Stránka 3 z 7

Re: Teple nestartuje

Napsal: úte bře 19, 2013 4:56 pm
od Karel
artvandal píše: vahou,.... ale tim ze sly spatny hodnoty z cidla teploty oleje.... monitor, tak to ukazoval ze na cidle je stridave i -15 stupnu. u:)
Ahoj. Z toho, co píšeš, cítím ,že s tebou cvičí, ale pěkně cvičí servisák /šmírák/ Jestli jsi to zaplatil ofic, tak máš nárok
na písemné zhodnocení výsledku měření.Tolik obchodní zákoník...Říká se tomu protokol o měření, ten obsahuje rozsah práce, použité přístroje, data kalibrace, jméno obsluhy, použitý program a datum vyhotovení.//Teď krutě odbočím-- soused byl s Lantrou na geometrii, s tím že se mu nepravidelně sjíždějí asi kraje pneumatik, zaplatil za LEJZROVOU geometrii 1120,-Kč, a po asi měsíci přišel za mnou, že je s tím autem asi něco v pr***i ale, na jámně jsem zjistil lońsko předlońské bláto na spojovačkách a maticích kul.čepů a rozbíhavost8-9mm.
Nó, tak có??. Doklad neměl, proto,že přece lééjzr je IN. A ten přece nekecá...//

Ad/ 1 Subaru Libero nemá váhu vzduchu!
Ad/ 2 Subaru Libero nemá čidlo teploty oleje.
A teď zcela soukromně- /jak, kde čím, a v jakém programu se dostal do mapy ŘJ?/
O to se snažím/celkem shrnuto neůspěšně/ s nepravidelnými přestávkami už 4 roky... Koupil jsem rozhraní pro profi digi osciloskop.
Jó na /hraní/ je to rozhraní fakt fajn , ale abych mohl vstoupit do nějakého menu a jako něco mazat, upravit tak jako
u toho nejednodušího "Wagu" tak to ani náhodou. Něco se dá sice ve velmi omezené míře "vyblikat"
ale řek bych že nic moc.
Tak a teď do mně, že zase kecám.
K.
:mrgreen:

Re: Teple nestartuje

Napsal: úte bře 19, 2013 6:33 pm
od Tuti
Nechtěl jsem se do toho míchat, protože o tom vím prdlajs a zlaté pravidlo říká když nevíš - neraď. Ale kecající teplotní čidlo (ať už měří teplotu čehokoliv) mě taky napadlo a jím způsobené ulití motoru mi přijde jako docela pravděpodobný důvod.
Na uchlastaný motor platí startovat s naplno sešlápnutým plynem, aby do válců šlo dost vzduchu a benzin se mohl odvětrat. Je pravda, že líp to funguje na karburátorové motory, ale i u stříkačky to stojí za pokus a pokud se takto podaří motor nastartovat, aspoň bys mohl vyloučit problémy s jiskrou.

K tomu dostání se do dat sběrnice - párkrát jsem na internetu narazil na různé "chytré krabičky" - rozhraní, které se napojí do diagnostické zásuvky a pak s příslušným softwarem na běžném PC umožní dělat kompletní diagnostiku, mazání chyb atd. Ceny od pár stovek do pár tisíc včetně SW ... věřím, že mnohé z nich fungují, ale otázkou je kompatibilita s Liberem (protokol OBD1 / 2). Kdyby k tomu někdo dokázal říct nějaká fakta, bylo by to určitě zajímavé téma.

Re: Teple nestartuje

Napsal: úte bře 19, 2013 7:09 pm
od Karel
Tuti píše:které se napojí do diagnostické zásuvky a pak s příslušným softwarem na běžném PC umožní dělat kompletní diagnostiku, mazání chyb atd. Ceny od pár stovek do pár tisíc včetně SW ... věřím, že mnohé z nich fungují, ale otázkou je kompatibilita s Liberem (protokol OBD1 / 2). Kdyby k tomu někdo dokázal říct nějaká fakta, bylo by to určitě zajímavé téma.
Nechci bořit mýty./jinak fajn se to poslouchá/ Ale kdo z vás to už viděl?
Kde to bylo zapojené??
k1.jpg
k1.jpg (220.73 KiB) Zobrazeno 25587 x
K.
:D

Re: Teple nestartuje

Napsal: úte bře 19, 2013 7:15 pm
od Mis.us
jo viděl

jenže to je mašina originál na Subaru

Ten počítač se jmenuje select monitor-drahá mašinka a je i na jiný modely/justy,impreza....

napichuje se do čísla tři (3).Měl jsem to na něm napíchnutý u Mirka Bíma (neukazuje to světoborný věci) jen otáčky motoru,teplota ch.kapaliny,teplota nasávanýho vzduchu,kolik dobíjí alt. asi toho bude víc,nepamatuju si všechno.S tim mechanikem co povidal,je to smutný.Mišus

Re: Teple nestartuje

Napsal: úte bře 19, 2013 8:54 pm
od 3impy
Na volnoběh běží normálně. Jiskru to hází. Ale to s tím ulejváním mě nenapadlo. Svíčky jsem sice kontroloval, ale až po vychladnutí abych se nespálil, a to už se mohl benzín vypařit...
Jinak pumpa běží normálně. Zkoušel jsem i to že jsem nepočkal až se nacucá a rovnou jsem točil, ale startovat s plným plynem mě nenapadlo, to zkusím!

