Podtlaky

E 10, E 12
Odpovědět
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 544
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Re: Podtlakovej ventil

Příspěvek od Petr+Barča »

Zimní a letní provoz se přepíná páčkou na krytu vzduchového filtru , pokud tam to zařízení ještě je a funguje . Je to napojeno na hadice k výfuku . Při netěsnostech to dělá jenom problémy a určitě to nemá žádný vliv na startování .

P+B.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlakovej ventil

Příspěvek od Tuti »

Petr+Barča píše:Zimní a letní provoz se přepíná páčkou na krytu vzduchového filtru , pokud tam to zařízení ještě je.. P+B.
Páčku na filtru má E10, na E12 už ji nenajdeš - klapka je ovládaná automaticky termostatickým hejblátkem (jako třeba na mladších modelech Š120)
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Podtlakovej ventil

Příspěvek od Martin H. »

Ovládání bylo i manuální, já to tak měl. Na chod motoru to nemělo pozorovatelný vliv.

Martin.
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Podtlaky

Příspěvek od Pajas »

Dnes jsem konečně měl čas tak jsem něco nafotil. Tyto dvě hadičky nikam nevedou jedná se o přepady nebo nezapojené podtlaky. očísloval jsem je čísly :-)
Přílohy
Obrázek kpodtlakům
Obrázek kpodtlakům
IMG_0422.JPG (77.5 KiB) Zobrazeno 13086 x
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 544
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Re: Podtlaky

Příspěvek od Petr+Barča »

č.2 zůstává nezapojené .

P+B.
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlaky

Příspěvek od Pajas »

a č.1 to je nějaký přepad??
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 544
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Re: Podtlaky

Příspěvek od Petr+Barča »

Z hlavy to nevím .

P+B.
Had
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 68
Registrován: úte bře 13, 2007 10:53 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Podtlaky

Příspěvek od Had »

Pajo , koukám zrovna na svůj škrabopis zapojení podtlaků: 2 je jediná potlaková hadička, která je volná, jestli je 1 zapojená do podtlakového systému a je černá tlustostěnná, pravděpodobně má být s něčím spojená. vyjímka je světlá hadička od skříně převodovky, to je odvětrání. Na konci by měla mít něco jako filtřík uvnitř, ale většinou je seškvařená od výfuku. Zkusím ten svůj náčrt překreslit čitelně a naskenovat... týká se dvanáctky okolo roku1991 a momentálně bez problémů běhá na dvou autech... vlastně na třech, viď Koče:-)
Had - řidič, mechanik a ošetřovatel Máši (postupně se zotavující po šťouchanci) a konzultant u Báry, která po reinkarnaci do nové kastle začátkem dubna 09 poprvé zavrčela v Budějovicích.
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlaky

Příspěvek od Pajas »

1 je světlá takže asi od převodovky :-D takže to mám asi správně zapojené
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Had
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 68
Registrován: úte bře 13, 2007 10:53 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Podtlaky

Příspěvek od Had »

Pajas: to asi máš, když po ní půjdeš, povede pod vzduchový filtr. Všechny spoje podtlaků jsou viditelné shora. A navíc má tahle hadička větší vnitřní průměr než ty černé :-) Takže to máš s největší pravděpodobnostívšechno spojené, jestli dobře je další otázka, s klukama jsme na srazu našli několik variant, ale když to funguje, nesahej na to:-) Zásadní heslo mechanika:-)
Had - řidič, mechanik a ošetřovatel Máši (postupně se zotavující po šťouchanci) a konzultant u Báry, která po reinkarnaci do nové kastle začátkem dubna 09 poprvé zavrčela v Budějovicích.
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlaky

Příspěvek od Pajas »

jj ten průměr je větší. Já se potýkám asi s karburátorem nemůžem to furt optimálně naladit po prudkém přidání z plynu za tepla na volnoběh je tam dost díra a ted to zas blbne při delší jízdě na plný plyn to nechce jet.Škoda že mám čas jen o víkendu :-( . Tak sem se chtěl vyloučit podtlaky
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlaky

