Stránka 1 z 2

Brodění u novšího

Napsal: pon zář 07, 2009 8:23 pm
od Lubomír
Novší Liberko má sanie vyvedené niekde vpredu v oblasti predného nárazníka, že, určite je to dobre chránené v daždi, ale čo tak vlítnutí do kaluže - brodu? to je rozstrek krásného gejzíru (to bude krásná fotka) ale potom príde tá vlna nazad a čo potom? glgne si Liberko? Kto to už skúsil? Kolko je preverená brodná hĺbka? Starší má jednoznačne polohou sania výhodu!

Re: Brodění u novšího

Napsal: úte zář 08, 2009 7:26 am
od ulus
Myslím, že sání je před/u zadního levého kola. Proskočit kaluží se dá, ale na velký brod si netroufnu. Sání by vyřešil šnorchl, ale... Stačí se podívat na zpracování elektriky a jsem si jistý, že to auto se při brodění prostě zastaví. Osobně jsem projel 60-ti cm, byl jsem v tom tak 3 vteřiny a hned to dostalo čidlo oleje (rozsvítilo se mazání, po vypnutí motoru bylo vše v pořádku). Tohle s tím asi fakt nikdy neuděláme :D http://www.youtube.com/watch?v=MPi2GJkoChI&feature=fvw

Re: Brodění u novšího

Napsal: úte zář 08, 2009 9:23 am
od Karel
ulus píše:Myslím, že sání je před/u zadního levého kola.
Ano, motor má sání vyvedeno až v předním nárazníku vlevo.
Sání.JPG
Sání.JPG (84.53 KiB) Zobrazeno 15251 x
K.
:D

Re: Brodění u novšího

Napsal: úte zář 08, 2009 4:06 pm
od covex
Ze je sani i odvetravani nadrze vedene do ramu to jsem si vsiml, ale ucel te plastove pixly 46063 mi zustava ponekud skryt.. tusi nekdo k cemu je? Zeby expanzni nadoba?
Mimochodem podle nasi diagnozy prave nasavani vzduchy, ktere jde levou casti ramu, mohlo byt pricinou nadmerne koroze u darcovskeho Libera, ktere jsme meli tu cest rozebrat.

Re: Brodění u novšího

Napsal: úte zář 08, 2009 9:01 pm
od Aja+Dandy+2
Ahoj, já jsem z Bzukem už několikrát brodil i delší vzdálenosti, ale max tak 35cm. Mazání mi taky začalo svítit,ale to je že se čidlo tou vodou na chvili ukostřilo. Sání a rozdělovač jsou přibližně stejně vysoko a to kolem 45cm a to je podle mě dost limitující. Jinak kdo chce brodit doporučuju našetřit na nové výfukové parohy, nebo lépe udělat si ocelové jako Gari, nebot výfukové parohy na liberu normálně praskaj ,natož když je ponoříš do vody,moc jim to nesvědčí. Ted jsem to celé řešil na Bzukovi, takže dokud nebudu mít svody ocelové,moc nebrodím :? Ta plastová nádobka na rámu je asi rezonátor. Mělo ho i starší liberko. Aleš :)

Re: Brodění u novšího

Napsal: stř zář 09, 2009 7:27 am
od ulus
Karel píše:Ano, motor má sání vyvedeno až v předním nárazníku vlevo.
Tak až taková konstrukce by mě nenapadla. Budu asi muset koupit jedno auto na ND a zjistit, jak vše doopravdy funguje :oops:

Re: Tlumič sání

Napsal: úte úno 21, 2012 2:44 am
od lubson
Ano, ta šedá nádobka (číslo 46043 podle obrázku výše) je tlumič pulzujících tlakových vln od sání, aby se neroznášely celým nosníkem do karoserie a nebyly slyšet z předního nasávacího otvoru v předním nárazníku.

Re: Brodění u novšího

Napsal: úte úno 21, 2012 7:22 pm
od covex
Jeste jsem neslysel Libero, ze ktereho by to tam slyset nebylo. Muze to byt ucpane nebo neco?

Re: Brodění u novšího

Napsal: úte úno 21, 2012 7:26 pm
od Mis.us
Rázy ventilu slyšet jsou,ale bez toho tlumiče by byly slyšet desetkrát tolik.Když jsem nechával pískovat rám,tak tahle baňka byla plná bordelu ze silnice,je v ní dirka a sání si to přes ní krásně protahuje dovnitř

Re: Brodění u novšího

Napsal: stř úno 22, 2012 6:50 am
od Ivo
Když jsem chtěl řešit sání trubkou nad střechu, tak jsem to konzultoval v servisu a vymluvili mě to s tím, že už takového pacienta měli. Prý odpojením týhle škatule dokonale rozhodil motor a až vrácením do původního stavu bylo vše OK. Mrzí mě to, protože teď při tání každý den musím projet tak 30cm vody ve dvou loužích a vždycky se bojím, by si motor necucl. Navíc ve chvílích, kdy se mi rozvodní potok hrozí cestou domů i víc.

Re: Brodění u novšího

Napsal: stř úno 22, 2012 10:44 am
od Mis.us
Tak to ti v servizu pěkně kecali.Klidně si to ověř tim,že odpojíš gumovu hadici mezi vzduchovym filtrem a rámem.Motor má furt stejnej chod,když jsem měl dole karoserii,tak jsem s tim hodně experimentoval :D

Re: Brodění u novšího

Napsal: stř úno 22, 2012 11:27 am
od Ivo
Zkoušels to i v provozu? Spotřeba, výkon a pod.? Je to solidní servis, nemám důvod nevěřit, ale samozřejmě radši bych odzkoušel.

