zapalovací svíčky
- Jarda
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 539
- Registrován: pon zář 26, 2005 3:08 pm
- Bydliště: Moravská Třebová
- Kontaktovat uživatele:
zapalovací svíčky
mám dotaz, jaké svíčky používáte, a jaké máte zkušenosti? díky za radu
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Odpovídám tady Martinovi na -svíčky- Z http://www.brisk.cz a http://www.luke.cz
je patrné že pro naše autíčka je doporučená tuzemská a dostatečně kvalitní LR15YC s elektrodovou vzdáleností 1.1 mm.
Ale... budou-li za běžného provozu izolátory svíček mít hnědou až černou barvu měly by se použít svíčky "teplejší" jako se kdysi říkalo zimní s označením například L17C , L19C. A naopak bude-li izolátor bílý až i do zelena s krupičkovatým povrchem tak zvolit "studenější" tzv.letní třeba L14YC ty jsem použil na cestu do Zerbstu a bylo to dobré.
Je potřeba vycházet z faktu že naše motory"co kus to unikát"tak že zde žádný předpis výrobce už platit nebude a je potřeba vyskoušet ty nejvhodnější tak že,při zvýšené spotřebě oleje a měských jízdách začít skoušet tepelnou hodnotu teplejší tj. 15,16,17,
a mimo město a dálnice = plný výkon dlouhou dobu studenější 14, 13...
A ještě k té vzdálenosti 1,1 milimetru tak tu rači dodržujte ta určuje přeskokové napětí při zapálení směsi tak že zhrua asi takto: malá vzdálenost nižší přeskokvé napětí méně energie , předepsaná vzdálenost O.K. optimální stav.Větší vzdálenost elektrod,to se výkon /přesněji asi práce v Joulech/ už nezvětšuje ale to je příliš složité a sem to už asi nepatří. Ale v podstatě velká vzdálenost na elektrodách téměř s jistotou může poškodit zapalovací kabely,palec rozdělovače,zapalovací cívku i víčko rozdělovače a než dojde k ůplnému poškození těchto věcí může se to projevovat jak se tu už řešilo -nestartuje za vlhka musí se nahřívat a pod . Takže vše souvisí se vším ...
K.
je patrné že pro naše autíčka je doporučená tuzemská a dostatečně kvalitní LR15YC s elektrodovou vzdáleností 1.1 mm.
Ale... budou-li za běžného provozu izolátory svíček mít hnědou až černou barvu měly by se použít svíčky "teplejší" jako se kdysi říkalo zimní s označením například L17C , L19C. A naopak bude-li izolátor bílý až i do zelena s krupičkovatým povrchem tak zvolit "studenější" tzv.letní třeba L14YC ty jsem použil na cestu do Zerbstu a bylo to dobré.
Je potřeba vycházet z faktu že naše motory"co kus to unikát"tak že zde žádný předpis výrobce už platit nebude a je potřeba vyskoušet ty nejvhodnější tak že,při zvýšené spotřebě oleje a měských jízdách začít skoušet tepelnou hodnotu teplejší tj. 15,16,17,
a mimo město a dálnice = plný výkon dlouhou dobu studenější 14, 13...
A ještě k té vzdálenosti 1,1 milimetru tak tu rači dodržujte ta určuje přeskokové napětí při zapálení směsi tak že zhrua asi takto: malá vzdálenost nižší přeskokvé napětí méně energie , předepsaná vzdálenost O.K. optimální stav.Větší vzdálenost elektrod,to se výkon /přesněji asi práce v Joulech/ už nezvětšuje ale to je příliš složité a sem to už asi nepatří. Ale v podstatě velká vzdálenost na elektrodách téměř s jistotou může poškodit zapalovací kabely,palec rozdělovače,zapalovací cívku i víčko rozdělovače a než dojde k ůplnému poškození těchto věcí může se to projevovat jak se tu už řešilo -nestartuje za vlhka musí se nahřívat a pod . Takže vše souvisí se vším ...
K.
Naposledy upravil(a) Karel dne pát črc 21, 2006 1:40 pm, celkem upraveno 1 x.
Nikdo není dokonalej.