Re: Teple nestartuje

Napsal: úte bře 19, 2013 9:11 pm
od Mis.us
vysvětlete mi prosim vás někdo,jak by se ulejval benzín ze vstřiků do válců.?!jen tak sám od sebe...(špatný impulsy do vstřiků?/netěsnost vstřiků?)

čerpadlo po sepnutí relátka u ŘJ natlakuje vstřiky,až když startuješ (ON/START)-vstřikuje se do válců benzín,jo pokud nenaskočí(nezapálí se benzín vstříknutej do válce),tak benzín zůstává ve válci.Ale proč údajně házící jiskra benzín nezapálí?

Mišus

Re: Teple nestartuje

Napsal: úte bře 19, 2013 9:18 pm
od artvandal
abych to uvedl na pravou miru:

vite ze se v technickejch vecech kolem auta moc nevyznam. Nejspis sem to cele popletl, je to uz nekolik let a hlavu mam deravou.
Ad mechanik: byl to pan Svadlenka, takze na nesolidnost neverim, navic sem byl u toho. Bylo to napojeny na original Subaru monitor.
Ad vaha vzduchu: mohlo to bejt cokoliv jineho, nejspis si to blbe pamatuju. Ja ani nevim jak vaha vzduchu vypada:) byla to takova mala krabicka vzadu, tusim v pravym rohu. ze prej original stoji okolo 6000 (bez zaruky, pamet mam slabou)
Ad teplotni cidlo: jak je cidlo na olej, ktery rozsviti kontrolku na palubce, tak to se mi rozsvitilo i kdyz se olej prehral (tesneni pod hlavou z justy, takze asi nesedely presne otvory a olej se casem rozpalil). ze teplotu nemeri nevim. ta teplota co byla videt na monitoru mohla byt z jineho cidla co meri teplotu, jak rikam, uz si to cele do detailu nepamatuju. resili jsme to cely den a uz se mi to micha. asi to mohla byt teplota v chaldicim okruhu, to by sedelo?
princip byl v tom ze RJ mela spatna data a tudiz motor nebezel tak jak mel a na vine byl jen spatnej kontakt

Re: Teple nestartuje

Napsal: úte bře 19, 2013 9:27 pm
od Mis.us
o panu Švadlenkovi nechci psát nic pobuřujícího,každej děláme chyby a kdo ne?

Arte chápu.Libero nemá čidlo teploty oleje-pouze čidlo tlaku oleje.To,že se rozsvítí kontrolka znamená,že je kliková hřídel s ostatníma konponentama(vačka,písty atd) málo mazaná-ztráta tlaku na čerpadle.


čidla: čidlo teploty vody pro ŘJ -reguluje směs do motoru(termostat vpravo),čidlo teploty vody pro tachometr(termostat vlevo),čidlo teploty nasávanýho vzduchu(sání vpravo vedle regulace vzduchu),lambda sonda(koleno vejfuku) ta krabička je tušim Druck sensor jak někdo psal zde na fóru (to je regulace vzduchu do motoru)

Re: Teple nestartuje

Napsal: úte bře 19, 2013 9:42 pm
od artvandal
Mis.us píše:čidla: čidlo teploty vody pro ŘJ -reguluje směs do motoru(termostat vpravo),čidlo teploty vody pro tachometr(termostat vlevo),čidlo teploty nasávanýho vzduchu(sání vpravo vedle regulace vzduchu),lambda sonda(koleno vejfuku) ta krabička je tušim Druck sensor jak někdo psal zde na fóru (to je regulace vzduchu do motoru)
jo ten Druck sensor bude velmi pravdepodobne to co sem zamenil za vahu vzduchu. a to cidlo co pises prvni je zrejme to co bylo na vine tech problemu. tak sorry ze sem to zamotal:)

