Benzin a vicko nadrze

E12 superdeluxe, standard
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Benzin a vicko nadrze

Příspěvek od Karel »

covex píše: Kam to tedy leze u libera?
Od el.ventilu co občas cvakne na volnoběh :arrow: z nádobky s aktivním uhlím do komory sání.
uhlí.jpg
uhlí.jpg (92.98 KiB) Zobrazeno 19247 x
K.
:shock:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1569
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzin a vicko nadrze

Příspěvek od Tuti »

covex píše:Zmatecny rozhodne neni..
Nojo, už jsem to pochopil, stačilo trochu se zamyslet :oops:
Chyba byla v tom, že jsem se podle použitých pojmů "mnozstvi benzinu vstriknuteho do valcu", "regulaci tlaku do valcu" a "do privodu paliva" domníval, že mluvíš o samotné vstřikovací soustavě. Kdybychom se měli držet obecně zažité terminologie, místo
"O regulaci tlaku do valcu se stara uzaviraci ventil, ktery vpousti do privodu paliva vic nebo min vzduchu .. "
by asi bylo lepší napsat něco jako
"O odvětrání nádržky s aktivním uhlím se stara uzaviraci ventil, ktery vpousti do sacího traktu motoru vic nebo min vzduchu ..".

Nadále ale tvrdím, že tlak v nádrži množství vstřikovaného paliva neovlivňuje, protože vstřikovací tlak se vyvozuje buďto čerpadlem a nebo přímo ve vstřikovači. Ale je pravda, že když bude auto stát přes den na sluníčku, tak toho benzinu který se odpaří a následně zychytí v nádobce s uhlím bude docela dost a kdyby se pak dostal do sání najednou, dost zásadně by obohatil směs. Proto se právě nádobka odvětrává pozvolna přes ten uzavírací ventil.
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Lum
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 11
Registrován: pát čer 08, 2007 10:42 am
Bydliště: Olomouc

Re: Benzin a vicko nadrze

Příspěvek od Lum »

Po delší době znovu zdravím Liberáky!

Mám jeden velice amatérský dotaz - před týdnem se mi podařilo na pumpě zapomenout víčko od nádrže. Nakolik je nebezpečné jezdit bez něj?

Díky.
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzin a vicko nadrze

Příspěvek od kce »

amatersky ti odpovim:
neni to bezpecne ani trochu :D
sezen si nove, nekde z vrakoviste (hostivice a pod.) a nebo zatim aspon 'univerzalni' (prodavaji napr. na pumpach)

a jinak uz sem obcas taky mel "stihu" ze sem zapomnel vicko na pumpe;) uz sem i premyslel ze ho dam na retizek;)
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzin a vicko nadrze

Příspěvek od covex »

Uz sem bez nej kdysi od pumpy taky odjel. Abych vicko nikde nezapominal, misto ven ho davam do auta, clovek stejne vystupuje tak dvere necham otevrene a vicko dam na rantl blatniku nad kolo. Je to trochu o zvyk, ale od te doby jsem s jeho zapominanim nemel problem. :)

Jinak pokud si prectes predchozi diskusi, tak je jasne, ze tlak v nadrzi je pomerne dulezity cinitel pro chod celeho motoru, tedy jezdit bez vicka je, kdyz nic jineho, znacne nehospodarne.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzin a vicko nadrze

Příspěvek od kce »

covex: tam sem ho daval taky, na blatnik, ale parkrat uz jsem ho dverma pribouchl (dvere zaviram aby nenatah pripadny smrad benzinu do auta;), takze ted pokladam na predni kolo:)
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 544
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Re: Benzin a vicko nadrze

Příspěvek od Petr+Barča »

Mám na vnitřní straně dvířek placatý magnet . Při tankování přiložím uzávěr nádrže na venkovní stranu dvířek a magnet uzávěr podrží .

P+B.
Uživatelský avatar
kce
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 423
Registrován: čtv pro 07, 2006 9:37 pm
Bydliště: K.Vary / Plzen
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzin a vicko nadrze

Příspěvek od kce »

husty, takovyhle reseni mam rad! :)
ja si ho dam spis na retizek..;)
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2467
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzin a vicko nadrze

Příspěvek od covex »

Petr+Barča píše:Mám na vnitřní straně dvířek placatý magnet . Při tankování přiložím uzávěr nádrže na venkovní stranu dvířek a magnet uzávěr podrží .

P+B.
A nemas od vicka odreny lak na dverich?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Petr+Barča
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 544
Registrován: čtv říj 06, 2005 11:13 pm
Bydliště: Praha 4

Re: Benzin a vicko nadrze

Příspěvek od Petr+Barča »

Lak je zatím v pohodě . Opírám to o tu plastovou lištu a aby to neujelo a zbytek podrží magnet . Na novém by to byl asi trochu problém .

P+B.
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Benzin a vicko nadrze

Příspěvek od Lubomír »

tak víčko nádrže zásadne hádžem na sedadlo, už sa mi stalo, že som až po zaplatení a nasadaní pozrel na sedadlo, a hle, ono tam zapomenuté víčko, tak znovu odemknout... až vtedy som si spomenul, že tam umývali okná brigádničky alebo niečo iné mi odpútalo pozornosť, teda priam ma zblblo...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Benzin a vicko nadrze

Příspěvek od dědek »

Tak opravdu bez víčka jezdit bude asi problém. Už jen kvůli "tlakování" nádrže. A asi to bude i dost cítit kolem celého auta. Octávka má víčko na plastovém závěsu a dva zářezy na uložení na hraně plechového víka. Vyřešil by to i "kuličkový" závěs na špunt do umyvadla a spojit se šroubkem na pantu zavírání. Dědekl
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Benzin a vicko nadrze

