Ventilator topeni

E12 superdeluxe, standard
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Ventilator topeni

Příspěvek od Karel »

ulus píše: V manuálu je pro připojení odporů konektor F20 hnědý s 4-mi piny, ale kde je? Jsou odpory nějaká krabička nebo je to někde zabudovaný? Ani za a pod rádiem ani pod odkládací skřínkou jsem ten konektor nenašel.
Odpor je skutečně za rádiem
Odpor za palubní deskou.JPG
Odpor za palubní deskou.JPG (212.92 KiB) Zobrazeno 24379 x
je jen trochu dál a vejš.
K,
:D
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
ulus
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 208
Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
Bydliště: Bedřichov u Lysic

Re: Ventilator topeni

Příspěvek od ulus »

Karle, tohle jsem nechtěl slyšet. Manuál mám, sektoru B2 jsem se smál, protože je tam toho většina :D Vypadá to na další zenové cvičení. Díky.
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Ventilator topeni

Příspěvek od Karel »

ulus píše: Vypadá to na další zenové cvičení. Díky.
Pravda je někdy krutá. A cvičení jako toto :?: " Mít tento postoj znamená nechat každé neštěstí odejít a zakusit absolutní štěstí."
Kodo Sawaki (1880 - 1965)
K.
:D
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
ulus
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 208
Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
Bydliště: Bedřichov u Lysic

Re: Ventilator topeni

Příspěvek od ulus »

Ano. Už vidím, jak budu ohýbat prsty, ruku a nakonec celý tělo do nejrůznějších možných a nemožných úhlů. Vždycky se začnu rozčilovat, házím vším o zem, začnu chodit okolo auta, tento cyklus několikrát zopakuji a nakonec nezbude nic jiného než zlost a vztek potlačit, udusit to a v klidu (obvykle jen konečky prstů) vše vyřešit. Tomu říkám "zen a umění údržby libera."
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Ventilator topeni

Příspěvek od Karel »

ulus píše:(obvykle jen konečky prstů) vše vyřešit.
Totéž jsem si bláhově myslel, že takto zvládnu demontáž trysek ostřikovačů předního skla. Ale omyl :!:
Musel jsem sundat celou palubní desku. Po odstranění tachometru, volantu a dalších pár drobností to půjde docela dobře.
K.
:D :D
Nikdo není dokonalej.
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Ventilator topeni

Příspěvek od Martin H. »

Jo, jo. Kdyby mě u výměny trysek ostřikovačů u novějšího, slyšel Mirek Dušín, tak by dostal určitě infarkt. To auto je totiž úplně celé vymyšleno geniálně, pokud ho ovšem chtěli udělat neopravitelné. bduh.gif

Martin.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Ventilator topeni

Příspěvek od Mis.us »

přístrojovka jde vyndat i bez sundaní volantu-vyndáš všech šest šroubů..(tři nahoře pod plastovejma víčkama,dva z boku a jeden ze spod -musí se vyndat popelník)odpojej se táhla od topení,vyndaj se tachometry,po odklonění směrem do auta odpojíš dva hlavní přívody elektriky-jeden je černej druhej bílej jsou zhruba uprostřed přístrojovky a vyndáš jí ven pravou stranou :evil:ještě jsem zapoměl nadobku na brzdovou kapalinu(vysunout směrem nahoru,dobrej je na to plochej šroubovák)
Naposledy upravil(a) Mis.us dne stř pro 01, 2010 12:13 am, celkem upraveno 3 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Martin H.
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 329
Registrován: ned úno 05, 2006 3:54 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Ventilator topeni

Příspěvek od Martin H. »

No, a právě při této činnosti, mě měl ten Mirek Dušín slyšet. :D

Martin.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Ventilator topeni

Příspěvek od Karel »

Mis.us píše: jde vyndat i bez sundaní volantu-
Asi jsem podlehl optickému klamu, ale je to pak přístupnější.
K.
:D
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Ventilator topeni

