Podtlaky

E 10, E 12
Odpovědět
Mirek
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 115
Registrován: stř čer 21, 2006 5:32 pm
Bydliště: Stráž nad Nisou

Podtlakovej ventil

Příspěvek od Mirek »

Je to ten, co je vidět hned po odklopení nárazníku (nevím jestli ho mají všechny modely). Mám na něm ulámaný plastový vývody pro hadičky a občas mě to dost zlobí. (Libero E12, r.87, aut. sytič)

Obrázek
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

ND

Příspěvek od Lubomír »

mám takýto kus vo svojej zbierke ND, ten držák je silno korodovaný, ale vývody sú OK. Podla fotky to máš tiež pekne chytené koróziou... Natieraj alebo to vymeň. Pošli adresu, skúsim ti ten diel poslať napr. na dobierku poštou. Na cene sa určite dohodneme.
P.S. A vieš na čo ten žvást vlastne slúži? to fakt jazdíš v nadmorských výškach nad 2000m n.m. , lebo myslím, že tento ventil majú iba modely určené pre Švajčiarsko! A ono to dobre funguje aj bez toho ....
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

K čemu slouží přesně nevím, ale když se mi uvolní hadička (vždycky když se to nejmíň hodí), tak prostě nenastartuju a následuje sušení svíček (minimálně 2x) a trvá to, než Liberko zase oživím. Stačilo by mi to i bez toho plechovýho držáku. Napíšu SZ. Jo a ze Švýcarska opravdu je. :D
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od covex »

Sakra to me podrzte, to jsou rozdili v autech i pro ruzne nadmorske vysky? Znamena to ze se svym liberem nemuzu jet do Alp?!:)
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
kosma.d
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 121
Registrován: pon zář 04, 2006 4:37 pm
Bydliště: Ostrava

Podtlakové trubičky

Příspěvek od kosma.d »

Podtlaky - zadní pravé kolo.
Obrázek
Měděná trubička prům.5mm
Obrázek
Nahřál jsem hořákem gumovou hadičku a měď. trubičku zasunul. Teď už jenom plíšek a přenýtovat.
Obrázek
Mám prosbu, zda by mohl někdo nafotit zapojení podtlaku motoru E12/93r.v. .Našel jsem pod zadním nárazníkem i u motoru el. čidla, které nemám zapojené. Díky. qcheerleader.gif
Dandy
Uživatelský avatar
kosma.d
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 121
Registrován: pon zář 04, 2006 4:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kosma.d »

Přátelé: cožpak s tím nemá nikdo skušenosti,i malý nákres by se hodil a motory máme všichni špinavé stejně,tak se nemáme zač stydět.Jak jsem to tady dříve četl tak s podtlaky se trápi vic liberčanů a víme všichni,jak nejsou správně zapojeny tak to dělá neplechu. qcheerleader.gif
Dandy
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Příspěvek od dědek »

kosma.d, ve středu jsem trochu "ladil" svoje Libero (nějak se mi nezdál volnoběh) a vzpoměl jsem si na tvoje fotky tady na fóru. Vyfotit to "hadí hnízdo" by nebyl problém ale, domnívám se, že fotka (aspoň té mé "muchlanice" ti vůbec nepomůže, protože to ani já nemám páru odkud kam co vede. Doporučuji ale jiné řešení. Požádej u vás nějakého kolegu "Liberistu" (určitě se někdo najde) oba oddeklujte motor a musíš jít podle hadiček odkud-kam. To si myslím, že je jediné řešení. Mám na deklu nějaké zbytky po obrázku, kde je napsáno "schema vakua" je to ale hodně poškozený. Škoda. Možná to má někdo zachovalejší a i to by ti pomohlo. A musíš hledat svůj rok výroby (ale to ty víš). Moje Libero je 89 a bude mít zapojení trochu jiné. Druhé, co jsem měl (r.v.91) mělo tyhle hadičky jiné. Hlavně šly od jinudy jinam. Říkal jsem si, že v tomhle se musí vyznat jen profík. Ale nějakou logiku to snad mít musí. Pro srandu ty hadičky tam japonci nenakomponovali. Dědek
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 544
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Petr+Barča »

Podívej se na http://www.libero.wz.cz a tam je to zapojení podtlaků nafocené .
P+B.
Uživatelský avatar
kosma.d
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 121
Registrován: pon zář 04, 2006 4:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kosma.d »

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Děkuji kamarádi: našel jsem to a skopíroval,ať stoho maji užitek všichni. Dotazy na podtlaky budou vyřešeny. E10 dodám. Ještě jednou dík. qcheerleader.gif
Dandy
Uživatelský avatar
kosma.d
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 121
Registrován: pon zář 04, 2006 4:37 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kosma.d »

Obrázek
Dodávám E 10/r.v.90 ať to máme kompletní. qcheerleader.gif
Dandy
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Podtlaky - zadní pravé kolo.

