Volnoběh - nízké otáčky

E12 superdeluxe, standard
Uživatelský avatar
ulus
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 208
Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
Bydliště: Bedřichov u Lysic

Volnoběh - nízké otáčky

Příspěvek od ulus »

Měl jste někdo podobný problém? Nebo poradíte alespoň, kde začít? Ať to nerozvrtám všechno a nepřestane fungovat it to co je teď v pořádku.
Novější Libero 1,2i.
Po zahřátí mi klesnou volnoběžné otáčky, auto se mírně třepe. Všiml jsem si, že se to projevuje hlavně se zapnutými světly. Když světla vypnu, motor se zklidní.
Nejvíc zřetelné je to po startu, pravděpodobně po vypnutí automatického sytiče (několik křižovatek ve městě). Po delší jízdě je to o trochu lepší.
A ještě, měnil jsem klínový řemen k alternátoru. Ale jestli to má souvislost?
I když motorům moc nerozumím, snad jsem trochu šikovnej a pod dobrým vedením :D i něco zvládnu. Do servisu můžu dojet vždycky.
Díky.
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
Uživatelský avatar
ix
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 145
Registrován: ned zář 30, 2007 11:37 am
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh - nízké otáčky

Příspěvek od ix »

zapneš-li světla, zvýší se odběr a alternátor má větší tendenci "brzdit". imho je to úplně v pořádku, mě to dělá taky. předpokládám že až natáhnu novej plusovej mezi altíkem a (+) baterií, efekt se zmírní nebo zmizí. budu to dělat teď o víkendu.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Volnoběh - nízké otáčky

Příspěvek od Karel »

ix píše:zapneš-li světla, zvýší se odběr a alternátor má větší tendenci "brzdit". imho je to úplně v pořádku, mě to dělá taky. předpokládám že až natáhnu novej plusovej mezi altíkem a (+) baterií, efekt se zmírní nebo zmizí. budu to dělat teď o víkendu.
Tato teorie není dobrá. Jak píšeš, že otáčky klesnou tak to odběr má a energie jde do baterky a taky třeba světel...
K.
:(
Naposledy upravil(a) Karel dne stř dub 23, 2008 11:06 am, celkem upraveno 1 x.
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Volnoběh - nízké otáčky

Příspěvek od Karel »

ulus píše: Když světla vypnu, motor se zklidní.
Nejvíc zřetelné je to po startu,
Skus dodatečně přikostřit motor ke karoserii a rámu. :lol: Jinak možností je mnoho, počínaje snímačem tepoloty v komoře termostatu....
K.
:lol:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2471
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh - nízké otáčky

Příspěvek od covex »

Tohle chovani pozoruju taky uz dlouho a ne jen u libera. Prijde mi to celkem normalni.
Auto se klepe, protoze proste otacky motoru jsou nizke, vyssi otacky by zase byla vyssi spotreba. Motor mam prekostreny, ale nic se tim nezmenilo. Pokud je mozne dosahnout nejakeho lepsiho stavu, tak asi jedine vymenou dalsich "silovych" vodicu. Mimochodem hlavni svetlomety maji celkem slusny odber - jesli to pocitam dobre 55W/12V=4.6Ax2 protoze jsou dva.. 10A to je celkem dost..
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Volnoběh - nízké otáčky

Příspěvek od Karel »

covex píše: 10A to je celkem dost..
Jenže alternátor na volnoběh má otáčky někde okolo 1500ot a téměř nedobíjí.
Napětí/výkon/ stoupá někde od 1200 ot na motoru.
K.
:(
Naposledy upravil(a) Karel dne čtv kvě 08, 2008 1:55 pm, celkem upraveno 1 x.
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
ulus
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 208
Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
Bydliště: Bedřichov u Lysic

Re: Volnoběh - nízké otáčky

Příspěvek od ulus »

Myslím, že "normální" to není, pokud se dobře pamatuju, když jsme auto koupili, byl volnoběh v pořádku. Otázka je, co se změnilo. Může toho být opravdu hodně, od řízení vzduchu, vstřikování, zabordelené klapky na vzduch nebo vstřikovačů, až po horší stav ložisek na alternátoru.
Pro začátek o víkendu zkusím proměřit úbytky napětí mezi alternátorem, baterkou a světlama a zkontrolovat kostry. Uvidíme, co dál.
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Volnoběh - nízké otáčky

