motor se přechlastává

E12 superdeluxe, standard
Kočí
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 14
Registrován: ned kvě 06, 2007 5:12 pm
Bydliště: Ženklava
Kontaktovat uživatele:

motor se přechlastává

Příspěvek od Kočí »

Zdravím všechy.Moje Libero se zase rozhodlo že nebude jezdit a tak prosím o radu jak mu domluvit. Začnu od začátku ať je představa, nejprve auto začalo mít větší hlad,cca 12/100km.Myslel jsem "bo zima",ale pak i přes 16l.a víc. Začal se motor dusit a svíčky byly mokré.Momentálně jde motor jen za studena a né dobře.Chtěl jsem se zeptat,co všechno reguluje množství paliva.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: motor se přechlastává

Příspěvek od Karel »

V podstatě může být, /ale jak jistě všichni víme nemusí / závada :
4 - snímač teploty nasávaného vzduchu
5 - snímač teploty vody
6 - snímač podtlaku
7 - lambdasonda
tipnul bych si č.5, pak č.4 a nakonec č.6
zení motoru.JPG
zení motoru.JPG (144.16 KiB) Zobrazeno 14612 x
K.
:( :( :(
Nikdo není dokonalej.
Kočí
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 14
Registrován: ned kvě 06, 2007 5:12 pm
Bydliště: Ženklava
Kontaktovat uživatele:

Re: motor se přechlastává

Příspěvek od Kočí »

Děkuji za pomoc. Nicméně tyhle součástky jsem už všechny vyměnil. Ještě jsem vyměnil celé sání,bypas,vstříkovací rampu,řídicí jednotku,svíčky,kabely rozdělovač,lamdu,indukční cívku,(ty elektosoučástky jsem měnil jako první,protože se zasíraly svíčky,a já myslel že je problém v elektrice) Ještě pro upřesnění,přechlastává se to i na Lpg i benzín( Lpg je řizené,ale jen do sání)
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: motor se přechlastává

Příspěvek od Karel »

Kočí píše:( Lpg je řizené,ale jen do sání)
Tedy "mixer" nad karburátorem ? tomu nerozumím, jeli to stříkačka tak nějaký sekvenční plnění, nebo vstřik? čím se tedy řídí na plyn bohatost? snad nějakým přídavným /emulátorem/?
Móóc hezkýýý :mrgreen:
Ještě bych skusmo odpojil filtr vzduchu přímo u připojení ke škrtící klapce.
K.
:(
Nikdo není dokonalej.
Kočí
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 14
Registrován: ned kvě 06, 2007 5:12 pm
Bydliště: Ženklava
Kontaktovat uživatele:

Re: motor se přechlastává

Příspěvek od Kočí »

Filtr jsem taky zkusil dopojit(vyndal jsem krátkou hadici mezi filtrem a klapkou) Plynový mix je právě v té spojovací hadici.
Kočí
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 14
Registrován: ned kvě 06, 2007 5:12 pm
Bydliště: Ženklava
Kontaktovat uživatele:

Re: motor se přechlastává

Příspěvek od Kočí »

Jo a plyn má svoji řidící jednotku,alespoň tak jsem to pochopil v servise kde mi ho montovali.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: motor se přechlastává

Příspěvek od dědek »

Ztratil-li motor výkon, nebo postupně ztrácí dál , je třeba zkusit "tlaky" (kompresi) . Je tu i možnost zapečených kroužků , upáleného kus ventilu a stejně tak i přidřeného některého pístu. Píšeš, že jsi vyměnil snad kompletní "přípravu" směsi a tak bych hledal závadu tady. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Kočí
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 14
Registrován: ned kvě 06, 2007 5:12 pm
Bydliště: Ženklava
Kontaktovat uživatele:

Re: motor se přechlastává

Příspěvek od Kočí »

Tlaky jsem už taky měřil a jsou 12,1-12,3-12,2 (nevím kolik mají být,ale jsou asi trošku větší protože byla asi před rokem srovnána hlava a zabroušeny ventyly.Najeto za ten rok je asi 32tis. km) A ještě jsem kontroloval nadstavení rozvodů. Jestli někoho ještě cokoli napadne,dejte vědět,budu vděčný za jakoukoli radu.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: motor se přechlastává

Příspěvek od Karel »

Pokračoval bych kontrolou funkce čidla teploty vody. Toto má na starosti i funkci jakéhosi sytiče. Bude-li vedení k řídící jednotce poškozené tak
ŘJ nemá informaci o teplotě a dávkuje bohatou směs, jak píšeš.
Řešil jsem podobné, ale chudou směs : viewtopic.php?f=2&t=875
A ještě teoreticky- neovlivňuje zásah do el. jenom dodatečná montáž plynu. Tím, že přepneš BE-LPG jen uzavřeš, a otevřeš ventily. A připojení řízení plynu k původní Řj zůstane.
K.
:( :( :(
Nikdo není dokonalej.
Mirek
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 115
Registrován: stř čer 21, 2006 5:32 pm
Bydliště: Stráž nad Nisou

