Střelí do výfuku

E 10, E 12
Čarli
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 23
Registrován: pon lis 21, 2005 6:56 pm

CHcípa mi volno běh,střílí výfuk!!!

Příspěvek od Čarli »

Něco už jsem ve foru četl ale ... :arrow: Vyměnil jsem včera
kábly od svíček ,a začal ti střílet výfuk,měnil jsem,kábly tesla Blatná
(nevím jestli je to tím)jezdil jsem dost na lpg a když přepnu na benál tak to střílí z výfuku a chcípá volnobjech,lpg je v klidu jezdi špicově,kontroloval jsem i hadičky ale jsou v pohodě.Přidával jsem i na volno běhu to se ale projevilo jen na lpg (výší otáčky).
P.Švadlenka mi říkal že je zasraný karbec prý ho mám nechat profouknout.
Co Vy nato přátelé?
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Pan Svadlenka bude mit asi pravdu. Ja osobne se na LPG divam skutecne jako na alternativni palivo. Motor MUSI jit 100% na be a potom vychytavat mouchy. K posouzeni proc neje motor tak jak ma je potreba v kazdem pripade zmerit predstih a to i jeho krivku a alespon analyzatorem
zjistit stav smesi a tim i vyfukovych plynu - LPG se bude chovat jinak.
A v tom je asi cely problem. I tesnost vyfuku je dulezita.
K tomu karb. Neni li dlouho pouzivan na be tak neco sesycha /vysycha /
neco se zadira skratka konstrukter karb toto neresil. U modernejsich vozu
se to resi napriklad i primym vstrikem kapalneho LPG do sac potrubi spec
vstriky.
K.
:( :D :D
Nikdo není dokonalej.
Petr K.

střílení atd.

Příspěvek od Petr K. »

Ahojky, mám podobnou lapálii jako Čarli (Libero r. v. 92 - starší typ). Jezdil jsem vcelku bez problému do doby, než jsem Bobše nechal seřídit (kvůli emisím, kde mi naměřili o 20 volnoběžných otáček nad limit). Seřízení mi udělali ve značkovém servisu Subaru v důsledku čehož nejdřív auto chcípalo při každém zastavení na semaforu a po reklamaci a znovuseřízení se objevilo PŘÍŠERNÉ STŘÍLENÍ :x a neochota studeného motoru reagovat na přidání plynu (jako by jel jen na dva válce?), po zahřátí jede vcelku dobře, jen občas možná při přidání plynu trhavě a zdá se mi hlučnější. Svíčky a kabely byly měněny nedávno, karburátor byl vyčištěn. Nevylučuju drobnou netěsnost výfuku a vadnou lambda sondu, bylo mi naznačeno, že je možná vadný ventil.
Díky za jakoukoli radu a nejlíp tip na někoho, kdo ví co dělá (ohledně motoru) a je z Prahy o něco blíž, než p. Švadlenka (zatím jediný fachman s dobrou pověstí o kterém vím). Petr ( :arrow: krum@seznam.cz)
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Ten ventil bych dal proverit , paklize netesni tak vsechno ostatni je jen ztrata casu a bohuzel i penez!
Z praxe ze servisu vim ze aby auto proslo ale skutecne vyhovelo se musi ochudit smes v celem rezimu motoru.Rezim tak zvany jako bezny je serizeni aby drzel volnobeh nemel po pridani "diru" a aby nemel vysokou spotrebu.Na novem motoru se to da dodrzet.ALE jak ma motor vic najeto tak se projevuji a bohuzel scitaji vsechny provozni vule a regulacni krivky a vsechny netesnosti a vule. Dobra rada draha ale... nechat si provezt mereni a zapsat pred a po a pak se k hodnotam ktere byly opt. zase vratit. Nebo poznacit polohu rozdelovace, polohu /pocet otacek serizovacich sroubu na karb od plneho zasroubovani a zpet do puvodniho stavu/ a z techto hodnot zhruba vychazet.Schrnuto - vratit se do stavu pred STK . A prevazne bude klid. Delam to tak taky.
Jeste k tem 20 ot. Pres palec to je asi2,5% z hodnoty volnobehu tak bych to vubec neresil to je v toleranci mereni.
A r. 92 snad lambdu jeste nemel nebo jo?
K.
:D :D :D
Nikdo není dokonalej.
Čarli
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 23
Registrován: pon lis 21, 2005 6:56 pm

