Stránka 1 z 1

Teplý motor na dva válce

Napsal: úte led 12, 2010 6:48 am
od Tranzit
Liberko mi trošku zlobí. Když je motor studený, jde pěkně, ale po ohřátí občas začne vypadávat 1 válec. Volnoběh drží dobře, ale po přidání plynu v nižších otáčkách (od volnoběhu do cca 2500) občas vypadne jeden válec. Někdy stačí počkat a válec se po několika cuknutích sebere sám, jinak je potřeba ho "propálit" prošlápnutím plynu při vypnuté spojce. Pokud ho záměrně držím výš v otáčkovém spektru, tak nezlobí. Čím vyšší otáčky, tím lépe, pokud přišlápnu plyn těsně nad volnoběhem, válec vypadne na 100%. Mám vyměněné zapalovací kabely + vyčištěný rozdělovač kvůli obvyklým problémům při startování, teď se chystám na obměnu svíček a vzduch. filtru, asi preventivně prostříknu škrtící klapku... Dalo by se do hledání problému zařadit ještě něco kromě čištění sacího potrubí, kontroly kompresí, popř. výměny rozdělovače?

Re: Teplý motor na dva válce

Napsal: úte led 12, 2010 10:44 pm
od Lubomír
A bude sa to zhoršovat, až už nebude ten valec páliť stále, lebo najdeš zahádzanú sviečku, a elektrika v poriadku...tak to je on...
Moja diagnóza znie: kontrola kompresie odhalí podpálený ventil.
Priprav si nový (iný)ventil, tesnenie pod hlavu, a nezabudni vymeniť aj vstrekovaciu jednotku na tom valci.
Mňa toto isté už stálo dve rozborky hlavy...
Inak je to nenáročná práca - ale sytá v tomto zimnom čase.

Re: Teplý motor na dva válce

Napsal: stř led 13, 2010 4:19 pm
od Mis.us
zdar,tak tohle mi připadá jako závada kterou jsem měl na autě,je to jednoduchý-mně osobně to co jsi napsal připadá jako netěsnost vejfuku,schválně při chodu zacpi rukou trubku od tlumiče,jestli si někde odfukuje,pokud ano, musíš vejfuk tam kde fouká přetěsnit,hned za svodama v koleni je totiž lambda sonda,která nějak reguluje směs a když je tam malej tlak (aspoň tak bych to chápal)tak to dělá,co to dělá.Mně auto dělalo uplně to samý,motor když byl studenej-(jel na sytič) tak dobrý,ale jak se ohřál,respektive jakmile se vypnul sytič tak to bylo v háji,když motor nebyl v točkách,jak ty píšeš ve vyších,tak se auto třáslo a nešel hned přidat plyn,když se to párkrát prošláplo,tak to zase jelo.připadalo mi že to taky jede na dva válce...ale běželo to na tři.(chceck engine mi přitomhle nesvítil,ani neblikal...)mišus

Re: Teplý motor na dva válce

Napsal: ned led 17, 2010 9:48 pm
od Tranzit
Tak sem toho moc nezjistil. Výfuk jsem ucpal, nikde teplo neutíkalo, alespoň ne tam, kde jsem se dostal rukama. Z toho, co bylo dostupné, tak výměna svíček za nové - staré byly světle šedé, potom výměna zahnojeného vzduchového filtru (jehličí, broučci, brácha poznal i mola?). Prostříknul jsem sprejem na čistění karburátorů škrtící klapku. Do odvětrání ve víku ventilů motor nefouká, alespoň ne znatelně. V chladící kapalině se zatím olej taky neobjevil. Jenom měření kompresí mi nevyšlo, měřák jsem nesehnal a specifickou gumovou věc schopnou zatlačení do díry po svíčce bohužel taky ne. Válec vypadává v nižších otáčkách, buď při rychlejší akceleraci nebo prošlápnutí pedálu, pokud zrychluji velmi zvolna, tak se sebere a jde.

Re: Teplý motor na dva válce

Napsal: ned led 17, 2010 10:28 pm
od covex
Pri seslapnuti plynu tesne nad volnobehem, dojde k odpojeni throttle sensoru kterym motor detekuje volnobeh. Nevim co spatneho se v te chvili muze stat, ale kazdopadne se chovani ridici jednotky na zaklade tohoto cidla zmeni (mimo jine se trvale otevre magneticky ventil v bypasu sani). Muzes zkusit odpojit throttle sensor, nebo jen jeho volnobezny kontakt, co se bude dit a urcite zkontroluje funkci toho magnetickeho ventilu. Popisoval jsem to tady nekde uz parkrat, jak to ma fungovat.