Re: motor se přechlastává

Příspěvek od Mirek »

Ahoj. Včera jsem řešil stejnej problém, vezl jsem autobus z stk, se studeným motorem docela jel, sem tam se cukal, ale jak se trochu ohřál, začal cukat víc, málo otáček, chcípal a benzín mizel celkem rychle. Svíčky byly fest zasviněný a diagnostika mi "vyblikala" závadu v sytiči (teda aspoň tak jsem si to přeložil z anglickejch tabulek závad). Po prozkoumání motoru a okolí jsem objevil závadu, a tou byla uhnilá hadička od ventilu z třetího obrázku Karlova příspěvku. Po nainštalování nový hadičky bus vrčí jako novej.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: motor se přechlastává

Příspěvek od Karel »

Mirek píše: diagnostika mi "vyblikala" závadu v sytiči (teda aspoň tak jsem si to přeložil z anglickejch tabulek závad).
Ahoj. Fakt dobrý. Skus popsat podrobný popis, a postup diagnostiky.
K.
:roll:
Nikdo není dokonalej.
Mirek
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 115
Registrován: stř čer 21, 2006 5:32 pm
Bydliště: Stráž nad Nisou

Re: motor se přechlastává

Příspěvek od Mirek »

Pod přístrojovkou, vpravo od tyče řízení (kousek nad pedálama) je svazek nezapojenejch kabelů, na diagnostiku by měly bejt dva černý s nejmenším konektorem. (je o tom zmínka i v pdf manuálu) Tyhle dva spojím a otočím klíčkem, aby se rozsvítily kontrolky, nemělo by se při tom startovat! Teď budou všechny svítit jako vždycky, jenom "check engine" bude při závadě blikat. Číselnej kód závady se vyčte z blikání - delší bliknutí (cca 1.2s) znamená 10 a krátký bliknutí (cca 0.2s) znamená 1, podle toho, kolikrát a jak problikne se sečte číslo a podle něj už se hledá v tabulkách závad. (několik tabulek jsem našel i tady na fóru). Ještě jsem našel zmínku ohledně mazání závad, asi z řídící jednotky, ale s tím už jsem neexperimentoval. (různý kombinace spojení konektorů a zapnutí klíčem)
Konkrétně mě check engine probliklo 5x dlouze a 4x krátce = kód závady 54
Snad je to správnej návod, nerad bych radil nějaký blbosti. hello.gif
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: motor se přechlastává

Příspěvek od dědek »

Z logiky věci by mělo být pokud "check" nebliká vůbec závada není žádná. Přesněji závada, registrovaná ŘJ. Je to tak? Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Mirek
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 115
Registrován: stř čer 21, 2006 5:32 pm
Bydliště: Stráž nad Nisou

Re: motor se přechlastává

Příspěvek od Mirek »

Jak jsem psal na konci, ještě byla v návodu zmínka o mazání chyb z řj, potom by check engine nejspíš nemělo blikat.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: motor se přechlastává

Příspěvek od covex »

To je poprve co ctu srozumitelny navod jak diagnostiku provest. Vzdycky jsem videl jen kody.. nemuzes ty konektory vyfotit at je to jasny ktery to jsou?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Mirek
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 115
Registrován: stř čer 21, 2006 5:32 pm
Bydliště: Stráž nad Nisou

Re: motor se přechlastává

Příspěvek od Mirek »

No proč ne, jestli si vzpomenu, zítra to nafotím.
Mirek
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 115
Registrován: stř čer 21, 2006 5:32 pm
Bydliště: Stráž nad Nisou

Re: motor se přechlastává

Příspěvek od Mirek »

Tak přidávám foto konektorů.

Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: motor se přechlastává

Příspěvek od dědek »

Jsou to vlastně jediný konektory, který jde dohromady spojit. Před časem jsem taky měl dojem , že jsou "omylem" rozpojené a tak jsem je spojil. Jediný efekt, který to mělo, bylo to, že svítilo stále ono známé"check" . Tehdy mě trochu Karel postrašil, že je to docela hazard, myslím ale , že jsem nebyl první ani poslední , kdo to udělal když to přímo ke spojení vybízí. Teď už jen zjistit, jak použít i ty ostatní konektory. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: motor se přechlastává

Příspěvek od Karel »

dědek píše:Tehdy mě trochu Karel postrašil, že je to docela hazard
Jistě, že je to hazard, když slušně řečeno spojuješ něco, a nevíš co se stane. To je jako když hraješ karty, a bereš další, taky nevíš co bude dál...
K.
book1.gif
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
ix
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 145
Registrován: ned zář 30, 2007 11:37 am
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: motor se přechlastává

Příspěvek od ix »

ty zelený by šly taky spojit, copaxe asi stane? :)
Odpovědět