Příspěvek od Mis.us »

Topení nešlo už po dědkovi-přidal odpor z nějakýho jinýho auta-potom fungovalo jen na 1. a 3. rychlost.Původní jsem vymontoval a nahradil jsem ho originálem z náhradního topení co mám doma-jde objednat i přes subaru za 1200,-Auto jak většina z Vás ví repasuju,takže ani topení se nesmí ojebat,celý jsem ho rozebral do šroubku,udělal všechny těsnění nový a vyčistil ho -našel jsem tam nateklý žrádlo a samej humus,dejchat už to nebudu :-D

fotky odporu: http://misuss.rajce.idnes.cz/Restaurova ... raz001.jpg odporovej drát je očividně poškozenej i na nekvalitní fotce :mrgreen:

přístrojovka musí ven a topení se musí taky odendat od karoserie pak je přístup.Odpor/konektor se jen odšroubuje,topení se rozebírat nemusí,ale to asi jen u novýho u těch našich starejch šlupek je to zaflákaný až až,takže hadřík a leštit :-)
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Vlado
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 74
Registrován: stř kvě 03, 2006 2:35 pm
Bydliště: Lieskovec okr. Zvolen

Re: Ventilator topeni

Příspěvek od Vlado »

Moja skúsenosť:
Vantilátor kúrania pod prístrojovkou postupne prestával fungovať, až nakoniec nereagoval ani na búchanie zhora ani zdola.
Vybať von ide z ľavej strany modulu kúrenia, celé kúranie netreba vyberať. Plasty pod volantom išli preč. Pre lepší prístup som odkrútil 6 skrutiek prístrojovky, mierne ju nadvihol a podoprel - každý centimeter dobrý. Uvolniť poistkovú dosku (jedna skrutka) nič neodpájať. Odmontovať čierne plastové potrubie vedúce zospodu k čelnému sklu (tiež jedna skrutka) a vyrvať zo spodnej strany. Odpojiť konektor od el.motora. Vykrúťiť 3 skrutky po obvode ventilátotra a vybrať ho von. Samozrejme nejde to tak jednoducho ako sa to píše, ale ide to.
Zo zadnej stany demontoať víčko, odletovať 2 drôty a vybrať plastový držiak uhlíkov. Tie už boli také krátke, že nemali dobrý kontakt s komutátorom. Rozmery sú 6x6mm dlhé 10mm. Mierne som zabrúsit dáke čo som našiel v dielni, aby hladko chodili vo vedení. Potom všetko vypucovať, klzné ložisko namazať a šup ho dnu obráteným postupom :D
Cca 2 hod roboty a 2 dni svalovky od Zenenového cvičenia.
Vlado.
Subaru Libero 4x4 KIWI
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Ventilator topeni

Příspěvek od Mis.us »

když bys tu palubku ale vyndal, tak ušetříš čas i nervy :D Mišus
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
Vlado
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 74
Registrován: stř kvě 03, 2006 2:35 pm
Bydliště: Lieskovec okr. Zvolen

Re: Ventilator topeni

Příspěvek od Vlado »

Pravdupovediac som nevedel s ktorej strany strčiť ruku poza budíky aby som odpojil lanko a konektory. A ťahať budíky nasilu von som nemal odvahu.
Subaru Libero 4x4 KIWI
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: Ventilator topeni

Příspěvek od Soptík Hřensko »

