Teplý motor na dva válce

E12 superdeluxe, standard
Odpovědět
Tranzit
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 11
Registrován: pon lis 09, 2009 4:40 am
Bydliště: Pařezov mezi Havl. Brodem a Jihlavou
Kontaktovat uživatele:

Teplý motor na dva válce

Příspěvek od Tranzit »

Liberko mi trošku zlobí. Když je motor studený, jde pěkně, ale po ohřátí občas začne vypadávat 1 válec. Volnoběh drží dobře, ale po přidání plynu v nižších otáčkách (od volnoběhu do cca 2500) občas vypadne jeden válec. Někdy stačí počkat a válec se po několika cuknutích sebere sám, jinak je potřeba ho "propálit" prošlápnutím plynu při vypnuté spojce. Pokud ho záměrně držím výš v otáčkovém spektru, tak nezlobí. Čím vyšší otáčky, tím lépe, pokud přišlápnu plyn těsně nad volnoběhem, válec vypadne na 100%. Mám vyměněné zapalovací kabely + vyčištěný rozdělovač kvůli obvyklým problémům při startování, teď se chystám na obměnu svíček a vzduch. filtru, asi preventivně prostříknu škrtící klapku... Dalo by se do hledání problému zařadit ještě něco kromě čištění sacího potrubí, kontroly kompresí, popř. výměny rozdělovače?
Subaru Libero EF12 SXD, r.v. 1997, momentálně stojící a stávkující
Uživatelský avatar
Lubomír
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1030
Registrován: pát úno 03, 2006 9:07 pm
Bydliště: Trenčín,SK

Re: Teplý motor na dva válce

Příspěvek od Lubomír »

A bude sa to zhoršovat, až už nebude ten valec páliť stále, lebo najdeš zahádzanú sviečku, a elektrika v poriadku...tak to je on...
Moja diagnóza znie: kontrola kompresie odhalí podpálený ventil.
Priprav si nový (iný)ventil, tesnenie pod hlavu, a nezabudni vymeniť aj vstrekovaciu jednotku na tom valci.
Mňa toto isté už stálo dve rozborky hlavy...
Inak je to nenáročná práca - ale sytá v tomto zimnom čase.
najprv E10, ročník 1984 na 12"diskoch, DeLuxe, slúžil od 1993, 350 000 km....
od 2008 prezbrojený na novší 94-E12 1.2i 4WD, červený "hintovček",
v r.2013 inovovaný na novší 96-E12 superdeluxe 1.2i 4WD, zelenometalizovaná mentolka
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Teplý motor na dva válce

Příspěvek od Mis.us »

zdar,tak tohle mi připadá jako závada kterou jsem měl na autě,je to jednoduchý-mně osobně to co jsi napsal připadá jako netěsnost vejfuku,schválně při chodu zacpi rukou trubku od tlumiče,jestli si někde odfukuje,pokud ano, musíš vejfuk tam kde fouká přetěsnit,hned za svodama v koleni je totiž lambda sonda,která nějak reguluje směs a když je tam malej tlak (aspoň tak bych to chápal)tak to dělá,co to dělá.Mně auto dělalo uplně to samý,motor když byl studenej-(jel na sytič) tak dobrý,ale jak se ohřál,respektive jakmile se vypnul sytič tak to bylo v háji,když motor nebyl v točkách,jak ty píšeš ve vyších,tak se auto třáslo a nešel hned přidat plyn,když se to párkrát prošláplo,tak to zase jelo.připadalo mi že to taky jede na dva válce...ale běželo to na tři.(chceck engine mi přitomhle nesvítil,ani neblikal...)mišus
Naposledy upravil(a) Mis.us dne úte pro 27, 2011 7:45 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Tranzit
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 11
Registrován: pon lis 09, 2009 4:40 am
Bydliště: Pařezov mezi Havl. Brodem a Jihlavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplý motor na dva válce

Příspěvek od Tranzit »

