Stránka 5 z 7

Re: Teple nestartuje

Napsal: čtv bře 19, 2015 10:23 pm
od covex
Hm, tak to se obavam, ze to tou civkou nakonec nebude. Navic se obavam, ze nazinkovana uz prezije zbytek auta...

Re: Teple nestartuje

Napsal: čtv bře 19, 2015 10:36 pm
od Mis.us
Měl jsem ji na autě, za rok byla rezavá. Ten co máš ty, je z lanovky co jsi měl tenkrát pujčenou. Jediný co se s nim naposled dělalo byly nový futra ložisek a měněná cívka. Pokud chceš zpátky ten co jsi tam měl tak neni problém, jen má téměř přehnilej kabel od cívky k uhlíkům a je to hrouda rzi, na repas :wink: Originál cívka je taky zinkovaná ,ale ještě stříklá černou barvou.

Re: Teple nestartuje

Napsal: pát bře 20, 2015 9:18 pm
od Tuti
Kdybys Covexi chtěl startér půjčit, mám jeden k dispozici - měl by být plně funkční. Pak mám ještě jeden co je buhví z čeho, příruba je jiná, ale tělo motoru a cívka vypadají přesně jako na tom z Libera, takže by možná posloužil jako zdroj dílů.

Ale jestli tvůj startér mimo auto maká, určitě bych ještě jednou zkontroloval celou cestu silové elektriky - jak plus, tak i kostru,

Re: Teple nestartuje

Napsal: pon bře 23, 2015 9:18 pm
od covex
Rano zmrzle auto a zas to nenastartovalo, jenze to nemam cas se v tom hrabat... potvora. A cely vikend startovani bez problemu - kdyz jsem mel cas se s tim zabyvat. Predelal jsem i plusovou svorku na baterce u toho tlusteho kabelu - neverim moc, ze samotnemu kabelu neco je, u starteru je podle me svorka uz predelana od Misuse. Minus na karoserii mam uz predelany na stejne tlusty kabel. Zemeni jsem zkousel jeste posilit startovacim kabelem, jenze v te dobe to fungovalo, takze jsem se nic nedozvedel, napeti normalne 10.8V pri startovani s i bez.

Diky za nabidku testovaciho starteru, Vojta mi uz jeden nabizel, pry repasovany jeste od Karla, tak zkusim asi ten. Pokud to pujde, tak zkusim nechat repasovat jeste motor starteru..., jinak natahnu jeste zemeni co tu mam 6mm2 postribrena med 1000V/70A od baterky k motoru. Vic uz me nepada.

Re: Teple nestartuje

Napsal: úte bře 24, 2015 9:57 am
od Tuti
Asi by stálo za to vytáhnout si do kabiny kablíky od výstupní svorky cívky startéru a z kostry (přímo z motoru) a při startování sledovat napětí. Když tam bude aspoň nějakých 10 V a startér nebude točit, musí být problém v motoru startéru. Když napětí na startéru bude padat dolů, využiješ ty samé kablíky ke změření úbytku napětí na vedeních.

Re: Teple nestartuje

Napsal: stř bře 25, 2015 11:56 am
od covex
Dneska rano jsem si "privstal" a jeste za zmrzla trapil starter - zkratovani nepomuze, starter proste netoci. Meril jsem i napeti po sepnuti zapalovani a na kabliku smerem k motoru starteru nabehne z 0V jen 0.6V misto cca 10-12V, na starteru je normalne 12+V, resp. po sepnuti zapalovani 11.4V. Moc to nechapu jak je to mozne - normalne by to zase ukazovalo na vadnou civku, ale ta je nova.

Jakmile venku vylezla teplota, tak zase startoval normalne, na motoru starteru se objevi po sepnuti civky 10+V.