Re: Teplý motor na dva válce

Napsal: pon led 18, 2010 3:21 pm
od Mis.us
každej pokus dobrej,přeju dobrý nervy.mišus

Re: Teplý motor na dva válce

Napsal: úte led 19, 2010 10:04 am
od Karel z Liberce
Tenhle problém jsem taky řešil. Nepanikařil bych. Za 1. zkus pořádně docvaknout kabely na svíčkách a víčku rozdělovače. Za 2. zkontroluj samotné kabely. Za 3. zkontroluj svíčky. a až naposledy se věnuj tlakům. On taky je v motoru Hallův snímač a ten mě přad třema rokama přišel na 3 tisíce. Ale naposledy, když jsem tento problém řešil, tak to opravdu byly jen povytažené kabely na svíčkách. To se mně stalo, když jsem se coural s Liberem ve 20 číslech sněhu a projevilo se to až po pár měsících. Ahoj Karel z Liberce.

Re: Teplý motor na dva válce

Napsal: úte led 19, 2010 11:53 am
od Karel
Karel z Liberce píše:On taky je v motoru Hallův snímač a ten mě přad třema rokama přišel na 3 tisíce.
To je ten snímač polohy "vačky" v rozdělovači :!:
A jak se to projevilo na voze, a jak to jde naměřit :?:
K.
:D

Re: Teplý motor na dva válce

Napsal: čtv led 21, 2010 10:22 pm
od Tranzit
Throttle sensor odpojen, kucká dál. Začne to dělat až tak po 20 km, do té doby jede statečně. Pak se to s dalšími kilometry zhorší, od volnoběhu není motor schopný se sebrat. S ohledem na některé chybějíci kryty okolo motoru mě napadá něco, co by dělalo problém, když se to přehreje, ale co? Ještě mě napadá poměrně ostrý přechod mezi vonoběhem a přidáním plynu, nejde to plynule ale libero docela vyrazí, nejde to plynule. Po ubrání se naopak otáčky od určité hodnoty vracejí na volnoběh pomalu, cca od 1200 tak 2-3s. Bohužel nemám přes týden čas se v tom hrabat, po tmě na sněhu mezi panelákama to moc ani nejde, leda tak koukat do schémat a koumat co to ještě může být. Nenašel by se někdo ochotný s rychlým netem nasdílet servisní manuál přes úschovnu nebo něco podobného? Předpokládám, že schémata elektriky tam jsou, tady jsem schéma na novší zatím nenašel.
Na Lubomírovy nemravné návrhy :oops: s propáleným ventilem se snažím nemyslet. Propálí se jako první výfukový ventil?

Re: Teplý motor na dva válce

Napsal: pát led 22, 2010 10:47 am
od covex
Jak to takle ted popisujes tak me napada jeste jedno "jednoduche" reseni - "zasrana" vzduchova klapka, nebo jinak "drhnouci" plynovy pedal. Overit to muzes taktez na throttle sensoru, kdyz sundas plastovy kryt, uvidis osicku, ta je primo spojena se vzduchovou klapkou ktera je ovladana plynovym pedalem. Pri slapani na plyn, resp. tahani za plynove lanko se musi osicka plynule otacet. Za vycisteni klapky nic moc nedas - staci sundat krabici filtru a zleva hadrem opatrne vycistit, existuji na to nejake speje, ktere ale podle me nedelaji nic jineho nez ze rozpousti sajrajt kolem klapky.

Manual moc elektriky nema, vic v PM.

Re: Teplý motor na dva válce

Napsal: pát led 22, 2010 2:16 pm
od Karel z Liberce
Karel píše:
Karel z Liberce píše:On taky je v motoru Hallův snímač a ten mě přad třema rokama přišel na 3 tisíce.
To je ten snímač polohy "vačky" v rozdělovači :!:
A jak se to projevilo na voze, a jak to jde naměřit :?:
K.
:D
Bude to ono, ale detaily nevím, nechal jsem si to opravit v servisu. Projevovalo se to nepravidelným chodem motoru, zakuckáváním. Chvílema se to chovalo právě jako když to jede na dva válce. Ale hlavně se extrémně prodloužila doba startování. No a nakonec jsem to nastartoval ujel tak 10 m a libero zdechlo, už jsem ho nenastartoval. Do servisu ho museli odtáhnout. Celý problém trval do úplného úmrtí asi měsíc a v průběhu té doby se to pomalu zhoršovalo. Karel z Liberce.

Re: Teplý motor na dva válce

Napsal: ned říj 10, 2010 6:14 pm
od ix
tak já jezdím na dva válce už pár týdnů, taxem aspoň odpojil konektor od přívodu paliva. jedná se o prostřední válec... viděl bych to na ten ventil, kabely sem prohazoval (první s druhým) a furt se jedná o ten stejnej válec. jenže bez garáže... :(