Re: Teple nestartuje

Napsal: úte bře 19, 2013 11:35 pm
od Tuti
Mis.us píše: jak by se ulejval benzín ze vstřiků do válců.?!
K ulití svíček stačí, když vstřikovače do teplého motoru dávkují benzin jako pro studený start. Ve studeném motoru se benzin odpařuje špatně, proto je dávka větší, aby to co se stihne odpařit udělalo dostatečně bohatou směs k zapálení. Vlastně obdoba sytiče. Když tohle množství benzinu přijde do teplého motoru (protože ŘJ si kvůli poruše čidla myslí, že je studený), odpaří se všechen a směs už je zase na zapálení moc bohatá.
Karel píše:Nechci bořit mýty./jinak fajn se to poslouchá/ Ale kdo z vás to už viděl?
Kde to bylo zapojené??
V reálu jsem se s tím ještě nesetkal ... "univerzální" krabička vypadá třeba takhle http://www.cardiag.cz/cz/autodiagnostik ... m-327.html a na Aukru se dají ještě čínštější klony koupit za necelé čtyři stovky. Ale ono se nedá věřit všemu co se u zboží píše (taky jsem v nějakém superslevoeshopu viděl krabičku, která se strčí do zásuvky a ušetří vám 30% spotřeby elektriky :mrgreen: ) ... a zřejmě bude mít nějaký důvod, že servisy používají mnohem dražší diagnostiky speciálně pro danou značku. Tak jsem to nadhodil jako dotaz, jestli někdo nemá s podobným zařízením zkušenost.

Re: Teple nestartuje

Napsal: stř bře 20, 2013 8:33 am
od Mis.us
Tuti píše:
Mis.us píše: jak by se ulejval benzín ze vstřiků do válců.?!
K ulití svíček stačí, když vstřikovače do teplého motoru dávkují benzin jako pro studený start. Ve studeném motoru se benzin odpařuje špatně, proto je dávka větší, aby to co se stihne odpařit udělalo dostatečně bohatou směs k zapálení. Vlastně obdoba sytiče. Když tohle množství benzinu přijde do teplého motoru (protože ŘJ si kvůli poruše čidla myslí, že je studený), odpaří se všechen a směs už je zase na zapálení moc bohatá.

Aha,tak já to pochopil,že myslíte,že se ulejvá bez startování...no jo -hňup jsem :D

jinak pokud doopravdy art měl na mysli čidlo teploty vody chyba č.21 tak to teplý nenastartuje,když ale odpojim čidlo teploty nasávanýho vzduchu ,tak startuje a jede bez problému i když svítí check engine.Karel o tom někde psal(emise/teplý starty)na vině bylo čidlo teploty vody,je to hlavní dávkač směsi (po zahřátí vody vypíná sytič)


tady: viewtopic.php?f=11&t=1464&p=19223&hilit ... uje#p19223
Mišus

Re: Teple nestartuje

Napsal: čtv bře 21, 2013 8:03 am
od covex
V reálu jsem se s tím ještě nesetkal ... "univerzální" krabička vypadá třeba takhle http://www.cardiag.cz/cz/autodiagnostik ... m-327.html
Myslim ze zrovna tohle by na Libero asi neslo. Podle me Libero nema ani ODBII. Tady viewtopic.php?f=10&t=1332 kolega z polska konstruoval palubni pocitac s udaji z jednotky pres ODB1, ale pise tam ze to jde az u Liber r.v.96+.

Re: Teple nestartuje

Napsal: úte bře 26, 2013 9:26 am
od Pajder
Vesměs to dělají špatné kontakty a stará kabeláž, ke startéru stačí natáhnou nový silný plusový kabel na starter a dobré ukostření na motoru a pak to točí jak na kolotiči :D

Re: Teple nestartuje

Napsal: pát dub 05, 2013 4:16 pm
od Tuti
3impy píše:Zdravím, mno tak mám podobný problém bduh.gif . Jakmile se Matylda zahřeje tak nechce chytit. Baterka je na 100% , kostry taky ok. Jakmile auto vychladne tak jde nastartovat bez problémů a to i v -15. Neví náhodou někdo v čem by mohla být chybička?
Tak co - už jsi na něco přišel, nebo pořád ještě nestartuješ?

Re: Teple nestartuje

Napsal: pát črc 11, 2014 6:12 pm
od covex
Pridavam se do klubu "nestartuje teple", a to tak, ze po ujedi nejake te vzdalenosti +-10km a vypnuti motoru startuje velmi spatne, nekdy az vubec. S casem se to zdase zhorsuje.

Vymenu baterie mam za sebou (stejne jsem ji na podzim chtel vymenit), ale baterkou to nebylo.

Jakmile je auto teple, velmi line toci starterem. Takze posilnen zdejsimi radami jdu zkoumat kabely. Ale spojku zemeni u kolena vyfuku mam loni menenou za novou.

Na starteru proti kostre u vyfuku za studena 12,66V;na baterce +- totez.
Po nastartovani na motoru 14,00V na baterce 13,95V.
Pustenim svetel se napeti v soustave snizi na cca 13,66V s blinkry az na 13,5V.

