Strileni vyfuk i sani

E12 superdeluxe, standard
Odpovědět
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2471
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Strileni vyfuk i sani

Příspěvek od covex »

Resim kuriozni problem, jehoz priznaky jsem dal dohromady postupne po nekolika poslednich opravach, a nevim zda tak nekdo pri prechozich "opravach" neco zamaskoval, nebo zda je to souhra nahod.

Od vymeny rozdelovace jsem mel pocit ze auto pri nizkych otackach, resp. pri uplnem povoleni plynu, kdyz prechazi do volnobehu, prdi do vyfuku. Rikal jsem si, ze se mi to asi zda a kaslal jsem na to. Pred srazem jsem zrenovoval krabici od vzduchoveho filtru, opravil na ni deformace, takze krasne tesni a pridal jsem i, z me neznameho duvodu chybejici, stahovaci pasku na hadici vedouci z krabice do ramu. Pred par dny kdyz jsem zjistil, ze mam ustrizeny/utrzeny drat detekce povoleneho plynu od throttle sensoru, tak jsem ho pripajel. Dnes jsem obchazel auto, protoze jsem mel pocit ze vepredu neco klepe, a po zdlouhavem hledani jsem zjistil, ze toto klepani, ci spise bublani, vychazi z nasavani vzduchu v prednim narazniku (o kterem jsme se nedavno bavili kuli brodeni). Sel jsem tedy dozadu a odpojil hadici sani od filtru a samozjreme vepredu to prestalo, a z otvoru filtru je slyset razy jak se subwooferu. Zkousel jsem tedy nasimulovat chybejici drat od throttle sensoru a rozpojenim volnobezneho kontaktu motor zvetsi otacky. Zvysenim otacek prestanou byt razy vicemene slysitelne. Zda timto nekdo skutecne neco opravil nebo je to nahoda nevim. Zatim nevim ani to, zda to jsou dva oddelene problemy, nebo maji jednu pricinu.

Prvni co tak pojedu nechat seridit predstih. Je mozne nasadit palec do rozdelovace natolik spatne, aby to neslo seridit predstihem?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Strileni vyfuk i sani

Příspěvek od Karel »

covex píše:Prvni co tak pojedu nechat seridit predstih. Je mozne nasadit palec do rozdelovace natolik spatne, aby to neslo seridit predstihem?
Když špatně nasadíš palec, tak nepřiděláš víčko. Nejlepší předstih jsem našel až okolo 12 - 15 st.
K.
:D
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2471
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Strileni vyfuk i sani

Příspěvek od covex »

Studuju ted, jak se spravne nastavuje predstih a na strane 10 servisniho manualu pisou, ze kroho toho, ze se to ma delat stroboskopem, tak se ma pri tomto nastavovani spojit jedna dvojice servisnich konektoru pod palubkou, coz jsem teda u nikoho nevidel, ze by delal...
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2471
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Strileni vyfuk i sani

Příspěvek od covex »

Hm.. taky pisi ze k nastaveni predstihu se maji povolit 8mi milimetrove srouby rozdelovace a pootocit s nim, ale to je podle me spatne - nase vicko zadne vule k nastavovani prestihu nema. Podle me se predstih musi nastavovat tou 12tkou sroubem ktery drzi cele uchyceni rozdelovace. Viz. nasledujici obrazek.. ze by to u starsich modelu bylo jinak?

Obrázek
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Strileni vyfuk i sani

Příspěvek od Karel »

8 mm znamená M8 pro klíč 12mm. Jinak v orig. připojují stroboskop na "ST" na straně 3.
Stroboskop se běžně připojuje indukčním snímačem na kabel co vede od rozdělovače na 1. válec.
Ale některý stroboskop líp ukazuje po připojení mezi cívku a rozdělovač...
K.
:D
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2471
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Strileni vyfuk i sani

Příspěvek od covex »

Proto jsem tam tu cast manuali zkopiroval - pisi tam 8-mm... proto jsem se nad tim podivoval. Podle me ale je mozne ze nektera verze ma ve vicku vetsi otvory.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Strileni vyfuk i sani

Příspěvek od Karel »

covex píše:ma ve vicku vetsi otvory.
Všechna víčka mají díry pro 5ky šroubky s hlavou 8 mm.
K.
:D
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2471
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Strileni vyfuk i sani

Příspěvek od covex »

Zahada strileni do sani castecne objasnena. Razy nevychazi s hlavniho sani motoru, ale z hadice jdouci dozadu. Tato hadice jde k magnetickemu ventilu oznacenemu jako Schnelleerlauf ventil, laicky prelozeno jako rychly volnobezny ventil a z tohoto ventilu jde hadice zpet do hlavniho sani.
Tzn. na
Obrázek

je to z E4 (kde hadice neni videt - je zezadu na krabici s filtrem) jde na F2 (magnetventil - take neni videt) a konci v I4 sani do vstrikovani.

