Poraďte

E12 superdeluxe, standard
Odpovědět
Ropton
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 2
Registrován: stř říj 15, 2008 2:27 pm
Bydliště: Černošice

Poraďte

Příspěvek od Ropton »

Přeji pěkný den.
Uchvátilo mě toto auto a uvažuji o koupi novějšího modelu. Jezdim často na hory a 4WD je paráda. Variabilita vnitřního prostoru na posezení s přátely je úžasná 8) . Na přestěhování věcí to bude taky skvělí. Člověk v tom může spát a to se mi taky moc líbí. Jezdim na kole a když nás je víc, tak to nahážem dozadu a frčíme a nemusíme nic rozkládat a potom zas dávat dohromady. Chytám ryby a občas i závodně a někdy kroutim hlavou kolik mám věcí.Je mi 23 let a nechtěl bych do toho pořád jen cpát peníze a to je to co mě od toho trochu odrazuje. Pročítám si články a forumy a přijde mi, že to je dosti nespolehlivé aouto. Třeba když prší tak to nejede. Začne to cukat a dost (To mi moc hlava nepobrala). Je blbý, že to má ten motor tam kde je a proto je asi tak choulostivý. Nejsem žádnej mechanik, ale na svym autě fiat 126 jsem si vždy opravil vše sám. Nechci aby mi to pořád stálo v servisu a já si to neužíval a pak toho litoval, že jsem si to koupil. Přijde mi, že tady snad nikdo nenapsal, že si ho koupil a neměl s nim nejaký větší problémy. Fakt se mi líbí to co to všechno umí, ale pořád váhám. Taky bych si ho rád dotáhl z německa, že by tam mohly bejt v lepším stavu, ale nevim jestli to tak je. U nás jich moc neni aspoň co jsem našel. Děkuji za rady. Každou uvítám.
Uživatelský avatar
kryton72
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 92
Registrován: pát črc 27, 2007 7:39 am
Bydliště: Černín
Kontaktovat uživatele:

Re: Poraďte

Příspěvek od kryton72 »

Jak jsem psal někde jinde, já s Liberkem neměl žádný problém za rok a půl a 23 000km ujetých (cca)...
Liberko je spolehlivé jako všichni japonci.
Jede to samozřejmě i v dešti...
Nejlépe když si ho vyzkoušíš. Já se do něj zamiloval po prvních pěti km :D
Když motorům rozumíš, tak si to i myslím z velké části opravíš sám... já mám tu smůlu, že musím hledat opraváře...
:mrgreen: Zdar.
Momentálně bez Libera... qpepsi.gif
Uživatelský avatar
Pajas
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 421
Registrován: sob lis 25, 2006 6:22 pm
Bydliště: Želetice u Kyjova - Jižní Morava, okr. Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: Poraďte

Příspěvek od Pajas »

Já myslím, že je to jak s každou ojetinou, můžeš natrefit na dobrý kus, u kterého budeš dělat jen normální údržbu ale také můžeš narazit na vrak, kde se bude vše kazit a budeš víc v servisu jak jezdit. Základ u Libera je ošetřovat spodek proti korozi, sem tam nějaká kostra navíc. Být tebou, koupím si nejdřív starší model, když se ti něco pokazí je více ND- nebo zrovna můžeš koupit celé auto. Sice bude mít více koroze. Ale záleží na tobě. Rozhodni se napiš jak si dopadl. A pokud ho budeš mít a budou problémy, od toho jsme tu MY-naše forum. Přeji mnoho najetých km bez poruchy...
Subaru Libero E12- červená metla. Rok výroby 1992. 5B* 0229. Další bílé E12-bílá,výroba 1987. 5B* 7981 zatím v depu, postupně se spravuje :)
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Poraďte

Příspěvek od Lubomír »

