Výměna palivového filtru

E12 superdeluxe, standard
Uživatelský avatar
sněhulák
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 119
Registrován: ned kvě 20, 2007 6:28 pm
Bydliště: Turnov-Český ráj

Výměna palivového filtru

Příspěvek od sněhulák »

Nazdar pánové,
po delší době si Liberko postavilo hlavu a přestalo jet.V sobotu jsem se vracel z Trutnova a zdálo se mi že motor při přidání plynu jemně pocukává.Druhý den jsem měl docela dlouhý start ,ale odjel jsem,v pondělí jsem do práce doskákal a dnes jsem už nenastartoval .Myslím si že mám ucpaný palivový filtr,proto by mně zajímalo jak ho vyměnit a jestli se dá nahradit nějakým jiným než mi dojde nový . Díky za rady ahoj Milan. (jedná se o nové Libero)
Mirek
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 115
Registrován: stř čer 21, 2006 5:32 pm
Bydliště: Stráž nad Nisou

Re: Výměna palivového filtru

Příspěvek od Mirek »

Já tam mám něco v tomhle duchu (obyč filtr z benzínky) -
Obrázek
a měním ho podběhem po levým zadním kole, teda aspoň tamtudy mi jde nejlíp došáhnout. :D
Uživatelský avatar
sněhulák
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 119
Registrován: ned kvě 20, 2007 6:28 pm
Bydliště: Turnov-Český ráj

Re: Výměna palivového filtru

Příspěvek od sněhulák »

Tak jsem se vrátil z garáže,filtr je vyměněný,ale auto skáče dál.Tím to tedy není.Dál jsem zkusil čerpadlo,ale vytlačí benzín až nad střechu,vyčistil jsem okolo čerpadla všechny konektory který jsem vyděl,ale nepomohlo nic.Prostě auto za jízdy vynechává,ale když ho prošlápnu naprázdno tak se to zdá být dobrý ale při jízdě jak přidám tak přestane jet a chytne se když uberu.Už mě došel rozum,ještě mě napadají podtlakový hadičky ale který ? Měl jsem venku i svíčky ale byly dobrý.Ještě odpoledne pujdu něco mudrovat Milan.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Výměna palivového filtru

Příspěvek od Karel »

sněhulák píše:ale vytlačí benzín až nad střechu
Máš li podezření na tlak benzínu, tak musíš naměřit 3 atmosféry, jinak by to bylo do vejšky asi 35m :!:
K.
:?
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 942
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna palivového filtru

Příspěvek od Martinekk »

Pocukávanie a vynechávanie až zdochnutie motoru po prejazde železničným priecestím nám na novom Liberku robil konektor na zapaľovacej cievke. Bol uvoěnený, fastony neboli napružené a nedržalo to, kontakt bol nestály. Na starom toto robil zas uknísaný káblik k rozdeľovaču... Pokývaj s tým, možno dačo objavíš. Je to len nápad, čo keby...
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
škatulka
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 234
Registrován: čtv srp 09, 2007 11:42 am
Bydliště: Dobruška

Re: Výměna palivového filtru

Příspěvek od škatulka »

Popsané problémy (cukání pod plynem a zhoršující se starty) mi způsobovaly vadné
zapalovací kabely - odpor 10 kohm a více. Popřidání plynu dojde ke zvýšení tlaku
ve válci a jiskra už nestačí přeskočit. Po výměně kabelů je vše v pořádku.
Mám sice staré libero, ale problém je asi stejný.
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 942
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna palivového filtru

Příspěvek od Martinekk »

Kabely majú mať odpor, sú to uhlíkové, nie staré červené s medeným vodičom. Uhlíkové sú kvôli rušeniu. U mňa má kábel od rozdeľovača k sviečke odpor 4,72kOhm, 8,52kOhm a 8,44kOhm. Liberko štartuje, ťahá, necuká, poslúcha. Origo káble.
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Výměna palivového filtru

Příspěvek od Lubomír »

