Stránka 1 z 2

Disky

Napsal: sob čer 27, 2009 8:01 am
od rz.hanshagen
Nekde jsem se tady docetl ze na libero pasuji disky z favorita.fakt?to je vyborne!

Re: Disky

Napsal: sob čer 27, 2009 8:15 pm
od Martinekk
Pasujú. Len stredné diery myslím treba presústružiť. Neviem či niesú na Liberku väčšie... Ale to je detail a riešiteľný.

Re: Disky

Napsal: sob čer 27, 2009 8:43 pm
od michael
Pozor na disky z Favorita, některé ročníky měly rozteč 4 x 98. Pasují i ráfky 4 x 100 z Opla nebo VW, ale musí se upravit středový otvor.

Re: Disky

Napsal: sob čer 27, 2009 9:15 pm
od dědek
Přesná odpověď je Favorit od 93 a pak Felicia . Já je na autě mám . Taky vývozní Favority a Formany se vyváželi s hliníkáčema , ale středová díra je nutná zvětšit cca o 1mm ( bez této úpravy je sice narveš na šrouby, ale budou šmajdat) . Dědek

Re: Disky

Napsal: ned čer 28, 2009 4:20 pm
od rz.hanshagen
Mám už 4 fazola,a nikdy jsem neměl problém s přehazováním kol,vždy seděly,takže dva druhy disků je pro mě novinka,ale dík za radu.

Re: Disky

Napsal: pon čer 29, 2009 3:41 pm
od rz.hanshagen
Tak nevím,tet mám fazola 90r.v,a průměr má 100,jiné kola jsem neměl.snad to bude pasovat-libero by je mohlo zdědit

Re: Disky

Napsal: úte čer 30, 2009 6:52 am
od dědek
To mohl už někdo předělat. Většinou,když jdou do háje kotouče, tak se vymění i unašeč. Několik let tady jeden známý z práce jezdil s Favoritem, co měl na předku 4x100 (po bouračce vyměněno) a vzadu 4x98 . Pak zvětšil díry do disku pro zadek a už nedělal rozdíl při přezouvání. Sposta lidí to takhle dělá. Jinak docela dobrý je poznávací znamení je to , že 4x98 disky mají hranaté díry a 4x100 jsou takové lístečky.Pokud nejsou na kolech nějaké plastové hodně uzavřené "deklíky ", tak se dá okamžitě uhodnout přibližně z jakého roku Favorit je i kdyby majitel tvrdil, že to je 93 dovoz z Německa. Přechodový rok je tento. Do této doby Favorit jen s kosmetickými ´úravami toho paskvilu co v 87 vzešel z Boleslavi. Tak dobrý pořízení. Jinak dneska je už za pár stovek k sehnání fůra hliníkáčů 4x100. Dědek

Re: Disky

Napsal: úte čer 30, 2009 7:48 am
od rz.hanshagen
Zas takový paskvil to nebyl.mě favorit v lese sloužil dobře,až na ty věčné opravy.
Jo je možný že to někdo předělal,ale hlavně že ty kola bude mít libero.

Re: Disky

Napsal: úte čer 30, 2009 6:38 pm
od rz.hanshagen
A z renaulta?4*100mm,60.1mm-ten stred musim soustrusit?

Re: Disky

Napsal: stř črc 01, 2009 6:12 am
od dědek
To je díra až moc a aby to bylo jak má být, chtělo by to kroužek ( dodávaji se třeba k hliníkovým novým diskům, aby byly "universálnější". Jinak s tím Favoritem mám úplně stejné zkušenosti, avšak jedna známá koupila jednoho z posledních r.v.94 a jezdila celkem bez větších oprav , pominu-li dvakrát prasklý zadní péro , každoročně oprava výfuku a na začátku zimy úmrtí centrálu na klíč, deset let. Nebyl už tak pěkný, jako když ho kupovala (na tacháku 23 tis. km) dost rezavých míst, ale ne skrz , mizerná účinnost brzd, ale motor na stodvacet tisíc docela tichý a bez "děr" v záběru. Ty máš asi ale ještě karburátor co? . To jsem měl i já a to byla hrůza. Každý den štelování, nikdy spokojenost s výsledkem a po "seřízení" na emisích auto nejelo a žralo jak pominutý. To, že mi upadly přední stěrače a shořel zadní motorek pominu , ale sundávání čalounění dveří skoro každý měsíc kvůli banální opravě ?(vždy něco vypadlo nebo praskl umělohmotný čudlík a nešlo dveře buď zamknout , nebo zevnitř otevřít.) Lanka jsem měnil snad všechny co tam byly. Hydraulické naklápění světel u nás na STK vyžadované jako funkčí fungovalo do prvého mrazu, stálo 780m-Kč a nikdy jsem to nepotřeboval. Postupně odešel startér i alternátor a taky motorek topení . Přední sedačky jsem vyměnil za jiné, ale stejně jedna věc na řidičově praskla a nastavení opěradla nebylo možné. Na motoru bylo 92 tisíc při koupi , ale docela si pochutnával na oleji a táhl až nad 3tis. otáček. Moje spokojenost s Favoritem - nulová. Všechno v něm drncalo a vibrovalo , rezivělo až běda a když odešla spojka , už jsem ho neopravoval. Jediný co bylo pozitivní, bylo to, že všechny opravy se daly udělat doma ve stodole. Dědek

Re: Disky

Napsal: stř črc 01, 2009 6:23 am
od rz.hanshagen
Záleží na kusu.otvírání dveří v favorita?co to je?to mi vždycky zůstalo v ruce.nikdy jsem to neřešil.
Jen auto do práce,ale jinak nic-civilní auto mám renault 21 kombi.
A kolik má libero průměr středové díry?ještě ho mám u mechanika v dílně,tak to nemůžu ani změřit.ty kroužky koupím kde?
Snad už zítra budu mít libero doma.kolik měří na výšku,aby se mi vešel do garáže-má něco okolo 190,že?