Re: Brodění u novšího

Napsal: stř úno 22, 2012 12:01 pm
od Mis.us
za jízdy-jenom v okolí garáže,nikam dál ne,tj cca 10km zkušebních jízd,ale jde o to,že motor funguje uplně stejně proč by to mělo mít vliv na spotřebu,přes rám teče uplně stejný množství vzduchu jako když je to odpojený.

Firon na filtraci doma mám,takže si klidně troufnu to zkusit-odpojim hadici a budu tak jezdit víc jak 10km..

Re: Brodění u novšího

Napsal: stř úno 22, 2012 1:32 pm
od Tuti
Libero je opravdu citlivé na správný podtlak v sání - když se mi u staršího uvonlila hadice od předehřívače vzduchu, hned se to projevilo lehkým pocukáváním při jízdě kolem půl plynu. A to nebyla hadice vypadlá, jen kolem ní byla škvírka.

Re: Brodění u novšího

Napsal: stř úno 22, 2012 5:19 pm
od Mis.us
Už tak Ivo jezdim a je to uplně stejný jako s napojenim na rám,takže absolutně nic neovlivňuje chod motoru-dnes jsem na to najel 20km,až najedu 100km,tak ti řeknu kolik to chlastá -podle mne bude spotřeba stejná :) jestli si chceš udělat šnorchl,tak ho vyved do zadního sloupku dovnitřku karoserie.a vyrob si svody z oceli.

Tuti v rámu žádnej podtlak neni.ten je až za vzduchovym filtrem-u mladšího libera,starší je prošpikovaný podtalkovejma hadicema,to je jiná liga

Re: Brodění u novšího

Napsal: stř úno 22, 2012 9:23 pm
od vojta
slovenští kolegové odjeli s liberkem mongol rally a sání měli vyvedené, třeba by k tomu řekli více...dávám aspoň odkaz
viewtopic.php?f=14&t=420&p=19240&hilit=rusko#p19236

Re: Brodění u novšího

Napsal: stř úno 22, 2012 9:46 pm
od Mis.us
super už k tomu neni co dodávat :mrgreen: .Tady je důkaz toho,že v servizu nemaj libero rádi.

Jen jak to udělali slovenští kolegové -nerad bych hned kritizoval,ale ten vývod bych vůbec neřešil,rouru bych nechal ve sloupku,kde je i čistší vzduch.Brodit určitě nebudu,nechci kupovat nový parohy :D ale třeba Ivo hned šnorchl udělá,protože ví,že to jde.

Re: Brodění u novšího

Napsal: čtv úno 23, 2012 7:08 am
od Ivo
Díky za názory - jen co se oteplí jdu do toho, nejde mi o blbnutí s autem ve vodě, to už mám za sebou s předchozím :roll: , spíš o sichr !!! Ten vývod u expedičního je řešený celkem dobře, myslím že by to mohlo jít. Kdybych si mohl vymejšlet, viděl bych ještě pevnostní nárazník, ale ten se, s homologací, k tomuhle nedělá :( .

Re: Brodění u novšího

Napsal: čtv úno 23, 2012 9:28 am
od lubson
I když posuneš polohu sání výš, bál bych se, že kritickým místem krom jiného zůstane rozdělovač, který výš prostě neposuneš (45 cm od země, pamatuji si to dobře?). Náchylnost vysokého napětí na zatopení vodou lze obejít dodatečnou montáží tyristorového zapalování s úpravou na 3 samostatné vybíjecí tyristory, ke kterým jsou připojené 3 samostatné indukční cívky (těsně pod víkem motoru) pro každou svíčku zvlášť (tedy velmi krátké vysokonapěťové kabely nad motorem), z rozdělovače by se pak odebíraly pouze přerušovací nízkonapěťové inpulzy, zbytek rozdělovače by byl bez funkce a teoreticky by mohl být z venku zatopen - musel by být důkladně zatěsněn, nesmělo by dojít k zatopení vnitřku přerušovače v rozdělovači - zůstal by uvnitř funkční pouze Halův snímač a ten se může vrtět třeba i v oleji. Nevím, určitě by to bylo na delší diskuzi, vzpomněl jsem si na toto je proto, že před nějakými 25 lety jsem podobné vícetyristorové zapalování stavěl a zkoušel na svých Stalinových sáních (Moskviči :lol: ), tam však byl jiný problém - nebylo odkud vzít synchronizaci pořadí zapalované svíčky podle kliky... :?

Re: Brodění u novšího

Napsal: čtv úno 23, 2012 5:22 pm
od Tuti
Mis.us píše:Tuti v rámu žádnej podtlak neni.ten je až za vzduchovym filtrem-u mladšího libera,starší je prošpikovaný podtalkovejma hadicema,to je jiná liga
No nějaký podtlak tam samozřejmě je, bez rozdílu tlaku plyn neproudí, že :D On ten skutečný "pracovní" podtlak není ani za filtrem, ten je až za škrticí klapkou a teprve tam jsou u staršího zapojené všechny podtlaky - a přesto motor rozhodí i netěsnost potrubí před filtrem. Ono možná spíš než na nějaké hodnotě podtlaku záleží na správné pulzaci plynu v sacím potrubí a tady právě hraje roli délka a průřez potrubí i rozměry a umístění rezonanční komory. S trochou smůly se u nově postaveného sání člověk může opravdu trefit do parametrů, že se pulzy v trubkách perou a motor nejede. Takže nejlepší je okopírovat tzv. i s chlupama nějaké osvědčené řešení a nebo si to nechat aspoň rámcově spočítat u nějakého ladiče.