Stránka 5 z 8

Re: Podtlaky

Napsal: pon bře 03, 2008 7:29 pm
od kce
pajas jak to tu ctu, (a taky v diskuzi "solenoidy") budes mit nejlepsi sejit se s nejakym zdatnym liberistou a poresit to "en personaliter". v mem pripade to takhle probehlo s Hadem (za coz mu musim opet znovu podekovat:), kteryzto ma i perfektni vlastnorucne zpracovane schema zapojeni.
co se tyce "solenoid valve" tak prepina neco s privodem smesi, (nebo jen vzduchu?), kazdopadne mam z praxe vyzkouseno, ze kdyz je tento dil nefunkcni ci chybi, nenastartujes, a kdyz, tak z vyfuku "tece benzin proudem". aby to 'nechciplo' je treba dodavat hrozne moc paliva/smesi (noha porad na plynu)
ad 4) tezko rict, ja po prepojeni resil akorat sitic a volnobeh, predstih a bohatost zustaly a jede pekne, nezere.
ad 5) snizuji se otacky az to zdechne:)
ad 6) ma.
ad 7) tahle cast funguje v souvislosti se "solenoid valve" - po pridani plynu podtlak "neco" sepne (prisun vzduchu??)
porucha = nenastartujes, a kdyz, tak z vyfuku "tece benzin proudem" (spotreba!!) - aby to 'nechciplo' je treba dodavat hrozne moc paliva/smesi (noha porad na plynu).

Re: Podtlaky

Napsal: pon bře 03, 2008 8:43 pm
od Pajas
No teda s tím startem nevím byl jsi na škrdlovicích??startuje to +- dobře. Nevíš o nějakém liberistovi v okolí JM. Had to je daleko plzen. Jo a to schéma má had na papíře nebo v hlavě nevíš??

Re: Podtlaky

Napsal: pon bře 03, 2008 9:11 pm
od kce
ve skrdlovicich jsem nebyl. problem ani nema byt se starterem ale se "solenoid valve" ktera spina pri startovani. pokud to startuje a nasledne dobre bezi na volnobeh, nebude problem se soucastkou ale zapojenim. ono "zazracne" zapojeni ma had na papire v oldskoolovem ctvereckovanem sesite :D a tehdy na podzim rikal ze to naskenuje a da na forum, ale ze nejdriv to jeste nejak prekresli aby to bylo srozumitelnejsi i pro ostatni.. zkus ho trochu popohnat, ale ma toho ted chudak chlapec po vichrici "emma" dost co delat, ani na pívo nemuze :lol: (jen vtip, nic ve zlym;)

Re: Podtlaky

Napsal: pon bře 03, 2008 9:22 pm
od Pajas
Jako startuje to dobře. S tím startérem jsi to špatně asi pochopil. Stalo se mu něco po vichřici??Ty asi na JM nejezdíš co??

Re: Podtlaky

Napsal: pon bře 03, 2008 10:11 pm
od kce
pajo, snad ti tohle pomuze, jak pisu, neni to kompletni a pokud bude zajem, zitra dofotim, dopopisu..
stejnetak by nekdo dalsi mohl pripojit sve zapojeni, jak fotkou tak treba samotnym nacrtkem..
je to vetsi obrazek, proto doporucuju stahnout na disk a pote zkoumat;)
link: http://k23.kx.cz/fotozz/schema_podtlaky_e12.JPG

Re: Podtlaky

Napsal: pon bře 03, 2008 10:18 pm
od Pajas
Díky sice je to také zmatené ale ty máš zas jiné zapojení. Já mám ten předtlakový šmejd a dále mám na karbecu tři vývody ty tam máš jeden či dva :(
Nejlépe by bylo pro mě asi video pomalé se zapojováním potlaků. Já mám asi extra hybrid ze sání kolem 4 hadic vevnitř v sání jakési baznecht, na parohách taky je víc vývodů než je uvedeno v návodu :( .

Re: Podtlaky

Napsal: pon bře 03, 2008 10:44 pm
od kce
no na 'parohach' je jesta "ta tlusta" hadice, ty sem neznacil nikde. co se tyce sani, tak uvnitr jeste neco malo je, viz dalsi fota (link):
http://k23.kx.cz/fotozz/sani_zezdola.JPG
http://k23.kx.cz/fotozz/sani_zhora.JPG

Re: Podtlaky

Napsal: úte bře 04, 2008 12:28 pm
od Pajas
Zkusím to nějak promyslet a uvidí se video by jsi mi asi nenatočil postupně že bys zdvihl hadici a pomalu ukázal kde kam vede to by bylo pro mě nejlepší :-D

Re: Podtlaky

Napsal: pát bře 07, 2008 11:15 am
od kce
promin za zpozdeni..
co se tyce videa, mam jen fotak, navic toci videja bez zvuku a ne moc kvalitni, pokud by si na tom ale trval, muzu to pro tebe udelat, pokud myslis ze neni jina moznost..
osobne myslim ze podle schemat se to da..

