Od el.ventilu co občas cvakne na volnoběh z nádobky s aktivním uhlím do komory sání. K.covex píše: Kam to tedy leze u libera?
Benzin a vicko nadrze
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Benzin a vicko nadrze
Nikdo není dokonalej.
- Tuti
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1571
- Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
- Bydliště: liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzin a vicko nadrze
Nojo, už jsem to pochopil, stačilo trochu se zamysletcovex píše:Zmatecny rozhodne neni..
Chyba byla v tom, že jsem se podle použitých pojmů "mnozstvi benzinu vstriknuteho do valcu", "regulaci tlaku do valcu" a "do privodu paliva" domníval, že mluvíš o samotné vstřikovací soustavě. Kdybychom se měli držet obecně zažité terminologie, místo
"O regulaci tlaku do valcu se stara uzaviraci ventil, ktery vpousti do privodu paliva vic nebo min vzduchu .. "
by asi bylo lepší napsat něco jako
"O odvětrání nádržky s aktivním uhlím se stara uzaviraci ventil, ktery vpousti do sacího traktu motoru vic nebo min vzduchu ..".
Nadále ale tvrdím, že tlak v nádrži množství vstřikovaného paliva neovlivňuje, protože vstřikovací tlak se vyvozuje buďto čerpadlem a nebo přímo ve vstřikovači. Ale je pravda, že když bude auto stát přes den na sluníčku, tak toho benzinu který se odpaří a následně zychytí v nádobce s uhlím bude docela dost a kdyby se pak dostal do sání najednou, dost zásadně by obohatil směs. Proto se právě nádobka odvětrává pozvolna přes ten uzavírací ventil.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
-------
já rád - ty rád - allrad
Re: Benzin a vicko nadrze
Po delší době znovu zdravím Liberáky!
Mám jeden velice amatérský dotaz - před týdnem se mi podařilo na pumpě zapomenout víčko od nádrže. Nakolik je nebezpečné jezdit bez něj?
Díky.
Mám jeden velice amatérský dotaz - před týdnem se mi podařilo na pumpě zapomenout víčko od nádrže. Nakolik je nebezpečné jezdit bez něj?
Díky.
- kce
- Inventář fóra
- Příspěvky: 423
- Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
- Bydliště: K.Vary / Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzin a vicko nadrze
amatersky ti odpovim:
neni to bezpecne ani trochu
sezen si nove, nekde z vrakoviste (hostivice a pod.) a nebo zatim aspon 'univerzalni' (prodavaji napr. na pumpach)
a jinak uz sem obcas taky mel "stihu" ze sem zapomnel vicko na pumpe;) uz sem i premyslel ze ho dam na retizek;)
neni to bezpecne ani trochu
sezen si nove, nekde z vrakoviste (hostivice a pod.) a nebo zatim aspon 'univerzalni' (prodavaji napr. na pumpach)
a jinak uz sem obcas taky mel "stihu" ze sem zapomnel vicko na pumpe;) uz sem i premyslel ze ho dam na retizek;)
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2471
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzin a vicko nadrze
Uz sem bez nej kdysi od pumpy taky odjel. Abych vicko nikde nezapominal, misto ven ho davam do auta, clovek stejne vystupuje tak dvere necham otevrene a vicko dam na rantl blatniku nad kolo. Je to trochu o zvyk, ale od te doby jsem s jeho zapominanim nemel problem.
Jinak pokud si prectes predchozi diskusi, tak je jasne, ze tlak v nadrzi je pomerne dulezity cinitel pro chod celeho motoru, tedy jezdit bez vicka je, kdyz nic jineho, znacne nehospodarne.
Jinak pokud si prectes predchozi diskusi, tak je jasne, ze tlak v nadrzi je pomerne dulezity cinitel pro chod celeho motoru, tedy jezdit bez vicka je, kdyz nic jineho, znacne nehospodarne.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- kce
- Inventář fóra
- Příspěvky: 423
- Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
- Bydliště: K.Vary / Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzin a vicko nadrze
covex: tam sem ho daval taky, na blatnik, ale parkrat uz jsem ho dverma pribouchl (dvere zaviram aby nenatah pripadny smrad benzinu do auta;), takze ted pokladam na predni kolo:)
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 549
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
Re: Benzin a vicko nadrze
Mám na vnitřní straně dvířek placatý magnet . Při tankování přiložím uzávěr nádrže na venkovní stranu dvířek a magnet uzávěr podrží .
P+B.
P+B.
- kce
- Inventář fóra
- Příspěvky: 423
- Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
- Bydliště: K.Vary / Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzin a vicko nadrze
husty, takovyhle reseni mam rad!
ja si ho dam spis na retizek..
ja si ho dam spis na retizek..
