Lambda

E12 superdeluxe, standard
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1762
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Lambda

Příspěvek od dědek »

Tak za 1. v přístrojovce jsou malý žárovičky 2 a 5W jednak jako kontrolky tak pro osvětlení ( to ty 2W) Systém podobný jako ve všech autech tak poloviny 90-tých let- bajonet na tištěném spoji. Vše lze rozebrat celkem snadno, ale vrátit zpátky náhon tachometru je nadlidské úsilí. (mě se to povedlo snad na devátrý pokus)
za 2, "Vůle" ve volantu a cvakání je způsobeno opotřebovaným pomocným čepem. Ten je trochu jiný jak u "normálních aut" a docela schytává všechny rázy do kol . Někde na fóru najdeš popis jak to opravit. Originál futro asi neseženeš , tak je lepší to vytočit buť z bronzu nebo silonu na soustruhu.. Dědek
VW CaddY 1,9 tdI 2008
škoda yeti 1.2 2010
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1576
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Lambda

Příspěvek od Tuti »

"Cvakání" asi nebude mít na svědomí pomocný čep - originál je gumový a když odejde, je to v podstatě skoková změna a volant má najednou půl otáčky vůli. Cvakání znamená malou vůli mezi dvěma pevnými dorazy a řekl bych, že bys ji měl hledat přímo ve volantové tyči (přes hřeben už by se to "rozplizlo"). Je tam kardanový kloub a u něj spoj s tisícihranem, na druhý tisícihran je nasazený samotný volant. Začal bych tím, že bych zkonroloval jejich dotažení.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Lambda

Příspěvek od Karel »

dědek píše: Originál futro asi neseženeš , tak je lepší to vytočit buť z bronzu nebo silonu na soustruhu.. Dědek
To futro je takovej divnej dutej silentblok.Vymezení vůle a předepsané tření se vyvozuje axiálně /na čelech/toho futra.
Mezi vlasním čepem, který je volně vsunut do nápravnice a vlastním futrem je vůle asi 0.4mm. Takže vůle se vymezuje přitahováním čepu k nápravnici.Je to nezvyklé,ale je to tak.
Čep . (2).jpg
Čep . (2).jpg (107.72 KiB) Zobrazeno 6637 x
Čep .(1).jpg
Čep .(1).jpg (113.98 KiB) Zobrazeno 6639 x
Jinak moje úprava je tady : viewtopic.php?f=1&t=891
K.
:lol:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
ulus
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 208
Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
Bydliště: Bedřichov u Lysic

Re: Lambda

Příspěvek od ulus »

Zajímavý článek o lambda sondě
http://www.igniter.estranky.cz/clanky/lambdamazda.html
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2497
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Lambda

Příspěvek od covex »

Meril jsem lambdu (alias oxygen sensor) na mem Liberu a musim rict, ze se nechova prilis podle vyse zminenych grafu, ani podle jinych clanku o lambda sondach. Funguje tak, ze pri normalnim volnobehu je na lambde jen mala zmena a stredni hodnota napeti kolem nejakych 0.45V, pokud pridam plyn, nebo naopak po povoleni plynu se napeti rozkolisa a to bud nekam ke stredni hodnote 0.8V nebo k naopak 0.2V a pak se postupne upravy zpet k cca 0.45V - to vse v radu jednotek az desitek sekund. Tedy pri konstatnich podminkach (at uz delsi drzeni plynu nebo volnobeh) dava lambda kolem 0.45V, jakmile dojde ke zmene az uz tim ze se plyn prida nebo ubere, napeti se zmeni pak opet ustaly (zrejme jak RJ koriguje bohatost smesy). Ale nevidim zadne velke kolisani behem kazde otacky motoru.

Jinak zajimavost - vedeni lambdy je do RJ privedeno jako dvou vodicove (koax - tedy oplet a jadro), ovsem oplet je kousek pred konektorem ke kteremu se lambda pripojuje ukoncen. Prilis tohle reseni nechapu. Zda tam nechali oplet jen kuli ruseni (ktere je tedy na mem signalu z lambdy dost velke), nebo jesli to byla "moznost" mit dvouvodicovou lambdu.. netusim.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 947
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Lambda

Příspěvek od Martinekk »

Oplet je tienenie, tá lambda je zdroj napätia, ktorý má veľký vnútorný odpor. A keď má vstup RJ tiež veľký vstupný odpor, tak sa tam naindukuje rušenie veľmi ľahko. Preto je ten drát tienený. Inak samotnú lambdu je dobré prikostriť, Karel to dakde písal ak sa dobre pamätám.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Odpovědět