Příspěvek od Karel »

ulus píše: Může toho být opravdu hodně, od řízení vzduchu, vstřikování, zabordelené klapky na vzduch nebo vstřikovačů, až po horší stav ložisek na alternátoru.
Začal bych s tím, že vyřadím alt z provozu. Třeba sundáním řemenu, nebo odpojením konektoru co vede ke kontrolce, a zároveň odpojením silného kabelu. Současně porovnej rozdíl hlučnosti-to ty ložiska.
K.
:D
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
ulus
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 208
Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
Bydliště: Bedřichov u Lysic

Re: Volnoběh - nízké otáčky

Příspěvek od ulus »

Takže na kabelech to nebude, napětí přímo na baterce je i během jízdy přímo ukázkové, 13,7V (měřeno dostaveným PU500 :D ) vyjma právě toho kolísání otáček, ale to je spíše důsledek toho, že alternátor nedobíjí. Kostry a ostatní vodiče se zdají být také v pořádku. Zkusím jít po klapce vzduchu a jestli tam není nějaké falešné sání.
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Volnoběh - nízké otáčky

Příspěvek od Karel »

ulus píše:přímo ukázkové, 13,7V
Na baterce i alt musí být okolo 14,5V.
K.
:twisted:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Volnoběh - nízké otáčky

Příspěvek od Lubomír »

to číslo je mi velmi povedomé, 13,7 sme trvale namerali, keď bola jedna dioda v altíku odídená! Doporučujem premerať. Ono to jazdí aj tak, ale zima a svietenie pri jazdách na krátke trate baterku vyčerpajú. V lete-pohoda.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Volnoběh - nízké otáčky

Příspěvek od dědek »

Lubomíre, ty jsi diodu v alternátoru měnil sám doma? Její konec spočíval v tom , že vedla oběma směry nebo nevedla vůbec ? Jinak necelých 14 V na alternátoru by nemělo tak vadit. Obávám se ale jiné závady -(Nechci malovat čerta na zeď ani dělat chytrýho) je-li to kolísání pravidelný , nebo se ustálí na skoro pravidelnosti , může to být chyba i v ŘJ , která začne "kmitat" v celém regulovaném systému , který řídí ( v praxi může dostávat i falešný signál od lambda sondy) Potom jako správná ŘJ "přidává" vstřikování až po nějakou hranici a opět ubere . Zkrátka se rozkmitá. Ale opravovat ŘJ , nebo i jen zjistit , zda skutečně funguje jak má , to doma nejde. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Volnoběh - nízké otáčky

Příspěvek od Karel »

dědek píše: Jinak necelých 14 V na alternátoru by nemělo tak vadit. Dědek
Standartní napětí je 14,4 - 14,6 .Alternátor bych vyloučil. Pro kontrolu bych ho odpojil. A kolísání otáček je velmi,velmi široký pojem. Pro někoho je třeba kolísání 750 - 755 moc. A co takhle nechat změřit bohatost směsi a taky nechat skontrolovat prúběh napětí na svíčkách.
K.
:(
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Volnoběh - nízké otáčky

Příspěvek od Karel »

dědek píše: to doma nejde. Dědek
Po zkušenostech, co jsem postupně získal, tak asi nikde....A jezdil jsem chvíli bez připojené lambdasondy, a nic jsem nepozoroval.
K.
:mrgreen:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
ulus
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 208
Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
Bydliště: Bedřichov u Lysic

Re: Volnoběh - nízké otáčky

Příspěvek od ulus »