Tak sem toho moc nezjistil. Výfuk jsem ucpal, nikde teplo neutíkalo, alespoň ne tam, kde jsem se dostal rukama. Z toho, co bylo dostupné, tak výměna svíček za nové - staré byly světle šedé, potom výměna zahnojeného vzduchového filtru (jehličí, broučci, brácha poznal i mola?). Prostříknul jsem sprejem na čistění karburátorů škrtící klapku. Do odvětrání ve víku ventilů motor nefouká, alespoň ne znatelně. V chladící kapalině se zatím olej taky neobjevil. Jenom měření kompresí mi nevyšlo, měřák jsem nesehnal a specifickou gumovou věc schopnou zatlačení do díry po svíčce bohužel taky ne. Válec vypadává v nižších otáčkách, buď při rychlejší akceleraci nebo prošlápnutí pedálu, pokud zrychluji velmi zvolna, tak se sebere a jde.
Subaru Libero EF12 SXD, r.v. 1997, momentálně stojící a stávkující
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplý motor na dva válce

Příspěvek od covex »

Pri seslapnuti plynu tesne nad volnobehem, dojde k odpojeni throttle sensoru kterym motor detekuje volnobeh. Nevim co spatneho se v te chvili muze stat, ale kazdopadne se chovani ridici jednotky na zaklade tohoto cidla zmeni (mimo jine se trvale otevre magneticky ventil v bypasu sani). Muzes zkusit odpojit throttle sensor, nebo jen jeho volnobezny kontakt, co se bude dit a urcite zkontroluje funkci toho magnetickeho ventilu. Popisoval jsem to tady nekde uz parkrat, jak to ma fungovat.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Uživatelský avatar
Mis.us
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1938
Registrován: ned bře 02, 2008 7:54 pm
Typ Libera: KJ8 a FA8
Bydliště: Berounsko

Re: Teplý motor na dva válce

Příspěvek od Mis.us »

každej pokus dobrej,přeju dobrý nervy.mišus
Naposledy upravil(a) Mis.us dne čtv lis 18, 2010 2:06 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (KJ8) 38kw 1989
Subaru E12 Wagon 4WD SDX-SR (FA8) 40kw 1997
Subaru 1.8GL 4WD Turbo coupé (AG5) 100kw 1987
Subaru Legacy 2.0 Turbo Wagon (BF5) 177kw 1991
Karel z Liberce
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 5
Registrován: pon pro 14, 2009 11:37 am
Bydliště: Liberec

Re: Teplý motor na dva válce

Příspěvek od Karel z Liberce »

Tenhle problém jsem taky řešil. Nepanikařil bych. Za 1. zkus pořádně docvaknout kabely na svíčkách a víčku rozdělovače. Za 2. zkontroluj samotné kabely. Za 3. zkontroluj svíčky. a až naposledy se věnuj tlakům. On taky je v motoru Hallův snímač a ten mě přad třema rokama přišel na 3 tisíce. Ale naposledy, když jsem tento problém řešil, tak to opravdu byly jen povytažené kabely na svíčkách. To se mně stalo, když jsem se coural s Liberem ve 20 číslech sněhu a projevilo se to až po pár měsících. Ahoj Karel z Liberce.
Uživatelský avatar
Karel
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 1702
Registrován: sob zář 24, 2005 9:21 am
Bydliště: Děčín

Re: Teplý motor na dva válce

Příspěvek od Karel »

Karel z Liberce píše:On taky je v motoru Hallův snímač a ten mě přad třema rokama přišel na 3 tisíce.
To je ten snímač polohy "vačky" v rozdělovači :!:
A jak se to projevilo na voze, a jak to jde naměřit :?:
K.
:D
Nikdo není dokonalej.
Tranzit
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 11
Registrován: pon lis 09, 2009 4:40 am
Bydliště: Pařezov mezi Havl. Brodem a Jihlavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplý motor na dva válce

Příspěvek od Tranzit »