- covex
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 2471
- Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
- Typ Libera: novejsi
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzin a vicko nadrze
A nemas od vicka odreny lak na dverich?Petr+Barča píše:Mám na vnitřní straně dvířek placatý magnet . Při tankování přiložím uzávěr nádrže na venkovní stranu dvířek a magnet uzávěr podrží .
P+B.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
- Petr+Barča
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 549
- Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
- Bydliště: Praha 4
Re: Benzin a vicko nadrze
Lak je zatím v pohodě . Opírám to o tu plastovou lištu a aby to neujelo a zbytek podrží magnet . Na novém by to byl asi trochu problém .
P+B.
P+B.
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Benzin a vicko nadrze
tak víčko nádrže zásadne hádžem na sedadlo, už sa mi stalo, že som až po zaplatení a nasadaní pozrel na sedadlo, a hle, ono tam zapomenuté víčko, tak znovu odemknout... až vtedy som si spomenul, že tam umývali okná brigádničky alebo niečo iné mi odpútalo pozornosť, teda priam ma zblblo...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Benzin a vicko nadrze
Tak opravdu bez víčka jezdit bude asi problém. Už jen kvůli "tlakování" nádrže. A asi to bude i dost cítit kolem celého auta. Octávka má víčko na plastovém závěsu a dva zářezy na uložení na hraně plechového víka. Vyřešil by to i "kuličkový" závěs na špunt do umyvadla a spojit se šroubkem na pantu zavírání. Dědekl
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Benzin a vicko nadrze
Tak tento nádad je tuning roku Jednoduché a spolehlivé.dědek píše:Tak opravdu bez víčka jezdit bude asi problém. Vyřešil by to i "kuličkový" závěs na špunt do umyvadla a spojit se šroubkem na pantu zavírání.
K.
Nikdo není dokonalej.
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Benzin a vicko nadrze
Hm, tuning je pekná vec a retiazka praktická, ale cítil by som sa ako na sude s prachom, benzínové výpary v zmesi so vzduchom = vysoko výbušná zmes, to je jasné, ale dať si pod zadok kovovú retiazku za jazdy cmrndať o kovový vrchnák je pokus o iniciáciu výbušniny. A počinová energia býva prekvapivo malá, oproti vyvinutému efektu. Tak ja by som to teda určite dal na plastový bindel! Nikdy nie kombinácia kov-kov! V záujme dostatku účastníkov zrazu, nedávajte si tam prosím retiazku!
doporučuje člen výbušninárskej komisie.
doporučuje člen výbušninárskej komisie.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Karel
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1702
- Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
- Bydliště: Děčín
Re: Benzin a vicko nadrze
Tak už máš řetízek, nebo ještě nemáš řetízek Dnes, jestli nezapomenu, tak koupím pro všechny, aby si miláčkové nezáviděli...dědek píše:Vyřešil by to i "kuličkový" závěs na špunt do umyvadla a spojit se šroubkem na pantu zavírání.
K.
Nikdo není dokonalej.
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 399
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzin a vicko nadrze
Dovolím si otevřít starší vlákno...
Dnes mě při tankování napadlo, že přetlak z nádrže si naše Barča při odšroubování vůbec neodfukuje. Nevím zda je to velký problém, a kde bych měl začít hledat závadu. Nedávno jsem měnil palivový filtr, ale neodfukovalo to ani před tím. A hadice jsem stáhnul snad dobře, nikde kolem benzin nevzlíná. Budu muset projít hadice a zkontrolovat je, včetně jak jsem četl těch různých ventilků...
Otázka, normálně to odfukuje všem?
Dnes mě při tankování napadlo, že přetlak z nádrže si naše Barča při odšroubování vůbec neodfukuje. Nevím zda je to velký problém, a kde bych měl začít hledat závadu. Nedávno jsem měnil palivový filtr, ale neodfukovalo to ani před tím. A hadice jsem stáhnul snad dobře, nikde kolem benzin nevzlíná. Budu muset projít hadice a zkontrolovat je, včetně jak jsem četl těch různých ventilků...
Otázka, normálně to odfukuje všem?