Magnetventil v momente, kdy prislapnete plyn (nebo zrusite volnobeh na throttle sensoru) je stale otevreny, ovsem v momente, kdy auto prejde na volnobeh, ventil se u me neustale zavira a otvira, cimz davkuje mnohem mensi mnozstvi vzduchu do motoru, ovsem vytvari u toho slusne razy do hadice. Cim to je zatim nevim. Bud je ventil spatne casovany, nebo je po vymene magnetickeho ventilu pro prisavani zbytkovych benzinovych par, u me zraly na vymenu i tento (a na srazu jsem nemohl zapnout ctyrkolku na sjezdovce, takze treti magnet ventil na 4WD ma take jiste nedostatky).
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2471
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Strileni vyfuk i sani

Příspěvek od covex »

Po drobne hledani jsem nasel, ze by se melo jednat anglicky o "idle valve air control". U vetsiny vozu by mela slouzit k obchazeni nasavani skrz klapku plynoveho pedalu pri volnobehu, tedy aby motor mel vzduch v dobe, kdy bezi na volnobech a normalni klapka je zavrena. U Libera, nebo tedy aspon u meho, ale funguje tento ventil trochu jinak - pri volnobehu prerusuje dodavku vzduchu timto bypassem a snizuje otacky motoru, po stisku plynu zustava stale otevreny, takze nasavani do motoru jde jak skrz tento bypass ventil, tak skrz hlavni saci potrubi. Pokud je motor pod plynem a ucpu tento nasavaci bypass, tak se otacky motoru sice snizi, ale motor bezi, pokud ho ucpu pri volnobehu tak chcipne.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Strileni vyfuk i sani

Příspěvek od Lubomír »

další ventil z tej skupiny ventilov - to už nebude náhoda , ani korózia ich nemá rada rovnako - preveril by som elektriku- prívody k tým ventilom, merať na odpojenom konektore by sa malo dať - vo vychýlenej polohe má možno trvalé napätie, v pracovnej môže iskriť niektorý kábel , alebo pripojenie k zemi? - Merať, merať, merať.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2471
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Strileni vyfuk i sani

Příspěvek od covex »

Ten ventil benzinovych par byl skutecne vadny - psal jsem to jinde. Proste nefunguje. U tohoto jsem zatim kontroloval jen kabelaz a konektory a vypada to v poradku.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2471
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Strileni vyfuk i sani

Příspěvek od covex »

Vcera jsem experimentalne overil na Peplebusu, ze chovani volnobezneho ventilu je stejne i na nem, takze problem se vzduchovymi razy do sani, povazuji timto za vyreseny a neni to chyba, ale vlastnost. Hluk techto razu se pouze propaguje pres filtr a ram az do sani do predniho narazniku a je slyset pouze pokud motor bezi na volnobeh, po pridani plynu se ventil otevre nastalo a tim prestane byt slyset i razy.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 214
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště: Brno

Re: Strileni vyfuk i sani

Příspěvek od Polevoj »

Jestli to zni jako takove "klektani", jako by bylo neco uvolnene a vibracemi to klepalo v prostoru mezi prednimi koly, tak to mam taky. Byval jsem z toho nervozni, protoze jsem nedokazal stanovit pricinu, ale pokud je to ono, tak dekuji za diagnozu! hat46.gif
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Strileni vyfuk i sani

Příspěvek od Lubomír »

Včera som si to všimol tiež - také klokotanie , ale iba na volnobeh, ale vnútri karosérie to nepočuť - asi preto je to v novšom vedené cez rám, lebo na staršom je časť sacieho potrubia aj karosériou vyvedená do špáry šúpacích dverí, a to by už asi na novšom nešlo odstrániť... pomaly takto prídeme na niektoré finty teho prevíta šikmookého :P
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2471
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Strileni vyfuk i sani

Příspěvek od covex »

Polevoj píše:Jestli to zni jako takove "klektani", jako by bylo neco uvolnene a vibracemi to klepalo v prostoru mezi prednimi koly, tak to mam taky. Byval jsem z toho nervozni, protoze jsem nedokazal stanovit pricinu, ale pokud je to ono, tak dekuji za diagnozu! hat46.gif
Ano je to ono. Potom co jsem opravil throttle sensor mi to zacalo delat - strkal jsem hlavu pod volant a lezel pod auto zepredu, abych zjistil odkud to jde, ale nakonec ucho nalezlo zdroj vlevo v prednim narazniku, kde je vyvod sani. Dalsim hledanim pak byl usvedcen onen volnobezny ventil.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Polevoj
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 214
Registrován: pát lis 25, 2005 7:41 pm
Bydliště: Brno

Re: Strileni vyfuk i sani

Příspěvek od Polevoj »

Vot technika! laughing7.gif
Odpovědět