Re: Podtlaky

Napsal: úte bře 25, 2008 6:05 pm
od Pajas
Problém nalezen. V podtlakách to nebylo!!!Karbec je tam vůle takového válečku řešil to už kce. Když jsem to ručně trochu přizvedl tak díry zmizeli za studena i tepla. Takže karbec půjde ven. Je to tam kde to má na tom obrázku červené. Nevíte co se na tom nejčastěji kazí??tam budou asi vůle co??
http://k23.kx.cz/fotozz/karb2.JPG

Re: Podtlaky

Napsal: sob dub 26, 2008 9:19 pm
od Had
Tak jsem tu byl chytrej a dneska jsem šteloval motor u Dagmary.... No nebudu napínat, po hodině jsem přišel na to, že přisává do podtlaků jednou mrňavou ztvrdlou hadičkou:-) , takže teď už jen vyladit předstih, ale jinak šepot květin :-)

Re: Podtlaky

Napsal: sob dub 26, 2008 10:58 pm
od Martinekk
Včera som sa tiež potrápil so stvrdnutou hadičkou. Po oprave zadných poistiek a prekáblovaní plusu k štartéru som musel pohnúť tou chobotnicou. Prisávalo vzduch do jednej z nich. Auto neštartovalo dobre, voľnobeh nedržal, obrovská diera v plyne, jednoducho fuj. Dotlačenie hadičku pomohlo, takže ju zajtra vymením a bude pokoj. Na tie hadičky fakt pozor...

Re: Podtlaky

Napsal: čtv kvě 15, 2008 8:13 pm
od Pajas
Nutné!!Potřeboval bych foto podtlaků na E10!V návodu jsou 2vývody na karburátoru jeden na podtlakovou regulaci a vedle něho druhý. A pak ještě jeden vývod vpravo nahoře na karburátoru. Já mám problém že tam nemám ten jeden vývod vedle té podtlakové regulace. Má to někdo taky tak?Jestli jo, můžete mi poslat fotku??Díky!!

Re: Podtlaky

Napsal: sob kvě 17, 2008 6:34 am
od Lubomír
Ahoj Pajas, dal som ti fotky ale na iné vlákno, asi by to mal niekto, kto to vie, spáriť tie témy z rôznych miest.

Re: Podtlaky

Napsal: úte pro 23, 2008 9:30 pm
od kce
od prehozeni prevodovky mi to porad nejak cukalo, melo diru v plynu.. no a mechanik co to menil spatne zapojil podtlaky (vyndaval cely motor..). prepojil sem podle tohoto schematu, a zas jezdi jak sportak 8)

Re: Podtlaky

Napsal: pon úno 09, 2009 7:54 pm
od škatulka
Ví někdo z fóra, čím je ovládán černožlutý váleček ve schematu podtlaků označený jako VACUUM SWITCH?
Opět se mi projevila závada houpání otáček motoru v rozsahu 1000-1500 ot/min. v intervalu
asi 2 sec. Je jedno, jestli je motor v tahu nebo bez výkonu. Po dvou sobotách bádání jsem
zjistil, že závadu odstraním rozpojením konektoru onoho žlutočerného válečku. Po spojení
konektoru motor opět houpe takže jenom příčinu obcházím. Moje účast na zimním srazu
je ohrožena!!! Škatulka

Re: Podtlaky

Napsal: pon úno 09, 2009 8:18 pm
od Pajas
A co když ty hadičky jen spojíš?. To slouží údajně při větších nadmořských výškách kde je jiný tlak vzduchu či co. Zkus to spojit. Při tom rozpojení ti to dělá co? A když ti tak houpají otáčky to je jen na volnoběh a když jedeš, tak se děje co? Nemůže to být odpojovač volnoběhu na karburátoru ?(ta jediná elektrika, co jde do karburátoru je zleva karbeca) Mně to taky kolísalo v pravidelných intervalech a byl špatný. Zajímavé, že to dělalo jen za studena. Zkus ho oddělat, vnitřek vyklepat ven a připojit bez elektriky...

Re: Podtlaky

Napsal: pon úno 09, 2009 11:15 pm
od Martinekk
Ten žltočierny bazmek je asi na to čo píše Pajas. Keď z neho u mňa odpojím jednu z hadičiek, tak motor zníži otáčky, objaví sa nepravideľnosť, a za chvíľu zhasne. Ten elektromagnetický ventil na karbeci mám odpojený a vnútro vybané už pol roka, jazdím bez toho. Provizórium vydrží najdlhšie :lol: Tiež mi skapínal motor za studena, a v ťahu mal trhavý chod. Postupne sa to len zhoršovalo :evil: tak som to dal preč.

Re: Podtlaky

Napsal: pon úno 16, 2009 6:31 am
od škatulka
Zatím jsem nepokročil. Ve středu jsem koupil jiné libero a to žlutočerný váleček nemá,
tak se musím podívat, jak je to zapojené. Zatím mám na víko motoru naložené náhr.
díly, tak se tam nedostanu. Mne spíš zajímá, jestli v tom ventilu podtlak ovládá el.
spínač, nebo elektrický impuls otvírá nebo zavírá vzduch.(Vzduch ovládá elektriku nebo
elektrika ovládá vzduch). Zatím jezdím s rozpojeným konektorem a bez problémů.
Škatulka

Re: Podtlaky

Napsal: úte úno 17, 2009 11:17 am
od Had
Martine, ten váleček je skutečně to, co popisuje Pajas. Pokud z něj sundáš hadici - kteroukoli chová se motor jako kdyby byl některý z podtlaků ruplý-přisává falešný vzduch.
Bohouši, nech to zatím tak, pokud to frčí. Tahle podtlaková regulace se dodávala pro Německo a Švýcarsko do hor. Standartně ji Libero zdá se nemělo (modelle fur west Europa, linkslenkung se píše v katalogu:-) Dodnes jsem nezjistil, jakým způsobem a co reguluje, zkusím odečíst z elektroschématu. Jisté je, že pro provoz v našich končinách nezbytná není a viděl jsem pár motorů, kde byla úspěšně odpojena a hadičky propojeny, nebo zaslepeny.