Asi problémy s benzínem

E 10, E 12
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Asi problémy s benzínem

Příspěvek od Pajas »

Opět se dostavili problémy s benzínem. Když jedu delší trasu do kopce na plný plyn tak to po chvilce začne cukat a zdechat. Musím vyřadit a chvíli počkat. Nevíte v čem je chyba??Palivový filtr vyměněn. Karbec pročistěn. A ted to začalo dělat?Mám to znovu pročistit??Nebo myslíte že karbec je v háji?Či hladina špatná??Nebo je nějaké sítko jak bývá u nádrže či v nádrži u nějakých aut a to je zanesené??
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Asi problémy s benzínem

Příspěvek od Lubomír »

už sa to tu spomínalo, ba už sa mi to stalo tiež, ale ešte na starej felícii: závada v odvzdušnení nádrže. Jak tam ubývá benzínek a vzduch tam nemôže, prestane palivové čerpadlo dodávať, a motor chcípne, a po chvílke , keď sa netesnostmi víčka nejak vyrovnajú tlaky, tak to zas funguje.
Presvedčiť sa môžeš tak, že namiesto normálneho štupla dáš na nádrž ten núdzový špunt, čo sa dá kúpiť aj na pumpe, a má takú žltú vrtulku namiesto závitu. Ak to prestane, je to v tom, odstráň barvu z víčka alebo ten otvor nejak prešpáraj. Musím si ten môj špunt tiež prehliadnuť, ako je to tam vlastne, ale musí tam byť nejaký labyrint alebo jemnučká pružinka...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Asi problémy s benzínem

Příspěvek od Pajas »

Díky zkusím jet chvíli bez víčka uvidíme zda to pomůže. Napadá vás ještě jiná alternativa??
A má teda libero nějaké sítko v nádrži??to by mě zajímalo
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Asi problémy s benzínem

Příspěvek od Pajas »

Takže víčko je tam náhradní s vrtulkou díru to mělo, ještě jsem ji zvětšil. Jak je řízeno čerpadlo??Možná to řízení je v háji a tak to dodává jen chvílama a v kopcích kde je potřeba max benzínu se to projeví. Co s tú nádržú a tím sítkem, to fakt nikdo neví zda tam je?????
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1571
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Asi problémy s benzínem

Příspěvek od Tuti »

Lubomír píše:Musím si ten môj špunt tiež prehliadnuť, ako je to tam vlastne, ale musí tam byť nejaký labyrint alebo jemnučká pružinka...
Jestli je ve víčku dirka, tak proto, že ji tam už někdo dodatečně udělal. Jinak je nádrž odvzdušněná hadičkou přes soustavu ventilků a uhlíkový filtr .. to kvůli předpisům, podle kterých nesmí z nádrže volně unikat výpary a taky z převráceného auta nesmí téct (ani kapat) benzín. Buďto je to obecně choulostivá záležitost, nebo na to mám smůlu, protože stejný problém jsem měl na Sieře a pak na Liberu. Dirka ve víčku je nouzové řešení - a když už, tak je potřeba co nejmenší, jinak se kolem dvířek nádrže dělá "mapa" od unikajících par.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 942
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Asi problémy s benzínem

Příspěvek od Martinekk »

Nádobka s uhlím je umiestnená za pravým zadným tapacírom. Vedú odtiaľ 3 hadičky-trubky. Vedú od tej čiernej plastovej krabice dolu, ponad koleso a odtiaľ smerom k motoru. Od kolesa sú chránené plechom. ALE za ním sa veľmi rado usadzuje blato a bordel z cesty. Ideálne korozívne prostredie. U nás to bolo na obidvoch liberkách tak strašne hrdzavé, že tie trubky neboli priechodzie, boli vlastne ako keby z tvrdého perníku. Myslím si, že môže byť zádrhel tam.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Asi problémy s benzínem

Příspěvek od Pajas »

Děkuji za rady. Nejdříve ale zkusím vydělat hadičku z nádrže a dát ji přímo do petky a čerpadlo. A pokud to bude ok tak se na to zaměřím. S tím sýtkem to fakt nikdo neví???
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Asi problémy s benzínem

Příspěvek od dědek »

Nějaký sítko na hrdle nádrže není. U staršího aspoň určitě ne. Do nádrže se dala strčit gumová hadička a "přecucat" z jednoho do druhého bezín. Dědek
P.S. Zkontroluj v plovákové komůrce ventilek, kudy je dopravován benzín. Může být, že je "přiucpaný" a nepropouští dostatečné množství benzínu. Klesne hladinka a jsou problémy.
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Had
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 68
Registrován: úte bře 13, 2007 10:53 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Asi problémy s benzínem