Příspěvek od kce »

vlastně na třech, viď Koče:-)
jj, nemuzu si stezovat:) ..aspon na podtlaky ne..
jinak mam par potizi neco jako pajas, vis sekce dotazy > help.. mno nic
jinak k odvetrani prevodovky- tam ma byt na konci filtrik? ja mam tu hadicku naopak o dost uzsi nez podtlakove a rozhodne bez filtru..

pajas: at uz mas podtlkay zapojeny jakkoliv, urcite bude dulezity mit spojenej rozdelovac a karburator (tohle je videt i z tech orig.schemat v sekci dokumentace..) ..nicmene me to jezdilo pul roku i bez toho :/ (a doted nechapu jak je to mozny:)
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 544
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Re: Podtlaky

Příspěvek od Petr+Barča »

Na motoru E12 mám podtlaky zapojené z E10 což je asi polovina hadiček a nemůžu si stěžovat . Čím míň , tím líp .

P+B.
Had
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 68
Registrován: úte bře 13, 2007 10:53 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Podtlaky

Příspěvek od Had »

Pajo, podtlaky to co popisuješ zpravidla nedělají a jak vidíš, zapojení může být dost odlišné, jen to co psal Kce o podtlaku na rozdělovač by mohla být příčina "díry" po přidání plynu... přečtu druhé tvé vlákno, abych byl v obraze, co všechno už jsi s tím koumal a prováděl :P
Had - řidič, mechanik a ošetřovatel Máši (postupně se zotavující po šťouchanci) a konzultant u Báry, která po reinkarnaci do nové kastle začátkem dubna 09 poprvé zavrčela v Budějovicích.
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlaky

Příspěvek od Pajas »

A to myslíš jak podtlak od rozdělovaču jako myslíš podtlakovou regulaci či jak se to jmenuje??trošku nechápu :(
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlaky

Příspěvek od kce »

jo, je to podtlakova regulace predstihu (mrkni do nejakyho toho schematu v dokumentaci)
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 234
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Re: Podtlaky

Příspěvek od škatulka »

Moje problémy začaly kolísáním volnoběhu, zvětšující se dírou v plynu, stoupající
spotřebou, pak už motor začal vynechávat a zahlcovat se v nižších otáčkách, seřizování
karburátoru nereagovalo, no prostě hrůza. Až náhodou jsem objevil podélnou prasklinu
asi 6 cm dlouhé hadičky od sacího potrubí ke zpětnému ventilku za kterým je 5 cm
hadičky do T kusu a někam dál. Nahradil jsem ji benzínovou hadičkou pr.4 mm a je
po starostech. Motor jde jak zamlada, spotřeba 7-8 l, jen mám strach jestli to benzínová
hadička (modrá) vydrží. Má někdo zkušenost, čím ji nahradit ? Je jí dost teplo.
Ještě jsem objevil nevodivý konektor od čidla teploty sacího potrubí. Možná měl taky
vliv na spotřebu.
Poraďte, jakou hadičku, musím jich vyměnit víc. Preventivně.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlaky

Příspěvek od Tuti »

škatulka píše:.. od čidla teploty sacího potrubí....
Na starším? Tam něco takovýho je :?: :shock: .. a co to čemu sděluje :?:

Hadičky jsem měl na svém prvním Liberu teflonové, dají se koupit v gumařských prodejnách. Ale jsou měkčí, když bude na výběr, tak kup s tlustší stěnou, aby je podtlak nesplaskával.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 234
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Re: Podtlaky

Příspěvek od škatulka »

Asi jsem špatně nazval mosazné tělísko se šestihranem 12 mm a přinýtovaným
FAST-ONem zašroubované do sacího potrubí. Po vyšroubování se objevila chladící
kapalina. Domnívám se tedy, že má něco společného s teplotou.
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Podtlaky

Příspěvek od kce »

hadicky jsem menil a pouzil jsem ty na plyn (lpg). maji tlustou stenu s vnitrnim opletenim, akorat prumer.. nestezuju si. a poradne drzi, t-cka a kolinka do nich jdou nacpat fakt ztuha, chce to na to plivnout ;)
Odpovědět