Střelí do výfuku

E 10, E 12
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tuti »

Cukáním při plném výkonu se mi projevovalo ucpané odvzdušnění nádrže - jak ubývá benzín a dovnitř nemůže vzduch, v nádrži vzniká podtlak a čerpadlo pak nedokáže nasát dost benzínu. Stačilo povolit víčko a pustit do nádrže vzduch a zas to jelo. Zatím jsem to provizorně vyřešil miniaturní dirkou ve víčku :oops: protože k hadičkám odvzdušnění je dost mizerný přístup. Stejnou neplechu asi může dělat přiucpané benzinové potrubí, myslím že tam je i orig. plechový filtr a ten by mohl být zanešený.
Chcípání na volnoběh z kopce může mít na svědomí vyběhaná osička škrticí klapky v karburátoru. Jak před vyřazením z kopce ubereš plyn, v sání vznikne mnohem větší podtlak a klapka si pak sedne jinak, než když šteluješ volnoběh za klidu. To je bohužel dost běžný problém, až se někdo naučí repasovat karburátory na Libero, tak bude mít o práci postaráno.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 545
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Petr+Barča »

S těma vydřenejma osičkama na klapce v karburátoru je to problém .
Snad se to dá vyvložkovat , nebo vylepit , ale moc těm opravám nevěřím . Jinak se dá snad sehnat sada trysek u p. Švadlenky asi za 2000 Kč. Doporučuju karburátor rozebrat , vyčistit , zkontrolovat průchodnost trysek a kanálků a dát nové těsnění pod víčko . Hlavně víčko nelepit na silikon !!!!! Z vlastní zkušenosti , protože pak se stane čištění karburátoru vaším denním chlebem . Dost opomíjené a dost důležité je těsnění sacího potrubí a hlavy motoru . Pokud není v pořádku tak motor může přisávat falešný vzduch poředí se směs a závada je na světě . Vypadá to na špatný karburátor ale závada je jinde .
P+B.
fanfon
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 13
Registrován: ned srp 06, 2006 9:39 pm
Bydliště: sušice

Příspěvek od fanfon »

Opravu karburátoru sem teť dokončil. Pouzdra osičky sou zalisována do čela, tak s kamarádem soustružníkem sme se dohodli staré pouzdra nechat-při demontáži hrozilo poškození domečku- a ty přestružit z sca 8,4 na 9,00 mm. , k tomu se vyrobila osička o sca 0,01 menší. :P foto přikládám. Ale one prdel :!: :!:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Střelí do výfuku

Příspěvek od Pajas »

Někdy když mám teplý motor a zdechnu ho tak po 3-4 sekundách po vyplém motoru to někdy dost střelí z výfuka. Nevíte někdy co s tím? Minule když jsem tak zastavil na benzince tak se nějak divně po mě dívali :D
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Martin H. »

Asi máš, díky vysoké teplotě výfukových plynů, moc rozhajcovanou výfukovou soustavu. No a když pak vypneš zapalování, motor setrvačností přepustí nespálenou směs z válce (válců) do výfuku a tam dojde k jejímu zapálení. Můj odhad - chudá směs, vysoké volnoběžné otáčky.

Martin.
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajas »

Začalo to dělat jak sem vyměnil vzduchový filtr. Když ale přidám plyn a rychle vypnu zapalování tak to neudělá. Může to taky dělat jeden podtlak??tá hadička je rozpůlená tak nešikovně že to nejde vyměnit normálně :( Ale nápad už máme přes nějakou trubičku uděláme závit a nějak to tam našrubujeme. Možná ještě špatně nastavená bohatost.Jo a ještě otázka ohledně termostatu při normálně jízdě máte ručičku teploty kde??já skoro úplně důle a chvílaam to netopí....
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kce »

k termostatu- ted v zime mam rucicku cca v 1/3, pres leto v 1/2, mam za to ze je to normalni (?)

k podtlakum- moc jsem nepochopil v cem spociva tvuj problem, rozpulena hadicka? podtlaky jsem resil, resil a vyresil, muzu poradit..
Uživatelský avatar
kropin
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 50
Registrován: pon kvě 28, 2007 6:45 am
Bydliště: Buchlovice

Příspěvek od kropin »

Ručičtku teploměru mám v polovině i teď v zimě , na zadním topení se nedá udržet ruka ,ve předu topí celkem dobře ,ale pozdeji.
Pokud jde o to qleft1.gif mám pocit že si spousta lidí plete bohatou a chudou
směs:bohatá střílí do výfuku , chudá do sání.Proto taky někdo jezdí za 10-12L. Ta bohatá směs by mohla po vypnutí motoru v rozžhaveném výfuku střelit ,ale další projev je samozápal-koktání motoru, zkontroluj cívku volnoběhu jestli dobře zavírá.
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajas »

Tu volnobězno cívku jsme měnili protože se na volnoběh pořád v pravidelném intervalu zavírala a otvírala- nejdřív jsme si mysleli že to někde přisává a že kolísá volnoběh díky tomu. Po výměně to bylo chvíli OK ale jak sem vydělal ten filtr a dal nový tak to začalo střílet. Samozápal jsem zažil jen jeden tak na 5 sec. Tu teplotu mám pořád skoro u nuly jako u C asi zaapdený nebo žádný termostat. A před chladičem máte nějakou krabici nebo co se tam kdysi dávalo např na 120?
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
kropin
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 50
Registrován: pon kvě 28, 2007 6:45 am
Bydliště: Buchlovice