Re: Teple nestartuje

Napsal: stř bře 25, 2015 6:34 pm
od Tuti
Jestli tomu dobře rozumím, tak těch 0,6V je napětí na motoru startéru (de fakto na uhlíkách) .. to pak opravdu ukazuje na chybu v přívodu. Kdyby ke startéru šla šťáva, při prozkratování svorek by se musel točit i kdyby byla špatná cívka. Takže pokračuj v měření a zjisti, jestli ten úbytek napětí je na plusu nebo na kostře. Nedá se vyloučit ani problém na plusu od baterky někde uprostřed, kdyby se na něm někdy dávno porušila izolace, sůl ho mohla přehlodat. A možná může být na vině i baterka, tomu by nasvědčovala ta choulostivost na zimu. Co dělají při startování kontrolky?

Re: Teple nestartuje

Napsal: stř bře 25, 2015 6:50 pm
od covex
Asi jsem to nenapsal uplne dobre. Na + privodu civky od baterky je behem sepnuteho zapalovani 11.4V, na spinacim kontaktu od zapalovani je 11.4V, na druhem polu civky, kde ma byt po jejim sepnuti taktez 11.4V aby se zacal tocit motor starteru je jen 0.6V. Je to tedy jako kdyby v civce byl delic, s tak velkym odporem, ktery na odporu starteru udela jen +0.6V. Jeste me napada, ze kdyby se na zem nejak dostalo 10.8V tak pak namerim tech 0.6V rozdil.

Problem je v tom, ze me to delalo kdykoli, v podstate nezavisle na teplote, i kdyz zajimave je, ze to zacalo delat hlavne kdyz bylo auto teple. Proto jsem to zacal rozebirat v tomto tematu. Aktualne jsem jen schopen navodit to lip kdyz je zima.

Re: Teple nestartuje

Napsal: stř bře 25, 2015 11:36 pm
od Tuti
Jasně, ale měřil jsi napětí na vstupní svorce cívky taky během startování ? (Nebo případně napětí mezi svorkama cívky při startování?) Ten "dělič" může být kdekoliv v přívodu od baterky, i v kostře. Naprázdno naměříš těch 11,4 a při zátěži pak bude 0,6 i před cívkou.
Ostatně těch 11,4 V mi přijde docela málo, jenom se samotným zapnutým zapalováním by baterka měla držet víc.

Re: Teple nestartuje

Napsal: čtv bře 26, 2015 9:09 am
od covex
11.4 je sepnuta civka ve starteru a vysunuta osa starteru, meril jsem to i na jinem zdroji, kdyz jsem to mel venku a ta civka si bere docela dost sama o sobe - jak nova tak stara. Dal jsem do auta starter od Vojty tak uvidim, zda se neco zmeni.
JInak jsem meril i behem funkcniho startovani napeti poklesne na 10.8V a je na vsech kontaktech civky.

Re: Teple nestartuje

Napsal: ned bře 29, 2015 12:39 pm
od covex
S Vojtovim starterem to startuje uplne bez problemu a bez zavahani i po ranu. Takze me ceka jeste zrepasovat ten motor ve starteru...

Re: Teple nestartuje

Napsal: pát dub 03, 2015 12:41 pm
od covex
Mam starter zpet z "repasu" a podle slov ze servisu motor byl uz tak slaby, ze to sice na stole tocilo, ale se zatezi to melo velke problemy. Takze vymena rotoru za 1000,-. Ted to startuje naprosto briskne s jasanim jeste poseckam.

Kdyby mel nekdo zajem, mam tu volnou zanovni civku do starteru :).

Re: Teple nestartuje

Napsal: pát dub 03, 2015 1:18 pm
od dědek
Tak to vypadá, že už byly vypálený přechody sběrací kroužek a po zahřátí to jakžtakž fungovalo, ale studený ne. No litr za rotor je dobrá cena. Teď už tě startér přežije. Dědek

Re: Teple nestartuje

Napsal: pát dub 03, 2015 3:31 pm
od covex
Jen pro ilustraci fotka rotoru. Auto ted startuje opravdu vyrazne svizneji, tak uvidim....
Photo0259.jpg
Photo0259.jpg (688.47 KiB) Zobrazeno 23859 x
Vojtovi timto dekuji za zapujceni jeho starteru na otestovani!

Re: Teple nestartuje

Napsal: sob dub 04, 2015 9:47 am
od covex
Dnesni zmrzly start naprosto bez problemu... tak snad vyreseno.