Pokusne rozpoj konektor k rozdelovaču, kablíky preštrikuj inou cestou, zapoj, a nejaký čas to bude ešte jazdiť, potom to zas bude chcípákovať a máš to, je to v tom prívode....
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2471
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna palivového filtru

Příspěvek od covex »

Pokud se to projevuje predevsim za vlhka, pak je to zcela jiste zapalovani. Nejdriv bych zkusil zapalovaci kabely, jejich vymenou nic nepokazis.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Aja+Dandy+2
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 186
Registrován: čtv kvě 10, 2007 9:24 pm
Bydliště: Unhošť

Re: Výměna palivového filtru

Příspěvek od Aja+Dandy+2 »

Ahoj Sněhuláku,tuhle závadu ti vůbec nezávidím,protože to může být prakticky čímkoli. Jak psal Covex,šel bych na to rozhodně stejně. Překontolovat celé zapalování(konektory ,dráty) a hlavně kostry,ale to už jsi určitě vše udělal a zkusil, co dál??? Bude to určitě jako vždy nějaká blbost,ale najít jí :( :roll: Přeju hodně zdaru při hledání . Já se ted zase hrabu v trubkovodech a k tomu měním zase ložiska na zadní nápravě :cry: Aleš
Aleš
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Výměna palivového filtru

Příspěvek od dědek »

Zkontroluj konektor vedení od rozdělovače k indučce(když odklopíš zadní nárazník,tak je zhruba uprostřed a vedou od něho dráty k rozdělovači). Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
sněhulák
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 119
Registrován: ned kvě 20, 2007 6:28 pm
Bydliště: Turnov-Český ráj

Re: Výměna palivového filtru

Příspěvek od sněhulák »

Nazdar kolegové,
tak autíčko už zase šlape tak jak má.Po výměně filtru,přeměření tlaku čerpadla(zhruba 2,5 a po přidání plynu tlak vylezl ke 3 atm což je podle pana Jona v pořádku),vyčistění všech konektorů jsem už v naprostém zoufalství začal za ty kabely docela surově tahat a tím se závada konečně ukázala. Pravdu měli všichni kdo tvrdili že to je v elektrice.Vytáhl jsem kabel z konektoru k rozdělovači,který byl upadlí vevnitř u konektoru a drželo ho to gumové těsnění proti vlhku a proto při slušném zacházení jsem na to nepřišel.Děkuji všem za rady a přeji mnoho kilometrů bez podobných závad ahoj Milan.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Výměna palivového filtru

Příspěvek od dědek »

Ano, stejná závada v únoru letošního roku až na to,že já už vůbec nenastartoval. Zvenčí nic vidět nebylo,až po měření ohmmetrem a rozdělání konektoru. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Výměna palivového filtru

Příspěvek od Karel »

dědek píše:až po měření ohmmetrem
Jen pro pomoc ostatním majitelům Liber. Kde, a co jsi naměřl :?: Podle mého názoru na autě bez demontáže spojení konektorů rozdělovače, a cívky
nic naměřit neje. A nebo to jde :?:
K.
:D
Nikdo není dokonalej.
Uživatelský avatar
dědek
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1758
Registrován: stř led 18, 2006 6:46 pm
Typ Libera: E12
Bydliště: Tanvald

Re: Výměna palivového filtru

Příspěvek od dědek »

ANO , měřil jsem spojení na kostru a ejhle objevil, že drát z místa "A" do místa "B" má jaksi nekonečno. a na"cestě" bylo kromě možnosti přerušení vodiče někde v izolaci (což jsem bral,jako nanejvýš nepravděpodobné) jen onen zmiňovaný konektor . Na cívku v mém případě šlo +12V , ale chyběl mínus . (Oba konce na cívce +12V). Konec konců, tenhle konektor je dost na "ráně" a přímo se nabízí k nějakým alotriím. Dědek
Subaru Justy 1.0i
škoda yeti 1.8 2010
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Výměna palivového filtru

Příspěvek od Lubomír »

