Stránka 2 z 3

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: úte dub 08, 2008 11:41 am
od Karel
covex píše: Kam to tedy leze u libera?
Od el.ventilu co občas cvakne na volnoběh :arrow: z nádobky s aktivním uhlím do komory sání.
uhlí.jpg
uhlí.jpg (92.98 KiB) Zobrazeno 19321 x
K.
:shock:

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: úte dub 08, 2008 4:55 pm
od Tuti
covex píše:Zmatecny rozhodne neni..
Nojo, už jsem to pochopil, stačilo trochu se zamyslet :oops:
Chyba byla v tom, že jsem se podle použitých pojmů "mnozstvi benzinu vstriknuteho do valcu", "regulaci tlaku do valcu" a "do privodu paliva" domníval, že mluvíš o samotné vstřikovací soustavě. Kdybychom se měli držet obecně zažité terminologie, místo
"O regulaci tlaku do valcu se stara uzaviraci ventil, ktery vpousti do privodu paliva vic nebo min vzduchu .. "
by asi bylo lepší napsat něco jako
"O odvětrání nádržky s aktivním uhlím se stara uzaviraci ventil, ktery vpousti do sacího traktu motoru vic nebo min vzduchu ..".

Nadále ale tvrdím, že tlak v nádrži množství vstřikovaného paliva neovlivňuje, protože vstřikovací tlak se vyvozuje buďto čerpadlem a nebo přímo ve vstřikovači. Ale je pravda, že když bude auto stát přes den na sluníčku, tak toho benzinu který se odpaří a následně zychytí v nádobce s uhlím bude docela dost a kdyby se pak dostal do sání najednou, dost zásadně by obohatil směs. Proto se právě nádobka odvětrává pozvolna přes ten uzavírací ventil.

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: pon čer 02, 2008 11:34 am
od Lum
Po delší době znovu zdravím Liberáky!

Mám jeden velice amatérský dotaz - před týdnem se mi podařilo na pumpě zapomenout víčko od nádrže. Nakolik je nebezpečné jezdit bez něj?

Díky.

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: pon čer 02, 2008 12:41 pm
od kce
amatersky ti odpovim:
neni to bezpecne ani trochu :D
sezen si nove, nekde z vrakoviste (hostivice a pod.) a nebo zatim aspon 'univerzalni' (prodavaji napr. na pumpach)

a jinak uz sem obcas taky mel "stihu" ze sem zapomnel vicko na pumpe;) uz sem i premyslel ze ho dam na retizek;)

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: pon čer 02, 2008 8:26 pm
od covex
Uz sem bez nej kdysi od pumpy taky odjel. Abych vicko nikde nezapominal, misto ven ho davam do auta, clovek stejne vystupuje tak dvere necham otevrene a vicko dam na rantl blatniku nad kolo. Je to trochu o zvyk, ale od te doby jsem s jeho zapominanim nemel problem. :)

Jinak pokud si prectes predchozi diskusi, tak je jasne, ze tlak v nadrzi je pomerne dulezity cinitel pro chod celeho motoru, tedy jezdit bez vicka je, kdyz nic jineho, znacne nehospodarne.

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: pon čer 02, 2008 10:37 pm
od kce
covex: tam sem ho daval taky, na blatnik, ale parkrat uz jsem ho dverma pribouchl (dvere zaviram aby nenatah pripadny smrad benzinu do auta;), takze ted pokladam na predni kolo:)

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: úte čer 03, 2008 8:27 pm
od Petr+Barča
Mám na vnitřní straně dvířek placatý magnet . Při tankování přiložím uzávěr nádrže na venkovní stranu dvířek a magnet uzávěr podrží .

P+B.

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: stř čer 04, 2008 9:54 am
od kce
husty, takovyhle reseni mam rad! :)
ja si ho dam spis na retizek..;)

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: čtv čer 05, 2008 9:47 pm
od covex
Petr+Barča píše:Mám na vnitřní straně dvířek placatý magnet . Při tankování přiložím uzávěr nádrže na venkovní stranu dvířek a magnet uzávěr podrží .

P+B.
A nemas od vicka odreny lak na dverich?

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: stř čer 11, 2008 7:09 pm
od Petr+Barča
Lak je zatím v pohodě . Opírám to o tu plastovou lištu a aby to neujelo a zbytek podrží magnet . Na novém by to byl asi trochu problém .

P+B.

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: čtv čer 12, 2008 9:07 pm
od Lubomír
tak víčko nádrže zásadne hádžem na sedadlo, už sa mi stalo, že som až po zaplatení a nasadaní pozrel na sedadlo, a hle, ono tam zapomenuté víčko, tak znovu odemknout... až vtedy som si spomenul, že tam umývali okná brigádničky alebo niečo iné mi odpútalo pozornosť, teda priam ma zblblo...

