Probrousena manzeta

E12 superdeluxe, standard
Odpovědět
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Probrousena manzeta

Příspěvek od covex »

Kdyz jsem dnes lezl pod auto kuli uplne necemu jinemu, zjistil jsem, ze mam u leveho zadniho kola v jednom miste probrousenou manzetu na poloose smerem k prevodovce, coz me trochu vydesilo. Protoze je manzet obrousena jen k jedne strane je evidentni, ze neco se netoci v ose jak ma, ale je excentricke a manzeta se probrusuje o skrin prevodovky.
subaru-libero-lz-poloosa-manzeta.jpg
subaru-libero-lz-poloosa-manzeta.jpg (289 KiB) Zobrazeno 10816 x
Protoze ale nevim jak poloosa v tomto miste funguje nevim, ceho se mam bat. Ohnuta poloosa? Spatne nasazene to zrezle cosi (homokineticky kloub) na cem je manzeta? Spatne usazeni prevodovky?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Probrousena manzeta

Příspěvek od Lubomír »

1. skontroloval by som stav silentblokov prevodovky a motora - neni náhodou prevodovka vysunutá nejak stranou? - tak by sa mohlo stať, že jeden kĺb pracuje v natiahnutej polohe pri prepružení a manžeta si "škrtne".
2. určite by som kĺb rozobral, vyčistil, poškodenie nepredpokladám ( - ale ak bol kĺb hlučný, nevylučujem,) a až potom poskladať.
A ozvi sa, čo to bolo v skutočnosti! - to nie je škodoradosť, ale poučenie pre húfy Liberátorov...
Liberu zdar.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Probrousena manzeta

Příspěvek od Karel »

covex píše:probrousenou manzetu na poloose ...
Tak to se stává normálně. Je to běžná únava materiálu. Poloosu bych vyndal, vnitřek zkontroloval, doplnil tukovou náplň a vyměnil současně obě manžety.
A taky dodržet při montáži "roztáhnutí" manžet dle dílenské. / Tak jak píší ostatní/.
K.
:D
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Probrousena manzeta

Příspěvek od covex »

Zatim jsem kontroloval zda je neco vyosene nebo ne, a vypada to skutecne pouze na unavu manzety. Manzeta se v jednom miste "starim" vyboulila a zacala drit o prevodovku.
Vymenit obe manzety myslis na poloose? Nevypada to, ze by minule byly meneny obe, ta druha je na tom o poznani lepe. Roztazeni manzety je 85.2mm (na setiny milimetru mi to tedy prijde trochu ujete, kdyz to merej normalne metrem).

Kdyz jsem objednaval manzetu, nabizili mi nejakou silikonovou ovijeci, na kterou se pry nemusi sundavat ani poloosa. Uz jste se s tim nekdo setkal?
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Probrousena manzeta

Příspěvek od Karel »

covex píše: Vymenit obe manzety myslis na poloose? Nevypada to, ze by minule byly meneny obe, Kdyz jsem objednaval manzetu, nabizili mi nejakou silikonovou
Vyměnil bych obě naráz, při jedné demontáži poloosy, a o silikonové ovíjecí nic nevím.
K.
:D
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Probrousena manzeta

Příspěvek od covex »

Zatim jsem dopadl jak sedlaci u Chlumce. Zkousel sem vypacit poloosu z prevodovky nejdriv montpakou pres drevo, to sem rozdrtil, tak sem to vzal pres velky sroubovak, jak je popsano v manualu a ohnul jsem montpaku (pravda, domaci vyroba z nejakeho mekkciho materialu, zrovna chromvanadium to neni), ale poloosa se ani nehne. Este me napada, ze musi byt ve vzduchu obe kola, aby mohla uhnout prevodovka... holt v leze pod autem to tak pekne jak je popsano v dilenske rozhodne nejde.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Probrousena manzeta

Příspěvek od Karel »

Je teda pravda, že jsem měl kolo dole, a sundanej brzdič.
K.
:D
Naposledy upravil(a) Karel dne čtv lis 12, 2009 7:42 am, celkem upraveno 1 x.
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Probrousena manzeta