Příspěvek od Lubomír »

Ahoj, Liberátori
toto zapojenie troch trubičiek v podbehu pod pravým zadným kolesom vôbec nepatrí k podtlakom, je to zo systému kondenzácie výparov z benzínovej nádrže a prepadu preplavovania karburátora.
Tiež mi uhnili tie tri trubky vedúce takému podivnému čiernemu domčeku pod čalúnením vedľa zadného sedadla. Tak som zisťoval, odkiaľ a kam vedú, a zistil som, že vedú zbytočne popod sedadlo a v mieste prívodu paliva uprostred ku karburátoru- vlastne poza rohy. Tak som to ešte pred STK zjednodušil, zatiaľ bez pozorovateľného vplyvu na funkciu. Zapojenie ostalo, trubky som nahradil hadicou a už sa nemienim strachovať o koróziu trubiek.
Príležitostne to pofotím a pripojím fotku.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 544
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Příspěvek od Petr+Barča »

Přidám jednu docela zajímavou informaci pro všechny , kdo řeší správné zapojení podtlaků . Motor E 12 zapojený na jednoduchou soustavu hadiček z E10 funguje apsolutně bezproblémově .
P+B.
Uživatelský avatar
®raf
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 28
Registrován: stř kvě 03, 2006 8:02 am

Re: Podtlaky - zadní pravé kolo.

Příspěvek od ®raf »

Lubomír píše:Ahoj, Liberátori
toto zapojenie troch trubičiek v podbehu pod pravým zadným kolesom vôbec nepatrí k podtlakom, je to zo systému kondenzácie výparov z benzínovej nádrže a prepadu preplavovania karburátora.
Tiež mi uhnili tie tri trubky vedúce takému podivnému čiernemu domčeku pod čalúnením vedľa zadného sedadla. Tak som zisťoval, odkiaľ a kam vedú, a zistil som, že vedú zbytočne popod sedadlo a v mieste prívodu paliva uprostred ku karburátoru- vlastne poza rohy. Tak som to ešte pred STK zjednodušil, zatiaľ bez pozorovateľného vplyvu na funkciu. Zapojenie ostalo, trubky som nahradil hadicou a už sa nemienim strachovať o koróziu trubiek.
Príležitostne to pofotím a pripojím fotku.
Ta nádobka je s aktivním uhlím a měla by přes regenerační ventil jít do karburátoru. Nemyslím si, že je tam zbytečně, přestože je stár, tak má věcičky dnešních moderních aut. Jó, je to prostě japoneček.®raf
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Příspěvek od Lubomír »

Raf napsal:" Nemyslím si, že je tam zbytečně"
a určite má pravdu, ja som to zapojil ako predtým, len tie uhnité trubky som vymontoval, a prepojil som to presne tak isto hadicami, len som ich viedol skratkou medzi karburátorom a tým čiernym domčekom. Čo je v ňom za uhlie zistím, mám jeden navyše a som odhodlaný rozpilovať ho, aby som videl, čo je to za zázrak japonečkovský...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

podtlakový ventil

Příspěvek od Lubomír »

podla schémy by to malo byt takto:
vacuum_svitch1.jpg
vacuum_svitch1.jpg (67.02 KiB) Zobrazeno 23686 x
a je to asi ten Vacuum switch, že?
potom je to toto z manuálu:
podtl_ventil3.jpg
podtl_ventil3.jpg (62.41 KiB) Zobrazeno 23686 x
podtl_ventil4.jpg
podtl_ventil4.jpg (41.08 KiB) Zobrazeno 23686 x
preto som začal o tých nadmorských výškach... Ale mám doma iba takýto, bez chostíku káblov, takže asi sú rozdielne.
ale celkovo v tom mám dosť hokej, opravte ma, ak sa mýlim, a je to niekomu jasné. Zatiaľ som neposielal, lebo som si to po pamäti nejak poplietol, teraz vidím, že ten na uplne prvej fotke aj na druhom obrázku má elektrické káble, a ten môj kus z posledného obrázku nemá nič. Asi to nie je on, ale pošlem, čo mám, snáď sa to bude hodiť....
Naposledy upravil(a) Lubomír dne stř pro 16, 2015 8:20 pm, celkem upraveno 1 x.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Jarda
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 539
Registrován: pon zář 26, 2005 3:08 pm
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jarda »

XXcomputer.gif

Staženo z polských stránek :oops:

Obrázek
Kdo je moudrý, míří ke hvězdám
nově= jsem majitel nového KIA SOUL 1600
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Vacuum hose...

Příspěvek od Lubomír »

Ahoj, Jardo,
táto schéma sa sem nehodí, tie trubky spod podbehu pravého zadného kola nie sú z podtlakového systému ale z palivového systému! Ak máš schému, pripoj.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
SunRiver
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 32
Registrován: ned led 08, 2006 3:16 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SunRiver »

Lubomir vaccum 89-D1E je do mojego libera orginalni jeno sem go na nowo w corelu zrobil , i tak je to u mnie podlaczone , tek ze to diela i to dobre diela :)

a ze do palivowego systemu nie mam nic take w pravim kole podlaczone
:(

zdravim
SunRiver
-----------------------------
Subaru Libero SDX-SR - FA8 EF12iJ 1994
Polska
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kce »

takhle jsem ventil opravil ja-
Obrázek
medena trubicka prumeru 1,3 mm. akorat dirka pro jeji zapusteni se nesmi vrtat moc hluboko! jinak dokola zamaznout epoxidem a funkuje jak ma ;)
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlakovej ventil

Příspěvek od Pajas »

Jo taky to mám urvané jednu hadičku. A nemůžu skoro nastartovat za studena-musím točit tak 30 sec.Pak to chytne.Nevím může to být i něco iného. Jo a objevil sem v návodu že u sání se zapíná nějaký letní a zimní režim asi předehřívání vzduchu. To slouží přesně na co??
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Odpovědět