OK, teď jsem nahazoval, maloval, motoval a tak. Snad bude o těch 4 následujících dnech víc času, tak budu ještě jednou měřit, jestli jsem něco nepřehlédl.
Pro Dědka: ŘJ - to snad ne, to by mě kleplo, ale nepředpokládám to, jinak je vše v nejlepším pořádku
Pro Karla: díky, jak jsem koukal na tvoje ostaní příspěvky, tak to máš hodně zmáknuté
A pro všechny: není to pravidelné kolísání, prostě jen někdy (jak posta nepravidelnost :evil: ) se sníží otáčky tak, že se auto mírně roztřese. U 105 bych to neřešil, ale tady jsem pozoroval změnu (tzn. když jsem auto koupil, určitě to nedělalo).
A ještě jednou pro Karla: kdybych měl kámoše někde v servisu, co by mi to změřil, prošel a nastavil za pivo, tak mu to tam dám a neotravuju. ale nikoho takového nemám, musel bych to tvrdě zaplatit. A taky jsem si řekl, že se na Liberu pokusím něco naučit :D Asi to bude tvrdá škola, ale s pomocí vás všech :twisted:
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Volnoběh - nízké otáčky

Příspěvek od Karel »

ulus píše:A ještě jednou pro Karla: kdybych měl kámoše ....
No nevím,nevím.Jen několik asi nepříjemnejch otázek.
1/čím, a jak by připojil auto k něčemu :arrow: /jak jinak kabelem/ ,ale jakým, od koho, co kabel obsahuje,jaké rozhraní
2/čím by se to měřilo
3/jakým softférem
4/co s naměřenejma informacema- hodnotama
5/co by to mělo být za servis
To nic.
Jen přemejšlím nad klábosnicí...
I já hledal. Jsme holt na tom jak ten Robinzon na pustém ostrově. Sem tam se spolehnout na ňákýho toho hodnýho Pátka.
Pokud přesto existuje "kámoš" přes všechno moje sklamání, dej vědět, rád se s ním spojím.
Bohužel zatím jsem mimo pana Hetcla, nanašel nikoho, kdo by byl schopen aspoň na úrovni podiskutovat na dané téma.
Máš-li jiné skušenosti poděl s námi. Tyto problémy postupně potkají každého z nás :cry: :cry: :cry:
K.
:evil:
Naposledy upravil(a) Karel dne pát kvě 09, 2008 4:19 pm, celkem upraveno 2 x.
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Volnoběh - nízké otáčky

Příspěvek od dědek »

Koncern VW používá společný model rozhraní auto-PC . Stačí si pořídit jeden kabel ( já ho koupil za 12stovek ale dá se sehnat i o dost laciněji a stáhnout SW "wag- com" a lze doma s notebookem zjistit závadu . Tedy číslo závady. Něco podobného mají určitě i u SUBARU , ale dostupnost bude značně omezená. Na dálku se to hodně špatně diagnostikuje a asi na tebe vytahujeme "rozumy", které ti stejně nepomůžou. Konec konců asi v tom zůstaneš sám a tak se taky "vyučíš" . Teď dokonce si i tipuji, že to může být i to, že někdy v nízkých otáčkách přestane fungovat jeden válec a "táhnout" to zbylé dva a to se motoru moc nelíbí a dává to najevo. Příčina? Velmi široká. Od svíčky přes rozdělovač po vstřikování. Nelze vyloučit ani "jinou" kompresi jednoho z válců ( ventil?, kroužky? opotřebení válce? ) Prostě může to být příčina jako na každém jiném autě , ale třeba jen specifická pro Libera. Tento týden mi soused "dohodil" kšeft za všechny prachy -opravit elektriku na dost starém a ojetem Mitsubischi Colt a pomohly mě zkušenosti z mého "japonce" . Autoelektrikář ( tedy asi děsný fušer) rozebral půlku přístrojovky , aby po půl roce auto ohodnotil jako neopravitelný. A vůbec ho nenapadlo zjistit, že do štítu s relátky a pojistkami nejde vůbec +12V z baterky. A je to taky tím, že pojistky se musí hledat po celém autě a ne jak jsme zvyklí z evropských aut , aby je výrobce soustředil do jednoho místa. A to , že každá pojistka jiný tvar už ani nemluvím. Každopádně tě prosím za všechny "liberáky" až se ti podaří odhalit a opravit příčinu současných potíží, poděl se s námi. Pravděpodobně, když to někoho z nás taky "potká" budeme znát pravděpodobnou cestu k nápravě i když znova připomínám , že důsledek = popisované na začátku může mít hodně jiných příčin . ( A nejhorší je když se sejdou dvě najednou) Dědek
PS Nakonec jedna rada pro všechny. Jak se pozná "opotřebení" motoru - stav kroužků , válců, pístů atd? Teplý motor (80st.C na teploměru) nastartovat a otevřít víčko v deklu ventilů . Motor vydává kovové zvuky -ťukání, cvakání , nejde pravidelně a hlavně z díry po víčku "dýchá" - čím víc tím větší opotřebení hlavně kroužky, písty a válce. Tady zkušený mechanik takhle ihned pozná, že motor má 180 tisíc (a víc) bez GO a ne proklamovaných výborných sotva 80 tis.km.
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Volnoběh - nízké otáčky