Příspěvek od Had »

Tak já taky s troškou do mlejna: čerpadlo slyšíš jako cvakání, když zapneš klíček. Po chvilce když nenastartuješ by mělo ztichnout, je řízené tak, že když motor neběží, neběží ani čerpadlo (i když moje Bára je zapojená"natvrdo" a benzín jde po chvíli přepadem karburátoru do nádrže, což je slyšet jako kapající kohoutek) Než začneš mocně laborovat s karburátorem, doporučuju projet elektriku, podobné problémy jsem měl s mizernou izolací vysokonapěťových kabelů. Projevovalo se to při vyšších otáčkách, kdy vynechával motor a hlavně: za vlhka a zimního sajrajtu... Už skoro dva roky je pokoj, po výměně kabelů. A samozřejmě rozdělovač... je nízko, takže se ho kdeco chytá. Nemusí to být tím, co píšu, ale je to další tip
Had - řidič, mechanik a ošetřovatel Máši (postupně se zotavující po šťouchanci) a konzultant u Báry, která po reinkarnaci do nové kastle začátkem dubna 09 poprvé zavrčela v Budějovicích.
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 942
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Asi problémy s benzínem

Příspěvek od Martinekk »

Teraz som si spomenul, že sme mali v Čechách tiež problém s benzínom, keď sme sa vracali minulú rok v lete z Prahy. Išli sme po diaľnici okolo Brna. Je to betónka, a občas fest krivá. V jednom kuse hrk-hrk-hrk... To nám pravdepodobne zvírilo nejaký bordel v nádrži a pripchala sa voľnobežná tryska na karburátore a vnútri bolo niečo konzistencie ako vosk, alebo také voľačo. Neviem, kde sa to tam vzalo. Motor chcípal na každej križovatke, des... Po prečistení je všetko vporiadku. Hm, teraz ma napadlo vymeniť palivový filter, neviem v akom je stave...

Keď sme išli zo zrazu z Moravskej Třebovej 2007 tak sme na benzínke (niekde v CZ, nejaké malé mestečko) natankovali benzín a Liberko nechcelo ťahať, chod nepravidelný... Asi sme natrafili na nejaký divný benzín.

To ma teraz napadlo, taký nástrel. Ak je to moc OT, nech admin zmaže.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Asi problémy s benzínem

Příspěvek od dědek »

Ten "divný" benzín může být i voda v benzínu. Když máš tak slabou čtvrtinku benzínu v nádrži a prudce se změní počasí (oteplí, změní vlhkost vzduchu a čertvico ) stěna i plastové nádrže se orosí zevnitř jako dveře od chléva. A tak vůbec nemusí dojít k tomu, že někde zapadlá benzínka má staré děravé tanky v zemi a v nich s benzínem vodu. Sami si ji popsaným způsobem do nádrže opatříme. Výsledek je problémy a zase problémy. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Had
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 68
Registrován: úte bře 13, 2007 10:53 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Asi problémy s benzínem

Příspěvek od Had »

Dědku, když už jsme u té kondenzované vody, pomohl by Velfobin?
Had - řidič, mechanik a ošetřovatel Máši (postupně se zotavující po šťouchanci) a konzultant u Báry, která po reinkarnaci do nové kastle začátkem dubna 09 poprvé zavrčela v Budějovicích.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Asi problémy s benzínem

Příspěvek od dědek »

Samozřejmě. Ten je k tomu právě určený. Ale stačí ti i denaturovaný líh .(Ale bacha , neměl by to být "denaturák" deset let starý. Líh je schopen obsorbovat i vodu ze vzduchu.) Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1571
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Asi problémy s benzínem

Příspěvek od Tuti »