Tak teraz si prečítaj stanovisko starého Liberátora - frčím svetom s Liberkom viac ako 14 rokov, najazdilo mi najmenej tristotisíc spokojných km - možno zopakujem aj cudzie slová, s ktorými súhlasím, a už si nedaj radiť:
Liberko ako dieťa naftovej krízy je jedno z najúspornejších, najnenáročnejších riešení potrebných na uspokojenie najširšieho rozsahu potrieb čo najširšej skupiny možných užívateľov.
Predbehlo dobu v ponúkaných benefitoch - ešte dnes takú kombináciu užitkových vlastností neponúka žiadne iné auto - a preto uspokojí svojho majiteľa splnením veľmi širokého rozsahu požiadaviek a situácií na ceste i v živote. A každý jeho majiteľ - tak ako pri iných autách - by mu mal poskytnúť čo najlepšiu udržbu, aby mu spoľahlivo slúžilo, ale to sa v posledných rokoch majiteľovania u našich zhavranelých nemeckých bratov nekoná, takže sa nám do rúk dostávajú vozidielka so ZANEDBANOU UDRŽBOU! A to je pravidelne dôvod na ťažkosti a problémy, ktoré sa občas vyskytujú, tak ako pri iných autách. Ale my tu na fóre výborne komunikujeme a radíme si -ba sme ochotní uverejniť aj odkiaľ pochádzame - takže dokážeme vyriešiť a uzdraviť aj prechorené neudržované Liberko priamo z dovozu. Ano, zanedbané Liberko prestáva štartovať, staré káble korodujú, soľ vnikne aj na neochránený podvozok alebo do dutín, ale to je zvládnuteľné a Liberko sa odvďačí spoľahlivým výkonom. Takže Liberko vyžaduje aj udržbu, s tým je treba sa vyrovnať. Sú na ňom skupiny a diely, ktoré budeš musieť minimálne rozobrať a opraviť, niektoré aj vymeniť. Ale iba málo z tejto skupiny Liberátorov si necháva všetko robiť v servise. Jednak je to dnes drahé, ale hlavne je to asi otázka cti a šikovnosti dokázať udržovať v chode takýto šikmooký zázrak. A ono to ide, a dobre, a jednoducho (hlavne staršie) a ten kto rozozná maticu a šroub to dokáže. Liberko je jedno z posledných doma udržovatelných a opravovatelných aut. Toho si treba vážiť!
No už dosť rečí, spýtaj sa niečo k veci...
Jo, a daj vedieť, jak si sa rozhodol, množstvo členov a návštevníkov fóra ti drží palec...
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Poraďte

Příspěvek od dědek »

Tak taky názor můj. Je to sice opakování toho, co jsem tu již na několika místech tvrdil , ale klidně to zopakuji. Všechny důvody, které uvádíš jsou ty "pravé". Hory, ryby, přespání, 23 let atd a nemáš strach se v tomhle vehyklu pohrabat vlastníma rukama. Mnoho z nás jiné auto než Libero nemá a jezdí den co den desetitísíce km za rok. Jiní , jako já si Libero vybrali jako "outdorové" vozidlo - prostě druhé ( i třetí, čtvrté) do rodiny. Vzhledem k tomu, že má motor tam kde má a nejezdí se s ním jen po čisté krásné asfaltce, je tedy potřeba občas odšroubovat vrchní dekl a podívat se jak ten motor vypadá. Turbulence sajrajtu za vozem způsobuje ( především v zimních měsících) docela slušné zahnojení celého motoru včetně rozdělovače a VN kabelů ke svíčkám. Tudiž obyčejná nutnost tyhle komponenty občas suchým hadrem očistit, protože jinak za vlhka hrozí, že jiskra bude přeskakovat všude jinde , než na třech svíčkách a pak ty potíže, o kterých se občas někdo zmiňuje a ze kterých jsi dostal strach. Ale když si koupíš jakékoliv auto, se kterým vymeteš kdejakou kaluž, bude na tom úplně stejně. Když si vzpomenu na starou Š-1000Mb nebo později "stovku" u které po dvou demontážích upadly navařené šrouby M6 na trubce- držáku celého motoru, a tak "šusplechy" na obou stranách absentovaly, byl tenhle problém úplně na vlas stejný. Jinak těžko říci, zda doporučit nejdříve starší model Libera, nebo rovnou novější. Já to tohle v praxi realizoval a musím říci, že novější je podle mne ve všech technických detailech určitě lepší, ale všichni se shodujeme na tom , že esteticky je hezčí starší. Nové už dostalo takových přezdívek od pirani přez utrženou lanovku až po máslo na "štorc". Ovšem největší chechtalci valí oči, když na rybách u rybníka zaprší nebo napadně dvacet čísel sněhu. Vzhledem ke konstrukci spojky ovšem nedoporučuji hrát si na "anděla" a tahat větší a o mnoho těžší auta z bryndy ( tedy z bláta a sněhu) Výměna spojky realizovatelná i před panelákem na parkovišti není zrovna to nejlepší, jak trávit volný čas. Ale tohle jsou jen řeči. Každý si musí odzkoušet sám jaký je to pocit za volantem Libera. A pořád platí, nepřiroste-li ti k srdci, lze to prodat a zkusit něco jiného. Takových už bylo a taky bude. Bohužel pověstná starostlivost sousedů na západ za Šumavou a hlavně Krušnými horami o své plechové miláčky je už snad úplně v pr...... a tak lze i odtud si dovést pěkného zmetka. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Poraďte