Příspěvek od Karel »

dědek píše:Tak opravdu bez víčka jezdit bude asi problém. Vyřešil by to i "kuličkový" závěs na špunt do umyvadla a spojit se šroubkem na pantu zavírání.
Tak tento nádad je tuning roku
vicko1.JPG
vicko1.JPG (67.94 KiB) Zobrazeno 18963 x
Jednoduché a spolehlivé.
K.
:lol:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Benzin a vicko nadrze

Příspěvek od Lubomír »

Hm, tuning je pekná vec a retiazka praktická, ale cítil by som sa ako na sude s prachom, benzínové výpary v zmesi so vzduchom = vysoko výbušná zmes, to je jasné, ale dať si pod zadok kovovú retiazku za jazdy cmrndať o kovový vrchnák je pokus o iniciáciu výbušniny. A počinová energia býva prekvapivo malá, oproti vyvinutému efektu. Tak ja by som to teda určite dal na plastový bindel! Nikdy nie kombinácia kov-kov! V záujme dostatku účastníkov zrazu, nedávajte si tam prosím retiazku!
doporučuje člen výbušninárskej komisie. :!:
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Benzin a vicko nadrze

Příspěvek od Karel »

dědek píše:Vyřešil by to i "kuličkový" závěs na špunt do umyvadla a spojit se šroubkem na pantu zavírání.
Tak už máš řetízek, nebo ještě nemáš řetízek :?: Dnes, jestli nezapomenu, tak koupím pro všechny, aby si miláčkové nezáviděli... :mrgreen:
K.
:lol:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzin a vicko nadrze

Příspěvek od Albedo »

Dovolím si otevřít starší vlákno...
Dnes mě při tankování napadlo, že přetlak z nádrže si naše Barča při odšroubování vůbec neodfukuje. Nevím zda je to velký problém, a kde bych měl začít hledat závadu. Nedávno jsem měnil palivový filtr, ale neodfukovalo to ani před tím. A hadice jsem stáhnul snad dobře, nikde kolem benzin nevzlíná. Budu muset projít hadice a zkontrolovat je, včetně jak jsem četl těch různých ventilků...
Otázka, normálně to odfukuje všem?
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Benzin a vicko nadrze

Příspěvek od dědek »

Vlastnil jsem několik Liber a tenhle efekt vykazovly všecky. Příčinu hledej nemáš-li nějakou dírku v tankovací hadici nebo mizerné gumové těsnění na víčku. Když není nádrž "natlakovaná" nutí to čerpadlo stále pracovat až do "zblbnutí" Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Benzin a vicko nadrze

Příspěvek od Lubomír »

Tak "novší " model určite odfukuje, (starší nie, uplne iný princíp dodávky paliva, karburátor nepotrebuje taký pretlak ako striekačka)
A má to tak byť, prepad od rampy vstrekov časom tlakuje aj nádrž. Už sa mi stalo, že po dojazde na pumpu z domu (cca 1,5 km pri prázdnej nádrži) nejak neodfukovalo moc, ale pri normálnej zastávke na tankovanie ofukuje vždy = správna funkcia prepadu paliva aj regulácie tlaku v nádrži (vyšší tlak na vstupe do čerpadla paliva = menšia spotreba energie na pohon čerpadla = menší prúd na pohon čerpadla = menšie prúdy z altíku = menšia spotreba benálu...)
Jo, myslím že pan Japankonštruktér to mal vykoumáno dobre...-princíp sa používa aj v niektorých leteckých palivových systémoch, no a u Subaru boli iste zamestnaní aj bývalí konštruktéri válečných nestíhačiek...- ovšem tam to malo iný účel, pri letoch vo výškach pri zníženom tlaku je vhodné nenechať odparovať sa palivo a tlakovať nádrž - ale energetický význam riešenia sa hodí vždy, inak množstvo leteckých vymakaností sa postupne uplatňuje aj v auťákoch, (napríklad dvojrýchlostné turbokompresory mali ešte za války motory v nemeckých messerschmítoch, kedy že sa dostali do moderných auťákov...)
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzin a vicko nadrze

Příspěvek od Albedo »

Víčko tam mám právě něco málo přes měsíc nové. Musím se mrknout kde vůbec nádobku s aktivním uhlím najdu a jak vypadají přívody k ní.
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Uživatelský avatar
Albedo
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 397
Registrován: čtv dub 21, 2016 6:45 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzin a vicko nadrze

Příspěvek od Albedo »

Nemá prosím někdo alespoň orientační schéma palivové soustavy? Mám hadici z nádrže na něco za ventilátorem výfuku, předpokládám že to bude čerpadlo. Odtud to původně šlo na palivový filtr pod tím čerpadlem, ale ten je již nejspíš KO. Byl původně vynechán a místo něj zapojen plastový filtr. Udělal jsem to stejně. Odtud je hadice na trubičku, co vede ke vstřikům. To je snad správně, ale dál jak? Zleva vstřiků (pohledem zezadu auta) jde zpátečka (tam je nějak zapojen podtlak?) a dál nevím, chvilku jsem se pod tím válel, a nevidím pořádně kam to jde. Kde najdu to aktivní uhlí? A kde je prosím přivedena zpátečka zpět do nádrže, je*li tedy?
Jen jsem zjistil že někudy vzlíná chladící kapalina v "parůžku" u pravého zadního kola. To potěší, zrovna když jsem udělal výplach chladící soustavy a nalil novou nemrznoucí směs :/ Moc se mi do toho nechce....ale asi už vím proč mi to nějak nejde pořád odvzduěnit. No asi se budu muset vyškloit i na vodo-topo :D

Obrázek
Barča - Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD - 1996
Odpovědět