U mého Libera se objevil problém s benzinovým čerpadlem :( - třikrát mi za jízdy vysadilo, z toho dvakrát to skončilo potupnou jízdou na špagátě (velký dík manželovi Vanille, který nás včera odtáhl od Boleslavi do Turnova a pak ještě s rodinou dovezl domů hello2.gif ).
První dva případy se udály těsně po sobě, třetí asi po 400 km a vždycky to bylo krátce po natankování plné nádrže (netuším, jestli to má nějakou souvislost nebo je to náhoda). Čerpadlo vždycky vysadilo za jízdy, bez jakéhokoliv předchozího varování a pak při opakovaném zapínání zapalování bylo zticha. Ale po "podrncání" autem zase běží - jednou k tomu stačilo odstrkání pár metrů, dvakrát odtah. Takže současný stav je jakože v pořádku a tudíž diagnostika závady problematická. :shock: Ze schematu a z příspěvků jsem vydedukoval, že čerpadlo spínají dva samostatné obvody - první je časové relé, které sepne asi na 5 vteřin po zapnutí zapalování, druhé je čidlo otáček (snad někde od alternátoru ?), které udržuje čerpadlo v běhu, když se točí motor. Podle selského rozumu si říkám, že v těchhle prvcích to asi nebude, protože kdyby selhalo časové relé, nemělo by to vliv za chodu motoru .. a naopak. Takže se zdá (pokud není závada v drátech), že problém asi bude v čerpadle samotném. Ale znáte to, u Libera člověk nikdy neví ....
Proto se chci poptat na teoretické možné příčiny tohoto problému nebo ještě lépe praktické zkušenosti s ním a předběžně také jestli se u někoho nenajde dobré čerpadlo na starší Libero.
Jo a ještě jak je to se záměnou - neliší se podle motoru a ročníku? (samozřejmě na starém, že na novém je úplně jinačí)
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 942
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Asi problémy s benzínem

Příspěvek od Martinekk »

Keď premostíš to časové relé spolu s tým snímačom otáčok (čerpadlo pôjde stále) tak to musí ísť. Teda pokiaľ je čerpadlo OK. Takto to máme zapojené na zlaťáku. Karbec je trvale preplavovaný benzínom z nádrže. Negatívny vplyv nenájdený.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 549
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Re: Asi problémy s benzínem

Příspěvek od Petr+Barča »

Nejsem si zcela jistý , ale jeden z tenkých drátů co jsou připojeny na cívku , má s tím čerpadlem něco společného .

P+B.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1571
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Asi problémy s benzínem

Příspěvek od Tuti »

Martinekk píše:Keď premostíš to časové relé spolu s tým snímačom otáčok (čerpadlo pôjde stále) tak to musí ísť. Teda pokiaľ je čerpadlo OK. Takto to máme zapojené na zlaťáku. Karbec je trvale preplavovaný benzínom z nádrže. Negatívny vplyv nenájdený.
Ano, vím že to Lubomír v jednom příspěvku popisoval (snažím se chovat jako ukázněný účastník fóra a než se začnu ptát, tak hledám :) ). Jenže teď podle takového experimentu nic nepoznám, současný stav je, že čerpadlo normálně běží. Jedině by šlo si od čerpadla natáhnout paralelní drát a až zase na cestě kiksne, proměřit co na tom drátu je a případně zkusit zapojení natvrdo. Ale moc se mi s tím nechce jezdit - zatím jsem měl štěstí, že to pokaždé chcíplo v relativně rozumném místě, ale to se příště nemusí povést.
:arrow: Jinak originální zapojení je tak řešené kvůli bezpečnosti - aby se čerpadlo zastavilo, když se při nehodě utrhne přívod benzinu.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Asi problémy s benzínem

Příspěvek od Lubomír »

Tutu wrote: "by šlo si od čerpadla natáhnout paralelní drát"
- no a s tým riešením sa dá smelo vydať na cestu, v prípade poruchy pripojiť na živý fous na cievke( čerpadlo sa tak zapína spolu so zapalovaním, a to je správne) , tá jedna paralelná zem na "-" neškodí, no a jedem dál, a asi už to zostane tak na furt, jako som to urobil aj ja kedysi... :P jo, a je rozumné potom cviknúť tie predošlé zrádné dráty, ale zaizolovať a zatočiť do bužírky, aby prípadný skrat v daždi nevyradil nejakú inú vec (- a záhada by bola na svete)
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Asi problémy s benzínem

Příspěvek od Karel »

Tuti píše:UČerpadlo vždycky vysadilo za jízdy, bez jakéhokoliv předchozího varování a pak při opakovaném zapínání zapalování bylo zticha. Ale po "podrncání" autem zase běží -
Zde bych nevyloučil ani závadu ve vlastním čerpadle.
K.
:cry:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Asi problémy s benzínem

Příspěvek od dědek »

Tak Tuti už jezdíš ? Bylo to čerpadlem ? Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Odpovědět