Příspěvek od Karel »

Ropton píše: Pročítám si články a forumy a přijde mi, že to je dosti nespolehlivé aouto.
Libero asi nebude auto pro Tebe. Neznáš ho, a píšeš/teda vybíráš/ jen negativa...
K.
:(
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Poraďte

Příspěvek od covex »

Asi proto, ze na forum clovek chodit proto, aby tu vyresil problem, malokdy se sem nekdo jde pochlubit ze zadny problem nema ze. :) Tak je to se vsemi fory.
Je to proste "ojete" auto jako kazde jine a vskutku zasadni je vyber pokud mozno udrzovaneho kusu. Tzn. clovek ma na vyber - opecovavany kus, za ktery ovsem zase hodne zaplati, nebo levny "vrak" do ktereho musi investovat cas a penize. Pak jsou u nas bohuzel i pripady, kdy si clovek koupi vrak za nehorazny penize, ale proto je tu tohle forum, aby se to nestavalo.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Poraďte

Příspěvek od dědek »

Ale můžeš mít i kliku, kdy za málo peněz koupíš něco, co bude sloužit řadu let bez nadstandartních investic.Na to, jaký závady řeší majitelé jiných aut (třeba Fabie či Golfa) jako: co dvacet tisíc- to nové destičky i s kotouči , nebo GO na 90 tisících 1,2 motoru slabšího tříválce, výměna všech těch "kostí" a předních tlumičů nebo váhy vzduchu na dieslu, jsou naše problémy "brnkačka" Nedávno jsem četl, jak nový Land Rover potřebuje spojku každých dvacet tisíc což bylo i méně než kdysi stará Š105-120, kde vydržela "až" 30 tisíc (někomu však jen 15 tis.) Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Ropton
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 2
Registrován: stř říj 15, 2008 2:27 pm
Bydliště: Černošice

Re: Poraďte

Příspěvek od Ropton »

Tak tomu opravdu není. Nevybírám žádný negativa, ale jen cituji, co jsem se zde dočetl a chtěl jsem právě s tím poradit. Auto neznám to je pravda, ale hned řikat, že to neni auto pro mě. Kdo ví jaký auto je pro koho.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Poraďte

Příspěvek od covex »

To ses docetl spravne, kdyz liberu navlhne rozdelovac nebo zapalovaci kabely tak nestartuje. Jenze kdyz navlhnout zapalovaci kabely nebo rozdelovac jakemukoli autu tak nestartuje. U 10-12 let starych Liber se to proste stava a je mozne, ze je to nejaky konstrukcni nedostatek, ktery ale neni neprekonatelny. Samozrejme pricina neni nikdy tak banalni jako jen navlhle neco, ale casto kombinace vice faktoru.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Franta
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 16
Registrován: stř dub 11, 2007 8:06 pm
Bydliště: Velká Úpa
Kontaktovat uživatele:

Re: Poraďte

Příspěvek od Franta »

Můj názor na SUBARU.
Měl jsem zhruba 5 roků Justy.Bydlím na kopci (Velká Úpa-Krkonoše).Nikdy jsem nepotřeboval řetězy,když nevyjely terenní auta,já jsem vyjel k baráku vždy.Každou zimu jsem vozil hostům zavazadla ... .(Je na prodej za 10 tis.)... .
Libero mám rok a půl,sníh letos ani loni mnoho nebyl,přesto jsem měl možnost Libero vyzkoušet-vyjel jsem bez problému bez řetězů !!! Motor v zadu a pohon na zadní kola jsou v tomto případě výhodou !!!
Pozitiva:nebolí mne záda,pohodlné sezení,variabilita (jak každý víme),velký zavazadlový prostor,lůžková úprava pro rybáře(důležité).V zadu vozím i WC... .Atd.atd.
Negativa:Problém při silnějším větru... .
Pokud kupuji starší auto,musím počítat s tím,že si většinu věcí budu dělat sám ... .Jinak se nedoplatím !!!
dělal jsem letos např.spojku ... ,některé servisy u nás na Trutnovsku ji odmítly udělat vůbec,že je to hrozná práce a chtěli za to až 8 tis.!!!Nakonec jsem ji koupil v Děčíně asi za 4.200,-,vyměnil jsem ji sám a jako hroznou práci jsem to neviděl.Povařil jsem výfuk atd.Fakt je,že na starém autě je stále co dělat.Na jaře jsem vyměnil brzd.destičky a nechal na soustruhu sjet kotouče ... ,o tom ještě někdy napíšu.
SUBARU jsou dobré auta,nedám na ně dopustit,ale rezaví spodky,blatníky... .
S pozdravem Franta
Odpovědět