To napeti na motoru se mi moc nelibi, cekal bych ze alternator da 14,5V.
Tady jsou moje mereni napeti z roku 2011: viewtopic.php?f=11&t=530&p=19581&hilit=napeti#p19581 alternator daval o 0.35V vice.

Re: Teple nestartuje

Napsal: sob črc 12, 2014 1:20 pm
od covex
Nejvic jsem mel podezreni na kabel od minus polu baterie na karoserii, hlavne u svorky baterie se z nej uz pekne prasilo. Svorku jsem tedy predelaval, ale u toho jsem ji zlomil, takze to moc za uspech oznacit nejde, na pulce jeste drzi, ale je to jen provizorium (kdyby nekdo vedel kde sehnat tyhle tenke kontaktni svorky prosim podelte se, jinak tam budu muset dat velkou a redukci na kontakt baterie, kterou nastesti mam).
Pro jistotu jsem vycistil i kontakty kabelu u vyfuku. Koukal jsem i na plusovou svorku baterie, taky to neni zadna slava, ale kabel je tam kryty, takze taky zadna hruza.

Zlepseni se moc nedostavilo. Stara baterka za studena auto stezi nastartuje, nova +- OK. Pripojeni startovacich kablu od minusu baterky ke kostre na motoru jemne pomaha, je slyset ze starter toci rychleji. Na prvni otoceni to ale nenastartuje.

Premyslel jsem, ze bych udela jeste primo uzemeni pro starter, ktere jsem snad jeste u zadneho Libera nevidel, ale ktere tam podle me muselo byt a to ze silentbloku pod starterem (kde je na to primo oko) na starter, ale nejsem si jisty kam to pripojit na starteru.
subaru-libero-starter-schema.jpg
subaru-libero-starter-schema.jpg (65.61 KiB) Zobrazeno 24472 x
Podle tohohle to vypada, jako ze ta propojka, ktera je normalne na nejspodnejsim kontaktu toho magnetickeho spinace mezi nim a starterem spinala spis napeti a zem se bere jen z kostry motoru. Mate me ze kdyz neni sepnuty starter, je na tom kontaktu zem. Jinak teoreticky muze byt taky prave problem v te propjce, ale ta je pod gumou a tvari se skoro jako nova.

Jeste jedna kuriozita - alternator dava s novou baterii nizsi napeti (14.0-14.2V) nez se starou (14.2-14.4V).

Re: Teple nestartuje

Napsal: sob črc 12, 2014 10:10 pm
od Tuti
covex píše:Mate me ze kdyz neni sepnuty starter, je na tom kontaktu zem.
Předpokládám, že máš na mysli ten pletený měděný pásek ... je to přívod od spínaného kontaktu k uhlíkům a když je kontakt rozepnutý, samozřejmě na něj přes ty uhlíky a vinutí prolízá kostra (stejně jako naměříš kostru přes vlákno na plusu u vypnuté žárovky).
K samotné podstatě - kdyby to bylo čistě v drátech, přijde mi divné, aby na nich teplem vznikl problém a za studena zase zmizel. Ačkoli na Liberu je možné všechno. Ale určitě by stálo za pokus změřit napětí přímo na startéru při startování za studena a za tepla.

Re: Teple nestartuje

Napsal: ned črc 13, 2014 4:24 pm
od covex
To napeti na starteru pri startu bych taky rad zmeril, ale musel bych se rozdvojit :).

Re: Teple nestartuje

Napsal: pon črc 28, 2014 1:50 pm
od Petr+Barča
Ahoj všem , komu nechce startovat /líný startér / Liberko když se zahřeje . Překontrolujte ukostření baterky k rámu a natáhněte přídavný kostřící kabel od baterky na šroub kterým je přidělaný startér k motoru . V sobotu jsem to udělal a je po problémech se startováním . Starter točí jako nový i když běží větrák chladiče .

P+B.

Re: Teple nestartuje

Napsal: pon črc 28, 2014 2:46 pm
od covex
Kabel od baterky k ramu jsem predelal, dal jsem tam dokonce tlustsi. Problem s teplym startem se sice uz neobjevuje, ale na muj vkus startuje porad prilis line. Kabel az ke starteru jsem zatim nenatahoval. Mimochodem zkousel jsem i oddelat ukostreni motoru uplne a svete div se - taky to startuje. Sice hodne spatne, ale startovalo to - lepsi nedomyslet, pres co ty proudy sly. Jaky kabel si na to pouzil a jaka ocka. Kabel takoveho prurezu jako je na + pol bude stat peknych par korun a ocka na tyhle tluste kabely taky nejsou bezne k mani.

Zajimalo by me, kde je v tom uzemeni skrz ram zakopany pes, protoze vsechny propojky jsem ocistil a jsou nove.