Stránka 2 z 2

Re: Brodění u novšího

Napsal: pát úno 24, 2012 10:39 am
od covex
Najezdil jsem s odpojenou hadici od filtru do ramu stovky kilometru. V servisu tak vyresili klapani, ktere se na volnobeh po zahrati ozyva z predniho narazniku. Zjistil jsem to az kdyz jsem se v motoru zacal hrabat sam. Na spotrebu ani nic jineho to podle me nemelo vliv - aspon ne statisticky vyznamny. Krom toho bych rekl, ze sani skrz ram zhorsuje vnitrni korozy ramu na leve strane, ale to je jen moje uvaha.

Vic me prekvapuje, ze by v te cerne krabici pod autem (zrejme tlumic prave razu jdoucich do sani) byla dirka.. To by totiz tu brodici vysku snizilo a krom toho by tim mohl lezt do sani dalsi sajrajt.

Jinak v tom prednim narazniku je sani az uplne nahore - proste snorchl. Podle me to niz nez rozdelovac neni ale nemeril jsem to.

Re: Brodění u novšího

Napsal: pát úno 24, 2012 11:16 am
od Ivo
V rámu je víc dírek, kterýma si to může srknout (nemyslím korozi). Už jsem to kdysi vyřešil na samuraji a fungovalo to dobře, rozdělovač, dobíjení, vše fungovalo i pod vodou, nerozumím tomu... Vytáhl jsem obyčejnou odpadovou PVC prům. 50 mm trubku nad střechu, teplovzduchem vymodeloval ukončení a přestříkl do barvy auta. Předtím jsem ale samozřejmě zkoukl jak pto řeší homologovaní dodavatelé (9 800,- Kč) , mě to vyšlo tak do 500,- Jinak je ještě více problémů, který vznikají při brodění, například v diferenciálech jsou dírky, nebo ventilky, který fungujou na vyrovnávání vnitřních tlaků, zřejmě by měly být i na liberu a měly by se hadičkama vyvézt výš, ale zas na druhou stranu kdo bude s liberem cíleně blbnout ve vodě jen tak pro radost? A pro využití jednou dvakrát bych do toho nešťoural.

Re: Brodění u novšího

Napsal: pát úno 24, 2012 1:18 pm
od Mis.us
covex: Vic me prekvapuje, ze by v te cerne krabici pod autem (zrejme tlumic prave razu jdoucich do sani) byla dirka..


K rámu je uchycení polyuretanem přitěsněný,takže tim jak si motor nasává,by tlumič zničil velkym podtlakem,kterej by jí vpodstatě vycucnul,tušim že má průměr 3 nebo 4mm

Ivo: V rámu je víc dírek, kterýma si to může srknout (nemyslím korozi)


V rámu sice dirky jsou,ale ty jsou zaslepený gumovejma špuntama,jsou tam jenom dvě -víc ne- jsou zespodku rámu.Potom ještě jak se napojujou vepředu ty jeklový nosníky do tvaru trojúhelníku nejsou uplně zavařený a tim pádem zamáznutý polyuretanem.Když tam polyuretan neni,tak si nasát nemůže,jedině že by nějakej japonec při vaření rámu oblouk dýl podržel a rám propálil,ale to je nepravděpodobný,protože,to se vše kontroluje.Samozřejmě bez p.uretanu Ti bude zbytečně do rámu týct voda,která způsobí korozi.

Ivo: například v diferenciálech jsou dírky, nebo ventilky, který fungujou na vyrovnávání vnitřních tlaků, zřejmě by měly být i na liberu


na liberu opravdu jsou-zadní je vyvedenej z převodovky na vršku hned pod vzduchovym filtrem,je tam kraťonká hadička s hliníkovou membránkou-funguje zároveň na to,když vypouštíš olej z převodovky-nemusíš hned vyndavat horní šroub,kde se nalejvá.A u předního diferenciálu je hadice vedená z rámu hned vedle uložení tlumiče,respektive vedle autobaterie do krytu diferenciálu,kterej má napojení na hadičku na vršku.

Libero neni zkonstruovaný na velký brody max 300mm a už i to je dost!od toho jsou jiný káry

Re: Brodění u novšího

Napsal: úte črc 12, 2016 6:26 pm
od Albedo
Hele, když se tu mluví o hadici z předního diferenciálu, kam přesně vede? Mě končí volně plandající za kastlíkem baterie (po směru jízdy). Dočetl jsem se že má vést do rámu, ale kde přesně?

Re: Brodění u novšího

Napsal: úte črc 12, 2016 7:13 pm
od Mis.us
Vzdyt to mas v prispevku nad tim tvym:D (do ramu kde je ulozenej levej tlumic)

Re: Brodění u novšího

Napsal: stř črc 13, 2016 7:14 am
od Albedo
No to sice napsané je, ale myslel jsem třeba fotku, nebo nákres...vysvětlit to jak idiotovi, protože já tam prostě na rámu ani u uložení tlumičů, ani u kastlíku prostě žádnou dírku nebo co tam má být nemám. :-(

Re: Brodění u novšího

Napsal: čtv črc 14, 2016 9:50 am
od covex
Sice neni videt kam presne to vede, ale pripojeni i tvar roury snad naznaci
http://opposedforces.com/parts/e12/en_d ... tration_1/

Predpokladam, ze si to nepletes s hadickou "odkapu" vody ze schranky baterie, ktera skutecne jen vede dolu a "planda" pod autem.

Re: Brodění u novšího

Napsal: čtv črc 14, 2016 10:33 am
od Albedo
Jo, takhle ten tvar má a takhle vede. V podstatě i takhle končí (z držáku prostě rovně), ale ve vzduchu (což asi nevadí ?). Já jen že jsem tu četl, že má vést do rámu.
A odkap z kastlíku? Nic takového tam nemám, kastlík má na dně několik pravidelných, pravidelně umístěných a docela velikých (cca 4cm) děr, takž voda by tam určitě nestála.

Re: Brodění u novšího

Napsal: čtv črc 14, 2016 11:40 am
od covex
No.. plechova klec na baterku ano, ale v ni ma byt jeste plastova vlozka, ze ktere vede hadicka a ta je vyvedena za predni zkrutny stabilizator
http://opposedforces.com/parts/e12/en_d ... tration_1/

Duvod je zrejme ten, aby pripadny unik kyseliny z baterie nerozleptal kovove casti, nicmene chapu, ze na starych autech uz se casto ta plastova vana nenachazi a ani unik kyseliny uz u dnesnich hermetickych baterii asi tolik nehrozi.

Re: Brodění u novšího

Napsal: čtv črc 14, 2016 2:19 pm
od Albedo
No jo no, asi někdo z předchozích majitelů "vytunil". Ta hadička z diferenciálu je jak jsem pochopil na vyrovnávání tlaku (nebo co?) uvnitř, je tak? Takže když ji ukončím v prostoru a zajistím tak aby do ní nelétal bordel (třeba nějakej filtřík), bude stačit, ne?

Re: Brodění u novšího

Napsal: čtv črc 14, 2016 2:31 pm
od covex
Ano, je to na vyrovnavami tlaku vlivem zmen teplot apod. Nikdy jsem to rozebrane nemel, ale tusim tu nekdo psal, ze tam je nejaka membrana. Podle me do toho za tou baterkou nic litat normalne nemuze.