Příspěvek od covex »

V tematu viewtopic.php?f=2&t=329&start=20 se resili manzety na predni poloosu, doplnim zadni poloosu - kterou jsem resil ja. U zadni poloosy smerem do prevodovovky neni obyc manzeta - kdyz se podivate na obrazek
Obrázek
je videt, ze pouzdro homokinetickeho kloubu je "trojhranne" - vybrane ze tri stran. Manzeta tedy zevnitr mena klasicky kruhovy pruzez, ale kopiruje povrch pouzdrav kloubu, navic jsou na ni zenivtr v techto mistech lamely. Jeji cena je "nadhernych" 639Kc s tukem bez pasek, dobromady 725Kc.

Na mem voze to nekdo vyresil salamounsky - z puvodni originalni manzety ustrihl jen tu profilovanou cast a pretahl pres ni manzetu normalni s kulatym prurezem a cele to utahl. Vysledek byl jaky byl - manzeta byla velka, spatne uchycena a casem se shrnula - coz je videt i na fotce. Vzhled manzety odpovida tomu, ze tam byla sice celkem dlouho, rozhodne ale tomuto reseni prilis nefandim.

Poloosu z prevodovky se mi vleze pod autem vyndat nepovedlo, takze jsem to dal do servisu. Od technika jsem se dozvedel, ze poloosa drzi v prevodovce podobnym zpusobem jako klicky na stahoveni oken a protoze pacenim v jednom miste se poloosa akorat sprajcuje, je za ni potreba zabrat bud necim jako je pripravek v dilenske (v podstate velky jemne ohnuty klic 50) nebo aspon dvema montpakami ze dvou stran.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Raper
Inventář fóra
Inventář fóra
Příspěvky: 338
Registrován: úte zář 23, 2008 11:12 pm
Bydliště: Kežmarok SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Probrousena manzeta

Příspěvek od Raper »

Na starsom vpredu staci odpojit jeden silentblok a stabilizator diferencialu nato aby zisla poloos, manzeta sa da volne menit vnutorna a vonkajsia -vpredu.
V pripade ze pridete nato ze sa vam znicila manzeta len tak kdesi na ceste, tak sa da na to pouzit chirurgicka rukavica [nachadza sa v autolekarnicke, alebo hocktorej lekarni]tak ze sa odstrihne jeden /2 prsty a prevlecie sa cez spatnu manzetu vydrz cca 600km.
Pozor pri vytlkani poloosy aby sa neposkodil zavit.
Kinderko E 12 r.91
Fiat Ducato 2,3 JTD
theberlin
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 70
Registrován: sob led 21, 2006 10:59 pm
Bydliště: Berlin/Germany

Re: Probrousena manzeta

Příspěvek od theberlin »

hallo

http://www.ebay.de/itm/Achsmanschette-F ... 1c3984e744

Diese Achsmanschette ist ein Universalteil und muss auf Länge abgeschnitten werden.

To Boot Kit je univerzální součástí, a musí se řezat na požadovanou délku
schrott und knitterfreie fahrt wünscht Thomas
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Probrousena manzeta

Příspěvek od Lubomír »

hallo, meiner Erfahrungen nach, Universalteil ist es sehr gefährlich nah von Motorőlwanne benutzen...dort ist es besser Originalteil versorgen, denn kontakt mit Blechkante zerstőrt die Manschette oder die Silikonmanschette springt aus!

Halo, podľa mojich skuseností univerzálna manžetu je nebezpečné použiť v blízkosti olejovej vane. Tu je lepšie použiť origo manžetu, lebo kontakt s hranou plechu zničí manžetu alebo - hlavne silikónová - manžeta zoskočí!
Doplnok: Ale ona rada zoskočí aj na iných kĺboch, totiž po pritiahnutí páskou buď nedrží alebo pri silnom pritiahnutí pásky sa vyvlečie...
(preklad je pre istotu pripojený mnou, nech sa vie, čo som chcel povedať, ak som to zblbol v nemčinke... :wink: )
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Odpovědět