Throttle sensor odpojen, kucká dál. Začne to dělat až tak po 20 km, do té doby jede statečně. Pak se to s dalšími kilometry zhorší, od volnoběhu není motor schopný se sebrat. S ohledem na některé chybějíci kryty okolo motoru mě napadá něco, co by dělalo problém, když se to přehreje, ale co? Ještě mě napadá poměrně ostrý přechod mezi vonoběhem a přidáním plynu, nejde to plynule ale libero docela vyrazí, nejde to plynule. Po ubrání se naopak otáčky od určité hodnoty vracejí na volnoběh pomalu, cca od 1200 tak 2-3s. Bohužel nemám přes týden čas se v tom hrabat, po tmě na sněhu mezi panelákama to moc ani nejde, leda tak koukat do schémat a koumat co to ještě může být. Nenašel by se někdo ochotný s rychlým netem nasdílet servisní manuál přes úschovnu nebo něco podobného? Předpokládám, že schémata elektriky tam jsou, tady jsem schéma na novší zatím nenašel.
Na Lubomírovy nemravné návrhy :oops: s propáleným ventilem se snažím nemyslet. Propálí se jako první výfukový ventil?
Subaru Libero EF12 SXD, r.v. 1997, momentálně stojící a stávkující
Uživatelský avatar
covex
"Pečené kolínko fóra" :-)
Příspěvky: 2469
Registrován: úte led 24, 2006 3:02 pm
Typ Libera: novejsi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplý motor na dva válce

Příspěvek od covex »

Jak to takle ted popisujes tak me napada jeste jedno "jednoduche" reseni - "zasrana" vzduchova klapka, nebo jinak "drhnouci" plynovy pedal. Overit to muzes taktez na throttle sensoru, kdyz sundas plastovy kryt, uvidis osicku, ta je primo spojena se vzduchovou klapkou ktera je ovladana plynovym pedalem. Pri slapani na plyn, resp. tahani za plynove lanko se musi osicka plynule otacet. Za vycisteni klapky nic moc nedas - staci sundat krabici filtru a zleva hadrem opatrne vycistit, existuji na to nejake speje, ktere ale podle me nedelaji nic jineho nez ze rozpousti sajrajt kolem klapky.

Manual moc elektriky nema, vic v PM.
Subaru Libero E12 superdeluxe 1.2i 4WD rv96
Subaru Vivio GLi 4WD 660 rv92
---
Každá oprava na Liberu se mění v opravu generální
Karel z Liberce
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí
Příspěvky: 5
Registrován: pon pro 14, 2009 11:37 am
Bydliště: Liberec

Re: Teplý motor na dva válce

Příspěvek od Karel z Liberce »

Karel píše:
Karel z Liberce píše:On taky je v motoru Hallův snímač a ten mě přad třema rokama přišel na 3 tisíce.
To je ten snímač polohy "vačky" v rozdělovači :!:
A jak se to projevilo na voze, a jak to jde naměřit :?:
K.
:D
Bude to ono, ale detaily nevím, nechal jsem si to opravit v servisu. Projevovalo se to nepravidelným chodem motoru, zakuckáváním. Chvílema se to chovalo právě jako když to jede na dva válce. Ale hlavně se extrémně prodloužila doba startování. No a nakonec jsem to nastartoval ujel tak 10 m a libero zdechlo, už jsem ho nenastartoval. Do servisu ho museli odtáhnout. Celý problém trval do úplného úmrtí asi měsíc a v průběhu té doby se to pomalu zhoršovalo. Karel z Liberce.
Uživatelský avatar
ix
Člen korespondent
Člen korespondent
Příspěvky: 145
Registrován: ned zář 30, 2007 11:37 am
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplý motor na dva válce

Příspěvek od ix »

tak já jezdím na dva válce už pár týdnů, taxem aspoň odpojil konektor od přívodu paliva. jedná se o prostřední válec... viděl bych to na ten ventil, kabely sem prohazoval (první s druhým) a furt se jedná o ten stejnej válec. jenže bez garáže... :(
Odpovědět