Stránka 1 z 3

Benzin a vicko nadrze

Napsal: sob bře 08, 2008 8:54 pm
od covex
Nechal jsem par dni stat Libero cumakem trochu z mirneho kopce (zadny prdak). Kdyz jsem kolem nej chodil, citil jsem porad benzin, nejdriv jsem si rikal, ze to si asi zrovna ulevila nadrz vickem od pretlaku, ale dneska jsem koukal, ze mam od vicka nadrze po blatniku dolu fleky od benzinu.
Otevrel jsem nadrz, ale nic extra sem nevidel. Ted jsem sel kolem auta vecer (trochu se ochladilo) a chvili jsem poslouchal a od vicka nadrze to uplne sycelo. Kdyz jsem ho odsrouboval vypsoukl z nadrze napeneny benzin. Nadrz je plna tak ze 3/4. Chapete nekdo co by se mohlo dit? Ma vubec benzin takle tekavat z nadrze? Jak to vicko vubec ma fungovat? Myslel jsem ze ma jen poustet vzduch dovnitr, kdyz se nadrz vyprazdnuje a pripadny pretlak pri zvetseni teploty pustit ven. Ale proc to dela kdyz se ochladi?

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: stř bře 12, 2008 10:59 am
od ix
předpokládám že to zamykáš, takže spekulace o tom že ti tam někdo něco nasypal nejsou na místě...
nezměnila třeba nějaká guma vevnitř chemický skupenství?

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: čtv bře 13, 2008 8:18 pm
od Polevoj
Neco podobneho se mi stalo taky. Od te doby se snazim stat na rovine - tedy kdyz mam zrovna vice benzinu v nadrzi :lol:
Myslim, ze je to vlastnost a ne zavada...

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: pát bře 14, 2008 9:16 am
od dědek
Taky se přikláním k názoru, že to je specifická vlastnost novějšího Libera. Mě se u staršího auta (Zástava 1100) stalo, že jsem před cestou na Slovensko natankoval plnou a večer přišel soused , že mi auto smrdí ať se jdu podívat . A mne kapal benzín z nádrže a že bylo celkem teplo pěkně to smrdělo daleko široko. Na tohle jsem si vzpoměl nedlouho potom , co jsem koupil novější červené a zase zápach benzínu. Nikde nic ale neteklo a po otevření víčka to na mne doslova vyprsklo. Mohlo by to být i tím , že při tankování se dostane trochu benzínu do odvzdušňovacího kanálku a při přetlaku v nádrži to děla tyhle neplechy. Dědek

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: ned dub 06, 2008 9:35 pm
od Lubomír
dnes som prišiel na pumpu tankovať, a víčko nádrže mi vyprsklo do dlane, a zasyčal pretlak. Tak, a mám to taky. Myslím, ale, že to nemá byť tak. Pretlak v nádržiach by som tipoval tak na lietadlách niektorých, ale na Liberku?
A čo spotreba, stavím sa , že vysoká!!! Teda u mňa ano.
Preverím ten ventil na zátke nádrže.

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: pon dub 07, 2008 7:34 am
od dědek
Lubomíre mě to taky u novějšího překvapilo a stejně jako ty jsem se tu na fóru někde nad tím podivoval. Tuším, že snad Karel mne ubezpečil, že vše je v pořádku a tohle, že je "vlastnost" a má to tak být. Dědek

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: pon dub 07, 2008 8:29 am
od Tuti
dědek píše: .. vše je v pořádku a tohle, že je "vlastnost" a má to tak být....
Nedovedu si představit, že by kterýkoliv výrobce - a tím méně Subaru - pustil v devadesátých letech na trh auto, kterému z nádrže vyprskává benzín. To by to snad mohl rovnou zabalit. Příčina bude spíš asi v tom, že působením výparů po nějaké době nabobtnáním zarostou hadičky (nebo možná zneprůchodní ventilky nebo filtr) a odvzdušnění nefunguje.