Příspěvek od Čarli »

Petře K,jsme natom uplně stejně,
dneska jsem koupil nějakou směs na čitění krburátoru 160kč,tak jsem to vyjezdil (vytůroval)ze zbytkem benzínu co jsem měl v nádrži cir.6l
a byl jsem znovu natankovat,ale žádna změna k lepšímu.
Volal jsem do Subaru Klestilovi(Zubří)ten mě ale odmítl kvůli tomu Lpg.
Jsem Vám vděčný za každou malou radu,která povede k odhalení příčiny
chcípaní motoru,jinak budu muset jet k p.Švadlenkovi asi 380km cesta tam.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Nechci se skodolibe smat ,ale zadna zazracna vodicka nefunguje tak jak uvadi reklama ja v tom vidim "Helmuta". Jedine co mohu poradit je najit volnobeznou trysku pripadne emulzni trubici volnobehu potom se podivat neni li na karb el. ventil volnobehu potom jestli karb. neprisava falesny vzduch /hadicky tesneni a i pod karb a sacim potrubim/ nektery karb a to dle konstrukce pouziva akceleracni trysku zaroven jako trysku volnobehu.
Lituji ale vic nevim ale na mem aute neni karb.tak ze to uplne detailne neumim.Taky by to mohla byt moc nizka hladina be. v plovakove komore.
Jako nouzve reseni obcas pomohlo pri sundanem vzd.filtru vytocit motor do otacek a stridave s plnym plynem a zavr plynem ucpat nasavaci otvor a vznikly podtlak nekdy uvolni necistoty co blokuji volnobeh.
/ale necim vhodnym ja to delam dlani ale pocitam s moznosti popaleni od zpetneho slehnuti/ .Preji uspech.
K.
:shock: :shock: :D
Nikdo není dokonalej.
Čarli
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 23
Registrován: pon lis 21, 2005 6:56 pm

Příspěvek od Čarli »

Dík Karle
Zítra to zkusím s tím filtrem,škoda že bydlíš tak daleko :)
Uživatelský avatar
Jarda
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 539
Registrován: pon zář 26, 2005 3:08 pm
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jarda »

souhlasím s Karlem není žádná zázrační vodička která by vyčistila palivovou soustavu, spíš uvolní usazeniny které udělají víc škody než bylo před použitím zázraku podle informací se nemá karburátor vyfukovat ale vysávat, prý se při vyfukování dostanou nečistoty do mikro otvorů které jsou konické a pak již nejdou vyčistit. postupoval bych dle rady Karla
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 545
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Petr+Barča »

Moje zkušenost s karburátory je taková: Po čtrnáctidenním odpojení a vyschnutí perfektně fungujícího karburátoru začal střílet do výfuku a nešla vyštelovat akcelerace . Špatně fungovala akcelerační tryska , asi zaschla.
Jiný karburátor fungoval trochu lépe , ale chtělo to štelovat , štelovat a štelovat. Při poslední rozborce motoru /v pořadí třetí/ jsem vyhodil staré
těsnění pod sacím potrubím a nahradil ho silikonem hodně se to zlepšilo ,
asi přisávalo vzduch . Jinak musím potvrdit že čistící přípravky pro karburátory nepomohly.
Ahoj P+B.
Petr K.