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- dědek
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1758
- Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Tanvald
Re: Benzin a vicko nadrze
Vlastnil jsem několik Liber a tenhle efekt vykazovly všecky. Příčinu hledej nemáš-li nějakou dírku v tankovací hadici nebo mizerné gumové těsnění na víčku. Když není nádrž "natlakovaná" nutí to čerpadlo stále pracovat až do "zblbnutí" Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
škoda yeti 1.8 2010
- Lubomír
- "Pečené kolínko fóra" :-)
- Příspěvky: 1030
- Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
- Bydliště: Trenčín,SK
Re: Benzin a vicko nadrze
Tak "novší " model určite odfukuje, (starší nie, uplne iný princíp dodávky paliva, karburátor nepotrebuje taký pretlak ako striekačka)
A má to tak byť, prepad od rampy vstrekov časom tlakuje aj nádrž. Už sa mi stalo, že po dojazde na pumpu z domu (cca 1,5 km pri prázdnej nádrži) nejak neodfukovalo moc, ale pri normálnej zastávke na tankovanie ofukuje vždy = správna funkcia prepadu paliva aj regulácie tlaku v nádrži (vyšší tlak na vstupe do čerpadla paliva = menšia spotreba energie na pohon čerpadla = menší prúd na pohon čerpadla = menšie prúdy z altíku = menšia spotreba benálu...)
Jo, myslím že pan Japankonštruktér to mal vykoumáno dobre...-princíp sa používa aj v niektorých leteckých palivových systémoch, no a u Subaru boli iste zamestnaní aj bývalí konštruktéri válečných nestíhačiek...- ovšem tam to malo iný účel, pri letoch vo výškach pri zníženom tlaku je vhodné nenechať odparovať sa palivo a tlakovať nádrž - ale energetický význam riešenia sa hodí vždy, inak množstvo leteckých vymakaností sa postupne uplatňuje aj v auťákoch, (napríklad dvojrýchlostné turbokompresory mali ešte za války motory v nemeckých messerschmítoch, kedy že sa dostali do moderných auťákov...)
A má to tak byť, prepad od rampy vstrekov časom tlakuje aj nádrž. Už sa mi stalo, že po dojazde na pumpu z domu (cca 1,5 km pri prázdnej nádrži) nejak neodfukovalo moc, ale pri normálnej zastávke na tankovanie ofukuje vždy = správna funkcia prepadu paliva aj regulácie tlaku v nádrži (vyšší tlak na vstupe do čerpadla paliva = menšia spotreba energie na pohon čerpadla = menší prúd na pohon čerpadla = menšie prúdy z altíku = menšia spotreba benálu...)
Jo, myslím že pan Japankonštruktér to mal vykoumáno dobre...-princíp sa používa aj v niektorých leteckých palivových systémoch, no a u Subaru boli iste zamestnaní aj bývalí konštruktéri válečných nestíhačiek...- ovšem tam to malo iný účel, pri letoch vo výškach pri zníženom tlaku je vhodné nenechať odparovať sa palivo a tlakovať nádrž - ale energetický význam riešenia sa hodí vždy, inak množstvo leteckých vymakaností sa postupne uplatňuje aj v auťákoch, (napríklad dvojrýchlostné turbokompresory mali ešte za války motory v nemeckých messerschmítoch, kedy že sa dostali do moderných auťákov...)
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 399
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzin a vicko nadrze
Víčko tam mám právě něco málo přes měsíc nové. Musím se mrknout kde vůbec nádobku s aktivním uhlím najdu a jak vypadají přívody k ní.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
- Albedo
- Inventář fóra
- Příspěvky: 399
- Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
- Typ Libera: E12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzin a vicko nadrze
Nemá prosím někdo alespoň orientační schéma palivové soustavy? Mám hadici z nádrže na něco za ventilátorem výfuku, předpokládám že to bude čerpadlo. Odtud to původně šlo na palivový filtr pod tím čerpadlem, ale ten je již nejspíš KO. Byl původně vynechán a místo něj zapojen plastový filtr. Udělal jsem to stejně. Odtud je hadice na trubičku, co vede ke vstřikům. To je snad správně, ale dál jak? Zleva vstřiků (pohledem zezadu auta) jde zpátečka (tam je nějak zapojen podtlak?) a dál nevím, chvilku jsem se pod tím válel, a nevidím pořádně kam to jde. Kde najdu to aktivní uhlí? A kde je prosím přivedena zpátečka zpět do nádrže, je*li tedy?
Jen jsem zjistil že někudy vzlíná chladící kapalina v "parůžku" u pravého zadního kola. To potěší, zrovna když jsem udělal výplach chladící soustavy a nalil novou nemrznoucí směs :/ Moc se mi do toho nechce....ale asi už vím proč mi to nějak nejde pořád odvzduěnit. No asi se budu muset vyškloit i na vodo-topo
Jen jsem zjistil že někudy vzlíná chladící kapalina v "parůžku" u pravého zadního kola. To potěší, zrovna když jsem udělal výplach chladící soustavy a nalil novou nemrznoucí směs :/ Moc se mi do toho nechce....ale asi už vím proč mi to nějak nejde pořád odvzduěnit. No asi se budu muset vyškloit i na vodo-topo
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996