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: pát čer 13, 2008 7:52 am
od dědek
Tak opravdu bez víčka jezdit bude asi problém. Už jen kvůli "tlakování" nádrže. A asi to bude i dost cítit kolem celého auta. Octávka má víčko na plastovém závěsu a dva zářezy na uložení na hraně plechového víka. Vyřešil by to i "kuličkový" závěs na špunt do umyvadla a spojit se šroubkem na pantu zavírání. Dědekl

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: ned čer 15, 2008 8:49 am
od Karel
dědek píše:Tak opravdu bez víčka jezdit bude asi problém. Vyřešil by to i "kuličkový" závěs na špunt do umyvadla a spojit se šroubkem na pantu zavírání.
Tak tento nádad je tuning roku
vicko1.JPG
vicko1.JPG (67.94 KiB) Zobrazeno 19037 x
Jednoduché a spolehlivé.
K.
:lol:

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: ned čer 15, 2008 8:53 pm
od Lubomír
Hm, tuning je pekná vec a retiazka praktická, ale cítil by som sa ako na sude s prachom, benzínové výpary v zmesi so vzduchom = vysoko výbušná zmes, to je jasné, ale dať si pod zadok kovovú retiazku za jazdy cmrndať o kovový vrchnák je pokus o iniciáciu výbušniny. A počinová energia býva prekvapivo malá, oproti vyvinutému efektu. Tak ja by som to teda určite dal na plastový bindel! Nikdy nie kombinácia kov-kov! V záujme dostatku účastníkov zrazu, nedávajte si tam prosím retiazku!
doporučuje člen výbušninárskej komisie. :!:

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: pát čer 27, 2008 9:41 am
od Karel
dědek píše:Vyřešil by to i "kuličkový" závěs na špunt do umyvadla a spojit se šroubkem na pantu zavírání.
Tak už máš řetízek, nebo ještě nemáš řetízek :?: Dnes, jestli nezapomenu, tak koupím pro všechny, aby si miláčkové nezáviděli... :mrgreen:
K.
:lol:

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: pát říj 21, 2016 7:53 pm
od Albedo
Dovolím si otevřít starší vlákno...
Dnes mě při tankování napadlo, že přetlak z nádrže si naše Barča při odšroubování vůbec neodfukuje. Nevím zda je to velký problém, a kde bych měl začít hledat závadu. Nedávno jsem měnil palivový filtr, ale neodfukovalo to ani před tím. A hadice jsem stáhnul snad dobře, nikde kolem benzin nevzlíná. Budu muset projít hadice a zkontrolovat je, včetně jak jsem četl těch různých ventilků...
Otázka, normálně to odfukuje všem?

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: pát říj 21, 2016 9:12 pm
od dědek
Vlastnil jsem několik Liber a tenhle efekt vykazovly všecky. Příčinu hledej nemáš-li nějakou dírku v tankovací hadici nebo mizerné gumové těsnění na víčku. Když není nádrž "natlakovaná" nutí to čerpadlo stále pracovat až do "zblbnutí" Dědek

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: pát říj 21, 2016 9:23 pm
od Lubomír
Tak "novší " model určite odfukuje, (starší nie, uplne iný princíp dodávky paliva, karburátor nepotrebuje taký pretlak ako striekačka)
A má to tak byť, prepad od rampy vstrekov časom tlakuje aj nádrž. Už sa mi stalo, že po dojazde na pumpu z domu (cca 1,5 km pri prázdnej nádrži) nejak neodfukovalo moc, ale pri normálnej zastávke na tankovanie ofukuje vždy = správna funkcia prepadu paliva aj regulácie tlaku v nádrži (vyšší tlak na vstupe do čerpadla paliva = menšia spotreba energie na pohon čerpadla = menší prúd na pohon čerpadla = menšie prúdy z altíku = menšia spotreba benálu...)
Jo, myslím že pan Japankonštruktér to mal vykoumáno dobre...-princíp sa používa aj v niektorých leteckých palivových systémoch, no a u Subaru boli iste zamestnaní aj bývalí konštruktéri válečných nestíhačiek...- ovšem tam to malo iný účel, pri letoch vo výškach pri zníženom tlaku je vhodné nenechať odparovať sa palivo a tlakovať nádrž - ale energetický význam riešenia sa hodí vždy, inak množstvo leteckých vymakaností sa postupne uplatňuje aj v auťákoch, (napríklad dvojrýchlostné turbokompresory mali ešte za války motory v nemeckých messerschmítoch, kedy že sa dostali do moderných auťákov...)

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: sob říj 22, 2016 3:12 pm
od Albedo
Víčko tam mám právě něco málo přes měsíc nové. Musím se mrknout kde vůbec nádobku s aktivním uhlím najdu a jak vypadají přívody k ní.

Re: Benzin a vicko nadrze

Napsal: pon říj 24, 2016 4:59 pm
od Albedo
Nemá prosím někdo alespoň orientační schéma palivové soustavy? Mám hadici z nádrže na něco za ventilátorem výfuku, předpokládám že to bude čerpadlo. Odtud to původně šlo na palivový filtr pod tím čerpadlem, ale ten je již nejspíš KO. Byl původně vynechán a místo něj zapojen plastový filtr. Udělal jsem to stejně. Odtud je hadice na trubičku, co vede ke vstřikům. To je snad správně, ale dál jak? Zleva vstřiků (pohledem zezadu auta) jde zpátečka (tam je nějak zapojen podtlak?) a dál nevím, chvilku jsem se pod tím válel, a nevidím pořádně kam to jde. Kde najdu to aktivní uhlí? A kde je prosím přivedena zpátečka zpět do nádrže, je*li tedy?
Jen jsem zjistil že někudy vzlíná chladící kapalina v "parůžku" u pravého zadního kola. To potěší, zrovna když jsem udělal výplach chladící soustavy a nalil novou nemrznoucí směs :/ Moc se mi do toho nechce....ale asi už vím proč mi to nějak nejde pořád odvzduěnit. No asi se budu muset vyškloit i na vodo-topo :D

Obrázek