Re: Disky

Napsal: stř črc 01, 2009 8:01 am
od dědek
Někde na fóru to je napsané. Z hlavy tuším 60 Libero a 58 favorit , ale to je bez záruky ? Dědek

Re: Disky

Napsal: stř črc 01, 2009 8:51 am
od peple
Středová díra u Libera - CB je 60mm
Obrázek

Do garáže bezpečně zajedu jenom když se vrata otevíraj do strany a jsou 2m (mám ještě zahrádku)

Re: Disky

Napsal: stř črc 01, 2009 10:07 am
od rz.hanshagen
Tak to je milimetr,to tam mužů v poho dát!i kdyby byla středová díra větší tak její účel je,aby se vešla na náboj kola,ne?větší díra nemá žádný vliv.
Dveře do boku a 2metry,to mám-to je výborné.
Kdyby někdo chtěl 13 disky z renaulta tak mám ještě jednu sadu.

Re: Disky

Napsal: ned zář 14, 2014 12:12 pm
od covex
Neznate nekdo nahodou presne parametry original disku na novejsi libero?

Treba u techto
http://www.lowlevel.cz/log/images/subar ... zeno-2.jpg

jsem dospel dle pepleho definice k necemu jako 4Jx13 ET45 4/100/60.

Tedy sirka rafku 4palce, typ matice J, prumer 13 palcu, odsazeni 45mm (tim si nejsem vubec jist, nekde jsem neco takoveho nasel), diry 4 na prumeru 100, stredova dira 60 (?).

Odsazenim a stredovou dirou si nejsem jist. Odsazeni nezmerim, ale stredovou diru kdyz merim suplerou, tak merim 58-59mm z vnejsku. Na 60mm sem se nikdy nedostal. Jak to teda je?

Re: Disky

Napsal: ned zář 14, 2014 6:56 pm
od covex
Jsem hnup, vzdyt toho mam pulku v technicaku (pokud to tedy plati)
pak tyto lite disku jsou 4.5Bx13 ET44.5

Re: Disky

Napsal: úte pro 29, 2015 2:01 pm
od Me2d
Dostal jsem k Liberku 4 letní (mrtvé) ale na disku a dle tp potřebuju 4,5B x 13 ET 44,5, což je z oněch jen jeden a zbytek 4,00Bx13, nepotřebujete někdo ty 3ks, příp. vyměním za tři ks co potřebuju já, nechci je z jiných aut, nejde jen o díry, ale i o et a šířky ráfků, hlavně při nehodách. Děkuji velice všem. :roll:

Re: Disky

Napsal: stř pro 30, 2015 12:17 am
od vojta
Při "nehodách" myslíš jako nějaké tahanice s pojišťovnou? Myslím že origo jsou opravdu 4,5J, možná by rozměrově odpovídali i nějaké disky z feldy, já jsem vždycky technickou a evidenčkou bezproblémů prošel s 165/70 na šiřších diskách, ačkoliv to v TP nemám, ale s pojišťováky nevím.. ..a na čem máš rezervu?

Re: Disky

Napsal: stř pro 30, 2015 8:54 am
od Me2d
K rezervě jsem se ještě nedostal:-).Já mám disky 4,5B ET 44,5 ne 4,5J a jako alternativu 5,5Jx13 H2 pouze s pneu 155 R13 79Q. Přesně tak s pojišťovnou jsou problémy takové, že se snaží nikdy nic neplatit a hledají se drobnosti, kola jsou jedny z nejjednodušších důkazů jak nic neplatit. Nemáš kola předepsaná výrobcem, nemáš nárok na výplatu peněz a taky vím, že limity plnění 35/35mil. jsou někdy velmi málo a to za nehodu ani nemusíš třeba ty. A dokonce se pak kontrolují i rychlostní a hmotnostní indexy, takže pokud máme 79Q neměli bychom mít 79T a pod. Samozřejmě je to trochu tajemství a pojišťovací likvidátoři to nikde nešíří, ne málo je jich placeno z toho co ušetří z plnění. :!:

Re: Disky

Napsal: stř pro 30, 2015 11:56 am
od covex
Dalsi zajimosti k rafkum/disku najdes treba tady:
viewtopic.php?f=1&t=2237&p=24516&hilit=rafky#p24516

Pokud mas jen tri stejne rafky tak to je fakt divny. Podivej se na tu rezervu a kdyztak to vymen, i kdyz rezerva teda byva pekne rezava.

Co se tyce pneu tak 79Q nebo 79T je podle me blbost ze by se po tom nekdo vozil, protoze to je pouze rychlostni index a nikdo nemuze vycitat, ze sis koupil pneu s lepsim rychlostnim indexem - jedna se o schopnost pneu odvadet vodu pry vyssi rychlosti.