Příspěvek od Petr K. »

2Karel: Díky za fundované rady, bohužel mám Bobše krátce a nejsem tak úplně technický typ :oops: , takže bych to viděl na svěření Bobšova motoru do rukou odborníka (zvlášť vzhledem k tomu možná odpálenému ventilu). Teď se ale objevuje zásadní otázka: "EXISTUJE NĚKDO SCHOPNÝ TAKOVÉ OPERACE KROMĚ P. ŠVADLENKY"?! (tj. někdo z Prahy nebo Středních Čech?).
P.S. Měl jsem zato, že lambda sonda je používaná u aut, které mají nejen řízený katalizátor, ale zároveň vstřikování a nějakou řídící jednotku, která by mohla na údaje ze sondy reagovat změnou bohatosti směsi. Jenže dva vcelku důvěryhodní technici stojící pod mým autem se dohadovaly, jestli má lambdy dvě, nebo jen jednu!?!!? Fakt nechápu! :shock: Připomínám, že mám starší model.
Z důvodu těchto nejasností chci vyhledat odbornou pomoc (vbrzku zřejmě i psychiatrickou pro mne :wink: ).
Zatím díky za snahu pomoct!
Petr
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Tak, Subaru r. 83-93 je karburatorovy motor jak 1,0 tak1,2 v zadnem
katalogu nelze dohledat lambdu pro tyto vozy.Je ciste teoreticka otazka: co by mela ridit ,karburator asi ne za druhe musel by tam byt rizeny kat, ale ten je az od roku 93.Pokusim se ziskat dalsi moudra .
K.
:( :D :D
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 545
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Petr+Barča »

Ještě mně napadla jedna věc z vlastní skušenosti. Když jsem přepnul sání na zimní provoz , tak mi auto začalo cukat a nechtělo jet . Po přepnutí zpět se vše srovnalo . Vypadalo to , jako že to dělá karburátor, ale
skutečnos tyla jiná . Unikající výfukové plyny z netěsností výfuku se hromadily v motorovém prostoru a sání mi to táhlo rovnou do karburace .
Ahoj P+B.
pb
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 78
Registrován: čtv lis 17, 2005 3:16 pm
Bydliště: Jablonec nad Nisou

sání - zimní provoz?

Příspěvek od pb »

Petr+Barča píše:... Když jsem přepnul sání na zimní provoz ...
Eeek? Tam něco takového je? To se pak nebere vzduch zepředu ale např předehřátý za chladičem?
PB
Petr K.

Příspěvek od Petr K. »

2P+B: Přepínání sání na zimní provoz je pro mne taky novinka, kde se to přepíná? :shock:
2Karel: Samozřejmě vím, že má Bobeš karburátor (držel jsem ho vymontovaný v ruce) a ne vstřikování, do protokolu na emisích mi ale napsali do typu výfukového systému "řízený katalyzátor" a technik vypadal velmi přesvědčivě, když říkal, že bude zřejmě potřeba lambda sondu vyměnit (já ji nehledal, mám jen rámcovou představu, že je to váleček zašroubovaný na výfukovém potrubí blízko motoru a vede od něj minimálně jeden kabel - budu se po ní muset podívat :wink: ), debata o počtu těchto sond pak zazněla ještě jednou od úplně jiných lidí (techniků STK).
Shrnuto: Nevěřím, že Libero r.v. 92 má lambda sondu, okolí mne o tom ale stále přesvědčuje :evil: (a fakt nejsem schopen rozeznat řízený katalyzátor od neřízeného - liší se právě tou lambda sondou, ne?)
Jakmile se dopátrám pravdy, dám vědět.
Petr
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Tak se nam to tu pekne rozjelo lambda sem a lambda tam...
U mne r.97 je to jasne ale u starsich asi nebude nic. Kdyby byl nerizeny kat tak by melo byt zmensene nalevaci hrdlo na be to za prve protoze když natankujete olovnaty be tak se kat znici /dnes je to jiz minulost/
a zkus se podivat do ruzove prukazky emisi tak tam je kolonka"katalyzator" a u karb Libera by asi mela byt proskrtnuta nebo nejaka poznamka?
K.
:D :( :D
Nikdo není dokonalej.
Petr K.