Ouplně svatá pravda, enemže dyš to jednou jede jednou nee... tak niečo namerať je problém - pri zahýbání s konektorom to dĺho ešte došlo, a potom už ani to nepomáhalo, venku -5, to sa ani nejak nechcelo nikomu moc merať... a bolo to tam! Takže záver páni Liberáci: Vlastnosťou novšieho typu Liberka je , že konektor k rozdelovaču je jeho slabým miestom, zaraďme tento kus na patričné miesto medzi vecami, ktoré je treba v prípade nemohúcnosti stroja preveriť!
P.S. že by sa nenašiel koumák, čo toto miesto vyrieši samodomovým spôsobom? (Ja som problém konektora (niekto ho odcvikol) na staršom odstránil dutinkami používanými ešte na Pionieri JAWA 20 - samček-samička s bužírkou a bolo to na dodnes dobrý...)
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Martinekk
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 942
Registrován: sob čer 16, 2007 9:42 pm
Bydliště: Trenčín city
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna palivového filtru

Příspěvek od Martinekk »

Tak ono stačí napružiť kontakty Fastonov a je to zas na nejaký čas OK. Ale dokedy, že...
Libero E12 1989/1990, 4WD. Striebornobiela krhlička.
Plyňák Forester GX, EJ20, zelený diablik 1999.
Uživatelský avatar
ulus
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 208
Registrován: úte úno 12, 2008 7:53 am
Bydliště: Bedřichov u Lysic

Re: Výměna palivového filtru

Příspěvek od ulus »

Na liberu jsem ještě konektory neměnil (teda ne že by nebylo potřeba, zrovna ten k cívce není nic moc stejně jako k zadním světlům), ale pro předchozí Italy jsem používal Superseal od Tyco (AMP) např. zde http://www.ges.cz/?page=index&of=1&gcat=XBGG&inc=browse
Třeba se to bude někomu hodit.
Pojedeme zkratkou, je to sice delší, ale zato horší cesta.
Uživatelský avatar
Mira
Přispěvatel
Přispěvatel
Příspěvky: 104
Registrován: úte pro 05, 2006 11:37 am
Bydliště: Kostelany

Re: Výměna palivového filtru

Příspěvek od Mira »

Drat k snimaci polohy klikovky v rozdelovaci mi upadl na pred letu na srazu u Jardy v MT jak se vyjizdi z polnacky na Srnci.
Nastesti upadl dostatecne, ze byl videt a sel provizorne spravit na miste. Pak hned asi po pul roce jsem to spravil poradne.

Provizorni oprava jde provest takto: Chce to kousek medeneho lanka, spise tenciho. Lanko zasunout do upadleho kontaktu zepredu, zahnout pres okraj a na vnejsi strane lanko trochu rozplest, zkontrolovat, ze nektery vlas nemuze skratnout, zasunout konektor drze pritom lanko at se nepohne. Po zasunuti skroutit s upadlym dratem a zamotat izolackou.

Na trvalou opravu pasoval pin z diagnostiky Imprezy tusim 2002. Je zajimave, kolik druhu pinu Subaru pouziva. Vyzkousel jsem asi ctyri stejneho rozmeru, ale zadny nepasoval kvuli zamkum, az tento. Zato je zlaceny. A asi tri vrstvy smrstovacky a drzi to jiz ctvrty rok.

Mira
tak už bez
Uživatelský avatar
Tuti
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1571
Registrován: úte bře 21, 2006 5:57 pm
Bydliště: liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna palivového filtru

Příspěvek od Tuti »

Mira píše: .... Je zajimave, kolik druhu pinu Subaru pouziva. Vyzkousel jsem asi ctyri stejneho rozmeru, ale zadny nepasoval kvuli zamkum... Mira
:mrgreen: Akorát ty dva pod palubkou co se nesmí spojit do sebe jak na sviňu pasujou ... to snad japončíci udělali schválně :lol:
tuti
-------
já rád - ty rád - allrad
Odpovědět