Příspěvek od Karel »

dědek píše:stáhnout SW "wag- com" a lze doma s notebookem zjistit závadu . Tedy číslo závady. Něco podobného mají určitě i u SUBARU
Ale toto nejde z jednoho prostého důvodu nic takového neexistuje :!: Prosím, v té době se používal OS. MS DOS :!:
A dyby v r.90 někdo řekl, že má počítač ve velikosti aktovky s HDD 200GB,na baterky, tak věřte, skončil by nadlouho u Dr.Chocholouška. To je skrátka minulost napsaná nám nesrozumitelným jazykem.
Tak, a všici se do mně pusťte, že to tak nebylo, a není.
K.
:mrgreen:
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Volnoběh - nízké otáčky

Příspěvek od Lubomír »

Tak, a teraz, sa zapojím, jednak ako dost čerstvý majitel novšího , jednak ma stretlo podobné štestíčko - teda na nízkom volnobehu idú len dva valce, v otáčkach to celkom ide, ale prechody do otáčiek strašné, aj keď nie je tam diera ako na staršom, ale tá spotreba...
Čo som skúsil v podmienkach "lesného servisu", na chate, je:
Podozrivý kábel:
- Vymenit káble k sviečke - ide to, kabel z 2.valca sa dá namontovat na 3., ale samozrejme prehodit aj na rozdelovači, -nepomohlo
Že by sviečka?
- Vymenit sviečku za novú, -nepomohlo - po vyskúšaní ale ostala tá nová mokrá - t.j. elektrika? alebo tam vstrekovač dáva také množstvo paliva, že sa nevznieti?
Že by vstrekovač?
- vymenit vstrekovač so susedným valcom - nepomohlo, takže v dodávke paliva to nebude,
Ale čo tak riadenie vstreku?
A čo tam vlastne máme namerať? Martinekk mi pomohol osciloskopom, no bol tam taký pík, ako aj na susedných valcoch, ale aký veľký, či je tam v správnom okamihu a podobne, ťažko povedať. Ideme na nejaký paltest k odborníkom, som zvedavý.
Pomohlo to niekomu? - aspoň identifikovať, ktorý je to válec...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Volnoběh - nízké otáčky

Příspěvek od Karel »

Toto je moc smutné čtení. :cry:
Kompresi jsi měřil, lépe řečeno porovnával :?:
Máte-li možnost osciloskopu, tak bych změřil aspoň napěťové průběhy zapalování. Na kabel od cívky k víčku rozdělovače dát kapacitní sondnu to je omotat kusem alobalu a měřit proti kostře něco se musí ukázat. Lepší by bylo měřit průběh proudu "proudovejma kleštěma", bývá to jako výbava stoboskopické lampy.Když byla svíčka mokrá, a dobrá znamená to,že nejde eletrika , nebo nemá kompresi. Lepší. než dát novou svíčku je vyměnit za sousední. Kdysi jsem četl, že po bouračce ucpali zbytek sacího potrubí ňákejma hadrama, aby se do motoru nedostala špína, a potom po opravě tam část zůstala.... :?:
K.
:x
Naposledy upravil(a) Karel dne ned kvě 11, 2008 2:08 pm, celkem upraveno 1 x.
Nikdo není dokonalej.
Odpovědět