Příspěvek od Petr K. »

2Karel:
Knížečka Osvědčení o měření emisí (příloha technického průkazu ...) - cituji:
"Katalyzátor, výrobce, typ ..... TŘ. ŘÍZ. "

:?: :?: :?: :?: :shock:

A opravdu mám starší typ Libera r. v. 92 (motor 1,2).

Zatím to vypadá, že mám buďto křížence (tomu nevěřím), nebo kdysi došlo k chybnému zápisu do papírů a teď každý reaguje na tenhle zápis a ne na realitu.
Asi bych to už dál moc nerozebíral, nejspíš počkám, až trochu sleze led a sníh a vyrazím na výlet do Malšic k p. Švadlenkovi (teda pokud mi někdo nedá nějaký ten tip na alespoň trochu solidní servis v Praze a okolí).
Přeju všem Liberistům krásnou zimu na čtyřech hnaných kolech!
Petr
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Jeste mne napadla jedna vec mel jsem kdysi sprostredkovat koupi dovezeneho auta z SRN a dovozce nechal sfalsovat doklady aby se auto mohlo prihlasit tak ze napsano bylo "kat rizeny" ale nic takoveho tam nebylo ani lambda sonda a
ve svych dusledcich muzes v takovem pripade prijit i o technicak a dovolani nikde.
K.
:cry: :cry: :cry:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
colli
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 6
Registrován: sob lis 12, 2005 4:19 pm
Bydliště: Košice, SK

Příspěvek od colli »

Ahoj, sledujem toto forum, lebo som mal podobny problem. Auticko mi chcipalo tak, ze sa s nim nedalo ani jazdit /libero E12, r.v.1991/. Dokonca ma aj lambda sondu a zuzene hrdlo nadrze. V renomovanych servisoch sa na to nechcel nikto pozriet - take auto este nevideli a tvrdili, ze treba vymenit karburator. Cena noveho niekolkokrat prevysovala cenu celeho auta, tak som to vzdal a skusal nieco ine. Na karburatore sa mi podarilo odkryt vrch plavakovej komory a v nej som nasiel nejake usadeniny. Tie som vycistil, ale o tyzden tam boli zas. Tak som kupil nejaky maglajz, bol to Castrol motor reiniger. Nalial som to do benzinu a trosku som striekol aj do karburatora a od tych cias - skoro 4 roky - nemam problem. Samozrejme ten maglajz pouzivam dodnes.. Stoji ma to polrocne asi 200 slovenskych$.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Příspěvek od Karel »

Pozoruhodne, ze se muze usazenina rozpusti a zmizet ?
No nic hlavne ze to pomohlo. Stale nechapu tu lambdu Japonci tedy i Subaru meli v teto dobe lambdu s jednim dratem a je ohrivana vyf. plyny.V podstate je to elektricky kyslikovy clanek ktery "vyrabi" napeti od asi 0,1 do 0,9V
timto napetim je informovana r.j. a ta meni cyklicky bohatost smesi aby se menily 3 hlavni slozky emisi a tim se menila i teplota kat a ten mohl likvidovat postupne zminovane emise.Jen nechatu stale princip pravidelneho obohacovani a ochuzovani smesi .U strikacky si to r. j. prepocita a muze si tvarovat signal do vstriku a kdyz je hodne chytra, tak i predstih .At koukam jak koukam stale nechapu...Kdo vi vic at rekne rad se poucim.
K.
:cry: :cry: :cry:
Nikdo není dokonalej.
Čarli
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 23
Registrován: pon lis 21, 2005 6:56 pm

Příspěvek od Čarli »

>colli<
:roll: dík za příspěvek,to jsi mě trohu pozbubil,dnes se mi v tom hrabal
nějaký mechnik,prý to chce nový karbec,že mi ho zežene za rozumnou cenu,
zatím jsem to odmítl.
Odpovědět