Re: Teple nestartuje

Napsal: pát pro 11, 2015 2:38 pm
od lubson
Zdravím covexe a mám na něj prosbu: kde ti udělali ten repas startéru - tu výměnu rotoru za tu 1000,- ? Mám totiž asi podobný problém ... za tepla startuje celkem ještě únosně (ale už to není žádný fofr), ale za studena už se jen převaluje a odběr proudu a pokles napětí v palubní síti při startování je značný i se 2 paralelně připojenými akumulátory. Je to problém, který se pozvolna rok za rokem postupně zhoršoval. V kabelech (jsou měněné za "tlustá hovada" a ještě i zdvojené) ani v baterce to není, když baterku přehodím do RAV4 s 2-litrovým VVTI, s tímto motorem startuje RAVka skoro s 2 x vyššími otáčkami jak v liberu za tepla. Skoro mi to připadá, jako kdyby startér měl nějaké mezizávitové zkraty, což by jednak snižovalo část jeho výkonu i částečně fungovalo jako magnetická brzda, nevím. Nebo pokud by ještě byla možnost zápůjčky toho výše zmíněného funkčního startéru na vyzkoušení, moc by mi to pomohlo na odhalení příčiny. Moc díky za jakoukoliv informaci, ahoj lubson

Re: Teple nestartuje

Napsal: pát pro 11, 2015 3:47 pm
od covex
Je to tahle firma: http://www.alternatorystartery.cz/

V Liberci maji jen sbernu/prodejnu, vozi to do Prahy (6), tak to mas kousek.

PS: Startuji stale bez problemu.

Re: Teple nestartuje

Napsal: pon led 04, 2016 10:10 am
od lubson
Děkuji moc za kontakt, nakonec jsem to vyřešil koupí uplně nového startéru HERTH+BUSS JAKOPARTS za 3100,- Kč a udělal jsem dobře, startér otáčí motorem neskutečně rychle, takovéto startovací otáčky už dlouhá léta nepamatuji a to jsem se celá léta domníval, že mám stále zdravý Subaru startér. Zároveň nedochází i tak velkému poklesu napětí při startování jako s původním startérem a autorádio se mi při startování neodmlčuje. Díky slevě 41% nákup nového startéru nebyl až tak nebyl "bolestivý" :wink: .
Ještě jsem neměl čas prozkoušet startování při téměř vybité baterce, tak snad také na toto dojde. :D .
Jinak v technických datech tohoto nového startéru píšou, že má výkon 800 W, což by při napětí při poklesu na 8 V měl odebírat jen 100 A, což se vracím jen k původním měřením "dědka", který uváděl startovací proudy "za tepla" 180 A a "za studena" 260 A .... tak nevím, zda až takové prody tímto novým startérem tečou, nemám to jak teď změřit .... ale to by musel ten startér mít mnohem větší výkon na takovýto odběr. Každopádně v novém startéru je něco jinak a je to sakra znát :D
Obrázek

Re: Teple nestartuje

Napsal: pon led 04, 2016 1:31 pm
od covex
Pokud ma vykon 800W tak prikon musi byt jeste vyssi - nezapomen na ztraty. ;)

Jinak me se otacky taky zvedli s novym rotorem.

Re: Teple nestartuje

Napsal: pon led 04, 2016 7:42 pm
od dědek
Baterka není ideální zdroj (z hlediska elektrotechniky) tedy má nějaký vnitřní odpor ( R+,Xl+ XC) k tomu přechodáky na spojích (i když malé tak do O.5 Ohm) ale jsou a to všechno způsobuje , že na svorkách startéru( ten má v sobě dalši kontakty) způsobí , že tam naměříš třeba těch 8V . To kolik ampér teče startérem je v závilsosti na strarovacím proudu uvedeným i na baterii ( odhadem v Liberu 300 až 400 A podle typu a výrobce) To jak točí startér motorem závisí i na dalších faktorech opotřebení startéru, mechanickému odporu otáčení atd. Jinak ta cena je naprosto fantastická. Jinde by startér stál i devět tisíc. Dědek