Už mě nebavilo poslouchat ventilátor topení jen na 3. rychlost, tak došlo na výměnu výkonových odporů v předřadníku motoru. Nejprv jsem vyzkoušel fígl s vyndáním kaslíku u spolujezdce a deklu na rádio. K tomu jsem vytáhl i budíky, kde jsem alespoň vyměnil žárovky podsvícení (místo W5W jsem dal W3W). Bláhově jsem se domníval, že dalším otvorem po budíkách se ke kazetě s odpory již dostanu. Jenže aby šli budíky, chtělo to pryč s volantem.
img1.jpg
img1.jpg (196.72 KiB) Zobrazeno 20005 x
No nedalo to, takže celá palubka nakonec ven. Polohové umístění kazety s odpory je v červeném kroužku, bližší pohled pak ve žlutém. Samotná deska je přímo chlazená proudem vzduchu, i tak se to dost hřeje. Kazety jsem vyměnil kus nefunkční za kus funkční a i se sundanou palubkou to bylo na další kloub na ruce.
img2.jpg
img2.jpg (197.38 KiB) Zobrazeno 20005 x
img3.jpg
img3.jpg (198.9 KiB) Zobrazeno 20005 x
Když už to bylo všechno venku, proběhla očista a pod. Zítra se chystám na výměnu chladiva - po výměně motoru tam je jen voda se zbytkem co zbylo v potrubí a oprava klik - nevrací se.
Uživatelský avatar
Soptík Hřensko
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 136
Registrován: ned zář 20, 2015 11:25 am
Typ Libera: E12
Bydliště: Hřensko

Re: Ventilator topeni

Příspěvek od Soptík Hřensko »

Děstička z výkonovými odpory je s největší pravděpodobností totožná z Nisana Micry K11 1992-2003 a vyjde na cca 200,-
pohled.jpg
pohled.jpg (22.51 KiB) Zobrazeno 19454 x
konektro.jpg
konektro.jpg (27.45 KiB) Zobrazeno 19454 x
Uživatelský avatar
kraxna
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 196
Registrován: stř led 18, 2017 7:23 pm
Typ Libera: novější
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilator topeni

Příspěvek od kraxna »

Je ta odporová destička teda shodná pravděpodobně nebo určitě? Dneska mi přestal fungovat ventilátor na všechny 3 rychlosti.

Už delší dobu jsem poslouchal ze spod palubky zvuky podobné nabíhání hardisku (jiskření elektromotoru?). Teď už neposlouchám nic...

Otázka: Má někdo náhradní motorek? A nebo tu destičku? O víkendu se na to asi podívám. Samozřejmě nejdřív půjdu po pojistkách.

Vojta
Zpomal a užij si to. :)
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Ventilator topeni

Příspěvek od Mis.us »

Pokud budeš opravovat topení, palubka musí dolů, a to i kdyby si měl měnit jen odporovou desticku...... Odpor i motorek popřípadě mám....M.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
kraxna
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 196
Registrován: stř led 18, 2017 7:23 pm
Typ Libera: novější
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilator topeni

Příspěvek od kraxna »

Nejsem ani trochu zdatný elektrikář, snad přijdu na to v čem je zakopaný pes.

Díky za info, případně dám vědět, jestli odkoupím :)
Zpomal a užij si to. :)
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Ventilator topeni

Příspěvek od Mis.us »

První věc je to, co si psal (front heater pojistka) zkontrolovat, zda je ok. Když bude přerušena, tak vyměnit a pokud po zapnutí ventilátoru odejde znova, musí palubka dolů. Po sejmutí palubky budeš muset odmontovat od kastle topení(nemusí se odpojovat od chladícího okruhu) a vyjmout motor-popřípadě kouknout na uhlíky a zkusit ho na 12 V zdroji na tvrdo.....To, co popisuješ, bude s větší pravděpodobností ventilátor, než odpory, protože odpor odejde většinou jen na jednu rychlost, zřídkakdy na dvě, nebo všechny....M
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Uživatelský avatar
kraxna
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 196
Registrován: stř led 18, 2017 7:23 pm
Typ Libera: novější
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilator topeni

Příspěvek od kraxna »

Díky, podám report a zkušenosti až se do toho pustím, na léto to musí být 100% vyřešené, nechci se v tom v Itálii upéct :lol:
Zpomal a užij si to. :)
Odpovědět