Příspěvek od kropin »

Před chladičem nic nemám, zkontroluj ten termostat. Další problém může být v hladině chladící kapaliny, tu nádobku která už většinou není průhledná byl :twisted: dlužen. Ale když jsem ji nalil až po vrch stejně přebytečná voda vychrstla ven.
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Střelí do výfuku

Příspěvek od Pajas »

Jo vody je tam dost. Liberko se někde odvzdušnuje nebo né???Mrknu na ten termostat jestli tam vůbec je :D
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
kropin
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 50
Registrován: pon kvě 28, 2007 6:45 am
Bydliště: Buchlovice

Re: Střelí do výfuku

Příspěvek od kropin »

Už jsem tady na foru několikrát narazil na problém se střílením do výfuku, stráta výkonu, vysoká spotřeba atd...
Mě se stalo něco podobného a to těsně před dovolenou :evil:
Motor přestal jet na volnoběh, napřed jsem zkontroloval již zmíněnou volnoběžnou cívku, pozapnutí klíčku cvakala jak nová.
Takže rozborka karbec 2x-3x při té příležitosti jsem zjistil že nejde akcel.pumpička, tu jsem opravil tak že jsem do karbecu nalil technický benzín a wd spray a ručně tlačil na tyčku s gumičkou až se tryska uvolnila (teď sříká asi 2metry!!!)karbec znovu do auta a nic.
Závada byla nakonec v ELEKTRICE, jelikož po nastartování se el.tryska volnoběhu vypla. Šel do ní 2x plus ??? proč???
Provizorní oprava: přerušit černobílý káblík a cívku ukostřit.
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 938
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Střelí do výfuku

Příspěvek od Martinekk »

A je to tu, presne toto sa stalo aj mne. Minulý víkend som to riešil. Jednoducho studený motor išiel nádherne, výkon aj akcelerácia vpohode, žiadne diery v karburátore. Teplý ale diera ako hrom, a po naštartovaní teplého motora mi nedržal voľnobeh. Po chvíli išiel zas dobre. Postupom času sa to ale zhoršovalo a keď som motor zohrial cestou do roboty, tak po vyradení pred križovatkou vždy skapal... Pri udržovaní trebars päťdesiatky v kolóne motor cukal. Tak som sa to pokúsil opraviť, a keď som vybral vnútro toho elektromagntu (teliesko ventilu a pružinka, nestratiť!) tak motor ide ako nový. Po vypnutí fest rozohriateho motoru sa dotáča, taže ventil tam rozhodne treba. toto bola taká núdzovka... Takže opraviť tak ako to urobil Kropin a je to. Cvaká mi ten ventil tiež, ale keď sa zohreje, tak je problém.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Střelí do výfuku

Příspěvek od Pajas »

Hmm dobro to jsem ti chtěl taky poradit kdybys dojel zítra. taky mi to dělalo. Tak už nic..
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Střelí do výfuku

Příspěvek od dědek »

Martinkku, určitě píšeš o Liberu , který máš od nás. Tak tahle "závada" se mi občas stávala , ale když jsem se nachystal na opravu, tak to zase fungovalo. Stejné zkušenosti měl i zeť. Já lil do nádrže "Velfobin" a líh , neboť jsem už byl přesvědčený, že v nádrži je trochu vody a občas kapku pumpa natáhne.Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 938
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Střelí do výfuku

Příspěvek od Martinekk »

Áno, píšem o ňom. Fungovalo bezchybne, porucha sa začala prejavovať dva mesiace dozadu. Čistil som karbec, šteloval, čistil rozdeľovač, VN káble, vymieňal škatuľku elektronického zapaľovania, tiež lial velfobin... Ale nakoniec som na to prišiel. Sranda je tá, že sa to prejavovalo len pri teplom motore. Nejaký studenák.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Střelí do výfuku

Příspěvek od dědek »

No, na mne to budilo dojem, že pokud je v činnosti automatický sytič , funguje volnoběh bez problému, ale jak "skončí svou práci" už volnoběžnou tryskou nejde benzín. To úplně nejhorší je, že najednou to zmizí a několik měsíců se nic neděje. Takovou závadu odstraňovat - to je na budku. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 938
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Střelí do výfuku

Příspěvek od Martinekk »

Presne tak. Ale zdá sa mi, že som to vyriešil.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
kropin
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 50
Registrován: pon kvě 28, 2007 6:45 am
Bydliště: Buchlovice

Re: Střelí do výfuku

Příspěvek od kropin »

napiš jak?? Pořád se mě zdá že motor nejede úplně super při hooooodně zahřátám motoru, např pokud už se spouští
ventilátor chladiče.
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 938
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Střelí do výfuku

Příspěvek od Martinekk »

Už som to tu písal vyššie. Núdzovo som vymontoval z toho elektromagnetického ventilu vnútro a ventil nezapojil. Ide to, otor sa po vypnutí kľúčiak dotáča. Určite to vadí silentbolkom :evil:
Opravu urobím tak ako si urobil Ty. Škubanie pri zohriatom motore môžu mať na svedomí nastavenia karbecu, alebo nečistoty, neviem. Toto mi zatiaľ nerobí.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Odpovědět