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: pon dub 07, 2008 9:59 am
od Karel
Tuti píše:
dědek píše: .. vše je v pořádku a tohle, že je "vlastnost" a má to tak být....
Nedovedu si představit, že by kterýkoliv výrobce - a tím méně Subaru - pustil v devadesátých letech na trh auto, kterému z nádrže vyprskává benzín.
Není spíš problém ve funkčnosti ventilu nádobky na aktivní uhlí :?: Ten se stará o předepsaný přetlak v nádrži.
Případně hadice propojení od vršku nádrže do hrdla :?: je průchozí , neskřípnutá :?:
Odvzdušnění.jpg
Odvzdušnění.jpg (88.68 KiB) Zobrazeno 19621 x
Ventil.jpg
Ventil.jpg (128.77 KiB) Zobrazeno 19619 x
K.
:lol:

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: pon dub 07, 2008 11:16 am
od covex
2 Lubomir: Problem s spotrebou resim uz dlouho, ted pres zimu se vysplhala az na 12l/100km - hlavni vinu na tom ale bohuzel meli predni brzdy - oblibeny to libero problem. Bohuzel jsem to zjistil az kdyz jsem jednou vystupoval a oblozeni leveho predniho kola smrdelo tak ze se to nedalo prehlednout. Takze jsem to zaplatil dvakrat - na novych brzdovych destickach a na benzinu... porad to ale neni ono. Benzin smrdi a jezdim za 9l/100km..

2 Karel: to je to co jsem potreboval vedet. Zase je tam zespod auta nejaky "cudl ktery se muze ucpat". Napadl me jeste jeden priznak, ktery mam - u nekterych pump se mi od urcite doby stava, ze pri tankovani proste nemuzu pustit pistoly naplno, jinak se sama vypina. Tzn. skutecne to zacina smrdet nekde u nadrze..

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: pon dub 07, 2008 11:40 am
od Karel
covex píše:2 Lubomir: Problem s spotrebou resim uz dlouho, ted pres zimu se vysplhala az na 12l/100km -
Pokud chceš stačit velkejm- dospělejm autům tak těch 9 - 12 je v zimně norma.
K.
:lol:

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: pon dub 07, 2008 12:13 pm
od covex
Celkem zajimve cteni: http://stekly.wz.cz/bmm.html
clovek se divi ze to vubec po 12 letech funguje.:)

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: pon dub 07, 2008 12:31 pm
od Karel
covex píše:Celkem zajimve cteni: http://stekly.wz.cz/bmm.html
clovek se divi ze to vubec po 12 letech funguje.:)
Tak na tomhle jsme byli na školení od AZNP MB v Blatech u Jičína. Ale takhle hezký to nebylo.Jistě, že po čase to poupravovali. Jinak, i když jsme byli záruční opravnou, tak tester jsem dělal podle schemátka z fabriky.
K.
:lol:

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: pon dub 07, 2008 9:22 pm
od kryton72
Chcete říct, že to zasyčení při tankování není normální? To mi normálně dělá, ale benzín neutíká,jen to zasyčí... někdy víc... :mrgreen:
ale spotřeba se drží standartně na 8.5l/100km...

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: úte dub 08, 2008 5:48 am
od dědek
Tak tohle zasyčení jsem měl na mysli, když jsem uváděl jako jednu ze zvláštností novějšího Libera. Starý to nikdy nedělalo a čím delší vzdálenost ujedu ( ubude víc benzínu?) tím víc to syčí. Dědek

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: úte dub 08, 2008 9:24 am
od covex
Syceni smerem dovnitr je relativne OK - vyrovna se tim podtlak v nadrzi po rychlem odcerpani paliva. Myslim to delaji vsechna auta. U nas se ovsem vyskytl problem opacny - z nejakeho duvodu prska benzin ven z nadrze. Je tam pretlak.

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: úte dub 08, 2008 9:41 am
od Karel
covex píše:Syceni smerem dovnitr je relativne OK - vyrovna se tim podtlak v nadrzi po rychlem odcerpani paliva. Myslim to delaji vsechna auta. U nas se ovsem vyskytl problem opacny - z nejakeho duvodu prska benzin ven z nadrze. Je tam pretlak.
Tohle téma u našich aut je asi na větší diskuzi.
1. podtlak tam nesmí být ani náhodou :!: to by se mohla zdeformovat /scucnout/ nádrž :!:
2. přetlak se tam kontrolovaně tvoří. O jeho velikost se starají ventilky.Jeden je mezi nádrží a nádobkou s aktivním uhlím, a v určených intervalech ho ovládá - otevírá ŘJ impulzem. Benzínové páry, nebo dokonce kapalný zkondenzovaný benzín se vrací tímto tlakem co je v nádrži zpět do sacího traktu.A pak je tam "pojistný" přetlakový ventil.Ten má jistit nádrž proti nafouknutí , když ventil před nádobkou nesepne a neotevře se. Zároveň zabraňuje vzniku podtlaku třeba při chladnutí nádrže. A vyšplouchnutí benzínu, případně vytékání je závada - porucha.
K.
:shock:

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: úte dub 08, 2008 9:57 am
od covex
Aby tady nebyly jen odkazy na chytrosti (toto tema je mimochodem na vsech automobilovych forech celkem popularni), princip je asi takovyto (jak jsem pochopil) (a Karel me ted o chvili predbehl):

Tlak v nadrzi je pomerne dulezita velicina, protoze od ni se odvozuje sprostredkovane i mnozstvi benzinu vstriknuteho do valcu.
O regulaci tlaku do valcu se stara uzaviraci ventil, ktery vpousti do privodu paliva vic nebo min vzduchu. Tento ventil je az tesne pred motorem a vzduch, ktery do ne jde, jde pres krabici s aktivnim uhlim. Pokud auto stoji a v nadrzi vznika pretlak vlivem teploty, benzin teka do nadrzky s aktivnim uhlim, kde se zkapalnuje a zadrzuje, do okamziku startu, kdy je prisavan jako palivo pres privod vzduchu do ventilu do motoru.
Nejsem si jist zda od par ocisteny vzduch pri stani a pretlaku z nadrze unika ven pres nadobku s aktivnim uhlim, protoze vsude je psano pouze to ze je mozne pres ni prisavat, nikoli taky vypoustet.

To je tedy princip - otazkou je, kde vznika problem. Podle me ta hadice (1) kterou Karel oznacil, slouzi pouze k tomu, ze kdyz se do nadrze cerpa palivo, utika tamtudy vzduch z nadrze. V momente kdy zavreme vicko nadrze, je i tato hadice od vnejsiho sveta oddelena a tvori jeden tlakovy prostor spolu s nadrzi. Podle me tedy vicko zadnou regulaci delat nema. Pokud tam je ventil tak pouze pro krizovy pripad kdyz uz to nestiha jit pres aktivni uhli (neco jako pojistka v papinaku).

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: úte dub 08, 2008 10:17 am
od Tuti
covex píše:... O regulaci tlaku do valcu se stara uzaviraci ventil, ktery vpousti do privodu paliva vic nebo min vzduchu....
new_Eyecrazy.gif Teda nic moc toho o vstřikování nevím, ale mám za to, že do paliva se před tryskou žádný vzduch nemíchá - vstřikovací tlak se vyvozuje jinými způsoby. A tak jako tak to celkem nemá souvislost s tlakem v nádrži. Snad bych radil tenhle příspěvek vymazat jako zmatečný. Jinak co se týče toho tlaku v nádrži, ten se od okolního atmosférického tlaku může lišit jen malinko (pokud teda nemáme Bugatku s dopravou paliva tlakem výfukových plynů, že). Od toho jsou tam ty ventilky a odvětrání přes uhlí funguje dovnitř i ven.

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: úte dub 08, 2008 10:33 am
od Karel
Tuti píše:do paliva se před tryskou žádný vzduch nemíchá - vstřikovací tlak se vyvozuje jinými způsoby.
Tady se asi připletl "monotronik"
K.
:shock:

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: úte dub 08, 2008 11:05 am
od covex
Zmatecny rozhodne neni. Jen mozna neplati pro Libero - skutecne jsem vychazel s principu monotroniku. Rad se necham poucit jak je to u Libera. Koukam do dilenske prirucky a tam je jen jeden "Uberoll-Sperrventil" do ktereho se privadi vzduch. Pravda, mozna se neprimichava do paliva, ale jen meni pruzez. Nedovedu si ale predstavit jak jinak by se tlak korigoval. Zda je ventil pred nebo za nadobkou s aktivnim uhlim neni z nakresu zrejme. Podle monotroniku jsem usoudil, ze je za. Nekudy se palivo z nadobky s uhlim musi dostavat do spalovani. Mimochodem ani u monotroniku se to nemicha pred vstupem do trysky ale az za plynovou klapku. Kam to tedy leze u libera?