Tak za 1. v přístrojovce jsou malý žárovičky 2 a 5W jednak jako kontrolky tak pro osvětlení ( to ty 2W) Systém podobný jako ve všech autech tak poloviny 90-tých let- bajonet na tištěném spoji. Vše lze rozebrat celkem snadno, ale vrátit zpátky náhon tachometru je nadlidské úsilí. (mě se to povedlo snad na devátrý pokus)
za 2, "Vůle" ve volantu a cvakání je způsobeno opotřebovaným pomocným čepem. Ten je trochu jiný jak u "normálních aut" a docela schytává všechny rázy do kol . Někde na fóru najdeš popis jak to opravit. Originál futro asi neseženeš , tak je lepší to vytočit buť z bronzu nebo silonu na soustruhu.. Dědek
Lambda
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1762
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Lambda
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
škoda yeti 1.2 2010
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1576
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lambda
"Cvakání" asi nebude mít na svědomí pomocný čep - originál je gumový a když odejde, je to v podstatě skoková změna a volant má najednou půl otáčky vůli. Cvakání znamená malou vůli mezi dvěma pevnými dorazy a řekl bych, že bys ji měl hledat přímo ve volantové tyči (přes hřeben už by se to "rozplizlo"). Je tam kardanový kloub a u něj spoj s tisícihranem, na druhý tisícihran je nasazený samotný volant. Začal bych tím, že bych zkonroloval jejich dotažení.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Lambda
To futro je takovej divnej dutej silentblok.Vymezení vůle a předepsané tření se vyvozuje axiálně /na čelech/toho futra.dědek píše: Originál futro asi neseženeš , tak je lepší to vytočit buť z bronzu nebo silonu na soustruhu.. Dědek
Mezi vlasním čepem, který je volně vsunut do nápravnice a vlastním futrem je vůle asi 0.4mm. Takže vůle se vymezuje přitahováním čepu k nápravnici.Je to nezvyklé,ale je to tak. Jinak moje úprava je tady : viewtopic.php?f=1&t=891
K.
Nikdo není dokonalej.
- ulus
- Člen korespondent
- Příspěvky: 208
- Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
- Bydliště: Bedřichov u Lysic
Re: Lambda
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2497
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lambda
Meril jsem lambdu (alias oxygen sensor) na mem Liberu a musim rict, ze se nechova prilis podle vyse zminenych grafu, ani podle jinych clanku o lambda sondach. Funguje tak, ze pri normalnim volnobehu je na lambde jen mala zmena a stredni hodnota napeti kolem nejakych 0.45V, pokud pridam plyn, nebo naopak po povoleni plynu se napeti rozkolisa a to bud nekam ke stredni hodnote 0.8V nebo k naopak 0.2V a pak se postupne upravy zpet k cca 0.45V - to vse v radu jednotek az desitek sekund. Tedy pri konstatnich podminkach (at uz delsi drzeni plynu nebo volnobeh) dava lambda kolem 0.45V, jakmile dojde ke zmene az uz tim ze se plyn prida nebo ubere, napeti se zmeni pak opet ustaly (zrejme jak RJ koriguje bohatost smesy). Ale nevidim zadne velke kolisani behem kazde otacky motoru.
Jinak zajimavost - vedeni lambdy je do RJ privedeno jako dvou vodicove (koax - tedy oplet a jadro), ovsem oplet je kousek pred konektorem ke kteremu se lambda pripojuje ukoncen. Prilis tohle reseni nechapu. Zda tam nechali oplet jen kuli ruseni (ktere je tedy na mem signalu z lambdy dost velke), nebo jesli to byla "moznost" mit dvouvodicovou lambdu.. netusim.
Jinak zajimavost - vedeni lambdy je do RJ privedeno jako dvou vodicove (koax - tedy oplet a jadro), ovsem oplet je kousek pred konektorem ke kteremu se lambda pripojuje ukoncen. Prilis tohle reseni nechapu. Zda tam nechali oplet jen kuli ruseni (ktere je tedy na mem signalu z lambdy dost velke), nebo jesli to byla "moznost" mit dvouvodicovou lambdu.. netusim.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Martinekk
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 947
- Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Trenčín city
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lambda
Oplet je tienenie, tá lambda je zdroj napätia, ktorý má veľký vnútorný odpor. A keď má vstup RJ tiež veľký vstupný odpor, tak sa tam naindukuje rušenie veľmi ľahko. Preto je ten drát tienený. Inak samotnú lambdu je dobré prikostriť, Karel to dakde písal ak sa dobre pamätám.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.