. Ještě je možnost šroub odvrtat ale kde vzít
nový se závitem M10x1,25. Raď te, raď te,nač vymýšlet vymyšlené!!!
Uživatelský avatar
Vlado
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 74
Registrován: stř kvě 03, 2006 2:35 pm
Bydliště: Lieskovec okr. Zvolen

Příspěvek od Vlado »

S navaranim matic na hlavy sroubou mam dobre skusenosti a v tomto pripade je driek sroubu prirezly k vnutornemu kruzku silentbloku, tak tu pomuze pouze WD40 alebo brzdova kapalina a nasili.
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peple »

Tak už to máte oddělené od inzerce :wink:
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kce »

tak ja uz mam opravu v procesu, nakonec sem to dal do jedny dilny, dnes rano, este nez sem odesel tak mladej kluk uz mel v ruce autogen a 2 matky povoleny, verim ze sem to dal do spravnejch rukou, holt neni cas ani prostor pro DIY (udelat to sam..)- vyjma zavarky, tu bych stejne prenechal znamymu, no sem zvedav jak se jim to vyvede, cena bude unosna, az to bude, napisu..
..nicmene do patku-srazu to bude, takze radost:)
Tak už to máte oddělené od inzerce
dekujem;)
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 234
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Příspěvek od škatulka »

Tak rameno už je venku a má záplatu z 3mm plechu. Dnes večer
po nátěru půjde zpátky. Kupodivu jsem nemusel použít hrubé násilí,
nejvíc asi pomohl uvolňovač zarezlých spojů ROST OFF PLUS výrobce
WÜRTH sa Besto.
Uživatelský avatar
Vlado
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 74
Registrován: stř kvě 03, 2006 2:35 pm
Bydliště: Lieskovec okr. Zvolen

Příspěvek od Vlado »

Gratulujem. :D
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kce »

mam tez opraveno a 3mm plechem vyztuzeno nejen rameno...;)
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 234
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Příspěvek od škatulka »

V pátek 14.9. jsem už vyjel z garáže na kontrolu geometrie nápravy.
Dopadla téměř bezchybně(odklon na hraně tolerance).
Moje radost nezná mezí!!!
peple
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1320
Registrován: pon zář 26, 2005 7:41 am
Typ Libera: už bez Libera
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od peple »

A kdo ti geometrii kontroloval a jak?
Mám radost že máš radost :)
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 234
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Příspěvek od škatulka »

Kamarád má autoservis a měřil to starším dotykovým zařízením
podle disků. Měřili jsme dvakrát s pootočením kol o 90°. Nastavení
geometrie našel někde v počítači(u toho jsem nebyl).
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

Tak to bych taky rád viděl měřit geometrii po demontáži a montáži ramene. Pokud se vrátilo vše na správné místo je to zbytečná práce. Lze porovnat pouze naměřené hodnoty před demontáží a po. A jediný rozměr, který považuji za důležitý je kontrola rozvoru. a na to stačí kus provázku nebo pásmo. ( i třímetr) Jinak nemám tušení jak změnit odklon či záklon a sbíhavost zadní nápravy(?) Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 234
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Příspěvek od škatulka »

Pokusím se vše shrnout. Stručně.
Při obsazení libera šesti osobami se vyvrátilo levé zadní kolo.Příčinou
bylo asi ucpání odtokové dírky v kyvném ramenu a vyrezatění ramene
o velikosti dlaně. Rameno jsem musel vymontovat, srovnat do (asi)
původní polohy, nastehovat, vyklepat záplatu, zavařit, natřít a namontovat. Vím, že s odklonem už nehnu, ale pro klid duše jsem ho
zkontroloval. (Moc jsem nevěřil, že se trefím do původní polohy při
rovnání ramene). Stačí?
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 234
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Příspěvek od škatulka »

Ještě doplním. Sbíhavost zadních kol je nastavena ve výrobě podložkami
pod vnitřním silentblokem a dá se měnit přidáním nebo ubráním
podložek. Já tam mám dvě na každé straně. Kdo je tam zapomene
dát, má problémy se sjížděním pneumatik.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

A co rozvor? Ten je důležitý. Škodovka 120 byla vyráběna s toleranci 2,5 cm ! Takové auto při maximu už jezdilo jako rohlík. Při zásahu do zavěšení zadního kola to může udělat neplechu. A jak čtu , byl to docela kovářský zásah. A sbíhavost na zadku kromě sjetých hran gumy dost ovlivňuje jízdní konfort. Máš-li ale K.O. zadní tlumiče geometrie to nespraví. Na druhou stranu tě chválím, že se staráš o tyhle věci, kterým mnohým dalším jsou ukradený . Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 234
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Příspěvek od škatulka »

Marně přemýšlím, jak bych ovlivnil rozvor náprav. Uchycení vnějšího
silentbloku je šroubem do pevné části rámu a nedá se podélně seřizovat.
Uchycení vnitřního silentbloku je přes podložky, ale pokud přidám
podložku, zvětším rozvor, ubráním podložky ho zmenším ale na rozvor
to nemá téměř vliv. Možná jsem nějaký nastavovací prvek přehlédl!?
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

dědek píše: Škodovka 120 byla vyráběna s toleranci 2,5 cm !
Dovoluji si nesouhlasit :!: na voze, kde byly původní prahy se kontrolovala "souosost" přípravkem, který se vložil do otvoru v prahu,a hrotem na konci přípravku se kontrolovala vzdálenost na střed zadní poloosy a to +- 2mm :!: Když se seřizovalo,tak se uvolnil "hliník" v zadním rameni,a optikou se seřizovala sbíhavost zadní nápravy a to v toleranci 1 stupně.
Stačí :?:
K
:(
Naposledy upravil(a) Karel dne pát zář 21, 2007 1:21 pm, celkem upraveno 1 x.
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1571
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tuti »

dědek píše:A co rozvor? Ten je důležitý. Dědek
Ano, ale u kyvadlových polonáprav .. třeba takové Š1203 kolikrát jezdily tak nakřivo, že stopa ve sněhu vypadala jako by to auto mělo tupláky.
U vlečných ramen jsou důležitější ty úhly. Např. Renault dělal v 60. - 80. letech na zadku pérování příčnými torzními tyčemi (4TL, 6, 16, 5) a aby mohly být dlouhé a nezabíraly místo na výšku, byly pod podlahou za sebou. Kvůli tomu byl rozdíl mezi rozvorem vlevo a vpravo asi 5 cm a ničemu to nevadilo.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Odpovědět